Voinen todeta, että vähemmän urheilullista porukkaa kuin lumilautalijat saa hakea. Käytettävä kieli on suomen ja englannin sekakieltä, joka kuulostaa todella naurettavalta. Eivät jenkitkään puhu esim. ranskan ja englannin sekoitusta. Ländätä, kaba, tail ym. Kieli kertoo käyttäjästään. Ei paljon järki päätä paina näillä "urheilijoilla".
Epäkieltä ja lökäpöksyjä
13
911
Vastaukset
- äitiliini mou
Anna heidän olla oma itsensä minusta ne kertoo heidän pikkupoika maisuudesta
Ja vaikka heillä on lökäpöksyt he ovat symppiksiä
Se on heidän harrastus
Mulla itsellä on sellainen symppis lökäpöksy ja se on aivan ihana.
Kyllä se on mun rakas poikani
Vaikka housut lököttää on sillä järkipäässä.- Lautailija12
Mä oon tyttö! Ja lautailen, en tosin missään lökäpöksyissä vaan ihan tavan ulko-housuissa.
Järkipäässä pysyy!!!
En oikein tiedä olenko symppis! ? (Taidan olla. He he......)
- .AuttiFani.
Mun mielestä se "epäkieli" kuuluu lumilautailuun.. musta on just rento ku ne pistää vähä omaa settiä ja saa sen kuulostamaanki jo niin hauskalta.:) mutta erimieltä saa kuitenki olla. Sinulla ei välttis ole lumilautailijasydän.. mutta omat mielipiteet kuitenki kunniaan!!
- säkkis
No se, että suomenkielessä ei oo valmista terminologiaa lumilautailulle voinee näytellä suurta osaa. Ja niin kauan kuin kielihuolto on nykyisellä mallilla (esim. roll-on deodorantti on sitten suomeksi kioppo-raikaste..) ei kukaan varmaan haluakaan, että joku kaltaisesi seipään niellyt murtomaahiihtäjä rupeaisi näitä jo omaksuttuja termejä vääntämään joksikin suomen kieltä epäilyttävästi muistuttavaksi siansaksaksi. Eli jos sulle pari englanninkielistä sanaa menee yli hilseen ni ei voi ku toivottaa onnea ja menestystä, ei oo sullakaan salettiin täs maailmas helppoo..
- asjhfaPOFP
meillä lautailijoilla on järki päässä, kun älytään enklantia!! Jota tollaset murtsikat EI vaan älyä!! Joten meneppäs englannin kieli-kursille ja opettele mitä esim.tail tarkoittaa, niin eiköhän se selviä että mitä ne tarkoitaa ja mihin käytetään...
- ...
Koko lumilautailu aihealue näyttäisi olevan täynnä näitä kaikkitietäviä murtomaahiitäjiä.. Uskallan epäillä, että monikaan heistä, et esimerkiksi sinä "Pipopäihin pottuuntunut" ole koskaan kokeillut laskea laudalla, joten jätäpä puheet urheilijamaisuudesta sikseen.
Lautailijoiden puhekieli on sitä mitä on, kun tosiaan kunnollista suomenkielistä termistöä ei ole..
Onko puhekieli järjen mitta? Mistä lähtien? Tuomitset siinä samalla sitten murteita puhuvatkin! Esimerkiksi länsirannikon murteet lainaavat paljon sanoja ruotsista.
Turha tässä on edes yrittää vastata jotenkin ovelasti, samalla mitalla takaisin, kun epäilen, että vastaukset eivät kuitenkaan kiinnosta "mielipiteensä" ilmaissutta henkilöä. Snoukkaajat puhuvat siten kuin puhuvat ja ovat yhtä (ja usein erittäin) järkeviä, valitit miten paljon tahansa. - ???
minä lautailen itse mutten käytä lökäpöksyjä vaan ihan tavallisia farkkuja yleensä... Tällainen yleistäminen kertoo vaan kyseisen henkilön omasta lapsellisuudesta. Ei kannata tulla puhumaan asioista joista ei mitään ymmärrä.
- lisätäkseni
ettei kaikkia asioita tehdä sen vuoksi että se olisi urheilullista tosin itelle tulee kyllä mäessä vähän hiki... Lautailu on ennen kaikkea ihan perkeleen hauskaa
- Jooop
Totta!
- Valittajiin pottuunt
Typerin teksti mitä olen pitkään aikaan lukenut. Voin lumilautailijan sanoa, että kun vetää 200 metriä paippia (epäkieltä, pahoittelut) niin on reidet pahasti hapoilla. Ja kuinka monta lihavaa lumilautailijaa olet nähnyt? turha avautuminen op:ltä, ei lisää mitään lisäarvoa mihinkään.
- freeballerboy
No mä ihmettelen eniten miten syksyllä ja keväällä jotku lautailee farkuissa. Vaikka oiskin lämmin niin lautailu housut vaan kuuluu asiaan rinteessä ja mun mielestä ne on tosi hyvän näkösiä. Ite käytän talvella usein vapaa ajallakin vaikka en ois menossa lautailemaan. Rinteessä alku syksystä pitkälle kevääseen vaikka ois 10 astetta. Kesällä ehtii pitää farkkuja ihan tarpeeks.
- freeballerboy
Nyt kun pakkasta on reilumminkin niin mä ainakin käytän lautailu housuja joka päivä joka paikassa, kaupungilla, koulussa eli ei todellakaan pelkästään rinteessä. Mun mielestä ne näyttää just hyvältä ja ennen kaikkea mukavat talvella. Oon huomannu miten jotku on vähän vilkuillu oudosti mut eipä mua haittaa :D
- Voihan
Hieno laji ja siihen tarvitaan todella kovaa kuntoa ja ennenkaikkea taitoa. Mikä kateus tuolle ap: lle on oikein iskenyt, että pitää nuoria urheilijoita haukkua. Lökäpöksyt kuuluu lajiin, ei tiukat housut. Selkiskö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125