Rengaspaineet?

16.9 - 30

Tuossa oli muutama juttu takaperin asiaa matka-ajosta. Mulla sama juttu tiedossa ja rengaspaineet nousivat esille eräässä kommentissa.
Kysynkin että mikä on oikea paine 16.9 - 30 rengaskoolle pidemmällä reissulla ja muutenkin?
Löytyyköhän tieto renkaan kyljestä? Katselin yhtenä päivänä mutta ei mun silmiin sattunut.
Traktorini on semmoinen pienehkö ja painaa jotain 2500 kg.
Entä kuluuko rengas kuinka paljon asvaltilla?
Tuossapa pohtimista.

8

5793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pätkä

      itse mittaan paineet vain kun haluan, että kummallakin puolella on yhtä paljon painetta. Pidän paineet sellaisena, että rengas on kuin posket pullollaan - silloin pinta-ala on iso jolla kummi vetää ja jousitus toimii. Sama homma sekä edessä että takana ja 4x2 ja 4x4 koneissa.
      Ajamme paljon monella koneella ja yhtään runkovikaa ei ole tullut alhaisesta paineesta. Ristikudosrengas ei ole vahingoittunut vaikka paine on ollut reilusti alle 1 bar esim äestyksessä.. Kokeile!!!

    • jukka

      16.9-30 renkaalle peltotyöhön 1,1 ja maantielle 1,5 kp!Renkaan pitää olla ryhdissään,jos haluaa tasaisen kulumisen ja haluaa pitää renkaiden sivujen murtumisen loitolla!Mikään pullo-poski rengas ei saa olla!

    • MF 590

      renkaat asfaltilla paljonkaan, vaikka ensivaikutelma muulta tuntuu. Muutaman raskaan kuorman jälkeen renkaan rivat ovat kuin santapaperilla hiotut, mutta sitten kun kosketuspinnat ovat asettuneet asfaltin mukaisesti, ei kuluminen etene juuri lainkaan. Kulumisen kilometrihinta tuskin on enempää kuin esim. kuorma-autolla.

    • Anonyymi

      Ite pidän kaikki ajot 1.4 bar liekkö väärä mutta vuosia sillä on menty ja edessä 2 bar. Oikeastaan noilla vakaata menoa tiellä ja siksi jäänyt nuo.

    • Anonyymi

      Ei ole omaa kokemusta asiasta, mutta eräs tuttavani traktori kaivinkoneen kuski lähti pitkälle asfaltti tie matkalla. Lähtiessään vaihtoi takapyörät keskenään, jolloin renkaan ripa kuvio oli nurinpäin. Väitti renkaan kuluvan paljon vähemmän kun painava kaivinkone aiheutti jatkuvaa heijausta.

      • Anonyymi

        Kyllä tuossa on perää...kuluu tieajossa vähemmän, mutta tietenkin pito heikkenee pellolla ja pehmeessä.


    • Anonyymi

      Ristikudosrenkaissa takana noin 1,5 ja vyörenkaissa hiukan vähemmän.

      • Anonyymi

        Olen itse pähkäillyt John Deere 6320 rengaspaineiden kanssa. Ohjekirjassa ei sanakaan rengaspaineista en myöskään netistä löytänyt ainuttakaan painesuositusta. Renkaat on 480/70 38 ja eturenkaat 420/70 24. Koneessa ei etukuormainta. Laitoin taakse 1,4 ja eteen 1,8 .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4217
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4056
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3662
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2548
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2426
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2319
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2275
    Aihe