Eli olisi tuollainen lankku tässä käytössä ja prosessorina Intel C2D E6300 ja muistit tietenkin 800MHz..
Itsellä ei ole tuosta lankusta kokemusta ja pääsen nyt helposti [email protected] muuttamatta mitään muita asetuksia (jännitteitä). Gigabyten DS3-lankulla meni prossu 3.2GHz, mutta tässä Asus P5B Deluxessa on hieman hankalampi bios (imho) (ei ilmaista suhteessa vakiojännitteeseen vaan ilmoitetaan erikseen kaikki jänniteluvut). Vinkkejä mitkä jännitearvot kannattaisi laittaa kun tavoitteena on päästä 3.0GHz tasoon.
Asus P5B Deluxe - kellotusta..
9
1340
Vastaukset
- -Sami-
Tuolta saat neuvoja kellotuksiin:
http://plaza.fi/muropaketti/bbs/c20 Jep pääsin tavote kelloihin.
Ps. Ei näköjään kannata pitää auto-asetusta päällä kellotettaessa kun vcore-asetuksista puhutaan: Pisti jotain yli 1.5v ja idle lämpöinä 65c 2.8GHz:llä..kun laittoi 1.325v:n niin tippu 25 astetta.- .osku
Ottiko lämmöistä pelkästään kiinni? Laitoitko muita asetuksia säädellen, itsellä sama kokoonpano eikä meinaa mennä yli 2.8:n.
.osku kirjoitti:
Ottiko lämmöistä pelkästään kiinni? Laitoitko muita asetuksia säädellen, itsellä sama kokoonpano eikä meinaa mennä yli 2.8:n.
Tosiaan 2.8GHz tasolla lämmöt olivat idlessä 65 astetta ja loadia en viittinyt kokeilla. Nyt lämmöt tippuivat vcorea tiputtamalla sen 25 astetta ja pystyi nostamaan kellotaajuutta.
Muut asetukset paitsi vcore on auto-moodissa- .osku
Kimnice kirjoitti:
Tosiaan 2.8GHz tasolla lämmöt olivat idlessä 65 astetta ja loadia en viittinyt kokeilla. Nyt lämmöt tippuivat vcorea tiputtamalla sen 25 astetta ja pystyi nostamaan kellotaajuutta.
Muut asetukset paitsi vcore on auto-moodissaOmassa kokoonpanossa tuo 400 väylänä tuntuu olevan ihan katto. Kokeilin laskea kerrointakin, mutta ei edes buuttaa.
Lämmöistä ei ole kiinni kun jäähtyy vedellä. Muistit on 2x1G kitti (gskillin 800). Prossussa varmaan olis varaa, mutta mikähän tossa tökkii? Bios on uusin.
Toimiihan tuokin tietysti 2.8G vakaana 24x7, mutta mielenkiinnosta pitäis koittaa paljonko menee:-) .osku kirjoitti:
Omassa kokoonpanossa tuo 400 väylänä tuntuu olevan ihan katto. Kokeilin laskea kerrointakin, mutta ei edes buuttaa.
Lämmöistä ei ole kiinni kun jäähtyy vedellä. Muistit on 2x1G kitti (gskillin 800). Prossussa varmaan olis varaa, mutta mikähän tossa tökkii? Bios on uusin.
Toimiihan tuokin tietysti 2.8G vakaana 24x7, mutta mielenkiinnosta pitäis koittaa paljonko menee:-)Oletko koittanut nostaa esim. vcoren jännitettä jne.? 3GHz pitäisi mennä helposti. Rankemmalla nostolla kattona pitäisi olla n. 3,4GHz
- .osku
Kimnice kirjoitti:
Oletko koittanut nostaa esim. vcoren jännitettä jne.? 3GHz pitäisi mennä helposti. Rankemmalla nostolla kattona pitäisi olla n. 3,4GHz
Näin minäkin tuumin, että 3G pitäis mennä helposti. Jotenkin tuntuu tuo 400 väylässä olevan se maaginen rajoitus. Vaikka kertoimen pistää alemmaksi, niin töksähtää. Muistiasetuksiakin on pistänyt löysemmiksi, ei vaikutusta.
Näitä on tullut kokeiltua:
VCorea on kokeiltu 1.5v, ei vaikutusta
FSB termination 1,45v
NB core 1,65 .osku kirjoitti:
Näin minäkin tuumin, että 3G pitäis mennä helposti. Jotenkin tuntuu tuo 400 väylässä olevan se maaginen rajoitus. Vaikka kertoimen pistää alemmaksi, niin töksähtää. Muistiasetuksiakin on pistänyt löysemmiksi, ei vaikutusta.
Näitä on tullut kokeiltua:
VCorea on kokeiltu 1.5v, ei vaikutusta
FSB termination 1,45v
NB core 1,65Ainut merkitsevä ero taitaa olla muisteissa; itselläni on A-Data:n 800MHz Vitesta-palikat, mitkä ovat halpoja ja menevät melko iloisesti yli speksiensä. Tosin G.Skillit eivät ole huonojen muistien maineessa. Voihan olla, että olet saanut ne maanantaikappaleen ja muistit eivät mene yli speksatun arvon?
Tietysti myös emolevysi tai varsinkin prossusi voivat olla maanantaikappaleita menohalujen suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511