Myykö suomessa kukaan näitä "Jet-Drive" -perämoottoreita ? - siis tavallinen perämoottori, mutta potkurin tilalla suihku.
Jet Drive
HuukoX
156535
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
Vastaukset 15
Vanhimmat
Tosin kaikki Marinerin myyjät eivät tiedä
myyvänsä jettiä, mutta maahantuojalta saat
tietoja.
Pari konetyyppiä oli vielä vuosi sitten
valmistuksessa, mutta kun olivat 2-tahti-
koneita, päästörajoitukset sotkivat mark-
kinointia.
Vielä viikko sitten olisi ollut minulla
esitteitä ja hintoja, mutta siivosin ne
pois, kun hankinnasta ei tullut mitään.
-Kuluttaa paljon, noin 1,5 kertaa potkuriin
verrattuna
-Tukkeutuu kaislikossa, pitää pystyä pyö-
rittämään turbiinia nyös takaperin
-Ei voi ajaa matalassa vedessä, ei edes
hiekkapohjaisissa vesissä, toimii "imu-
ruoppaajana"
Täytyypä harkita, onko sittenkään hyvä valinta.
Näkyy maailmalla löytyvän lähes jokaiselta (Honda, Yamaha, mMrcury jne) jet drive malli perämoottorista.
tässä esimerkki Hondan malleista
http://www.honda-marine.com/models.aspx
Samanlaisia on ollut Evarilla ja Johnssonilla jo vuosikymmeniä. Ihankuin olisivat samasta muotista.
käyttökokemuksia ?
Evari ja Johnson on sama moottori !
Mercury 25hp jet 6300€ hmm kallis kuten köyhälle kaikki,itseni mukaan lukien.
Sähkönä joku 60lbs olisi myös mukava hyvine ja huonoine puolineen. Joku kenties 3d tulostanut yms?
Alkanut kiinostaa myös jetti veto vanhaan veneeseeni kun kokeilin oletettavasti selvästi alatehoista 20hv konetta ja sehän kulki sillä ihan riittävästi. Toki Mercury 25hv painaa enemmän joku 30kg.
https://www.euromotorcenter.fi/laitteet/mercury-jet-25-hv-peramoottori/
Hintaa on julmasti mutta eipä noita joka vuosi tartte ostella. Ex kone oli 2t 40hv jammu ja perälauta on nyt tyhjä. Kiinostaa kokemukset tuon tehon jetistä perämoottori mallina. Alkoi tympäistä ikuinen milloin kolahtaa taas kun matalissa vesissä liikun useinkin. Hmm meneekö se jetti hiipimällä kuinkapaljonnmatalemassa kuin kallistettu potkuri möristin?
Näyttäisi olevan pohjan tasalla tässä filmissä.
https://www.youtube.com/watch?v=8bVtVD08-z8
Siitä se on tipahtanu kehityksen kärryltä, kun olipa vaikka kymppiheppanen tai 200 hv kone, niin aina hävittää kolmasosan tehosta.
Elikä kulutus isompi, kalliimpi, ei voi ajaa yhtään sen matalammassa vedessä kuin potkurikoneellakaan, vaan päin vastoin; mikä on siis tällaisen jet-koneen hyöty?
Kolme vuotta ollut käytössä jokiveneessä. Pystyy ajamaan tosi matalissa koskissa, jopa 20 cm vettä riittää, kunhan ajaa vauhdilla. Ainut ongelma on, jos kivissä on levää, niin se tukkii moottorin, jolloin joutuu välillä puhdistamaan. Tuokin ongelma on tullut vain silloin, kun vettä on niin vähän, että veneen pohja ottaa jo kiviin ja moottorikin. Hiekkapohjaisissakin paikoissa riittää, kun vettä on sen verran, että moottori ei pohjaan mene vauhdilla ajaessa. Lisäksi olen tuolla hyppäyttänyt kaatuneiden puiden runkojen ja pienissä joissa olevien puu-/roskapatojen yli. Olen käynyt semmoisissa paikoissa, ettei uskoisi, että sinne veneellä pääsee. Kaislikossakin pystyy ajamaan. Tietenkin jos ei uskalla ajaa niin, että vene ja moottori kolisee kiviin ja puunrunkoihin, niin turha silloin tuollaista moottoria on ostaa.
Itse ostin reilu vuosi sitten tuollaisen kokeeksi ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Eipä tarvitse harkita mitään Jet Drive systeemiä kun tuo toimii tosi hyvin parikymppisen Mercuryn potkurina.
Linkki tietysti mukaan...
https://sharrowmarine.com/
Potkuri on varmaan hyvä, mutta…sivun mukaan minimi on 150hp. Kaikkea kakkapaskaa jotkut levitteleekin. Teinin märkä päiväuni jälleen ilmi.