Kotona

leivottu

Tähteeksi jääneestä perunamuusista leivoin rieskoja ja kahvileiväksi kääretortun. Makoisaa, eikä ole lisä/säilöntäaineita. Leivotko kotona vai ostatko kaupasta?

11

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tossukka

      leivon kun sillä päälle olen. Enimmäkseen olen.

    • Mummu 65-v.

      Kotona leivotaan pullat ja kakot, happaman leivän ostan ja joskus maistuu vaihteeksi kaupan kakkokin, mutta harvemmin tulee ostettua. Makean kahvileivän leivon aina itse.

    • sinihelmikki

      yleensä hapanta ruisleipää, jonka ostan. Kahvileipää meillä ei ole kuin kekkereissä, leivon itse. Samoin sieni- ja paprikasarvia ynnä sämpylöitä.Joskus haluamme kääretorttua ja silloin saatamme leipoa kolmekin samalla kertaa. Ostetut kääretortut eivät maistu. Vähän isommissa kekkereissä on kinuskikakkua, itse tehtyä.

    • Yksin asuva nainen

      Syön hyvin vähän leipää tai pullaa joten leivon hyvin harvoin.

      • sinihelmikki

        on petollista: sitä tulee syötyä paljon ja se tulee näin kalliimmaksi kuin ostettu. Eli pitää leipoa silloin, kun on monta henkilöä paikalla. Mieleeni tuli vielä, että syksyisin leivon usein omenapiirakkaa. Kotimaiset omenat voi käyttää kuorineen ja piirakkaan ovat sopivia hapahkot, jotka hajoavat kuumennettaessa. Meillä oli viime syksynä omia omenia pitkästä aikaa, jopa suosikkiani Åkerö-lajiketta.


      • olisko joku oulai...

        pullaa on kaupasta ostettu puolikas pitko jossa ei ole sokeria eikä muuta maustetta kun kardemummaa ja sitäkin vähän.
        Silloin tällöin ostan ja eipä sitä kuivamaan ole jäänyt.


      • niis
        olisko joku oulai... kirjoitti:

        pullaa on kaupasta ostettu puolikas pitko jossa ei ole sokeria eikä muuta maustetta kun kardemummaa ja sitäkin vähän.
        Silloin tällöin ostan ja eipä sitä kuivamaan ole jäänyt.

        ostettu
        Ruustinnan parempi pitko on kuin kotona leivottu.


    • elma05

      Leivän ostan ,mutta makoiset teen itse ,kun on tarvis.Nykyisin vähenpi.Kun lapset ja lapsenlapset ovat tulossa teen n.s."kakku-pannarin".

      • Mummu 65-v.

        Kerroppas miten tehdään "kakku-pannari"!


    • Adolfia

      pullan aina itse sekä kakut ja pikkuleivät. Kun on oppinut tekemään ne kotona, ei tahdo osata ostaa valmista.
      Leivän ostan kaupasta niin tumman kuin vaaleankin.

      Lastenlapset osaavat antaa arvoa mummin tekemälle pullalle ja kyllä se kahvin kanssa itsellekin maistuu.

      • Monestakin syystä!
        Kaiken kahvileivän yleensä. Kotitekoiset korvapuustit ovat niitä parhaimpia, mitä olla. Siis minun mielestäni vain. Täytekakut, sillon harvoin kun tarvitsee. Juhliin ja sellaisiin!
        ja muutkin kahvileivät teen itse.
        Lyömätön ykkönen on karjalanpiirakat, joita myös teen. Olen nääs karjalan likkoi, ja opin sen taidon äidiltäni. Silloin teimme yhdessä vähintään 200 piirakkaa kerralla (iso perhe).
        Omat lasten lapset asuvat lähellä. Pitkät pojat
        syövät helposti 10 kpl kerralla.
        Aina tullessa jo kysyvät onko piirakoita?
        Munavoita ja graavilohta kuuluu olla myös!
        Se on mummon onnellinen hetki, kun saa tärkeät lapset tyytyväisinä koteihinsa.
        Siinä suurimmat syyt miksi leivon... ja aikaakin on !
        Ja vanha sanonta:Ei se ole tuohesta omakaan suu!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1527
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1379
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1179
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1123
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe