Voi voi, maanviljelijä se vain rikastuu, samalla kun minä täällä poraan. Tarttis tehä jotain mut mitä, niillä on kaikilla katto pään päällä ja taloissa lämmitys, lehmilläkin on lämpöä. Pellolla saavat ajaa trattorilla ja niillä on saakeli tratiot niissä kuulemma. Mettässä saavat kävellä ja vielä omassa voi itku, olisimpa joskus ottanu lainaa ja ostannu samanlaisen kultakaivoksen kun maalaiset, ei tarvis käydä töissä, vaan saisin mättää paskaa ja tehdä rehua, olis se jotain. Sais välillä öitä valvoa poikivan lehmän vieressä. Ajatella kohta ne sieltä brysselistä antavat ohjeet mitä pitää kylvää, olis se helppoa. Nyt täytyy vain odotella tota työttömyys korvausta kun on noi sairaspäivärahat ja lomakorvaukset on jo ryypätty.Ja voi perskele kun oon joutunnu kahen asunnon loukkuun, toinen on kunnalta ja toinen valtiolta.
Voi itku sentään tukea ja maatyötä
4
732
Vastaukset
- vaikka
huumorin kukka on se kaunehin kukka
- Misi
Aika huono "mollaus" palkansaajista.
Miksi ihmeessä muuten tuntuu olevan, että maanviljelijä ja palkansaaja ovat mitalin eripuolet?
Mikä (ainakin osaa) teitä maanviljelijöitä oikein kiusaa palkansaajassa?
Sehän on kaiken aikaa markkinavoimien riepoteltavana ja lukuisista irtisanomisista olette varmaankin lukeneet.
Miksi siis kritiikkinne yhteiskunassa aina kohdistuu palkansaajiin?
Ei kai enää vuoden -18 tapahtumat vaivaa?- verot,elink
Ei tossa ketään mollata, kirjoitin vain maatyöläisen arjesta ;)ihan vain muutaman "tollon puolesta". Noin omasta puolesta voin vastata että minua ei kiusaa muut kun paskan jauhanta viljelijöistä. Olen itsekin ollut tilan ulkopuolella palkansaajana.
- lerspa
samaa "sujuvaa tekstipoljentoa"...sana "pummaaminen" vain unohtui
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka892523- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841413EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105804Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe36800- 54783
- 30716