Minkä ikäiselle teetä?

Sisu-haukku

Hei!

Minkä ikäisille lapsille olette antaneet teetä? Meillä haluaisi 4- vuotias maistaa kovasti ja olen antanutkin, mutta sopiiko päivittäin juotavaksi? Mies sano että on saanut kahvia jo kuuden ikäisenä(?!?) mutta itse en ihan kahvia antais moneen vuoteen.

26

8477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myrkkyä

      on teet ja kahvit.

      • Sisu-haukku

        Onhan niisä kofeiinia molemmissa, teessä ei niinkään paljon. Teessä, ainakin vihreässä, on antioksittidantteja runsaasti.


      • on myös
        Sisu-haukku kirjoitti:

        Onhan niisä kofeiinia molemmissa, teessä ei niinkään paljon. Teessä, ainakin vihreässä, on antioksittidantteja runsaasti.

        fluoria, joka vahvistaa hampaita.


      • .....................
        Sisu-haukku kirjoitti:

        Onhan niisä kofeiinia molemmissa, teessä ei niinkään paljon. Teessä, ainakin vihreässä, on antioksittidantteja runsaasti.

        olemassa kofeiinitonta teetä


      • Sisu-haukku
        ..................... kirjoitti:

        olemassa kofeiinitonta teetä

        niimpäs onkin :)


    • Oisko...

      se hyvä ikä? Maidolla blandattua teetä (englantilaisittain) voi koittaa antaa lapselle, jos välttämättä haluaa,
      silloin kupillisessa on vähemmän teetä ja kofeiinia.

      Ennen ei tiedetty kofeiinin haitallisuudesta, joten
      lastenkin annettiin juoda kahvia.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

    • mötleycrue

      Minä olen antanut teetä nelivuotiaalle noin kerran kahdessa viikossa.

      Mun pojan päiväkodissa on hänelle aamupalan kanssa juotettu teetä jo 2-vuotiaasta lähtien?

      • Sisu-haukku

        Onkohan se tee ollut sitte kofeiinitonta mitä heille on päiväkodissa annettu? Sitä voisin kokeilla tuolle sillon tällöin..Itse olen kova kahvisieppo. Mikään ei aloita aamua paremmin kuin kunnon kermakahvit!

        Poitsun pk:ssa ei teetä saanut, kaakaota joskus.


      • mötleycrue
        Sisu-haukku kirjoitti:

        Onkohan se tee ollut sitte kofeiinitonta mitä heille on päiväkodissa annettu? Sitä voisin kokeilla tuolle sillon tällöin..Itse olen kova kahvisieppo. Mikään ei aloita aamua paremmin kuin kunnon kermakahvit!

        Poitsun pk:ssa ei teetä saanut, kaakaota joskus.

        Juu taitaa se varmasti olla kofeiinitonta teetä. Tuskinpa he sitä muuten lapsille juottaisivat =)
        Pk:ssa on aina puuron kanssa maitoa, mutta sämpylöiden kanssa juovat teetä!

        Sama vika ton kahvin kanssa.. en oikein herää kunnolla jollen saa kahvia =)


    • .................

      kofeiiniton tee!

    • minä olin vauva

      neuvottiin äitiä juottamaan minulle tuttipullosta teetä, kun oli ripuli.
      Kahvia olen juonut n. 4-vuotiaasta lähtien.
      Mutta tämä siis 60-70-lukujen taitteessa.
      Omille lapsille olen antanut teetä ja joskus kahvia, jos ovat halunneet, n. 10-vuotiaana.

      • meppe

        eli juuri ripulissa kätevää.
        Mein tuttu poika on puolitoista vuotias ja juo satunnaisesti teetä kun äiti ja isä on ten suur kuluttajia ja poika haluaa tehdä ja syödä kaikkea mitä muutkin eikä ole häneen ainakaan negatiivisesti vaikuttanut. Ihan tavallista earl greytä vetelee.


    • netti_keiju

      Meidän lapsi (3.v) juo silloin tällöin rooibos-vaniliini teetä. Se on kofeiinitonta ja hyvää.

    • ...

      Asun Saksassa ja täälläpäin on yleistä antaa lapselle teetä jo vauvanakin. Siis piparminttuteetä, kamomillateetä (varsinkin vatsataudin jälkeen), ruusunmarjateetä ym. kofeiinitonta. Piparminttuteetä voi juoda kylmänäkin, joka on kesällä varsin virkistävää ainaisen veden juonnin lisäksi.
      Sitäpaitsi muissa teelaaduissakaan ei ole kovin paljon kofeiinia, jos teepussia ei jätä minuuteiksi likoamaan...

      • 1säpappa

        Teetä on niin monenlaista. Meillä suomessa tuntuu vain olevan käsitys, että tee on aina teepensaan (Camellia sinensis) lehdistä valmistettua juomaa. Näinhän ei tietenkään läheskään aina ole. Teetähän voi tehdä melkein mistä vain, vaikkei silloin tietenkään voikaan enää puhua "oikeasta" teestä.


      • 1säpappa kirjoitti:

        Teetä on niin monenlaista. Meillä suomessa tuntuu vain olevan käsitys, että tee on aina teepensaan (Camellia sinensis) lehdistä valmistettua juomaa. Näinhän ei tietenkään läheskään aina ole. Teetähän voi tehdä melkein mistä vain, vaikkei silloin tietenkään voikaan enää puhua "oikeasta" teestä.

        Teetä on kyllä monenlaista, mutta se on aina valmistettu teepensaan (vaikka teepensas ei ole pensas vaan puu) lehdistä. Juoma joka on valmistettu teen haudutustapaa muistuttavalla tavalla ei välttämättä ole teetä. Se on teetä vain jos siinä on teelehtiä. Esim rooibos valmistetaan punapensaasta joten se ei ole teetä vaan punapensasjuomaa. Jos joku ei näitä asioita vielä tiennyt...


    • salatut

      Olen tällainen 10v koululainen,ja itse juon teetä lähes päivittäin..Teessä on sen verran vähän kofeinia,että että sitä voi kyllä juoda,mutta ei päivittäin.
      Kahvia "maistoin" ensimmäisen kerran varmaan kuusi vuótiaana,ja nykyään juon sunnuntaisin päiväkahvit vanhempien kanssa.Katan itse pöydän,ja laitan isoäidin perintökupit tarjolle.Saatan joskus tehdä perheelle ruokaakin (helppoa ruokalajia siis!)PS.
      Anteeksi,tuli höpöteltyä vahän muutakin

      • Sisu-haukku

        Mukavaa kun puuhastelette perheen parissa =) reipas olet kun ruokaakin teet!


    • kahvia ja teetä

      Itse aloin juoda kahvia ja teetä muistaakseni joskus 4-vuotiaana. Halusin juoda kahvia kun vanhemmatkin joivat. En kuitenkaan mitään älyttömiä määriä juonut, pienen kupin silloin tällöin. Eipä mulle ainakaan mitään haittaa ole siitä ollut, että aloitin kahvin juomisen ihan pienenä. Hampaatkin on kunnossa.

      • kahvia ja teetä

        Niin sen vielä mainitsen, että olen syntynyt -86 ja kahvin juonnin aloittanut 90-luvun alussa. Eli ei silloinkaan ilmeisesti ole kahvin haitoista paljoa vanhemmille paasattu.


      • Äippä

        Kun juon iltapäivällä teetä , joskus saattavat laset haluta pikkusista leikkikupeistaan juoda vihreetä teetä hunajan ja maidon kanssa. Olen antanut huoletta. Lapset 2 ja 4-V. Eivät ne sitä päivittäin juo, mutta silloin tällöin ja kahviakin 2V haluaa aina silloin tällöin maistaa. Maistaminen on ok kunhan ei juota.


    • näin...

      Meillä 1v8kk tyttö saa juoda omasta pikkumukista iltaisin teetä kun muukin perhe juo. Ja hyvin nukuttaa, ei ainakaan kofeiini vie yöunia vaikka juo ihan tavallisia teelaatuja mitä milloinkin sattuu olemaan.
      Ja jos multa kysytään että entäs rankalaiset, karkit, limut, ei ei ei...

      • meppe

        laittoi 4vuotiaana kahvikupin eteeni ja sanoi että nyt Meppe olet tarpeeksi vanha huomaan kahvia... Liekkö johtunut siitä ettei ollut varautunut tulooni ja mehu tarjoiluun :) siitä lähtien aloin sitten silloin tällöin juomaan kahvia.

        ja aika normaali musta on tullut.


    • GVM

      Saa antaa kahviakin

    • Gvm

      Saa antaa

    • Anonyymi

      Kannattaako 11 vuotiaana juoda teetä joka päivä ?olen yleensä todella väsynyt niin ajattelin jos se piristää ja tekee unenlaadusta paremman niin juon aamuisin ja iltaisin teetä joskus myös päivällä.onko siitä jotain haittavaikutuksia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe