Oinasmieheni ollut työttömänä n. 2,5 kuukautta,käynyt välillä pohjalla(mm. viinan kanssa lätryytä ja masennusta),nyt ollut joulusta saakka suht´ pirteä ja jaksaa vähän yrittää elämänsä eteen ja tehdä työtä meidänkin hyväksemme.Tosin mietin,onko miehille noin yleensä rankkaa tulla irtisanotuksi(vaikkei omaa syytä oliskaan),jopa siinä määrin,että lyövät läskiksi kaiken ja tuhoavat pikkuhiljaa myös parisuhdettaan???Miten voisin tukea miestäni oikein...luulen,että säälittely ja paapominen hyydyttää tunteet ennen pitkää molemmilta,mutta toisaalta liian ylipirteä kannustaminen ja jatkuva nalkuttaminen asioista tappaa kaiken hyvän anyway.Myöskin seksihalut on miekkosella hukassa,vaikka on aina ollut niissä jutuissa lähes yliaktiivinen.Onko toivoo???
Mitä meinaa...?
2
788
Vastaukset
- useita
Tilanne masentaa aivan varmasti miestäsi, itse naisenakin olen ollut vastaavassa tilanteessa masentunut ja haluton. Toisaalta tilanteeseen saattaa sitten ajan kanssa tottua, ja siksi miehesi on ehkä ollut toisinaan jo paremmallakin tuulella.
Kannattaa kannustaa, mutta kohtuudella eli tiedostaa realiteetit ja olla sen mukainen. Ei kannata myöskään itseään liikaa nostaa "esille" ainakaan omaa hyvää oloa ettei toisen paha olo pahene ennestään. Kohtalotoverithan on yleensä paras lohduttaja niin ehkä kannattaa eläytyä jotenkin sen mukaisesti tilanteeseen.
Riippuen miehesi luonteesta, kannattaa auttaa työn etsinnässä ja olla kiinnostunut siitä, mutta jos mies ei pidä, että hänen asioihin puututaan liikaa, kannattaa pysyä asiasta sivummalla ja vaitonaisempana. - kokemusta on...
mä suosittelisin sua puhumaan miehes kanssa, ottamaan kunnolla asia puheeks, mikä sen on ja mikä auttais..ei kuitenkaan liian vakavalla ilmeellä vaan ihan rennosti koska yleensä sanat "meidän pitäs jutella" saa miehet ahdistumaan. Jos hän ei suostu juttelee se melkein tarkottaa et teidän välit on sille ihan sama..mulla on ollu vähä samanlainen tilanne exäni kanssa, aina ku yritti auttaa sen masennuksia tai mitä tahansa sillä sattu aina olemaan, niin ei se kelvannu, ei se suostunu puhumaan äksyili vaan ja huuti helposti. Mä katoin sitä pitkään mut sit toivo alko menee ja välittäminen muuttu vihaks..en voi sietää enää sitä ihmistä! Nyt olen löytäny ihmisen joka arvostaa mua ja on avoin. osaa puhua ja pussata :)mä uskon et olet kaikilla parhailla tavoilla yrittäny auttaa mut sun täytyy muistaa et parisuhteessa pitää molempien rakentaa suhdetta, jos miehes ei ole valmis tulee vastaan, en suosittele tuhlaamaan aikaa..kyllä se viimestään sit tietää mitä on menettäny ja tulee takas..jos sä haluat sen enää takas..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3036622Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495796Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1865272Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614043Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383318Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53313HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok523237Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan293008Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112242Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?381008