Hei!
Kuinka monta täältä löytyy yli 30-vuotiasta, jotka yrittävät ensimmäistä lastaan hedelmöityshoitojen avulla?
Itse olen 33v ja mieheni 32v. Meillä yritystä takana yli 3v ja ensimmäinen inssi tiedossa ensiviikolla.
Yli 30-vuotiaat?
29
4496
Vastaukset
- Kohta nelikymppinen
Hedelmöityshoito alkoi just ja clomifenit päällä. Itse 39, mies 31. Kaikkemme yritetään, kun on molemmilla eka kerta...=)
- Minna1971
Hei,
sanoit että olette hed hoidon alussa. onko teillä muuta käytössä kuin clomifen? kuinka usein käyt seurannassa? kallista?
kiitos, t. Minna 35 v ja Tuomas 47 v lapsettomia - siskaliisa
Minä ehdin kesken hoitojen täyttää 40.40 voutta täytettyään kela ei korvaa enää lääkkeitä eikä hoitoja,tullut hurjan kalliiksi,nämä pakko lopettaa näihin mielettömiin hintoihin,Yksityisellä käydään,kun yleinen ei hoida enää40 vuotiaita.
- zappa-kissa
siskaliisa kirjoitti:
Minä ehdin kesken hoitojen täyttää 40.40 voutta täytettyään kela ei korvaa enää lääkkeitä eikä hoitoja,tullut hurjan kalliiksi,nämä pakko lopettaa näihin mielettömiin hintoihin,Yksityisellä käydään,kun yleinen ei hoida enää40 vuotiaita.
Kela korvasi ainakin viime vuonna minulle kaikki hoidot ja lääkkeet, vaikka olin silloin 40 v. Kun maksukatto tuli täyteen sain ilmaiset lääkkeet.Kela tarvii erillisen lääkärintodistuksen sun tilanteesta ja fsh-arvo on yksi kriteeri heille.
Saa nähä korvaako enää mulle
- ..yli 30
itse kohta 32 ja mies kohta 33. eka lasta yritetty kauan, syksyllä tulee 5 vuotta...
3. hoitokerta päällä, ke alotin puregon piikit. IKINÄ ei ole tarvinnut edes ostaa raskaustestiä, että näin hyvin menee... ei paljon naurata enää...- yli 36v. ja yritystä lähes ...
Hei teille,
olen siis 36 ja yritystä takana lähes 9 vuotta.
Kolme hedelmöityshoitoa kokeiltiin tuloksetta pari vuotta sitten.
Nyt marraskuussa ajattelin päästää irti koko asian ajattelemisen, jotenkin olin osittain valmis hyväksymään oman "kohtaloni lapsettomana" ja sitten tapahtui ihme tulin raskaaksi ihan luomusti. Moni lääkäri oli vuosien aikana sanonut ettei se ole todennäköisesti mahdollista. 12 viikkoa odotusta tulee täyteen ensi viikolla ja vieläkin pelottaa pirusti miten käy.
Ihan sen takia kirjoitan että kaikki on mahdollista! - Tatum
yli 36v. ja yritystä lähes ... kirjoitti:
Hei teille,
Nyt marraskuussa ajattelin päästää irti koko asian ajattelemisen, jotenkin olin osittain valmis hyväksymään oman "kohtaloni lapsettomana" ja sitten tapahtui ihme tulin raskaaksi ihan luomusti. Moni lääkäri oli vuosien aikana sanonut ettei se ole todennäköisesti mahdollista. 12 viikkoa odotusta tulee täyteen ensi viikolla ja vieläkin pelottaa pirusti miten käy.
Ihan sen takia kirjoitan että kaikki on mahdollista!!!!
- ja oon jo 42v....
yli 36v. ja yritystä lähes ... kirjoitti:
Hei teille,
Ihan sen takia kirjoitan että kaikki on mahdollista!kymmenen vuotta ehkäsyttä ja nyt sitten ollaan 9 4!
Enkä vieläkään oikein ymmärrä miten tää on mahdollista!
- Hilpi
Hei,
Minulla ikää 33v. ja miehellä 37v. Ensimmäistä lasta yritetty 3v. ja keväällä on Naikkarilla edessä eka IVF....- Pulla
Moro!
Mulla ikää 33v. ja miehellä 37v. Pillerit jätin pois 29v:nä ja vauvaa yritetty "aktiivisemmin" nyt 3 vuotta eli hyvin samoissa mennään teidän kanssa Hilpi ;D Kaksi inseminaatiota tehty viime syksynä, kolmas ilmeisesti ensi kuussa ja sitten (?) IVF/ICSI jos ja kun kolmannesta inssistä ei plussaa tule. Välillä harmittaa rankemmin tämä tilanne/vauvattomuus, mut pidetään silti lippu korkealla ja nautitaan elämästä!!! Plussatuulia kaikille!!!! - Hilpi
Pulla kirjoitti:
Moro!
Mulla ikää 33v. ja miehellä 37v. Pillerit jätin pois 29v:nä ja vauvaa yritetty "aktiivisemmin" nyt 3 vuotta eli hyvin samoissa mennään teidän kanssa Hilpi ;D Kaksi inseminaatiota tehty viime syksynä, kolmas ilmeisesti ensi kuussa ja sitten (?) IVF/ICSI jos ja kun kolmannesta inssistä ei plussaa tule. Välillä harmittaa rankemmin tämä tilanne/vauvattomuus, mut pidetään silti lippu korkealla ja nautitaan elämästä!!! Plussatuulia kaikille!!!!saa odottaa... jonosta toiseen... ja vuodessa, kahdessa tai kolmessa ei tunnu tapahtuvan mitään. *argh* No EHKÄ maaliskuussa päästään askel eteenpäin. Mä pidän peukkuja teille!
En olis ikikuuna arvannu miten rankkaa aikaa tämä on. :(
Hilpi
- haaveissako vain?
Täällä minä:36v ja mies: 31v. Yritetty -03 saakka. Läpi käyty 2 inssiä, 1 IVF, 2 PAS_ssia ja kolmas PAS tulossa viikolla 5. Ensimmäistä lasta toivotaan ja jos ei onnistu niin sitten eletään kahdestaan, asia on puhuttu ja puitu ympäri poikki ja pinoon:)
- jeremiina
Ollaan myös yli 3o-kymmpisiä, minä 37 ja mies 40. Lasta on yritetty jo n. seitsemän vuotta, tuloksena 1 keskenmeno, jonka jälkeen ei mitään. Tutkimuksissa kummastakaan ei löytynyt "vikaa", takana clomikuurit puolelta vuodelta, tuloksetta. Seuraava vaihe inssi nyt keväällä...
- köpötti
Suuret onnittelut kaikille korkeammalla iällä raskaaksi tulleille!
Ite täytin vähän aikaa sitten 30, mies on 29. Endometrioosin vuoksi (joka pirulainen oli täysin oireeton ja löytyi sattumalta) hakeutumassa ivf:ään heti kun laparoskopian jälkeinen pakollinen puolen vuoden odottelu on ohi. Hiukan jo olen kyennyt relaamaan vauva-asian kanssa.- Sini**
Mikä pakollinen puoli vuotta laparoskopiasta? Minulla on myös endometrioosi, ja laparoskopia oli lokakuussa. Lääkärit suosittelivat koeputkihedelmöitystä mahdollisimman pian, eikä kukaan maininnut mistään puolen vuoden odotteluajasta. Tosin meillä se taitaa nyt omasta halusta mennä yli puolen vuoden päähän, kun vielä kokeillaan, josko pelkät Clomit auttaisivat. Eka kierto menossa niiden avulla, joten toiveet on korkealla :-)
Ai niin, tää oli ikäketju; mulla ikää kohta 33 v. ja miehellä 30, yritystä takana vähän yli puolitoista vuotta. - Skeptinen
Sini** kirjoitti:
Mikä pakollinen puoli vuotta laparoskopiasta? Minulla on myös endometrioosi, ja laparoskopia oli lokakuussa. Lääkärit suosittelivat koeputkihedelmöitystä mahdollisimman pian, eikä kukaan maininnut mistään puolen vuoden odotteluajasta. Tosin meillä se taitaa nyt omasta halusta mennä yli puolen vuoden päähän, kun vielä kokeillaan, josko pelkät Clomit auttaisivat. Eka kierto menossa niiden avulla, joten toiveet on korkealla :-)
Ai niin, tää oli ikäketju; mulla ikää kohta 33 v. ja miehellä 30, yritystä takana vähän yli puolitoista vuotta.Laparoskopian ja endon polton jälkeen on 20:n prosentin mahdollisuus tulla spontaanisti raskaaksi puolen vuoden aikana.
- köpötti
Sini** kirjoitti:
Ai niin, tää oli ikäketju; mulla ikää kohta 33 v. ja miehellä 30, yritystä takana vähän yli puolitoista vuotta.Tosiaan, meidän käskettiin rauhassa odottaa laparoskopian jälkeen puoli vuotta tuon 20 %:n onnistumismahdollisuuden vuoksi. Ennen sen puolen vuoden kulumista ei kuulemma tehdä mitään. Kohta se on mennyt eikä raskautta ole kuulunut, joten ivf:n puolelle kääntyy. Mulla endo ei ollut kovin paha, että ehkä siksikin käskettiin odottaa. Sulla tilanne saattoi olla toinen.
- 33v
tuo ei liene koske kaikkia laparoskopioita vaan niitä joissa munajohtimia auotaan tai tehdään jotain vastaavaa vai?
Itselläni poltettiin mm. endopesäkkeitä laajalta alueelta ja mistään puolen vuoden odotteluajasta ei ollut puhetta. Munajohtimet oli kunnossa eli niihin ei koskettu. - Skeptinen
33v kirjoitti:
tuo ei liene koske kaikkia laparoskopioita vaan niitä joissa munajohtimia auotaan tai tehdään jotain vastaavaa vai?
Itselläni poltettiin mm. endopesäkkeitä laajalta alueelta ja mistään puolen vuoden odotteluajasta ei ollut puhetta. Munajohtimet oli kunnossa eli niihin ei koskettu.Kyllä mahdollisuus spontaaniin raskautumiseen nousee hetkellisesti myös endon polton jälkeen, mutta ehkä lääkärisi ei jostain syystä oikein uskonut siihen sinun tapauksessasi.
- täti
Hei!
Ollaan molemmat 39v ja ensimmäistä lasta yritetään. Ollaan oltu ilman ekäisyä jo useampi vuosi. Mitään vikaa ei ole löydetty kummastakaan. Takana on nyt parin viime vuoden aikana 3 IVF-hoitoa, mutta raskautta ei niiden avulla onnistuttu saamaan. Nyt mietitään, että vieläkö jaksetaan hoitoihin mennä.- Skeptinen
Mies on muutamia vuosia nuorempi. Ei meilläkään pitäisi olla mitään estettä raskautumiselle. Minulla onkin aiemmasta avioliitosta 10-vuotias poika, miehellä ei lapsia.
Mutta sekundäärinen lapsettomuus se vaan meidänkin suhteessa kukoistaa. Nyt toinen IVF menossa, ja ollaan mekin vähän ihmetelty tulevaa. Pitäisi varmasti keskustella lääkärin kanssa onko realistista vielä yrittää kolmatta kertaa.
Minä en oikeastaan enää jaksaisi, mutta kun tästä meneillään olevasta ei jää pakkaseen mitään, niin en enää sitten tiedäkään, että pitäisikö kuitenkin... Esimmäisestä IVF:stä tuli yksi tuoresiirto ja kaksi PAS:ia. - Lääkkeitä jäi yli
Hei!
Olimme juuri aloittamassa kolmatta hedelmöitys-ja iv-hoitoa, kun tulinkin ns. välikierrossa raskaaksi aivan luonnollisella tavalla! Onnentunteemme on valtava. On mahdollista, että noin vuoden kestäneet hedelmöityshoidot auttoivat asiaa, tai sitten oma koneisto keksi sen oikean tavan toimia. Nyt olemme 14. raskausviikolla ja toivomme tietenkin, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Ehdin kuitenkin jo hankkia kaikki kalliit lääkkeet hedelmöityshoitoja varten, ja tällä hetkellä ne ovat yhä avaamattomissa alkuperäispaketeissa apteekin pussissa jääkaapissa, katkeamattomassa kylmäketjussa. Minulta löytyy useampi paketti mm. GONAL 900, CETROTIDE 0,25MG, PREGNYL 5000 JA MENOPUR. Lääkkeet ovat voimassa 12/2007 ja osa 2008 puolelle. Tuntuisi aivan hullulta heittää nämä arvokkaat lääkkeet pois, joten jos tiedätte tarvitsevaa, niin ottakaa yhteyttä.
Aurinkoisin talviterveisin, Ouli - Lapsetonna
Lääkkeitä jäi yli kirjoitti:
Hei!
Olimme juuri aloittamassa kolmatta hedelmöitys-ja iv-hoitoa, kun tulinkin ns. välikierrossa raskaaksi aivan luonnollisella tavalla! Onnentunteemme on valtava. On mahdollista, että noin vuoden kestäneet hedelmöityshoidot auttoivat asiaa, tai sitten oma koneisto keksi sen oikean tavan toimia. Nyt olemme 14. raskausviikolla ja toivomme tietenkin, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Ehdin kuitenkin jo hankkia kaikki kalliit lääkkeet hedelmöityshoitoja varten, ja tällä hetkellä ne ovat yhä avaamattomissa alkuperäispaketeissa apteekin pussissa jääkaapissa, katkeamattomassa kylmäketjussa. Minulta löytyy useampi paketti mm. GONAL 900, CETROTIDE 0,25MG, PREGNYL 5000 JA MENOPUR. Lääkkeet ovat voimassa 12/2007 ja osa 2008 puolelle. Tuntuisi aivan hullulta heittää nämä arvokkaat lääkkeet pois, joten jos tiedätte tarvitsevaa, niin ottakaa yhteyttä.
Aurinkoisin talviterveisin, OuliHeippa!
Tarvitsisin juuri Puregonia, Pregnyliä ja Gonalia.
Paljonko velotat ko. lääkkeistä? Minulla alkaa olla maksukatto rikki, mutta toki ymmärrän että turha heittää pois ko lääkkeitä jos joku lapseton todella tarvitsee.
Voisitko kirjoittaa minulle, mailiosoite on:
[email protected]
Toivon plussatuulia kaikille!!!
- Hansuliini
minä täytän tänä vuonna 30v ja mieheni täyttää 36v,lasta yritetty nyt reilu vuosi ihan kunnolla.Ilman ehkäsyä ollaa oltu kuitenkin jo melkein neljä vuotta. Mieheni tutkittu eikä hänessä vika,minulla pco.Clomeista ei apua ja eka käynti lapsettomuus polilla takana jossa lääkäri huomasi ultralla,että ovulaatio olisi tapahtumassa,testit näyttivät plussaa ja nyt sitten odottelua ensi viikkoon...tuleeko ne menkat vai ei.Jos nyt ei mitään niin sitten tarkenpiin tutkimuksiin.
- kjs
täytän tänä vuonna 32 ja mieheni 31. Lasta ollaan yritetty kaksi vuotta, hedelmöityshoidot aloitettiin nyt tammikuussa. Ensimmäinen clomikiertomenossa kp 17. Viime viikolla kaksi ultraa, kummassakaan ei johtofollikkelia ja limakalvot ohuet. Nyt odotellaan seuraavaa kiertoa.
- kokeillut
Clomifen ohentaa limakalvoa joten kannattaisi varmaan siirtyä hoidoissa eteenpäin kun jos limakalvo on liian ohut , alkio ei siihen kiinnity vaikka muuta asian olisi kunnossa.
- Darjee
Täällä kirjoittelee juuri 32 v täyttänyt nainen, jolla mies 31 v. Lasta ollaan yritetty jo 4 v ja nyt hoidot alkamassa, aika IVF:ään varattu viikolle 12. Tutkimuksiin hakeuduttiin kun yritystä oli takana melkein 3 v ja mitään ei ollut tapahtunut. Lapsettomuudelle ei oo löydetty syytä ja vuosi sitten meidät laitettiin suoraan IVF-jonoon. Ihanaa päästä vihdoin tosi toimiin kun vuodet vierii vauhdilla ja ikä alkaa hirvittää.
- Tiltu36v
Minä 36v ja mies 41v ja tänä vuonna tulee vielä vuosi lisää....apua...
Lapsettomuutta takana 7 vuotta, 2 inssiä tehty, 2xIVF, 1xPAS ja nyt ICSI meneillään. Viime torstaina siirrettiin yksi 11-soluinen alkio ja pakastettavaa ei meillä taaskaan jäänyt eli jos ei nyt tärppää niin tämä saa riittää meille.
Mutta täällä kyllä yritetään pysytellä positiivisina ja yhdessä miehen kanssa samassa suossa porskutellaan ja yritetään toisiamme tukea.
Maanantaina verikoe ja keskiviikkona kuulee tuloksen ellei sitä ennen muutoin selviä tulos...
Mutta lippu korkealle kaikille viimeiseen asti ja ei saa luovuttaa liian aikaisin!!!
:):):) - myös yli 30v.
Heips!
Minä 33 ja mies 40v. Lapsettomuutta takana kohta 4v josta vuosi käyty lapsettomuus hoidoissa.
Mitään selvää vikaa ei kummastakaan löytynyt..minulla ehkä lievä pco tai jotain häikkää välillä ovulaatiossa vaikka verikoe näyttikin ovulaation tapahtuvan.
1.Clomit kokeiltu,tuloksetta.
2.Clomit,menopur ja pregnyl tuotti raskauden mutta päätyi alku raskauden keskenmenoon.
Nyt odotellaan toista yritystä clomit,menopur ja pregnyl,saas nähdä miten käy...
plussa onnea kaikille!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841