Kyseessä olis golfin 2002 130 hv/310 Nm malli.
Suomesta ei taida löytyä kuin obd2:lla 180 hv?. Tuosta kait maailmalla on revitty n.200 hv. Muut kait suomessa jäävät sinne 160 hv kantturoille.
Pistäkäähän infoa kuka tarjoaa ja miten paljon?
Mikä paja tarjoaa eniten hv:a tdi 1.9 130 hv malliin
12
1253
Vastaukset
- Tapio
Ajan itse -02 vuoden A6:lla jossa on sama tdi-kone 130hv/310Nm ja 6-vaiht. laatikko. Jarrupenkki antoi jo vakionakin lukemat 144,5/370Nm ja sama penkki LMS:n asentamalla mtm:n chipillä 122,6kW(167hv)/399,4Nm. Vääntöä on yli 300Nm alueella 1500-4000r/min, eli läpi koko dieselkoneen käyttökelpoisen alueen. Mulle noi lukemat riittää ja noinkin iso kosla liikkuu ihan riittävästi; kellolla mitattu 80-120 km/h 5-vaiht. 7,8 s ja 6-vaiht. 9,5 s. Ei mikään tykki mutta suht' ok ;-)
- jens
tuo lms chippi mulle sillä tuohan ei tuo tehoa kuin hiukka reilu parikymmentä hepoa lisää ja vääntöäkin vain 30 nm. Ton saman ja enemmänkin saa jo esim. rapid tehoboxsilla.
- köyhä
jens kirjoitti:
tuo lms chippi mulle sillä tuohan ei tuo tehoa kuin hiukka reilu parikymmentä hepoa lisää ja vääntöäkin vain 30 nm. Ton saman ja enemmänkin saa jo esim. rapid tehoboxsilla.
Rapidista en tiedä mitään, mutta eikös lähes kaikki viri-firmat vertaa tuloksiaan valmistajan ilmoittamiin teho/vääntö arvoihin. Eli käsittääkseni tässä ilmoitetut-mitatut arvot LMS:n lastulle on ihan ok. Ja etuvetoiselle varmasti kova pala tuo max. vääntö.
Olisi ehkä kannattanut hankkia 1.8t Golf, jolloin tuo 200hv tavoite olisi helposti (ja halvemmalla) saavutettavissa. Jos nyt Golfilla haluaa ajella. - Tapio
jens kirjoitti:
tuo lms chippi mulle sillä tuohan ei tuo tehoa kuin hiukka reilu parikymmentä hepoa lisää ja vääntöäkin vain 30 nm. Ton saman ja enemmänkin saa jo esim. rapid tehoboxsilla.
Muista käydä jarrupenkissä ennen muutoksia, niin tiedät todellisen tason jolta lähdet liikkeelle. Kaikki luulevat 130 hv version antava todellakin vain 130 hv, mikä ei pidä paikaansa, sillä originellina lähtee koneesta selvästi enemmän tehoa ja vääntöä. Mun edell. auto oli A4 115hv/285Nm tdi-koneella josta penkki kertoi alkup. lastulla lukemat 125hv/333 Nm, että se valmistajan ilm. tiedoista. On helppo tuudittautua alkup. lukemiin ja verrata sitä lastuvalmistajan lupaamiin ja ihastella tulevaa 30-40 hv/80-90Nm lisäystä. Todellisuus onkin sitten aivan muuta... Ja fakta on aina faktaa ;-)
- tt
Jos haluat noin suuret lukemat 1,9 tdi:stä, ei pelkkä lastutus riitä. Joudut muuttamaan välijäähd. suuremmaksi, pakoputkisto uusiksi;racekattia yms. yms. Ts. lisähevoset lastutuksen jälkeen ovat suhteellisen kalliita. Suosittelen maltillisen lastuversion ostamista ;-)
- Skyhorse
Paljonko pelkkä racekatti antaa, jos putkisto katista taakse päin on jo vaihdettu ja koneen ECU muutettu sekä ilmanottoa parannettu kartiolla.
- Studi
Jos haluaa, että auton pitää olla dieseli ja että tehoja pitää olla 200 hv, on mielestäni Golf 1,9 tdi täysin väärä aihio. Olisit ostanut lähtökohdaksi esim. 330d/530d:n, A4/A6 V6 2,5 Tdi:n tai jotakin muuta vastaavaa!! Ja turha on kommentoida, että rahat eivät riittäneet, sillä silloin tulee mieleen se, että komeeta ja nopeeta pitää olla vaikka persetasku ei kestä ja se on taas todellisen pintaliitäjän merkki ;-)
- jens
Totta kait kalliimmista löytyy tehoa erilailla. esim. mesen uusi 400 cdi tuottaa vakiona sen 250-260 hv. Mutta tarkoitukseni oli vain kysellä teiltä arvon raati, et löytyykö suomesta chippiä millä päästäs tonne 200 hv pintaan. Tietenkin sit ton mesen omistaja voi pähkäillä että pitäs päästä 300 hv tuolle puolelle jne.. Eli aikansa kun ajelet jollain pelillä niin kohta alkaa tuntua et ei riitä. Varmaan sdi kuljettais ihan tarpeeksi tota golfia mut...
- Studi
jens kirjoitti:
Totta kait kalliimmista löytyy tehoa erilailla. esim. mesen uusi 400 cdi tuottaa vakiona sen 250-260 hv. Mutta tarkoitukseni oli vain kysellä teiltä arvon raati, et löytyykö suomesta chippiä millä päästäs tonne 200 hv pintaan. Tietenkin sit ton mesen omistaja voi pähkäillä että pitäs päästä 300 hv tuolle puolelle jne.. Eli aikansa kun ajelet jollain pelillä niin kohta alkaa tuntua et ei riitä. Varmaan sdi kuljettais ihan tarpeeksi tota golfia mut...
Olet oikeassa mielestäni siinä, että kun on 130 hv olis 200 kiva. Ja kun on 200 hv, olis 300 kiva. Ruokahalu kasvaa syödessä, mutta suhteellisuuden tajua ei kannata unohtaa. Kun sitten on ne 200 hv 1,9 tdi:ssä, alkaa pelko pyöriä perseessä, että kauanko tämä kestää ja sitten kun ei kestänyt, paljonko tulee maksamaan. Eli järki mukana, eiks je ;-)
- Akilleus
Jos pelkällä chipillä (=paineet ylös ja syöttöä perkeleesti) saat 200 hv irti 1,9 tdi-koneesta, tulee se teho todella äkkivääränä ulos. Jo nyt muistaakseni ko. version paineet on jotakin 1,3-1,4 bar luokkaa. Eli potku tulee olemaan kova ja savu sankka. Mielestäni se ei olisi enää jouheasti käyttäytyvä Golf'i. Mutta perkuleen nopea kyllä varmaan ja se on tod.näk. sulla tavoitteena :-)
- Akilleus
Kun haluat 200 hv dieselistäsi, käy tsekkaas www.wimmer-rst.de ja tunattu A4 samalla koneella kun sun Golf; isompi ahdin, isompi välijäähd. yms. eikä hintaa asennuksineen kuin n. 4 800 €, että silleen.... ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 942525
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012203- 841897
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en441651- 111615
- 781606
- 341558
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?751469Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1081386Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411264