patti kaulassa

malawi

Onkohan akvaario-kalallani joku sairaus, kun se ei ole syönyt kahteen päivään, ja sillä on kaulassa jonkinlainen patti. Kala on Malawin-ahven. Akvaariossa on myös yksi aika agressiivinen yksilö, joka jahtaa muita. Joudumme varmaan poistamaan sen. Olen ajatellut että syömishaluttomuus voi johtua myös tuosta ahdistelusta. Voisko joku jolla on enmmän kokemusta noista kaloista kertoa mielipiteensä asiasta?

7

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddfdsdfdsf

      1: akvaarion koko:

      2: vesiarvot

      3: lämpötila

      4: ruokinta

      5 akvaarion koko

      6: oletko kypsyttänyt

      7: kalaseura

    • fish KING

      Kerro lisää... akvaarion koko ja vesiarvot ainakin sekä kala seura lajeittain ja määrineen!

      Minkä lajin edustaja kiusaa ketä?

      Kauanko jatkunut?

      Stressin voi kyllä laukaista toisen kalan agressiivisuus ja se johtaa myös useimmiten syömättömyyteen.
      Kuvaile myös pattia? Väri, koko, muoto, ...

      • malawi

        On muuten lähinnä tuollainen pussi kaulan alla, ei kovin iso.


    • malawi

      Akvaarion tilavuus n.120l, lämpö 25-26 astetta,kyseessä on Malawi-akvaario kaikki kalat Malaweja. kaksi n.8cm, yksi n.5cm, neljä n.2cm ja 4 n.1cm pitkiä. Toinen isommista kultakalan värinen ja muut sinipohjaisia juovituksella. Sinisistä isoin jahtas eka tuota kultakalan näköistä ja sen jälkeen myös alkoi hieman tuota vähän pienempää sinistä jahdata. Sen jälkeen se sitten lopettikin tuon syömisen. Akvaario on ollut meillä n.3 vikkoa. Syömisenä joku perushiutale.

    • malawi

      olevan jompiakumpia noista ylemmistä. Toi selkäevä on sininen yläosastaan. Pohja värin sininen ei ole kovin tumma. Keltanen taas on koko keltainen, ilman mitään mustia pilkkuja.
      Voiskohan toi yx olla naaras joka olis hautomispuuhissa kun ei paljon koloista ulos tule,eikä siis nyt kolmeen päivään jo, ole syönyt?

      • fish KING

        Ees kalojen nimet ainakin suomeksi käännetyt, tiet. nimet auttavat etsimään tietoa kalan käyttäytymisestä.

        Miten pidät akvan veden malaweille asiallisena?

        Ihan perus juttuja voisit hieman valoittaa niin vois osata auttaakin paremmin.

        Lue tuolta hoito osastolta juttu, jos kalasi on sairas/kipeä ja vastaile tarkasti kysymyksiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe