Asus P5B Deluxe - kellotusta..

Eli olisi tuollainen lankku tässä käytössä ja prosessorina Intel C2D E6300 ja muistit tietenkin 800MHz..

Itsellä ei ole tuosta lankusta kokemusta ja pääsen nyt helposti [email protected] muuttamatta mitään muita asetuksia (jännitteitä). Gigabyten DS3-lankulla meni prossu 3.2GHz, mutta tässä Asus P5B Deluxessa on hieman hankalampi bios (imho) (ei ilmaista suhteessa vakiojännitteeseen vaan ilmoitetaan erikseen kaikki jänniteluvut). Vinkkejä mitkä jännitearvot kannattaisi laittaa kun tavoitteena on päästä 3.0GHz tasoon.

9

1340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Sami-
    • Kimnice

      Jep pääsin tavote kelloihin.

      Ps. Ei näköjään kannata pitää auto-asetusta päällä kellotettaessa kun vcore-asetuksista puhutaan: Pisti jotain yli 1.5v ja idle lämpöinä 65c 2.8GHz:llä..kun laittoi 1.325v:n niin tippu 25 astetta.

      • .osku

        Ottiko lämmöistä pelkästään kiinni? Laitoitko muita asetuksia säädellen, itsellä sama kokoonpano eikä meinaa mennä yli 2.8:n.


      • .osku kirjoitti:

        Ottiko lämmöistä pelkästään kiinni? Laitoitko muita asetuksia säädellen, itsellä sama kokoonpano eikä meinaa mennä yli 2.8:n.

        Tosiaan 2.8GHz tasolla lämmöt olivat idlessä 65 astetta ja loadia en viittinyt kokeilla. Nyt lämmöt tippuivat vcorea tiputtamalla sen 25 astetta ja pystyi nostamaan kellotaajuutta.

        Muut asetukset paitsi vcore on auto-moodissa


      • .osku
        Kimnice kirjoitti:

        Tosiaan 2.8GHz tasolla lämmöt olivat idlessä 65 astetta ja loadia en viittinyt kokeilla. Nyt lämmöt tippuivat vcorea tiputtamalla sen 25 astetta ja pystyi nostamaan kellotaajuutta.

        Muut asetukset paitsi vcore on auto-moodissa

        Omassa kokoonpanossa tuo 400 väylänä tuntuu olevan ihan katto. Kokeilin laskea kerrointakin, mutta ei edes buuttaa.

        Lämmöistä ei ole kiinni kun jäähtyy vedellä. Muistit on 2x1G kitti (gskillin 800). Prossussa varmaan olis varaa, mutta mikähän tossa tökkii? Bios on uusin.

        Toimiihan tuokin tietysti 2.8G vakaana 24x7, mutta mielenkiinnosta pitäis koittaa paljonko menee:-)


      • .osku kirjoitti:

        Omassa kokoonpanossa tuo 400 väylänä tuntuu olevan ihan katto. Kokeilin laskea kerrointakin, mutta ei edes buuttaa.

        Lämmöistä ei ole kiinni kun jäähtyy vedellä. Muistit on 2x1G kitti (gskillin 800). Prossussa varmaan olis varaa, mutta mikähän tossa tökkii? Bios on uusin.

        Toimiihan tuokin tietysti 2.8G vakaana 24x7, mutta mielenkiinnosta pitäis koittaa paljonko menee:-)

        Oletko koittanut nostaa esim. vcoren jännitettä jne.? 3GHz pitäisi mennä helposti. Rankemmalla nostolla kattona pitäisi olla n. 3,4GHz


      • .osku
        Kimnice kirjoitti:

        Oletko koittanut nostaa esim. vcoren jännitettä jne.? 3GHz pitäisi mennä helposti. Rankemmalla nostolla kattona pitäisi olla n. 3,4GHz

        Näin minäkin tuumin, että 3G pitäis mennä helposti. Jotenkin tuntuu tuo 400 väylässä olevan se maaginen rajoitus. Vaikka kertoimen pistää alemmaksi, niin töksähtää. Muistiasetuksiakin on pistänyt löysemmiksi, ei vaikutusta.

        Näitä on tullut kokeiltua:
        VCorea on kokeiltu 1.5v, ei vaikutusta
        FSB termination 1,45v
        NB core 1,65


      • .osku kirjoitti:

        Näin minäkin tuumin, että 3G pitäis mennä helposti. Jotenkin tuntuu tuo 400 väylässä olevan se maaginen rajoitus. Vaikka kertoimen pistää alemmaksi, niin töksähtää. Muistiasetuksiakin on pistänyt löysemmiksi, ei vaikutusta.

        Näitä on tullut kokeiltua:
        VCorea on kokeiltu 1.5v, ei vaikutusta
        FSB termination 1,45v
        NB core 1,65

        Ainut merkitsevä ero taitaa olla muisteissa; itselläni on A-Data:n 800MHz Vitesta-palikat, mitkä ovat halpoja ja menevät melko iloisesti yli speksiensä. Tosin G.Skillit eivät ole huonojen muistien maineessa. Voihan olla, että olet saanut ne maanantaikappaleen ja muistit eivät mene yli speksatun arvon?

        Tietysti myös emolevysi tai varsinkin prossusi voivat olla maanantaikappaleita menohalujen suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe