Devout!

Jätähän uskovaisten kanssa vänkääminen ja mene paikkakuntasi uskovaisten-seuroihin. Et häviä siisä mitään, vaan anna itsellesi tämä mahdollisuus...

14

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

.......

• lämpimästi

wehan ehdotusta.Mene paikkakuntasi RY:lle ja hämmästy siionin ihanuutta ja sitä rakkautta joka siellä on.

• Devout

Jos tarkoitat vl:yhteisöä, kiintiöni tuli seuroista täyteen, jo aikoja sitten.

Olen löytänyt Totuuden, ja sen saman toivoisin teidän toistenkin löytävän.

• maailmaan totuuden löytäjiä...Mutta Jumalan valtakunnan evankeliumi on niin yksinkertaista: "Kun on synnit anteeksi, on kaikki".

• vie taivaaseen?
        weha kirjoitti:

maailmaan totuuden löytäjiä...Mutta Jumalan valtakunnan evankeliumi on niin yksinkertaista: "Kun on synnit anteeksi, on kaikki".

Tuntuuko että omatuntosi on nyt puhdas ja sen vuoksi pääset kerran taivaaseen?
        Vai mihin taivastoivosi perustuu?
        Käsittääkseni synnit saa anteeksi ja pelastuu jokainen, joka uskoo evankeliumin siten kun se on kiteytetysti sanottu apostolisessa uskontunnustuksessa.
        Siihen ei tarvita mitään ihmisten itse keksimiä ehtoja joita vl:t joutuvat noudattamaan pysyäkseen piirissään jota he Jumalan valtakunnaksi ja erehtymättömäksi seurakunnaksi kutsuvat.

Mielestäni vanhoillislestadiolaisessa syntien anteeksi antamisessa on kyse epäilevän, jo uskovan ihmisen uskon vahvistamisesta. Jos usko on heikkoa niin varmasti tuntuu omakohtaisemmalta ja todemmalta saada kuulla henkilökohtaisesti synnit anteeksi julistetuksi kuin uskoa ilman julistusta.

• vie taivaaseen? kirjoitti:

Tuntuuko että omatuntosi on nyt puhdas ja sen vuoksi pääset kerran taivaaseen?
        Vai mihin taivastoivosi perustuu?
        Käsittääkseni synnit saa anteeksi ja pelastuu jokainen, joka uskoo evankeliumin siten kun se on kiteytetysti sanottu apostolisessa uskontunnustuksessa.
        Siihen ei tarvita mitään ihmisten itse keksimiä ehtoja joita vl:t joutuvat noudattamaan pysyäkseen piirissään jota he Jumalan valtakunnaksi ja erehtymättömäksi seurakunnaksi kutsuvat.

Mielestäni vanhoillislestadiolaisessa syntien anteeksi antamisessa on kyse epäilevän, jo uskovan ihmisen uskon vahvistamisesta. Jos usko on heikkoa niin varmasti tuntuu omakohtaisemmalta ja todemmalta saada kuulla henkilökohtaisesti synnit anteeksi julistetuksi kuin uskoa ilman julistusta.

ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.

On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...

• Uusikatu, Oulu
        weha kirjoitti:

ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.

On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...

voi olla pimeä, niin tuo wehan kommentti oli sitä.

Onneksi olkoon!

• Uusikatu, Oulu kirjoitti:

voi olla pimeä, niin tuo wehan kommentti oli sitä.

Onneksi olkoon!

se menee. Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät ole edes millään tavalla hengellisiä, vaan siis ihan maailman ihmisiä. Myös heiltä olen kuullut samat jutut: "Pärjään kyllä yksin, sillä minulla on suora yhteys Jumalaan. En tarvitse välikäsiä".

Tuollaista se on villihenkisyys.

• o-p t
        weha kirjoitti:

Ehkä ei kannata lähteä yleistämään eri suuntauksia.
        Sanoiko Jeesus että VAIN se joka välikäsiin uskoo ja sitä kautta uskoon tulee pelastuu?

Vanhoillislestadiolainen oppi on jatkoa Jeesuksen ajan fariseuksille.
        Usko (Uusi Testamentti) ei riitä vaan vaaditaan myös lain (Vanhan Testamentin) pilkuntarkkaa noudattamista.
        Muuten olet Perkeleen lapsi.

• hyvä omatunto
        weha kirjoitti:

Olet onniteltava veli.

• itse,

miten helppoa se on nostaa se käsi ja vilkutella. Ja pyytää omia syntejä anteeksi. Josta sanoit toisessa ketjussa.

• Vil vil

vilkuttelua toinen toisilleen. Jumalaa ei tarvita.

Voi tuota harhajoukkoa!

• Vil vil kirjoitti:

vilkuttelua toinen toisilleen. Jumalaa ei tarvita.

Voi tuota harhajoukkoa!

Tarvitaanhan siinä Jumala, joka antaa ja vaikuttaa syntien anteeksisaamisen. Voi kun tietäisit tuntoni tässä, kun oon teissä ollut, niin kuin hengelliset huorat keskenään. Ei se rauhaa tuonut tunnolle. Ei teillä ollut, eikä ole antaa mitään..

• Devout

Mutta tutuille on vaikea sanoa oikeitakaan asioita. Onko minussakin Hempeyden henki?

Sen sanon, jotta pääsette arvailemaan: tuttuja olette, johtoporrasta myöten.
      (Onko se enää Isokatu 28?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      67
      2515
    2. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      184
      2182
    3. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      47
      2103
    4. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2064
    5. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      33
      1855
    6. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      194
      1565
    7. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      220
      1505
    8. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      17
      1361
    9. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      26
      1275
    10. Hallitus haluaa sossuhuijjarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä

Kuristusote vätkylöiden palleista kiristyy! 😆 Hallitus suunnittelee laajentaa Kelan tiedonsaantioikeutta sosiaaliturva
      Lieksa
      198
      1056
    Aihe