Devout!

Jätähän uskovaisten kanssa vänkääminen ja mene paikkakuntasi uskovaisten-seuroihin. Et häviä siisä mitään, vaan anna itsellesi tämä mahdollisuus...

14

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      .......

      • lämpimästi

        wehan ehdotusta.Mene paikkakuntasi RY:lle ja hämmästy siionin ihanuutta ja sitä rakkautta joka siellä on.


    • Devout

      Jos tarkoitat vl:yhteisöä, kiintiöni tuli seuroista täyteen, jo aikoja sitten.

      Olen löytänyt Totuuden, ja sen saman toivoisin teidän toistenkin löytävän.

      • maailmaan totuuden löytäjiä...Mutta Jumalan valtakunnan evankeliumi on niin yksinkertaista: "Kun on synnit anteeksi, on kaikki".


      • vie taivaaseen?
        weha kirjoitti:

        maailmaan totuuden löytäjiä...Mutta Jumalan valtakunnan evankeliumi on niin yksinkertaista: "Kun on synnit anteeksi, on kaikki".

        Tuntuuko että omatuntosi on nyt puhdas ja sen vuoksi pääset kerran taivaaseen?
        Vai mihin taivastoivosi perustuu?
        Käsittääkseni synnit saa anteeksi ja pelastuu jokainen, joka uskoo evankeliumin siten kun se on kiteytetysti sanottu apostolisessa uskontunnustuksessa.
        Siihen ei tarvita mitään ihmisten itse keksimiä ehtoja joita vl:t joutuvat noudattamaan pysyäkseen piirissään jota he Jumalan valtakunnaksi ja erehtymättömäksi seurakunnaksi kutsuvat.

        Mielestäni vanhoillislestadiolaisessa syntien anteeksi antamisessa on kyse epäilevän, jo uskovan ihmisen uskon vahvistamisesta. Jos usko on heikkoa niin varmasti tuntuu omakohtaisemmalta ja todemmalta saada kuulla henkilökohtaisesti synnit anteeksi julistetuksi kuin uskoa ilman julistusta.


      • vie taivaaseen? kirjoitti:

        Tuntuuko että omatuntosi on nyt puhdas ja sen vuoksi pääset kerran taivaaseen?
        Vai mihin taivastoivosi perustuu?
        Käsittääkseni synnit saa anteeksi ja pelastuu jokainen, joka uskoo evankeliumin siten kun se on kiteytetysti sanottu apostolisessa uskontunnustuksessa.
        Siihen ei tarvita mitään ihmisten itse keksimiä ehtoja joita vl:t joutuvat noudattamaan pysyäkseen piirissään jota he Jumalan valtakunnaksi ja erehtymättömäksi seurakunnaksi kutsuvat.

        Mielestäni vanhoillislestadiolaisessa syntien anteeksi antamisessa on kyse epäilevän, jo uskovan ihmisen uskon vahvistamisesta. Jos usko on heikkoa niin varmasti tuntuu omakohtaisemmalta ja todemmalta saada kuulla henkilökohtaisesti synnit anteeksi julistetuksi kuin uskoa ilman julistusta.

        ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.

        On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...


      • Uusikatu, Oulu
        weha kirjoitti:

        ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.

        On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...

        voi olla pimeä, niin tuo wehan kommentti oli sitä.

        Onneksi olkoon!


      • Uusikatu, Oulu kirjoitti:

        voi olla pimeä, niin tuo wehan kommentti oli sitä.

        Onneksi olkoon!

        se menee. Tiedän paljon ihmisiä, jotka eivät ole edes millään tavalla hengellisiä, vaan siis ihan maailman ihmisiä. Myös heiltä olen kuullut samat jutut: "Pärjään kyllä yksin, sillä minulla on suora yhteys Jumalaan. En tarvitse välikäsiä".


        Tuollaista se on villihenkisyys.


      • o-p t
        weha kirjoitti:

        ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.

        On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...

        Ehkä ei kannata lähteä yleistämään eri suuntauksia.
        Sanoiko Jeesus että VAIN se joka välikäsiin uskoo ja sitä kautta uskoon tulee pelastuu?

        Vanhoillislestadiolainen oppi on jatkoa Jeesuksen ajan fariseuksille.
        Usko (Uusi Testamentti) ei riitä vaan vaaditaan myös lain (Vanhan Testamentin) pilkuntarkkaa noudattamista.
        Muuten olet Perkeleen lapsi.


      • hyvä omatunto
        weha kirjoitti:

        ulkopuolella olevista helppouskoista, koska niihinkin oon perusteellisesti tutustunut. Se usko on sellaista, että kun vaan rukoilen niin saa syntini anteeksi, enkä tarvitse siihen välikäsiä. Niinpä voin kotonani rukoilla ja tärkeintä on Jeesus.

        On helppo saada syntinsä anteeksi omissa luuloissa ja tehdä seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi. Tiedän tuon touhun nyt hurmahenkiseksi ja että se on villihenkisyyttä. Palaa en entiseen...

        Olet onniteltava veli.


    • itse,

      miten helppoa se on nostaa se käsi ja vilkutella. Ja pyytää omia syntejä anteeksi. Josta sanoit toisessa ketjussa.

      • Vil vil

        vilkuttelua toinen toisilleen. Jumalaa ei tarvita.

        Voi tuota harhajoukkoa!


      • Vil vil kirjoitti:

        vilkuttelua toinen toisilleen. Jumalaa ei tarvita.

        Voi tuota harhajoukkoa!

        Tarvitaanhan siinä Jumala, joka antaa ja vaikuttaa syntien anteeksisaamisen. Voi kun tietäisit tuntoni tässä, kun oon teissä ollut, niin kuin hengelliset huorat keskenään. Ei se rauhaa tuonut tunnolle. Ei teillä ollut, eikä ole antaa mitään..


    • Devout

      Mutta tutuille on vaikea sanoa oikeitakaan asioita. Onko minussakin Hempeyden henki?

      Sen sanon, jotta pääsette arvailemaan: tuttuja olette, johtoporrasta myöten.
      (Onko se enää Isokatu 28?)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe