Heips:)
Toivoisin vinkkejä nyt jo synnyttäneiltä.
jännittää hiukan toi synnytys ja tänään tasaviikot 38 (ensimmäisen la:n mukaan nyt ois rv 39 6).
Oiskohan mahdollisesti synnytys lähellä, sillä mulla on kävellessä todella kipeä lantion seutu ja kohdunsuun alue. Tulee oikein vihlovia kipuaaltoja.
Lisäksi mulla on ollu vatsa sekasin pari päivää..
Näin ensisynnyttäjänä tahdon vain tietää koska odotan todella paljon sitä h-hetkeä. En koe että joudun synnyttämään, vaan koen sen niin että pääsen synnyttämään :D Odotan koko ajan milloin sattuu ja milloin täytyy lähteä. Suppareita tule joka päivä, osa kivuliaita, osa ei joten niiden perusteella ei ainakaan hätä vielä laitokselle :D
Mutta kiitos jo etukäteen kokematonta auttaneille :D
ensisynnyttjäjä
7
1604
Vastaukset
- Tristar
...olla, tuo vatsan sekaisin meneminen on hirveän yleinen ennakko-oire. Jos siihen vielä liittyy kivuliaitakin supistuksia, edes lievinä, ei lähtö ole kaukana :D Siinä vaiheessa kun supistuksia tulee selkeästi kohtuullisen tasaisin väliajoin, olkoon se vartti tai kymmenen minuuttia, kannattaa ruveta lähtöä tekemään. Soita sitten sairaalaasi ja kysy tarkemmat ohjeet.
Ja onnea matkaan! Heittäydy täysillä mukaan ja elä hetkessä, sillä tavalla saat kokemuksesta kaikkein eniten irti. Kätilöt ovat sinua neuvovia ammattilaisia, kerro rohkeasti mitä tunnet, he ovat nähneet satoja ellei tuhansia ensisynnytyksiä. Ole rohkea.
*melkein hiukan kade*
***- äippä07
Kiitos tiedosta:) alkaa tuntumaan siltä että kohta varmaan soitankin saikulle ja pyydän hieman lisäohjeita... supistukset aika voimakkaita välil... voi jäädä leipominen kesken :D hehheh...
odottelua odottelua.. mutta onneks tä kaikki on sen arvosta :) odotan niin paljon että saisin oman pienokaisen.
ja mies ja isovanhemmat haluaa ihan samaa.. alkaa hermo mennä anopin kans ku se soittelee joka päivä että joko :D hehheh... - Tristar
äippä07 kirjoitti:
Kiitos tiedosta:) alkaa tuntumaan siltä että kohta varmaan soitankin saikulle ja pyydän hieman lisäohjeita... supistukset aika voimakkaita välil... voi jäädä leipominen kesken :D hehheh...
odottelua odottelua.. mutta onneks tä kaikki on sen arvosta :) odotan niin paljon että saisin oman pienokaisen.
ja mies ja isovanhemmat haluaa ihan samaa.. alkaa hermo mennä anopin kans ku se soittelee joka päivä että joko :D hehheh...Jäikö kesken leipominen vai vieläkö kotona? Jos ehdit niin viskaa viestiä kun teet lähtöä, pidetään sormet ristissä sulle :D
Synnytysjuttuja lukiessa alkaa tosiaan tehdä mieli vetää vielä yksi kierros!
*** - äippä07
Tristar kirjoitti:
Jäikö kesken leipominen vai vieläkö kotona? Jos ehdit niin viskaa viestiä kun teet lähtöä, pidetään sormet ristissä sulle :D
Synnytysjuttuja lukiessa alkaa tosiaan tehdä mieli vetää vielä yksi kierros!
***Onneks sain silloin illal leivonnaiset valmiiks :) ei tarvinnu lähteä :) tänään tärkeä palaveri miehelläni jossa mun on hyvä olla mukana :D
Olemme todenneet mieheni kanssa että silloin tulee aina jotain estettä kun on joku tärkeä juttu, joten joskohan tänään sitten :)
Ei ois kyl kauheen kiva ku palaverissa menis lapsivedet :D hehheh...
Noh... onneks palaveri on toimistollamme joten ei tarvitse kastella muiden kalusteita :D hih...
Ollaan tänään naureskeltu et jos ei tänään tuu niin viimeistään sit ens sunnuntaina hää ja juhla messuilla :D
silloin ois hyvä syntymäpäivä, vaikkei tässäkään päivässä kyllä mitään vikaa ois :)
minä ja masu rv 38 3 :)
- äippä..
Yritä olla mahdollisimman rento,se on vaikeaa tiedä mutta auttaa synnytyksessä..Mulla oli niin että eräs maanantai tuli sellanen tunne...Supistuksia oli ollut jo vk 29 ja olin sairaalassa päivän lepäilemässä.Nyt oli kuitnenkin tunne että masuasukki oli valmistautumassa johonkin.. Rauhallinen oli eikä meuhannut kamalasti..Pakkasin laukun valmiiksi jos lähtö tulisi..Tämä siis rv34 1.
Tiistai iltana meni vedet..Tuli sellanen supistus minkä kyllä erotin edellisistä ja sitten meni vedet..Selässä oli sellanen jomotus supistuksen aikana.Poika synty ke puoliltapäivin..Älä suunnitele synnytystä vaan anna mennä omalla painolla..- äippä07
en suunnittelekaan :) se on mahdotonta :D
tää on vaan niin jännä tilanne.. jotain uutta.. jotain joka mullistaa elämän täsyin, mutta silti liittää tavallaan kaikki palaset yhteen :)
Ei malttais eikä jaksais odottaa :) mut pakkohan se on :D ei täs muukaan auta :D
jatkan Pieni Mies kappaleen kuuntelua :) hih
- Apilankukka
Minulla oli noin viikon vatsasekaisin, ennen kuin tuli "lähtö". Lantio kipuilua ja kohdunsuun pistelyä oli myös paria viikkoa ennen synnytystä.
Itsekin odottelin kovasti jo rv.36 asti milloin synnytys alkaa kun olo oli niin tukala. Minulla aina aamuisin tuli paria viikkoa ennen synnytystä muutama kivulias supistus, mutta päättyi aina sitten. Kun oli rv.39 5, niin sinä aamuna supistukset eivät enään loppuneetkaan kuin seinään ja rv.39 6 syntyi terve tyttö.
Tsemppiä synnytykseen! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458