tuulimuna

mimmu85.

Moi!

Sellasta kyselisin, että jos on tuulimuna, niin voiko oireet silti olla ihan kunnollisia, kuten erittäin voimakasta pahoinvointia aamusta iltaan vai onko oireet useesti miedompia?

Kenelläkään kokemuksia?

itse olen rv7 4 ja kamalaa pahoinvointia on ollut jo reilu viikon verran..

Tyhmänä oon lukenut niin paljon tuulimunasta, joten pelko se on alitajunnaisesti. Toki keskenmenohan tulee jos se on tullakseen ja sille ei sitten minkään voi.. :(

6

4245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lellu85

miettinyt ihan samaa,mulla alkaa 7 rv ja pelko on vielä tässävaiheessä siitä tuulimunasta tai keskenmenosta!Kertokaa te kellä on kokemusta asiasta ollut,kiitos!

• kokemusta....

No ihan samalle ne tuntuvat, valitettavasti.

Sama raskaus pahoinvointi, sama pissittäminen.

Mulla meni tossa kesällä kesken, (tuulimuna)
        nyt olen taasen raskaana, 8 1 ja kävin eilen ultrassa jossa näkyi elävä sikiö.

Lääkärin ehdotus oli että 9 3? vaikka sikiöpussi oli 2,5 senttiä....?????

mitenkä tuo nyt pitäisi siis ottaa??????
        Kertokaa kokeneemmat?

• oireet..

tosin en itse ole tavallista raskautta kokenut, mutta tuulimunan kyllä (todettiin vikkolla 10 3). Oireet olivat ihan raskausoireita. Todella voimakas kuvotus, kohdunkasvukipuja, väsymys jne. Minä en edes ajtellut tuulimunan vaihtoehtoa, luulin olevani raskaana. Kohdunulkoista pelkäsin, kun pientä tiputteluvuotoa tuli, mutta neuvolassa sanottiin sen olevan ihan normaalia...vaan eipä ollutkaan minun kohdallani. Tehtiin lääkkeellinen keskeytys.

Onnea sinulle ja muille odottajille!! Turha sitä on etukäteen hermoilla etenkin, jos ei ole mitään hälyyttävää (kuten kovaa kipua tai runsasta vuotoa)!! Eiköhän se yleensä ole normaaliraskaus, jos plussan olet saanut. =) Suosittelen menemään ultraan, niin stressaamisen voi ainakin lopettaa, kun saa asiaan varmuuden!

• ei samat oireet

tuulimunaraskaudessa ei ollut kuvotusta tai pissattamista, kuten ns. normaalissa raskaudessa oli. Tuulimunaraskaudessa olin vain erittäin väsynyt ja tunteet heitteli...

• asiaa panikoinut, ei kokenut

Raskauteni alussa selvitin tuulimuna raskauden oireita monta päivää peläten pahinta. ON kai ihan normaalia. Joka paikassa kerrottiin, että tuulimunaraskaus on kuin oikea raskaus oireineen kaikkineen, mutta alkiota ei ole, vain tyhjä pussi. Hormonitoiminta on siis aivan samanlaista, kuin normaaliraskaudessa.

Itse halusin varmuuden mahdollisimman pian, joten käytiin heti viikolla 7 alkuraskauden ultrassa tarkastamassa, että syke löytyy. Löytyihän se, vaikka vähän piti hakea. Nyt olen rv 29 4. Käy siis utrassa, jos jännittää. Raskaus "keskeytyy" kyllä aika aikaisessa vaiheessa, jos ei kyseessä ole oikea raskaus.

Onnea odotukseen!

• alma05

tuulimuna tuossa viime kesänä. Raskausoireet olivat ihan normaalit, rinnat arat, hajut voimakkaita jne, jne... tosin pahoinvointia ei ollut. Tuulimunassa siis raskausoireet ovat normaalit. Keskeytyy yleensä siinä 8-10 viikoilla. Itsellä taisi olla viikot 10 . Ei ollut mukava kokemus, ja pelkäsin myös nyt tämän raskauden alussa samaa. Nyt menossa viikot 18 2, ja silti pelkään välillä onko sikiölle jotain sattunut, kun ei liikkeet vielä tunnu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe