Mikäs noiden laitteiden alkaen hinnat on?
Siis asenettuna ja paikka olis tampereen alueella.
Pelkän laitteen hinnan saa monesta paikasta mutta se asennus on ilmeisesti aika kallis.. vai.?
Webasto tai Eberi
6
4539
Vastaukset
- eberspächer
merkkiliikkeessä olisvat ottaneet 4kW:n diesel eberistä asennuksineen noin 1500eur.
Taitaa ovh:t olla laitteilla luokkaa 1400eur minikellon kanssa?
Asennuksia kannattaa kysyä monesta pikkukorjaamostakin, tietysti on etua jos ovat ennenkin asentaneet...
Jotkut korjaamot/firmat ostavat laitteet suoraan saksasta, hintoja voit katsoa http://www.ebay.de kautta, neu & sofort kaufen on uusi ja lähtee sillä hintaa. Jotain mielikuvaa on että 600 eurolla saa uuden eli siihen suomessa päivä asennusta jossain firmassa niin kertaluokkaa 1000 euroa asennuksineen jäisi hinnaksi? Esim. joku maan kattavan pikkuketjun korjaamo joka on samalla dieselasennusliike osaa homman varmasti. - Jokke 9577
Rovaniemellä Webaston asennus webasto maksaa noin 1500e. Ja jos laitatat kaukosäätimen jolla voit käynnistää vebaston monen sadan metrin päästä (riippuen maasto esteistä kilometriin saakka) voit lisätä 450-500e. Joten ei ihan halpaa lystiä, mutta onhan se yksi parhaimmista keksinnöistä, kunhan muistaa huollattaa webaston säännöllisesti. Auton oma lokilämmitin on lelu webastoon jos vertaat. Ja webastossa vain se huono puoli, että jos ajelet lyhyitä matkoja ja käynnistelet webastoa useasti niin akku tyhjenee ja sitten tulee eteen käynnistys ongelmia.
- Kokemuksia ja tietoa
Sen verran huolloista, että nykyiset lämppärit ovat käytännössä ns huoltovapaita. Eli ajetaan niin kauan kun pelittää. Useastihan ne on jo asennettukin mahdottomiin paikkoihin.
Tärkein asia käyttövarmuuden kannalta on säännöllinen käyttö ja se, että lämppäri ajetaan aina kuumaksi asti, eli vähintään ½ tuntia/käyttökerta. - Jokke 9577
Kokemuksia ja tietoa kirjoitti:
Sen verran huolloista, että nykyiset lämppärit ovat käytännössä ns huoltovapaita. Eli ajetaan niin kauan kun pelittää. Useastihan ne on jo asennettukin mahdottomiin paikkoihin.
Tärkein asia käyttövarmuuden kannalta on säännöllinen käyttö ja se, että lämppäri ajetaan aina kuumaksi asti, eli vähintään ½ tuntia/käyttökerta.Joo kyllä ovat sitten laittaneet ne sellaisiin paikkoihin, että ei niitä kannata itse edes yrittää irroittaa.esim huoltoon viemiseksi. Jo käyttää niitä pitäisi säännöllisesti muuten voi olla ettei se lähde pyörimään ollenkaan. Onhan ne pienentyneet kooltaan mitä ne olivat esim.1980 luvulla. Minulla oli sellainen joka puhalsi lämmintä ilmaa vain auton sisälle. Ja kooltaan se oli noin 2kertaa isompi kuin nämä nykyiset.
- tääläkertaa
Minulla on 2v vanhassa pakettiautossa jälkiasennettu Eber 5 kw, laitatin sen noin vuosi sitten, se maksoin kaukosäätimen kanssa 1970 e.
Huomenna vien toisen samallaisen auton huoltoon ja siihen asennetaan Webasto 5,2 kw, ilman kaukosäädintä maksaa 1450e.
Mielenkiintoinen nähdä kumpi on parempi.- on hyvä
Minä maksoin n. 1800 erkkiä Webastosta GSM-ohjauksella. On muuten hyvä! Voit asettaa lämmityksen mistä tahansa. Kaupungissa tuo peruskaukosäätimen kantomatka jää 50 metriin, jos välissä on kivitalo.
GSM:llä voit lisäksi säätää lämmitysaikaa, lämpötilaa, jne. Voit myös säätää Defan hälyttimiä, ja sellaisesta tulee hälytys puhelimeesi. Eikä maksa mitään, kun otat operaattorilta liittymän, jossa ei ole liityntämaksua eikä kuukausimaksua ja maksat vain puheluista. Webasto ottaa puhelun vastaan, mutta katkaisee sen, eikä laskua tule!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733