NeuvojaKaipaisin

minätäällävain

hei. minulla on kani, jonka ikää en tarkalleen tiedä. se on ehkä n.5 vuotias. sain sen tuttavaltani, koska toinen kani kaiketi kiusasi sitä. sielläkin kani oli aina ollut leikkimökissä, ei sisällä ja kani sai tulla meille sillä ehdolla, että se on navetassa talvella lampaiden kanssa ja kesällä pihalla häkissä. systeemi toimi hyvin, kunnes (varmaankin ilmastonmuutoksen takia..) tuli tämä kauhean leuto ja märkä talvi. navetta homehtui. etsin netistä tietoa ja tulin siihen tulokseen, että kanit ovat hyvin herkkiä. sain suostuteltua vanhemmiltani luvan ottaa kani sisälle navetasta. ostin sille häkin yms. vaikka kani on minulle tuttu ja rakas, minulla ei ole silti siihen sellaista.. "yhteyttä". nyt minulla onkin ongelma. kanini on ottanut tavakseen herätellä minut aamulla täsmällisesti puoli seitsemän maissa. ei siinä mitään, jos se minut herättelee, mutta tapa on erittäin epämukava. kanini nimittäin Paukuttaa häkkiään. tidättehän, miten häkki osaa kaikua? ikäänkuin kanini keräisi kaiken voimansa takajalkoihinsa ja potkaisisi sillä häkin pohjaa niin että talo raikaa!! ei ole mukavaa että muut joutuvat kärsimään.. miten sen Paukuttelun saisi kanilta pois?? kanillani on jo harmaita karvoja ja joskus tuntuu siltä että se olisi aivan sydänkohtauksen partaalla... vaikkei ehkä olekaan. olisiko se onnellisempi yksinäisempänä vailla seuraa homeisessa navetassa vai sisällä lämpimässä, joskin varmaan stressi päällä koko ajan...

4

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -jenna-....

Yritä vain luoda kanille joku oma pieni turvapaikka ja laita häkin alle vaikka joku pyyhe pehmikkeeksi, ettei ääni kaiu pitkin lattioita. Eiköhän kaveri pikkuhiljaa totu. Jos itse saat nukuttua, niin jätä joku rauhallinen radiokana yöksi hiljaiselle ja hieman valoa.. ettei ihan pimeää. Auttaisikohan?
      Homeinen navetta ei ainakana kuulosta kivalta paikalta sille.. täällä peukut pystyssä, että pikku rassu tottuu uuteen kotiinsa. Kärsivällisyyttä sinne.

• tania

Sisälle tottuminen vie tietysti aina aikaa jos kani on aina ulkona ollut..
        Tuo paukuttelu on usein pelon merkki mutta se voi myös kerjätä huomiota näin.
        Vietä kanin kanssa mahdollisimman paljon aikaa niin se "yhteys" kyllä löytyy!
        Älä missään tapauksessa vie kania homeen keskelle! Kanilla on hyvin herkät hengitystiet, eivätkä ne sitä kestä.

• mahdollista

että jättäisit häkin luukun yöksi auki.Kani pääsisi halutessaan kävelylle,tietysti sotkua huoneeseen saattaa tulla jos ei ole sisätavoille oppinut.

• minätäällävain

kiitos kaikista neuvoistanne :) olen nyt ollut kanini kanssa aina enemmän ja koettanut totuttaa sitä. paukuttelu on toistaiseksi ollut vähemmällä joten eiköhän se ala jo tottumaan!! ovea ei ole mahdollista jättää auki muiden eläimien takia, mutta kyllä se vapaanakin saisi olla jos vain uskaltaisi ;S sisäsiistiksi ei ole oppinut, vaikka olenkin opettanut (siis tekemään kakkalootaan) mutta jospa sekin siitä vielä :) kiitos vielä kerran! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4036
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3681
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3238
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      94
      3115
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2094
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2048
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1909
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      35
      1870
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1861
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1794
    Aihe