Vaihda Buddha Jeesukseen!!

Nimetön.

Hra. Siddharta Gautaman (yleisemmin tunnettu nimellä Buddha) eräs lausuma, joka on kirjattu kirjaan 'Timanttisutra': "Viisisataa vuotta minun jälkeeni tulee mies, jolla ei ole vain kolmen tai viiden Buddhan, vaan viidensadan Buddhan valo". Jeesus eli 500 v. Buddhan jälkeen

38

4514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perusta

      Niin, eli Jeesus oli mitä todennäköisemmin buddha eli valaistunut. Näin jotkut buddhalaiset ajattelevat.

      Kun Jeesus oli valaistunut, niin mitä meidän pitäisi vaihtaa Jeesukseen?

      • Jos pidät

        Itseäsi valaistuneena, niin sitä liukkaammin sinun pitäisi mennä etsimään Jeesusta.

        Eikö sinussa oleva valo ole paljastanut sitä pimeyttä, joka sinussa todellisuudessa on ja jos asia on niin, silloin se, jota luulet valaistumiseksi, onkin täyttä pimeyttä.

        Uskotko, että semmoinen pimeys on mahdollista?


      • Älä laita sanoja toisen suuhun
        Jos pidät kirjoitti:

        Itseäsi valaistuneena, niin sitä liukkaammin sinun pitäisi mennä etsimään Jeesusta.

        Eikö sinussa oleva valo ole paljastanut sitä pimeyttä, joka sinussa todellisuudessa on ja jos asia on niin, silloin se, jota luulet valaistumiseksi, onkin täyttä pimeyttä.

        Uskotko, että semmoinen pimeys on mahdollista?

        Kirjoittaja ei sanonut olevansa valaistunut.
        Muutenkin nää Jeesustelut voisi laittaa tuonne kristinusko-osastoon. Halukkaat löytänevät ne sieltä.


      • Vai ei sanonu
        Älä laita sanoja toisen suuhun kirjoitti:

        Kirjoittaja ei sanonut olevansa valaistunut.
        Muutenkin nää Jeesustelut voisi laittaa tuonne kristinusko-osastoon. Halukkaat löytänevät ne sieltä.

        Lueppa uudelleen, vai eikö valo riitä?


      • Muutamat sanat

        Karta pahaa, tee hyvää, kaikella on seurauksensa. Siinä molempien uskontojen ydin muutamalla sanalla.


    • Ota selvää
    • Leftius

      Kopioinpa Toivo Koskikallion kirjan Kullattu Buddha tekstin tähän. Koskikallio teki Kiinassa lähetystyötä 1900-luvun alkupuolella.

      "Buddhalaisten paljon käyttämässä pyhässä kirjassa, Timanttiseura, on seuraava Buddhan ennustus:
      'Viisisataa vuotta minun Nirvanaan siirtymiseni jälkeen tulee toinen opettaja, joka synnyttää ihmisissä uskon juuren tämän ennustuksen täyttymisen kautta. Te tulette näkemään, että se tuleva perustaa opetuksensa, ei yhden, kahden, kolmen, neljän tai viiden, ei edes kymmenentuhannen Buddhan opetuksiin, vaan hän perustaa opetuksensa kaiken olevaisen alkujuureen. Kun hän tulee tämän ennustuksen mukaan, niin jokainen häneen uskova saa sanomattoman suuren onnen siunauksen.'

      Viisisataa vuotta Buddhan kuoleman jälkeen syntyi Jeesus Kristus. Hän ei laskenut opetustensa perustaa Buddhan opetuksille, vaan kaiken olevaisen alkulähteeseen, Jumalaan. Buddhan ennustus on toteutunut siinä, että Jeesus on tullut. Yksi kohta on vielä toteutumatta, ja se on tuo ennustuksessa lausuttu kehotus, että kaikki ennustuksen lukijat uskoisivat tuon tuon ennustuksen toteuttajaan ja uskon kautta häneen saisivat siihen liittyvän suuren siunauksen."

      Minä luulen, että tämä tällainen kinastelu on turhaa: molemmat nämä täällä eläneet miehet olivat pyhiä ja molempien opetuksien kautta on pelastus saavutettavissa. Minä en vaihtaisi mitään - minä pysyttelisin siinä uskossa, joka tuntuu minulle sopivalta. Nyt tässä elämässäni en rukouksissani mainitse Buddhan nimeä vaan Jeesuksen; joskus aikaisemmin olen tehnyt ehkä toisin.

      • Ei pidä paikkansa

        Kyseinen henkilö ei ole ymmärtänyt buddhalaisuutta, koska hän luuli, että se on uskonto. Sitä paitsi Buddha kertoi monia ennustuksia tulevista bodhisattvoista, joista eräät ovat tänäkin päivänä henkilökohtaisesti tavattavisa.

        Jos tuntee vetoa kristinuskoon, kannattaa pysytellä sillä tiellä. Sen kautta ei voi tavoittaa valaistumista, mutta se johtaa oikeaan suuntaan, kunhan lähtökohtana ovat fiksusti tulkitut Jeesuken opetukset eikä vanha testamentti.

        Mutta on turha yrittää käännyttää muita omaan uskoonsa. Se on vain merkki omasta epävarmuudesta.

        Buddhalaiset eivät yritä käännyttää ketään buddhalaisiksi vaan toivovat, että kaikki olisivat onnellisia.


      • Ihan perille
        Ei pidä paikkansa kirjoitti:

        Kyseinen henkilö ei ole ymmärtänyt buddhalaisuutta, koska hän luuli, että se on uskonto. Sitä paitsi Buddha kertoi monia ennustuksia tulevista bodhisattvoista, joista eräät ovat tänäkin päivänä henkilökohtaisesti tavattavisa.

        Jos tuntee vetoa kristinuskoon, kannattaa pysytellä sillä tiellä. Sen kautta ei voi tavoittaa valaistumista, mutta se johtaa oikeaan suuntaan, kunhan lähtökohtana ovat fiksusti tulkitut Jeesuken opetukset eikä vanha testamentti.

        Mutta on turha yrittää käännyttää muita omaan uskoonsa. Se on vain merkki omasta epävarmuudesta.

        Buddhalaiset eivät yritä käännyttää ketään buddhalaisiksi vaan toivovat, että kaikki olisivat onnellisia.

        Sinä sanot, että Jeesusta seuraamalla ei voi saavuttaa valaistumista, mutta Jeesuspa lupasi kirkkauden, eikä valaistumista.

        Ja sanot, että on turha käännyttää ketään omaan uskoonsa, siinä sinä sanot Jeesusta vastaan, sillä Jeesushan nimenomaan sanoi, että "viekää tämä sanoma kaikkeen maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni".

        Jos budhalaiset vain toivovat, että kaikki olisivat onnellisia, sehän on aivan turhaa, ei se toivominen ketään auta, varman sen tiedätkin.
        Kuten tietämättömät myös sanovat, että "ajattele positiivisesti" on aika hölmöä siihen verrattuna, mitä Jeesus sanoi.-" Viekää asianne hengessä ja totuudessa Hänelle, joka voi kaikki".-Siis Juamlalle, ja Hän muuttaa asioita niin, että apua huutava ihminen jaksaa eteenpäin.

        Minä esim. oon tullut sen kokemaan, että kun ihmisen sydän rukoilee Jeesuksen nimessä, niin vastaus tulee, eikä se myöhästy.

        Mutta ongelma on meidän ihmisten sydämessä,eikä Jumalan lupauksissa, jos rukousvastausta ei tule.

        Ja tässä toteutuu Jeesuksen sanat täsmälleen ja kirjaimellisesti. Jos ihminen etsii vain maallista rikkautta ja juoksee omien himojensa perässä, sellaisen sydän ei voi rukoilla totuudessa ja eikä saa vastausta, ja sitten hän väittää, että Jumalaa ei ole, kun mitään ei tapahdu, vaikka hän on muka rukoillu.


      • ....
        Ihan perille kirjoitti:

        Sinä sanot, että Jeesusta seuraamalla ei voi saavuttaa valaistumista, mutta Jeesuspa lupasi kirkkauden, eikä valaistumista.

        Ja sanot, että on turha käännyttää ketään omaan uskoonsa, siinä sinä sanot Jeesusta vastaan, sillä Jeesushan nimenomaan sanoi, että "viekää tämä sanoma kaikkeen maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni".

        Jos budhalaiset vain toivovat, että kaikki olisivat onnellisia, sehän on aivan turhaa, ei se toivominen ketään auta, varman sen tiedätkin.
        Kuten tietämättömät myös sanovat, että "ajattele positiivisesti" on aika hölmöä siihen verrattuna, mitä Jeesus sanoi.-" Viekää asianne hengessä ja totuudessa Hänelle, joka voi kaikki".-Siis Juamlalle, ja Hän muuttaa asioita niin, että apua huutava ihminen jaksaa eteenpäin.

        Minä esim. oon tullut sen kokemaan, että kun ihmisen sydän rukoilee Jeesuksen nimessä, niin vastaus tulee, eikä se myöhästy.

        Mutta ongelma on meidän ihmisten sydämessä,eikä Jumalan lupauksissa, jos rukousvastausta ei tule.

        Ja tässä toteutuu Jeesuksen sanat täsmälleen ja kirjaimellisesti. Jos ihminen etsii vain maallista rikkautta ja juoksee omien himojensa perässä, sellaisen sydän ei voi rukoilla totuudessa ja eikä saa vastausta, ja sitten hän väittää, että Jumalaa ei ole, kun mitään ei tapahdu, vaikka hän on muka rukoillu.

        Sinä sanot, että Jeesusta seuraamalla ei voi saavuttaa valaistumista, mutta Jeesuspa lupasi kirkkauden, eikä valaistumista.

        - Voisivatko nuo tarkoittaa samaa asiaa..?

        Ja sanot, että on turha käännyttää ketään omaan uskoonsa, siinä sinä sanot Jeesusta vastaan, sillä Jeesushan nimenomaan sanoi, että "viekää tämä sanoma kaikkeen maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni".

        - Käännytystyö on johtanut vain murhenäytelmiin kaikkialla maailmassa. Ensimmäiset lähetyssaarnaajaa toivat esimerkiksi kulkutaudit Etelä-Amerikkaan. Intiaaneilla ei ollut immuniteettia valkoisten sairauksille, ennenkuin sellainen kehittyi. Lähetyssaarnaajien tavista käännyttää voidaan myös keskutella, varsinkin jos siihen liitetään humanitaarien apu.


        Jos budhalaiset vain toivovat, että kaikki olisivat onnellisia, sehän on aivan turhaa, ei se toivominen ketään auta, varman sen tiedätkin.

        Totta. Siksi vaaditaan tekoja, joissa jokainen voi tehdä osansa.

        Kuten tietämättömät myös sanovat, että "ajattele positiivisesti" on aika hölmöä siihen verrattuna, mitä Jeesus sanoi.-" Viekää asianne hengessä ja totuudessa Hänelle, joka voi kaikki".-Siis Juamlalle, ja Hän muuttaa asioita niin, että apua huutava ihminen jaksaa eteenpäin.

        Kummallinen Jumala..??

        Minä esim. oon tullut sen kokemaan, että kun ihmisen sydän rukoilee Jeesuksen nimessä, niin vastaus tulee, eikä se myöhästy.

        Tunnetko sanan itsesuggestio? On muuten mahtava voima.

        Mutta ongelma on meidän ihmisten sydämessä,eikä Jumalan lupauksissa, jos rukousvastausta ei tule.

        Ja tässä toteutuu Jeesuksen sanat täsmälleen ja kirjaimellisesti. Jos ihminen etsii vain maallista rikkautta ja juoksee omien himojensa perässä, sellaisen sydän ei voi rukoilla totuudessa ja eikä saa vastausta, ja sitten hän väittää, että Jumalaa ei ole, kun mitään ei tapahdu, vaikka hän on muka rukoillu.


        - Tätä muuten tapahtuu/on tapahtunut kaikissa uskonnoissa, kaikissa kulttuureissa, vaikka Jeesuksesta ole kuultu sanaakaan.
        Itsesuggestio? Itseasiassa, sairaalla on paljon paremmat mahdollisuudet parantua, jos hän myös itse uskoo parantuvansa.


      • Juttu epäilemättä

        Kummastuttava hämmästys, on tämä. Ja ilman muuta siinä on kysymys Jeesuksesta.

        Tämä on kova pala budhisteille, mutta teidän onkin mentävä sen läpi ja käännyttävä, siksipä sanonkin teille, että kun otatte Jeesuksen ainoaksi Herraksenne, niin teidän ei tarvitse jäädä keskeneräiseen valaistumiseen, vaan pääsette kirkkauteen saakka.

        Antakaa totuuden paljastaa omat luulonne ja antakaa Jeesuksen, joka on elävä tänäkin päivänä, pestä teidät puhtaaksi ja johdattaa kaikkeen totuuteen.


      • Näin lyhyesti
        .... kirjoitti:

        Sinä sanot, että Jeesusta seuraamalla ei voi saavuttaa valaistumista, mutta Jeesuspa lupasi kirkkauden, eikä valaistumista.

        - Voisivatko nuo tarkoittaa samaa asiaa..?

        Ja sanot, että on turha käännyttää ketään omaan uskoonsa, siinä sinä sanot Jeesusta vastaan, sillä Jeesushan nimenomaan sanoi, että "viekää tämä sanoma kaikkeen maailmaan ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni".

        - Käännytystyö on johtanut vain murhenäytelmiin kaikkialla maailmassa. Ensimmäiset lähetyssaarnaajaa toivat esimerkiksi kulkutaudit Etelä-Amerikkaan. Intiaaneilla ei ollut immuniteettia valkoisten sairauksille, ennenkuin sellainen kehittyi. Lähetyssaarnaajien tavista käännyttää voidaan myös keskutella, varsinkin jos siihen liitetään humanitaarien apu.


        Jos budhalaiset vain toivovat, että kaikki olisivat onnellisia, sehän on aivan turhaa, ei se toivominen ketään auta, varman sen tiedätkin.

        Totta. Siksi vaaditaan tekoja, joissa jokainen voi tehdä osansa.

        Kuten tietämättömät myös sanovat, että "ajattele positiivisesti" on aika hölmöä siihen verrattuna, mitä Jeesus sanoi.-" Viekää asianne hengessä ja totuudessa Hänelle, joka voi kaikki".-Siis Juamlalle, ja Hän muuttaa asioita niin, että apua huutava ihminen jaksaa eteenpäin.

        Kummallinen Jumala..??

        Minä esim. oon tullut sen kokemaan, että kun ihmisen sydän rukoilee Jeesuksen nimessä, niin vastaus tulee, eikä se myöhästy.

        Tunnetko sanan itsesuggestio? On muuten mahtava voima.

        Mutta ongelma on meidän ihmisten sydämessä,eikä Jumalan lupauksissa, jos rukousvastausta ei tule.

        Ja tässä toteutuu Jeesuksen sanat täsmälleen ja kirjaimellisesti. Jos ihminen etsii vain maallista rikkautta ja juoksee omien himojensa perässä, sellaisen sydän ei voi rukoilla totuudessa ja eikä saa vastausta, ja sitten hän väittää, että Jumalaa ei ole, kun mitään ei tapahdu, vaikka hän on muka rukoillu.


        - Tätä muuten tapahtuu/on tapahtunut kaikissa uskonnoissa, kaikissa kulttuureissa, vaikka Jeesuksesta ole kuultu sanaakaan.
        Itsesuggestio? Itseasiassa, sairaalla on paljon paremmat mahdollisuudet parantua, jos hän myös itse uskoo parantuvansa.

        Että sinä et nyt ymmärtäny, mitä tarkoitin sillä, kun sydän rukoilee.

        Ootko koskaan saanut sitä kokea, että pääsi joutuu vain kuuntelemaan, kun sydän rukoilee?

        Voi kumpa ihminen saisi olla siinä Jeesuksen edessä. Ihmiseltä se ei onnistu, ennenkuin Jumala auttaa ja se on hämmästyttävä asia ja silloin tulee vastaus ja ihmeitä tapahtuu.

        Ei itsesuggestio oo muuta, kuin väkisin yrittämistä, ja se ei auta kuin korkeintaan luulemaan jotain.


      • Postin tiellä
        Juttu epäilemättä kirjoitti:

        Kummastuttava hämmästys, on tämä. Ja ilman muuta siinä on kysymys Jeesuksesta.

        Tämä on kova pala budhisteille, mutta teidän onkin mentävä sen läpi ja käännyttävä, siksipä sanonkin teille, että kun otatte Jeesuksen ainoaksi Herraksenne, niin teidän ei tarvitse jäädä keskeneräiseen valaistumiseen, vaan pääsette kirkkauteen saakka.

        Antakaa totuuden paljastaa omat luulonne ja antakaa Jeesuksen, joka on elävä tänäkin päivänä, pestä teidät puhtaaksi ja johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Totuus tekee vapaaksi, kiitos. =) *smiley*

        Ehkä on kuitenkin parempi, että jos kokee kristinuskon omakseen, pysyy siinä. Jos kokee buddhalaisuuden omakseen, pysyy siinä. Luulen, että totuus eslviää sitten meille kaikille. Jos jos käy niin, kuten ateistit sanovat, totuus ei selviä meistä kenellekään, vaan aivojen kuoltua tietoisuutemme häviää kuin kuollut hyttynen itämerreen.


    • Zool

      Olen Kaikkialla,Elän Kaikessa,Alkujuuri ja Syy,Laki Suuressa mittakaavassa,Tuomari ja Kaiken Mitta,Nimi ei tärkeä,Minä Olen A&O,Elämä ja Kuolema,Om'sisälläsi,Pyhä'kirjassasi,se Hyvä Paimen,se Elämän Henkäys,Olen,Elän,Elämä teissä.
      >Ja Kaikki ovat kutsutut Paratiisiin.
      Rakkaus kanssanne.
      Z.

      • Gate Keeper

        Outoa puhetta kuoleman airuelta.


    • Hulina-Helinä

      Jeesus sanoi että hänen jälkeensä tulee sellaisia jotka tekevät vieläkin suurempia tekoja kuin hän.

      Minäpä vaihdan Jeesuksen HEIHIN! :)

    • simo

      Se saatanan jeesus idiootti pääsi alitajuntaan ja kytki herranpelon,kädellisten historian pahin moka.Jeesus herran kanssa teki symbioosin ,oisi pitänyt se tappaa hirsipuussa,lainattu lause.Buddha ei ennustanut vaan kertoi opista eli dharmasta Oikea keskittyminen ,oikea toimeen tulo,rohkeus,oikea puhe,jne.... sita Buddha opetti,siitä alkaa meditaatio,aivojen tuntemus, ajattelu!

      • JOKU

        TYHMÄ JEESUSHAN KUOLI RISTILLÄ. JA BUDDHAHAN ENNUSTI JEESUKSEN TULON


    • ...

      Säännöt kieltävät kopioimasta sanasta sanaan tekstiä, jonka toinen on aiemmin kirjoittanut toiselle palstalle. Kai sinä sen tiedät?

      • Sääntöjä

        Sinustako säännöt ovat kaikkein tärkeimmät. Mitä sinä sanot siinä tilanteessa jos joku sanoo, että mitään sääntöjä ei saa muuttaa. Olisiko se sinun nirvana?

        Miksi sinusta säännöt on totuuden yläpuolella ja tärkeämpiä.
        Miksi luulet ihmisen saavan rangaistuksen siitä, että jos joutuu ajamaan ylinopeutta, pelastaakseen jonkun ihmisen hengen, ja jos ei auta hengenvaarassa olevaa, saa tuomion heitteillejätöstä?

        Ja vakuutusyhtiöt myyvät esim. varkausvakuutuksia, ja vaikka olisi heidän vaatimustensa mukaisesti lukkojen takana, niin siitä huolimatta maksattavat omavastuumaksut, vaikka on jo vakuutusmaksut maksettu.

        Ja miksi se,jolta on varastettu, saa pahan rangaistuksen ja tuomion jos menee ottamaan omansa pois rosvolta.

        Ja miksi talon asukas saa tuomion jos hän paukauttaa nokkaan rosvoa joka on tunkeutunu väkivaltaisessa tarkoituksessa toisen kotiin ja virkavalta ei olisi kuitenkaan kerenny tulla apuun.

        Siis älä tule neuvomaan sääntöjen kohdalla, vaan ota totuus vastaan, kun sen olet tuosta aloituksesta lukenut, äläkä turhia kiemurtele siinä.


      • Sääntöjä kirjoitti:

        Sinustako säännöt ovat kaikkein tärkeimmät. Mitä sinä sanot siinä tilanteessa jos joku sanoo, että mitään sääntöjä ei saa muuttaa. Olisiko se sinun nirvana?

        Miksi sinusta säännöt on totuuden yläpuolella ja tärkeämpiä.
        Miksi luulet ihmisen saavan rangaistuksen siitä, että jos joutuu ajamaan ylinopeutta, pelastaakseen jonkun ihmisen hengen, ja jos ei auta hengenvaarassa olevaa, saa tuomion heitteillejätöstä?

        Ja vakuutusyhtiöt myyvät esim. varkausvakuutuksia, ja vaikka olisi heidän vaatimustensa mukaisesti lukkojen takana, niin siitä huolimatta maksattavat omavastuumaksut, vaikka on jo vakuutusmaksut maksettu.

        Ja miksi se,jolta on varastettu, saa pahan rangaistuksen ja tuomion jos menee ottamaan omansa pois rosvolta.

        Ja miksi talon asukas saa tuomion jos hän paukauttaa nokkaan rosvoa joka on tunkeutunu väkivaltaisessa tarkoituksessa toisen kotiin ja virkavalta ei olisi kuitenkaan kerenny tulla apuun.

        Siis älä tule neuvomaan sääntöjen kohdalla, vaan ota totuus vastaan, kun sen olet tuosta aloituksesta lukenut, äläkä turhia kiemurtele siinä.

        Itse asiassa minä en ole buddhalainen, kuten sinä kuvittelet minun olevan. Minua vain ärsyttää, että minun kirjoitukseni kopioidaan tänne toiselta palstalta sanasta sanaan, ja että nimimerkiksi laitetaan 'Nimetön'.


      • Get over it!
        Basker kirjoitti:

        Itse asiassa minä en ole buddhalainen, kuten sinä kuvittelet minun olevan. Minua vain ärsyttää, että minun kirjoitukseni kopioidaan tänne toiselta palstalta sanasta sanaan, ja että nimimerkiksi laitetaan 'Nimetön'.

        Buddhalaisena sinun on vain kestettävä se mukisematta ja oltava tyyninä tapahtui sitten mitä tahansa. Elämisen sietämätön tuska (suomessa vain jaksetaan kitistä jostain teksteistä).


      • Get over it! kirjoitti:

        Buddhalaisena sinun on vain kestettävä se mukisematta ja oltava tyyninä tapahtui sitten mitä tahansa. Elämisen sietämätön tuska (suomessa vain jaksetaan kitistä jostain teksteistä).

        Mitä mieltä olet musiikin nettipiratismista, buddhalainen? Saako musiikkia kopioida? Entä tiedätkö, miksi suomen kielessä on olemassa lainausmerkit?


    • Oma polku

      Kiva tietää että joku äijäkin on kirjoittanut niin.

    • Aritta

      Heillä on ihan sama sanoma niin kuin kaikilla henkisillä opettajilla.
      Jeesuskin kävi Intiassa opiskelemassa buddhismia.

      • Ei nyt ihan noinkaan

        Jeesuksen opetukset olivat kyllä hyvin buddhalaisia, mutta se ei pidä lainkaan paikkansa, että kaikilla henkisillä opettajilla on sama sanoma.

        Kaikki uskonnot pyrkivät onnellisuuteen, mutta niillä on hyvin eri näkemys siitä, mistä tuo onnellisuus löytyy. Niiden päämäärät ovat siis erit. Samoin käytetyt menetelmät ovat erilaiset. Idän uskontojen avulla on mahdollista saavuttaa se päämäärä, mihin kukin niistä pyrkii. Lähi-idän uskonnoissa kaikki on uskon varassa: mitään todellisia systemaattisia meenetelmiä ei ole käytettävissä.


      • Aritta
        Ei nyt ihan noinkaan kirjoitti:

        Jeesuksen opetukset olivat kyllä hyvin buddhalaisia, mutta se ei pidä lainkaan paikkansa, että kaikilla henkisillä opettajilla on sama sanoma.

        Kaikki uskonnot pyrkivät onnellisuuteen, mutta niillä on hyvin eri näkemys siitä, mistä tuo onnellisuus löytyy. Niiden päämäärät ovat siis erit. Samoin käytetyt menetelmät ovat erilaiset. Idän uskontojen avulla on mahdollista saavuttaa se päämäärä, mihin kukin niistä pyrkii. Lähi-idän uskonnoissa kaikki on uskon varassa: mitään todellisia systemaattisia meenetelmiä ei ole käytettävissä.

        Kaikillahan on suurimpana opetuksena rakkaus. Tavalla tai toisella.


      • Tuskinpa vaan

        Iranista niitä meriyhteyksiä oli aika heikosti tuohonaikaan. Apostolinkyydillä ei pitkälle olisi pötkitty.

        Älä viitsi suoltaa olettamuksia totena. Tuskin filosofiasi sitä puoltaa.


      • Aritta
        Tuskinpa vaan kirjoitti:

        Iranista niitä meriyhteyksiä oli aika heikosti tuohonaikaan. Apostolinkyydillä ei pitkälle olisi pötkitty.

        Älä viitsi suoltaa olettamuksia totena. Tuskin filosofiasi sitä puoltaa.

        Mutta kyllä hän siellä kävi.


    • ...

      Tässä onkin sopiva keskustelu kertoa asiota kristittyjen rakkaasta Jeesuksesta, jota he niin markkinoivat myös tällä palstalla. Tässä uskoni/epäuskoni Jessestä

      Uskon:

      -Henkilö on elänyt aikanaan
      -Hän on saarnannut kristittyjen Jumalasta
      -Hän on kuollut tämän saarnaamisen takia

      En usko:

      -Hänen saarnaamaansa Jumalaa, joten
      -En usko, että hän on tämän Jumalan poika
      -En usko, että hän teki ihmeitä

      Tässä minun kantania asiaan:

      Jeesus on ollut aikanaan elänyt opettaja/saarnamies,siis tavallinen ihminen, jonka ympärille on vain kehitetty kaikenlaista "hokkuspokkusta" (anteeksi huono termini).

      PS: Tämä on minun uskomukseni, joten älkää aloittako perään mitään käännytys tai haukkumisketjua.

      Lisäksi haluan huomauttaa eräästä asiasta. Jeesus olisi ollut se josta Buddha puhui hänen olisi tullut syntyä yleistä puhetapaa ajatellen 500 v. joko Buddhan syntymästä tai kuolemasta siis joko n. 63 e.a.a tai 20 j.a.a.

      • Ryokousha

        Tämä on siis minun kirjoittamani teksti, mutta jouduin laittamaan sen kirjautumatta, koska julkaisin sen jo kerran, mutta poistin sen sitten muotoillakseni sitä. Kun olin muotoillut sen uudelleen, en voinut laittaa sitä uudestaan sisäänkirjautuneena.


      • simo
        Ryokousha kirjoitti:

        Tämä on siis minun kirjoittamani teksti, mutta jouduin laittamaan sen kirjautumatta, koska julkaisin sen jo kerran, mutta poistin sen sitten muotoillakseni sitä. Kun olin muotoillut sen uudelleen, en voinut laittaa sitä uudestaan sisäänkirjautuneena.

        eihan Jeesus ei ollut pohjimmiltaan kuin" vaan yksi valaistunut",valaistuneisuuden historiaan n2500v. yhtäjaksoisesti, heitä mahtuu varmasti satoja.jeesus herran kanssa teki symbioosin,oisi pitänyt se ta..aa hirsipuussa!,laulusta lainattu.(pääs alitajuntaan ja kytki herranpelon,yliarvostettu idiootti joka sekoitti luonnonkierron herrajutuilla)paha moka josta järkemme kärsii vieläkin.


    • Nimetön___

      Sutran englanninkielinen käännös on luettavissa :

      http://www.hm.tyg.jp/~acmuller/bud-canon/diamond_sutra.html

      Wikipedia toteaa sutrasta :

      "In another section, Subhuti expresses concern that the Diamond Sutra will be forgotten 500 years after it is taught (alternatively, during the last 500 years of this era). The Buddha assures Subhuti that well after he is gone, there will still be some who can grasp the meaning of the Diamond Sutra and put it into practice. This section seems to reflect a concern found in other Buddhist texts that the teachings of the Buddha would eventually fade and become corrupted. A popular Buddhist concept, known as mappo in Japanese, also reflects this same anxiety."

      Itse sutran tekstissä tähän ajatukseen viitataan parissakin kohdassa, esim. :

      "Subhūti addressed the Buddha, saying: "World Honored One, will there be sentient beings who are able, upon hearing these words and sentences, to give rise to true faith?"

      The Buddha said to Subhūti, "Do not even say such a thing. Five hundred lifetimes after my passing away, there will be those who observe moral discipline and cultivate merit, who will be able to give rise to the mental state of faith and take these words to be the truth. You should know that these people have not merely cultivated virtuous roots with one buddha, two buddhas, three, four, or five buddhas. They have cultivated all kinds of virtuous roots with countless hundreds of thousands of buddhas. Hearing these passages, in a single moment they give rise to pure faith. Subhūti, the Tathāgata fully knows and fully sees these sentient beings as they attain these countless merits.""

      En kyllä vakavalla naamalla voisi sanoa, että tuossa mitään jeesuksen tuloa ennusteltaisiin. Sutran teksti ja käsitteet ovat hyvin vaikeaselkoisia (nopealla lukemalla). Suosittelisin aloittamaan buddhalaisuuteen tutustumisen jostain helpommasta tekstistä.

      • pippuripate

        Tuossahan kyllä sanotaan 500 elämää eikä 500 vuotta.


      • we are here
        pippuripate kirjoitti:

        Tuossahan kyllä sanotaan 500 elämää eikä 500 vuotta.

        Siihen aikaan sielläpäin ja varmaan nykyäänkin, on elämän pituus vain reilut 50v
        joten 500 lifetimes on NYT!!
        :))

        We are here. live with it


    • pippuripate

      Oletko koskaan tutustunut gnostilaisiin teksteihin Jeesuksesta? Niistä asiasta saa selkeämmän kuvan. Sieltä käy ilmi, että buddha Gautama ja Jeesus todellakin puhuivat samasta asiasta, mutta eivät Jahvesta. Jeesuksen elämä on sittemmin mystifioitu lähinnä Adonis- ja Mithra-kulttien aineksilla ja sovitettu käymään juutalaiseen perinteeseen. Siten syntyi raamattu. Jos olet kiinnostunut Jeesuksen opetuksista, etsipä vaikka netistä Nag Hammadin kirjasto, josta löytyy mielenkiintoisia kirjoituksia. Niihin tietenkin kannattaa suhtautua samalla tavalla kriittisesti kuin raamattuunkin, mutta ne antavat hyvin toisenlaisen kuvan siitä, kuka Jeesus oli ja miten hän toimi ja opetti.

      • joku

        pölkky jeesus eli 2012 vuotta sitten Palestiinan alueella. Hänellä oli opetuslapsia ja sitten hän kuoli ristillä noin vuona ekr 37. Ja sen jälkeen tapahtui jotain mikä aiheutti Kristinuskon. Ja sen puoleen Buddha ennusti Jeesuksen tulon.


    • Mitä syytä on vaihtaa, kun Jeesus oli saanut Buddhan opetuksia intiassa
      Jeesus on ok mutta kristin usko ei perustu jeesuksen todelliseen opetukseen vaan hänen seuraajensa väärinkäsityksiin.

      Näin kristinuskosta on tullut se antkristus joka nyt hallitsee maan päällä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe