Battlefield 2142 vs. Battlefield 2

liekki-sonni

Kumpa kannatta ostaa?
Kertokaa ja - puolia.

8

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä roikkuu

      Mulla on molemmat pelit.. sekä BF2, että BF2142. Myös BF 1942 löytyy. Täytyy sanoa, että ne ovat kaikki todella hyviä ja kaikille löytyy oma kannattajaryhmänsä. Itse kuulun 2142-porukkaan.

      BF2:sesta voisin sanoa, että se on tällä hetkellä melkein valmis peli. Kuten kaikki teidämme, kaikkiin nykypäivän peleihin liittyy jonkinlaisia bugeja siinä vaiheessa, kun pelit ilmestyvät. BF2 alkaa kuitenkin lähestyä sitä pistettä, että korjattavaa ei paljoa enää ole. Tottakai niitä vieläkin on 2:sessa, mutta niihin ei enää törmää normaalipelissä, jollei niitä oikein etsimällä etsi. BF2:sen päivittäminen taas on aivan hanurista. BF2_Patch_1.41 on kooltaan 536 mb ja lataamisen lisäksi vie asentaminen jonnin verran aikaa. Koska kyseisen latauksen voi tehdä mm. yöllä kun nukkuu tai päivällä, kun on töissä ja päivitystä kun ei tartte tehdä kuin kerran niin ei paha juttu.

      Peliin itseensä. BF2 sijoittuu nykypäivään ja aseet ovat sen mukaiset. Tässäpä onkin oma kompastuskivensä. Tiedät etukäteen mitä on tulossa, eikä varsinaisia positiivisia/negatiivisia ylläreitä ole tulossa. Toisaalta, tiedät mitä saat kun valitset mm. uuden aseen ylenemisen jälkeen.

      BF2:sessa on oikeastaan vain yksi pelimuoto, Conquest. Tässä pelimuodossa voittaja on se, joka hallitsee suurempaa osaa lippupisteitä ja tappaa enemmän vihollisia. Tätä pelimuotoa voidan varioida vain muuttamalla karttaa ja pelaajamäärää. Toki voidaan myös poistaa kaikki ajoneuvot, mutta se vie omasta mielestäni osan pelin ideasta.

      BF2142 taas omaa aika lailla bugeja. Vieläkin. Uusin Patch 1.10 on poistanut suurimman osan pahimmista virheistä, mutta pelin virheisiin törmää edelleen lähes joka kierroksella - varsinkin Titan-pelimuodossa. Pelin patchien ajaminen taas on vaivatonta verrattuna BF2:seen. Mutta kuten sanottu: jos pelin haluaa saada toimimaan, olisin valmis lataamaan ja asentamaan suurempiakin päivityksiä.

      BF2142 sijoittuu, kuten nimestä voi päätellä, tulevaisuuteen. Mitään lasersotaa peli ei silti onneksi ole. Aseissa kuitenkin on suuremmat erot kuin bf2:sessa oli, ja selkeämmin tarkoitettu omaan käyttöalaansa. Unlockit ovat tässä pelissä helpommin saavutettavissa, kuin edeltäjässään, mutta osa, ainakin minusta, osoittautuivat täysin käyttökelvottomiksi. Osa niistä kuitenkin on ehdottomasti sellaisia vekottimia, joita käyttää koko ajan.

      Conquestin lisäksi BF2142 sisältää siis myös Titan-pelimuodon. Tässä ei ole väliä kuinka monta vihua tapat, vaan lopullinen voittaja on se, joka tuhoaa vihollisen Titanin. Titan on massiivinen lentävä "emäalus", jossa kierroksen alussa on suojakenttä. Kartalle on laitettu 5 ohjuslavettia, joita hallitsemalla voi tuhota vihollisen titaanin suojan. Kun suoja on tuhottu voidaan ohjuksilla tuhota itse titan. Tämän lisäksi on mahdollista tunkeutua titaniin sisälle ja tuhota se sieltä käsin.

      Loistava pelimuoto ja juuri tästä pidänkin 2142:sessa. Tämäkään ei kuitenkaan tee autuaaksi. BF2:sesta uudistetun pistelaskun mukaan, parhaiten pisteitä voi ansaita tappamalla vihollisia titaanissa. Ja miksi mennä vihollisen titaaniin, kun omassa on niin paljon mukavempaa.

      On siis aika yleistä, että titaanista löytyy puolustajia, joilla ei oikeastaan ole kiinnostusta voittaa kierrosta, vaan ansaita mahdollisimman paljon pisteitä itselleen. Olen ollut mukana pelissä, jossa omalla joukkueellani oli hallussa kaikki ohjuslavetit ja oman titaanin suoja vielä ehjä(sinne siis ei voinut hyökätä). Mutta vastapuoli ei tehnyt elettäkään valloittaakseen lavetteja. He istuivat omassa titaanissaan odottamassa hyökkäystä. Aina välillä sitten sinne joku menikin kyllästyttyään kierroksen loppumisen odottamiseen.

      BF2142:sessa on myös yleneminen ja uusien lelujen saaminen nopeampaa, kuin BF2:sessa. Sinänsä addiktoivaa, mutta toisaalta itselläni pelaaminen miltei kokonaan loppui, kun saavutin korkeimman pisteillä saatavan arvon ja omasin kaikki tarvikkeet. BF2:sessa en ole lähelläkään korkeinta arvoa.

      Sellanen sana vielä, että molemmat pelit ovat ehdottomasti nettipelejä(ja todella hyviä), eivätkä yksinpelejä. Parasta pelaaminen on silloin, kun pelaat kavereittesi kanssa ja käytätte TeamSpeak:a, vetriloa tahi joitain muuta puheohjelmaa.

      Noh, tässä nyt jotain mietteitä. Mikäli BF 2142 kiinnostaa, niin ainakin demo kannattaa testata:
      http://largedownloads.ea.com/pub/demos/Battlefield/2142/Battlefield_2142_Demo.exe

      • 465465465465465

        HUONOJA PUOLIA

        2142:
        - titaanissa usein lagaa
        - vahingossa jos tappaa oman -> 95% pelaajista rankaisee
        - jalkaväkimiinojen kylväjät

        2:
        - rundin alussa kauhea tappelu lentokoneista -> joka ei sellaista saa, jää seisomaan lentokoneen eteen ja tapattaa itsensä -> "tappajalle" punish
        - hyvät lentäjät hallitsevat koko peliä -> maavoimissa turhauttavaa kuolla jatkuvasti
        - tankeissa olijat hallitsevat hyvin peliä
        - face to face tilanteissa ensin maahan mennyt usein tappaa vastustajan -> alkaa v*tuttamaan vähitellen
        - healthpack parantaa samantien -> medicit heittelevät ympäriinsä muulle joukolle -> "voittamaton" joukko


        2142:ssa on korjattu BF2:n ärsyttämimmät puolet. Tankin voi räjäyttää yhdellä singon laukauksella, healthpackit ja ammuslaatikot parantavat / lisäävät ammuksia vähitellen, ajoneuvot eivät ole ylivoimaisia ym.

        Olen pelannut BF2:sta 180 tuntia ja BF2142:sta 240.
        Omien kokemuksien perusteella sanon, että osta BF2142.


      • 465465465465465 kirjoitti:

        HUONOJA PUOLIA

        2142:
        - titaanissa usein lagaa
        - vahingossa jos tappaa oman -> 95% pelaajista rankaisee
        - jalkaväkimiinojen kylväjät

        2:
        - rundin alussa kauhea tappelu lentokoneista -> joka ei sellaista saa, jää seisomaan lentokoneen eteen ja tapattaa itsensä -> "tappajalle" punish
        - hyvät lentäjät hallitsevat koko peliä -> maavoimissa turhauttavaa kuolla jatkuvasti
        - tankeissa olijat hallitsevat hyvin peliä
        - face to face tilanteissa ensin maahan mennyt usein tappaa vastustajan -> alkaa v*tuttamaan vähitellen
        - healthpack parantaa samantien -> medicit heittelevät ympäriinsä muulle joukolle -> "voittamaton" joukko


        2142:ssa on korjattu BF2:n ärsyttämimmät puolet. Tankin voi räjäyttää yhdellä singon laukauksella, healthpackit ja ammuslaatikot parantavat / lisäävät ammuksia vähitellen, ajoneuvot eivät ole ylivoimaisia ym.

        Olen pelannut BF2:sta 180 tuntia ja BF2142:sta 240.
        Omien kokemuksien perusteella sanon, että osta BF2142.

        Myspacessa keskusteltiin siitä mikä battlefield sarjan peli on paras. Lähes kaikki olivat samaa mieltä ettei 2142 edes kuulu samaan sarjaan. Pitivät sitä jotenkin huonompana.
        Itte kuulun bf kakkosen kannattajiin ja suosittelisin sitä. Suuri osa nuubeista on kyllä jo siirtynyt 2142sen pariin joten riista on aika paljon vaikeampaa kuin aikaisemmin.
        Bf2sessa on noita pikku klitsejä joita edellä kirjoittaneet mainitsivat, mutta samalla tavalla on 2142sen ajoneuvo määrät rajalliset ja joku ehtii aina eka.


      • vähän pelannut
        465465465465465 kirjoitti:

        HUONOJA PUOLIA

        2142:
        - titaanissa usein lagaa
        - vahingossa jos tappaa oman -> 95% pelaajista rankaisee
        - jalkaväkimiinojen kylväjät

        2:
        - rundin alussa kauhea tappelu lentokoneista -> joka ei sellaista saa, jää seisomaan lentokoneen eteen ja tapattaa itsensä -> "tappajalle" punish
        - hyvät lentäjät hallitsevat koko peliä -> maavoimissa turhauttavaa kuolla jatkuvasti
        - tankeissa olijat hallitsevat hyvin peliä
        - face to face tilanteissa ensin maahan mennyt usein tappaa vastustajan -> alkaa v*tuttamaan vähitellen
        - healthpack parantaa samantien -> medicit heittelevät ympäriinsä muulle joukolle -> "voittamaton" joukko


        2142:ssa on korjattu BF2:n ärsyttämimmät puolet. Tankin voi räjäyttää yhdellä singon laukauksella, healthpackit ja ammuslaatikot parantavat / lisäävät ammuksia vähitellen, ajoneuvot eivät ole ylivoimaisia ym.

        Olen pelannut BF2:sta 180 tuntia ja BF2142:sta 240.
        Omien kokemuksien perusteella sanon, että osta BF2142.

        Bf2 peliä jos 180tunti vain. Itse olen Bf2 pelannut jo yli 300tuntia


    • tässä tulee!!!!

      bf 2142:
      - jotkut käyttää hyväkseen bf 2142 luomis virhettä...
      - ei ole tapahtunut

      bf 2:
      hyvin keksityt ansio merkit
      - täytyy pelata 15 h vaikka mediccinä että saa hopeisen medic merkin... jne jne...

    • tällä hetkellä parempi

      BF2 on parempi koska lähestulkoon kaikki bugit on poistettu. Itse omistan kaikki BF sarjan pelit paitsi BF 2142. Mutta olen kuullut muiden pelaajien kommentteja että 2142:ssa pystyy, en tiedä pystyykö enää, onko tullut uusi patch, mutta ensimmäisessä versiossa pysyti "rank whorettaan" titan peli moodissa. Että jotkut saavat kaverin kanssa 2000 pistettä roundissa, "Congraz for your promotion General"

    • hmm..

      Itse omistan Battlefield sarjasta vain 2 osan ja olen harkinnut ostaa BF 2142 myös jossain vaiheessa. BF2 on ihan hyvä peli ja sijoittuu nykyaikaa mutta tämmöinen tulevaisuuden mättöpeli kuulostaa myös hyvältä. Varsinkin tuo Titan muoto oli ihan jees ku sitä kokeili demolla. Itse peliä en oo vielä hankkinu, mutta harkinnut olen. Maku asia tämä on, jotkut tykkää 2142 ja jotkut ei. Suurin osa on kyllä sanonut että bf2 on parempi.

    • merogjog

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe