Onko niin, ettei alle puolivuotiasta saa viedä ollenkaan ulos (siis ulkoilu/nukkumistarkoituksessa), jos pakkasta on -10 astetta tai sen yli?
Vielä pakkasrajasta
8
1049
Vastaukset
- annette*
Mä en ole tuollaisesta kuullutkaan. Meidän neiti, 3 kk, nukkuu parhaillaan parvekkeella ja Helsingissä on nyt 10 pakkasastetta. Laitoin tietysti paksummat kerrokset ja vielä lisäpeiton.
- viedään
vastasyntynyttä totutellen ulos 1-2 kuukautta. Kyllä sen jälkeen voi viedä yli -15 asteeseenkin.
- ohjeet saanut
Kyllä minulle ainakin näin neuvottiin sekä sairaalassa että neuvolassa. Me olemme siis 3kk vauvan kanssa tänään sisällä, koska pakkasta on kymmenen astetta. Kyllä siellä kylmä on, ei tulisi mieleenkään laittaa vauvaa ulos nukkumaan tuonne pakkaseen.
- Hese
Meillä poika 5kk ja nukkuu kans parhaillaan ulkona LÄMPÖISENÄ ja tyytyväisenä hapekkaassa pakkasilmassa. pakkasta -18 astetta. Kun on hyvin päällä ja suojaisassa paikassa, niin itse en näe estettä, miksi ei voisi ulkona nukkua. maalaisjärkeä tässäkin, itsekin nautin kipakkaasta pakkassäästä. vaatetta löytyy pojun päältä: alusvaatteet, collegepuku, villavaatteet, toppapuku,toppatumput käsissä ja jaloissa, kypärämyssy, fleecehattu ja makuupussin sisällä, jonka päällä on vielä 2 fleecepeittoa ja vaunun oma topattu jalkapeitto. täällä ainakin ollaan tyytyväisiä enkä ajattele kauhulla laittaa ulos nukkumaan, jos siellä lämpöisenä ukko herää.
- minäkin...
asiasta olen...
- Mom2006
Sen mukaan, mitä itse olen kuullut, on pakkasrajoista poikkeaminen huono idea koska liika pakkanen on pahaksi pienokaisen keuhkoille. Vauvalehdessä ilmoitettiin pakkasrajat näin:
3 kk tai alle -10
yli 3 kk -12
yli 5 kk -15
Koskee täysaikaisia, ei keskosvauvoja.
Ja tuuli pitää tietty huomioida.
Ja kuten kaikki tietää, sen viisaimman vastauksen saanee loppupeleissä neuvolasta :)- tuulilinna
Eihän se ole siitä kiinni onko se vauva puettu hyvin vai ei. Tai siis ei ole kyse siitä että vauvalle tulisin kylmä kovalla pakkasella vaan siitä ettei sen keuhkot ole tottuneet koviin pakkasilmoihin. Ja sen takia niitä pitää pikku hiljaa totutella!!
Jep jep!
Have a nice day! - samaa mieltä
tuulilinna kirjoitti:
Eihän se ole siitä kiinni onko se vauva puettu hyvin vai ei. Tai siis ei ole kyse siitä että vauvalle tulisin kylmä kovalla pakkasella vaan siitä ettei sen keuhkot ole tottuneet koviin pakkasilmoihin. Ja sen takia niitä pitää pikku hiljaa totutella!!
Jep jep!
Have a nice day!Juuri näin, nykyäänhän epäillään kätkytkuolemien liittyvän juuri vauvojen hengitykseen ja keuhkojen kehittymättömyyteen. Eli ei harsoa vaunujen eteen vauvan nukkuessa (jotta ilma pääsee normaalisti kulkemaan), ei mahallaan nukuttamista, vanhempien ei pidä tupakoida lapsen ollessa pieni (hengityksen kautta myrkyt siirtyvät sisällä vauvan hengitykseen), ei ulkona nukuttamista liian kovalla pakkasella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa73443Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41188