PELKO-gallup

LTO

Hei

Teen tälläista vapaata, pienimuotoista "tutkimusta" lasten peloista koulua varten. Pyytäisinkin siis teitä vastaamaan seuraaviin kysymyksiin:

1. Mitä asioita muistatte pelänneenne lapsena eniten (pari, kolme asiaa)?
2. Mitä tiedätte omien lapsienne pelkäävän?

Halutessanne voitte valottaa asiaa hieman laajemminkin.

Tarkoitus olisi siis kartoittaa yleisimpiä pelkoja, tutkia niiden mahdollisia lähtökohtia jne.

7

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LTO

Anteeksi, kun tulin tänne teidän palstallenne kyselemään.

Käsittämätöntä minusta, että tämä keskustelunavaus on kyllä luettu 65 kertaa, mutta kukaan ei ole vaivautunut vastaamaan. Vaikka tämä onkin vain internetti, kannattaa miettiä olisiko se kiva omalla kohdalla. No, vaihdan palstaa.

• Mammaksi_maaliskuussa_06

Omalla kohdallani vastaamattomuuteeni on syynä se, ettei reilu kymmenkuinen poikani osaa vielä kertoa peloistaan ;)

Monet täällä kirjoittavat ovat (todella) pienten lasten äitejä, joten heillä sama tilanne.

Sen verran voin kuitenkin vastata, että itse pienenä (alle 10v.)pelkäsin, että:

1. Äidilleni tai isälleni sattuu jotain pahaa
        2. Äiti tekisi "uusia" lapsia :D
        3. Äiti ja isä eroaisi (ja erosivatkin myöhemmin, se olikin vain hyvä juttu).

• LTO
        Mammaksi_maaliskuussa_06 kirjoitti:

Omalla kohdallani vastaamattomuuteeni on syynä se, ettei reilu kymmenkuinen poikani osaa vielä kertoa peloistaan ;)

Monet täällä kirjoittavat ovat (todella) pienten lasten äitejä, joten heillä sama tilanne.

Sen verran voin kuitenkin vastata, että itse pienenä (alle 10v.)pelkäsin, että:

1. Äidilleni tai isälleni sattuu jotain pahaa
        2. Äiti tekisi "uusia" lapsia :D
        3. Äiti ja isä eroaisi (ja erosivatkin myöhemmin, se olikin vain hyvä juttu).

Kiitos sinulle. Haluaisin kuitenkin sanoa, että olihan tuolla seillainenkin kysymys kuin "Mitä itse pelkäsit pienenä?".
        Joten eipä se lapsen ikä sitä rajoita, ainoastaan haluttomuus auttaa/vastata.

• Mammaksi_maaliskuussa_06
        LTO kirjoitti:

Kiitos sinulle. Haluaisin kuitenkin sanoa, että olihan tuolla seillainenkin kysymys kuin "Mitä itse pelkäsit pienenä?".
        Joten eipä se lapsen ikä sitä rajoita, ainoastaan haluttomuus auttaa/vastata.

käsitin kysymyksesi niin, että ne liittyvät toisiinsa (jokin tutkimus), jolloin pitäisi vastata molempiin osa-alueisiin.

• Pikkulapsen äiti
        Mammaksi_maaliskuussa_06 kirjoitti:

käsitin kysymyksesi niin, että ne liittyvät toisiinsa (jokin tutkimus), jolloin pitäisi vastata molempiin osa-alueisiin.

Samoin ajattelin minäkin, että toiseen vastaaminen on turhaa, koska tuloksia saadakseen alkuperäinen kirjoittaja haluaisi vastaukset molempiin kysymyksiin.

Aloittajalle haluaisin myös mainita, että ihmiselle, joka lopulta vastaa kysymykseesi, ei kannattaisi olla noin tyly. Ystävyydellisyydellä saa aikaan enemmän kuin vihamielisillä viesteillä.

• Kyllästynyt
        Pikkulapsen äiti kirjoitti:

Samoin ajattelin minäkin, että toiseen vastaaminen on turhaa, koska tuloksia saadakseen alkuperäinen kirjoittaja haluaisi vastaukset molempiin kysymyksiin.

Aloittajalle haluaisin myös mainita, että ihmiselle, joka lopulta vastaa kysymykseesi, ei kannattaisi olla noin tyly. Ystävyydellisyydellä saa aikaan enemmän kuin vihamielisillä viesteillä.

Ei siinä sunkaan tylyyttä häntä kohtaan ollu, kun tuo nimim. LTO häntä kiitti.

Olen hänen kanssaan samaa mieltä kyllä... Ei ihme, jos proppu palaa. Nimittäin, ei nykyään kohteliaisuudella mitään saavuta. Ihmiset kauheasti suitsuttavat kohteliaisuutta ja kiltteyttä, mutta totuus on, että monessa asiassa kilttien yli vaan kävellään. Itse olen kaikkia kohtaan aina kiltti ja kohtelias, mutta silti olen eräs syrjityimpiä ihmisiä kouluyhteisössäni.

• emilia82

Joo, itse pelkäsin pienenä, että namusetä vie (oli silloin paljon juttua namusedistä alueellamme), että kuolen (jostain syystä oli tosi pelottava ajatella) ja että joku kiusaa koulussa.

Voisi tulla enemmän vastauksia, jos laittaisit oman nimesi, ilmoitus, että teen tutkimusta nimettömänä ei varmasti houkuttele ihmisiä vastailemaan.

Ja tiedän, että lapseni (7kk) pelkää koirien haukuntaa, yksinjäämistä ja sitä kun aikuiset nauravat yhteen ääneen. Tosin tuon ikäisenä ei vielä tietoisesti osaa pelätä mitään, niinkuin edellinenkin vastaaja kertoi. Tuolla on palstoja kouluikäisille ja yli 1-vuotiaiden vanhemmille, siellä voisi tärpätä paremmin.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe