Epäkieltä ja lökäpöksyjä

Pipopäihin pottuuntunut

Voinen todeta, että vähemmän urheilullista porukkaa kuin lumilautalijat saa hakea. Käytettävä kieli on suomen ja englannin sekakieltä, joka kuulostaa todella naurettavalta. Eivät jenkitkään puhu esim. ranskan ja englannin sekoitusta. Ländätä, kaba, tail ym. Kieli kertoo käyttäjästään. Ei paljon järki päätä paina näillä "urheilijoilla".

13

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiliini mou

      Anna heidän olla oma itsensä minusta ne kertoo heidän pikkupoika maisuudesta
      Ja vaikka heillä on lökäpöksyt he ovat symppiksiä
      Se on heidän harrastus
      Mulla itsellä on sellainen symppis lökäpöksy ja se on aivan ihana.
      Kyllä se on mun rakas poikani
      Vaikka housut lököttää on sillä järkipäässä.

      • Lautailija12

        Mä oon tyttö! Ja lautailen, en tosin missään lökäpöksyissä vaan ihan tavan ulko-housuissa.
        Järkipäässä pysyy!!!
        En oikein tiedä olenko symppis! ? (Taidan olla. He he......)


    • .AuttiFani.

      Mun mielestä se "epäkieli" kuuluu lumilautailuun.. musta on just rento ku ne pistää vähä omaa settiä ja saa sen kuulostamaanki jo niin hauskalta.:) mutta erimieltä saa kuitenki olla. Sinulla ei välttis ole lumilautailijasydän.. mutta omat mielipiteet kuitenki kunniaan!!

    • säkkis

      No se, että suomenkielessä ei oo valmista terminologiaa lumilautailulle voinee näytellä suurta osaa. Ja niin kauan kuin kielihuolto on nykyisellä mallilla (esim. roll-on deodorantti on sitten suomeksi kioppo-raikaste..) ei kukaan varmaan haluakaan, että joku kaltaisesi seipään niellyt murtomaahiihtäjä rupeaisi näitä jo omaksuttuja termejä vääntämään joksikin suomen kieltä epäilyttävästi muistuttavaksi siansaksaksi. Eli jos sulle pari englanninkielistä sanaa menee yli hilseen ni ei voi ku toivottaa onnea ja menestystä, ei oo sullakaan salettiin täs maailmas helppoo..

    • asjhfaPOFP

      meillä lautailijoilla on järki päässä, kun älytään enklantia!! Jota tollaset murtsikat EI vaan älyä!! Joten meneppäs englannin kieli-kursille ja opettele mitä esim.tail tarkoittaa, niin eiköhän se selviä että mitä ne tarkoitaa ja mihin käytetään...

    • ...

      Koko lumilautailu aihealue näyttäisi olevan täynnä näitä kaikkitietäviä murtomaahiitäjiä.. Uskallan epäillä, että monikaan heistä, et esimerkiksi sinä "Pipopäihin pottuuntunut" ole koskaan kokeillut laskea laudalla, joten jätäpä puheet urheilijamaisuudesta sikseen.

      Lautailijoiden puhekieli on sitä mitä on, kun tosiaan kunnollista suomenkielistä termistöä ei ole..

      Onko puhekieli järjen mitta? Mistä lähtien? Tuomitset siinä samalla sitten murteita puhuvatkin! Esimerkiksi länsirannikon murteet lainaavat paljon sanoja ruotsista.

      Turha tässä on edes yrittää vastata jotenkin ovelasti, samalla mitalla takaisin, kun epäilen, että vastaukset eivät kuitenkaan kiinnosta "mielipiteensä" ilmaissutta henkilöä. Snoukkaajat puhuvat siten kuin puhuvat ja ovat yhtä (ja usein erittäin) järkeviä, valitit miten paljon tahansa.

    • ???

      minä lautailen itse mutten käytä lökäpöksyjä vaan ihan tavallisia farkkuja yleensä... Tällainen yleistäminen kertoo vaan kyseisen henkilön omasta lapsellisuudesta. Ei kannata tulla puhumaan asioista joista ei mitään ymmärrä.

    • lisätäkseni

      ettei kaikkia asioita tehdä sen vuoksi että se olisi urheilullista tosin itelle tulee kyllä mäessä vähän hiki... Lautailu on ennen kaikkea ihan perkeleen hauskaa

      • Jooop

        Totta!


    • Valittajiin pottuunt

      Typerin teksti mitä olen pitkään aikaan lukenut. Voin lumilautailijan sanoa, että kun vetää 200 metriä paippia (epäkieltä, pahoittelut) niin on reidet pahasti hapoilla. Ja kuinka monta lihavaa lumilautailijaa olet nähnyt? turha avautuminen op:ltä, ei lisää mitään lisäarvoa mihinkään.

    • freeballerboy

      No mä ihmettelen eniten miten syksyllä ja keväällä jotku lautailee farkuissa. Vaikka oiskin lämmin niin lautailu housut vaan kuuluu asiaan rinteessä ja mun mielestä ne on tosi hyvän näkösiä. Ite käytän talvella usein vapaa ajallakin vaikka en ois menossa lautailemaan. Rinteessä alku syksystä pitkälle kevääseen vaikka ois 10 astetta. Kesällä ehtii pitää farkkuja ihan tarpeeks.

    • freeballerboy

      Nyt kun pakkasta on reilumminkin niin mä ainakin käytän lautailu housuja joka päivä joka paikassa, kaupungilla, koulussa eli ei todellakaan pelkästään rinteessä. Mun mielestä ne näyttää just hyvältä ja ennen kaikkea mukavat talvella. Oon huomannu miten jotku on vähän vilkuillu oudosti mut eipä mua haittaa :D

    • Voihan

      Hieno laji ja siihen tarvitaan todella kovaa kuntoa ja ennenkaikkea taitoa. Mikä kateus tuolle ap: lle on oikein iskenyt, että pitää nuoria urheilijoita haukkua. Lökäpöksyt kuuluu lajiin, ei tiukat housut. Selkiskö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe