Onko "pakko" olla?

Miettii...

Menen syksyllä naimisiin ja olen ajatellut etten halua kaasoa ollenkaan.Mutta onko se sellainen asia mikä pitää olla? kun muutenkin haluan hieman erilaiset häät kuin yleensä on ollut... Mitä mieltä olette siitä että perjantaina maistraatissa naimisiin ja lauantaina järjestää hääjuhlan ilman mitään avioliittoon siunaamista? Olisi vain juhlat sukulaisille ja ystäville? Itse haluaisin näin mutta en tiedä miten suku suhtautuu siihen etteivät pääse näkemään itse vihkimistä....

6

2668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ###

      noo meillä jo käytii maistraatissa syksyllä ( kahdestaan salaa ) ja nyt tulevana kesänä pidetään juhlat !!! Olen ajatellut pyytää kahta kaasoa itse.. mutta sehän on makuasia . Onhan se vähän tukena ja turvana jne ..

      • morsian 0307

        Tä? Mitä tukea ja turvaa tarviit jos oot jo naimisissa...

        Itsellämme ei ole kaasoa, eikä bestmania, mutta seremoniamestari on kyllä.


      • Ei kiitos

        Ajattelin itse jättää Kaason väliin. Syynä se, että paras ystäväni oli opiskelukaverinsa kaasona ja olin kyseisissä häissä. Polttarit olivat surkeat ja kaaso valitti koko kesän,kuinka kiirettä ja vaivalloista kaiken järjestämin oli. Käytännössä hän ei tehnyt siis yhtikäs mitään. Ainoa asia,mikä kaasoa kiinnosti,oli oma pukeutuminen häissä.Itse häissä kaaso oli jo ruokailun aikana koko hääseurueen kännisin. Ohjelmanumeroista kukaan ei saanut mitään selvää ja esim hääkimpun heitto unohtui kokonaan. Kaaso vahti vieraiden juomisia ja kielsi ihmisiä hakemasta ilmaisia viinoja. Tästä pahoittivat mielensä mm. morsiammen perheen jäsenet. Nyt en itse haluaisi samanlaista kaasoa ja tiedän, että kyseinen henkilö loukkaantuisi,jos pyytäisin jonkun muista ystävistävistäni kaasoksi. Asia aiheuttaisi varmasti ystäväpiirissäni kireyttä. Kyseinen känni-kaaso on nimittäin ollut vuosia läheisin ystäväni. Tiedän omien sukulaisteni pahoittavan sikailusta mieleni, enkä myöskään itse sitä häissä haluaisi,vaikka en mikään nipottaja muuten olekkaan. Minulla ei ole siskoa,mutta ajattelin, että veljeni voisi toimia sulhaseni bestmanin apuna hääjuhlassa ja ottaa kirkossa vieraita varstaan ja ehkä lukea jonkun raamatunpätkänkin vihkimisen yhteydessä. Menen isäni saattamana alttarille ja lisäksi kaksi pientä morsiustyttöä,joista toiselle voin antaa kimpun vihkimisen ajaksi. Kaikki kaverini tulkoon häihini samanarvoisina ja voivat sopia bestmanin tai veljeni kanssa,mikäli haluat jotakin ohjelmaa häissä esittää. Polttareita en halua lainkaan.


    • kommentti,

      kyllä minusta kaaso on häissä hyvin tarpeellinen, mitä suuremmat häät sitä tarpeellisempi. Kuka ne avustus- ja seurusteluhommat muuten morsiamen kanssa hoitaisi? Minusta häät ilman julkista vihkimistä ovat ihan kelvolliset. Onhan se niin että juuri ne juhlat (siis häät) ovat myös omalla tavallaan nuoren parin liittäminen yhteen ja virallinen vihkiminen on puolestaan vain lain vaatima virallistamistoimenpide, miksi muka kaikkien pitäisi se käydä seuraamassa?

    • aviopari

      Moi,
      meillä ratkaistiin asia näin:

      omat vanhemmat ja sisarukset mukaan kirkkoon ja sen jälkeen käydään yhdessä syömässä.
      Hääjuhla ystäville järjestetään sitten erikseen ja vähän rennommissa merkeissä :-)

      Kaasoja ja bestmänejä ei ole, mutta kaverit mukana ideoi sitä juhlaa.

    • tippadai

      Minusta sinun suunnitelmaski kuulostaa vastin kelvolliselta.
      Ei ihmisiä oikeasti niin kiinnosta sinne kirkkoon tulla jöpöttämään, mukavat pbileet niitä kiinnostaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe