Kortisoni, ihon oheneminen!

Jääkö

Pysyväksi haittavaikutukseksi? :( tunnen kuinka käteni iho on tosissaan ohentunut, ryppyinen heti ku hiukan kastelee jne. vai uusiutuuko iho kun kuuri loppuu, olen vielä tosi nuori.

11

4525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joanna.

      Hae apteekista A- ja E-vitaamiineja - ne vahvistavat ihoa ja limakalvoa.

      • käytössä

        jo.. D-vitamiinia,Omega-3,B-vitamiiniia päivittäin sekä monivitamiinitabletteja. Pitänee vielä hakea A- ja tuota E-vitamiinia, olisiko mitään suositusta merkistä tms? halpa hinta ja laatusuhde tietenkin:)


      • Ming Men
        käytössä kirjoitti:

        jo.. D-vitamiinia,Omega-3,B-vitamiiniia päivittäin sekä monivitamiinitabletteja. Pitänee vielä hakea A- ja tuota E-vitamiinia, olisiko mitään suositusta merkistä tms? halpa hinta ja laatusuhde tietenkin:)

        Valitse ei-synteettinen A-vitamiini.Näin et rasita sillä maksaasi ja yliannostuksen vaaraa ei ole,jollet ihan 10-20kertaisia määriä ala ottaa.
        Synteettisestä voi tulla yliannostuksen oireita,joillakin tulee esim. nokkosihottuma tai muu allerginen reaktio.


      • anne.
        Ming Men kirjoitti:

        Valitse ei-synteettinen A-vitamiini.Näin et rasita sillä maksaasi ja yliannostuksen vaaraa ei ole,jollet ihan 10-20kertaisia määriä ala ottaa.
        Synteettisestä voi tulla yliannostuksen oireita,joillakin tulee esim. nokkosihottuma tai muu allerginen reaktio.

        No pointtia tuossakin, mutta ei-synteettiset a-vitamiinit saattavat joskus olla hieman "tehottomia"...tai niitä joutuu ottamaan sitten suhteessa enemmän kuin synteettisiä.


      • Ming Men
        anne. kirjoitti:

        No pointtia tuossakin, mutta ei-synteettiset a-vitamiinit saattavat joskus olla hieman "tehottomia"...tai niitä joutuu ottamaan sitten suhteessa enemmän kuin synteettisiä.

        Perustelehan tuo että ei-synteettiset saattavat olla tehottomia! Vai onko se oma olettamuksesi?

        Vai perustuuko ajatuksesi siihen että luonnon,ei synteettistä pitäisi ottaa enemmän jotta sen teho olisi sama kuin tehtaassa tehdyllä a-vitamiinilla.

        Se ei valitettavasti mene tuon logiikan mukaan.

        Ei-synteettisen tehokkuus tulee mitatuksi viimeistään verikokeessa ja hyvä puoli on siinä ettei se rasita maksaa


      • edellinen.
        Ming Men kirjoitti:

        Perustelehan tuo että ei-synteettiset saattavat olla tehottomia! Vai onko se oma olettamuksesi?

        Vai perustuuko ajatuksesi siihen että luonnon,ei synteettistä pitäisi ottaa enemmän jotta sen teho olisi sama kuin tehtaassa tehdyllä a-vitamiinilla.

        Se ei valitettavasti mene tuon logiikan mukaan.

        Ei-synteettisen tehokkuus tulee mitatuksi viimeistään verikokeessa ja hyvä puoli on siinä ettei se rasita maksaa

        Siis tämä perustuu ihan OMAKOHTAISIIN KOKEMUKSIIN, sillä olen syönyt sekä synteettisiä a-vitamiineja, että ei-synteettisiä.

        Molemmissa on omat hyvät puolensa, mutta esim. eräs apteekin A E -vitamiinivalmiste (synteettinen) vaikuttaa silminnähden nopeammin ja tehokkaammin kuin kalarasvakapselit, joita ostelen myös kaupoista ja apteekeista.


    • todellakaan...

      itse olen käyttänyt kortisonia kasvoihin 2,5% monen vuoden ajan eikä ihon ohenemista enää edes ilmene.

      alkuun kyllä. Paljon vaarattomammaksi tuo on osoittautunut kun mitä kauhujuttuja alkuun kuuli.

      ja olen käyttänyt sitä päivitäin jo 4 vuoden ajan.
      ammattitaudintakia, olen allerginen kasvoille tulevan hengityssuojaimen suojakaasulle.

      • kyllä

        tablettimuotoista kortisonikuuria joka ohentaa ihoa! pakkauseolosteessa ei puhuttu mitään ihon ohenemisesta mutta kaikesta muusta inhotuksesta kyllä ja olen kuullut että se ohentaisi ihoa, tied sitte.


      • Krisseliini

        Et ole tosissasi!?! Olet neljä vuotta kärsinyt ammattitaudista etkä vieläkään ole vaihtanut työpaikkaa? Toivottavasti olet nyt jo tullut järkiisi...


    • Ei-kortisoonia

      Ei ehken kuulu tähän ketjuun, mutt kortisoonilla on huomattavia sivuvaikutuksia - siis muitakin kuin ’kuukasvot’, jms...

      Se mm aiheutti sukulaisrouvan sikiölle aivokasvaimen, johon vauva kuoli pian syntymänsä jälkeen

      • Anonyymi

        Keuhkosairaus COP, ei ole muuta lääkettä kuin kortisoni


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe