Iiris

pikkusiskolle nimeä miettivä

Tykkään tosi paljon perinteisistä suomalaisista nimistä, mutta tuo Iiris (en tiedä miten kauan on ollut kalenterissa) tuntuu kolahtavan tosi hyvin. Perusteena on se, että nimi on vähän harvinaisempi ja kaunis.
Mitä mieltä olette Iiris-nimestä? Entä toinen nimi? Maria olisi kiva, mutta keksitkö muita vaihtoehtoja?

13

3261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinihelmikki

      että itse tykkäätte: Iiris Maria ihan hyvä, muita vaihtoehtoja maailma täynnä, en ehdota

    • hannah^

      miten olisi vaikka
      Iiris Mirella
      Iiris Leona
      Iiris Fiona
      Iiris Erika

      tai sitten vaikka
      Iiris-Lilja Matilda/Iiris Lilja Matilda
      Ella Iiris Alina
      Iiris Ava Olivia
      Iiris Enni Melissa jne..

      itse nimi Iiris on todella kaunis! hyvä valinta jos nimeätte lapsen Iirikseksi. :)

    • Pippa.

      Iiris Maria on todella suloinen nimi!

    • hyvä!

      Minusta Iiris Maria on oikein hyvä nimi. Erittäin kaunis ja tasapainoinen.

    • Tofta

      Iiris Maria on kaunis!
      Muita:
      Iiris Helmi Maria
      Iiris Kukka-Maaria
      Iiris Maria Talvikki

      Eli en muuttaisi Iiristä tai Mariaa mihinkään toiseen nimeen. Niin hyvät nimet ne ovat. Jonkun kolmannen nimen siihen voisi halutessaan lisätä.

      • alkuper

        Helmiä mietinkin toiseksi nimeksi, mutta se vaatii mielestäni kolmannenkin nimen.
        Tämä nimen valitseminen on aika vaikeaa, mutta ehkä päätös helpottuu vauvan nähtyä - tai sitten ei. Poikien nimivalikoimaa on jo mukavasti.
        Kiva, että tekin tykkäsitte Iiris-nimestä. Piristäviä talvikelejä!


    • VainionJ

      Kerrankin järkevä äiti, jolla on korvaa nimien kauneudelle. Iiris on aika vähän käytetty, mutta erittäin hieno tytönnimi.

    • vielä tyttären

      (en saa), hänen nimensä olisi Iris Aurora. Iris tarkoittaa sateenkaarta ja Aurora aamuruskoa.
      "Aamuruskon sateenkaari."

      • iiris-koiran mamma

        Kaunis nimi tuo Iiris! varsinkin koiralla, eli meidän koira on Iiris! en voisi kuvitellakaan nimeä lapselle! tunnen myös muita Iiris koiria, sopii erittäin hyvin koiralle!!


    • Iina84

      Tunnen yhden Iiriksen. Hän on ehdottomasti maailman ihanin ja suloisin tyttö! Tykkään siis myös nimestä. :)
      Minusta ihan Iiris Maria kuulostaa hyvältä..

    • Olen itse Iiris

      Tässä hiukan tietoja Iiris-nimestä, jos kiinnostaa :)
      "Iiris on suomalainen naisen etunimi. Iiris on versio kansainvälisestä nimestä Iris, jota myös käytetään Suomessa. Iris-nimi on lähtöisin kreikan kielestä, jossa iris merkitsee sateenkaarta. Kreikkalaisten sateenkaaren jumalatar olikin nimeltään Iris. Iris-nimen voi ajatella liittyvän myös Iris-kasvisukuun tai silmän iirikseen, mutta näidenkin taustalla on sama kreikan sana."

    • torstaijo

      Iiris Lilia
      Iiris Helena

      Iiris Lilja Maria

      Iiris Mariassa hiukan liikaa rrrrrr.

    • Anonyymi

      Mun lempparit on kyl varmaan:

      Iiris Elina tai Iiris Maria

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe