Filmin kehitys !!!

Luonnonharrastaja

Missä kannattaa nykyään kehityttää 135 diafilmit, sillä nykyinen firma on nostanut hintaa aika paljon ja filmissä alkaa olemaan kehitysreissun jälkeen luvattoman paljon naarmuja ja sormenjälkiä.
Laittakaa infoa hintojen kera.

19

1924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IFI IFI IFI

      IFI

    • Kino

      Mikä on nykyinen?
      Onkos Fujilla vielä filmin hintaan sisältyvä kehitys, ja lähetyspussi filmipaketin mukana, niinkuin aikaisemmin on ollut? Fuji teki ainakin ennen hyvää jälkeä kohtuuhinnalla.

    • digidal

      digi digivehke.

      • Luonnonharrastaja

        Joo ja hanki siihen sit 14mmL ja 500mmL ja 85mmL ja 20-35mmL....ja mitä vielä?
        Kuule, tulee pikkusen kalliiksi noi uudet muovilinssit, joten pitäydyn noissa vanhoissa L-optiikoissani ja vieläpä ihan mielelläni:)

        Nyt oli vain kysymys tuosta filmin kehittämisestä, et sillee.


      • digidaali
        Luonnonharrastaja kirjoitti:

        Joo ja hanki siihen sit 14mmL ja 500mmL ja 85mmL ja 20-35mmL....ja mitä vielä?
        Kuule, tulee pikkusen kalliiksi noi uudet muovilinssit, joten pitäydyn noissa vanhoissa L-optiikoissani ja vieläpä ihan mielelläni:)

        Nyt oli vain kysymys tuosta filmin kehittämisestä, et sillee.

        Kohtpuoliin kukaan ei enää kehitä filmejä, sellainen on kehityksen suunta. Kyllä ne objektiivit käy digirunkoihin ja kehityt paljon nopeammin hyväksi kuvien ottajaksi.
        Näin se on jämpti.


      • kiitos..........
        Luonnonharrastaja kirjoitti:

        Joo ja hanki siihen sit 14mmL ja 500mmL ja 85mmL ja 20-35mmL....ja mitä vielä?
        Kuule, tulee pikkusen kalliiksi noi uudet muovilinssit, joten pitäydyn noissa vanhoissa L-optiikoissani ja vieläpä ihan mielelläni:)

        Nyt oli vain kysymys tuosta filmin kehittämisestä, et sillee.

        Ne vanhat L-lasit käyvät digirunkoon aivan yhtä hyvin...

        ( siis eihän ne uudet muovilinssit????? mitään maksa, mihin niitä edes tarvitsisit? )
        Luulitko digiin tarvittavan huonompia laseja?


      • KPy
        digidaali kirjoitti:

        Kohtpuoliin kukaan ei enää kehitä filmejä, sellainen on kehityksen suunta. Kyllä ne objektiivit käy digirunkoihin ja kehityt paljon nopeammin hyväksi kuvien ottajaksi.
        Näin se on jämpti.

        sitten joskus ehkä, mutta kuvaamaan oppii dialla. Filmiä kehitetään vielä monta kymmentä vuotta, tosin labbiksien määrä vähenee, mutta kustihan polkee.

        Itse vaihdoin kinosta pois ja päädyin 6x6:teen. Diginkin aika tulee sitten, kun järjestelmä on kypsä harrastekäyttöön.


      • mitkä linssit
        kiitos.......... kirjoitti:

        Ne vanhat L-lasit käyvät digirunkoon aivan yhtä hyvin...

        ( siis eihän ne uudet muovilinssit????? mitään maksa, mihin niitä edes tarvitsisit? )
        Luulitko digiin tarvittavan huonompia laseja?

        vanhoista järjestelmistä käy digirunkoon ja mitkä ei? onko jotain perussääntöä.
        itte kuvittelen että pitäisi olla af-malleja, jotta kävisivät, siis automaattitarkennuksella varustettuja.
        mulla olis käsitarkenteisia canonin putkia kyllä, tuskin soveltuvat?


      • Altekamer
        digidaali kirjoitti:

        Kohtpuoliin kukaan ei enää kehitä filmejä, sellainen on kehityksen suunta. Kyllä ne objektiivit käy digirunkoihin ja kehityt paljon nopeammin hyväksi kuvien ottajaksi.
        Näin se on jämpti.

        Onko suomenkielen ymmärtämisessä vaikeuksia? Vaikuttavatko digit aivoihin?
        Mikä on vaikeaa, kun joku kysyy hyvää filminkehityspaikkaa niin vastauksia tulee ihan muuhun?


      • Canonin linsseistä
        mitkä linssit kirjoitti:

        vanhoista järjestelmistä käy digirunkoon ja mitkä ei? onko jotain perussääntöä.
        itte kuvittelen että pitäisi olla af-malleja, jotta kävisivät, siis automaattitarkennuksella varustettuja.
        mulla olis käsitarkenteisia canonin putkia kyllä, tuskin soveltuvat?

        Manuaaliset FD-lasit vain erikseen hankittavalla sovitteella, automaattitarkenteiset EF-lasit käy sellaisenaan.


      • viutsiviu
        Altekamer kirjoitti:

        Onko suomenkielen ymmärtämisessä vaikeuksia? Vaikuttavatko digit aivoihin?
        Mikä on vaikeaa, kun joku kysyy hyvää filminkehityspaikkaa niin vastauksia tulee ihan muuhun?

        Kuka ääliö kysyy filmin kehityksestä luotokuvaus palstalla?


    • *JohannaT.H*

      Edelleen se sama "tyhmä" luonnonharrastaja, kuka vain kyselee ihan tyhmiä....anteeksi arvon LUONTOKUVAAJAT, en arvannut että te näin fiksua sakkia olette.

      Terkuin
      Jossu

      • kestä................

        Vinkkinä vielä; edullisin on Fujin kehityspussit, varsinkin jos paikkakunnalla on liike, jolla on sopimus niiden kehittämisestä. Ei tarvitse lähettää postissa, diat saa käteen liikkeestä maksutta, ja yhtä nopeasti kuin maksullisetkin.

        P.S. Kameralehdessä Selänne mainosti antavansa kehityskoneen ilmaiseksi :)


    • hasseica

      Itse olen viime aikoina kehityttänyt 6x6:et diat Kuva-Paijula Oy:ssä postin välityksellä ja on nopea palvelu ja hyvälaatuiset (naarmuttomat) diat.

      -Kyllä filmillä kelpaa-

    • Filmi rules

      Moi,

      Älä vaihda Digiin. Kehitän omat filmini Colorkolmiolla. Hyvää jälkeä ei naarmuja eikä tahroja. 5,95 euroo/rulla.

      Ja niille jotka Kumarvat Digin puoleen. Voin kertoa, että jos vastaava digikalusto joka mulla on filmille maksaa Rajalalla (joo on kallis paikka tiedän!) 12000 euroo niin saan sillä rahalla vähän pirun monta rullaa diaa kuvattua.

      • pakkasukko

        Kyllä filmi hyvin toimii ja jälki on todella hyvää. Itse skannaan kuvat 16 bittiin ja olen erittäin tyytyväinen kuvien laatuun. En voisi kuvitella "tietokonekameraa" mukaani tuonne -25 asteen pakkaseen...ei varmasti montaa kuvaa tulisi otettua!


      • millä kalustolla
        pakkasukko kirjoitti:

        Kyllä filmi hyvin toimii ja jälki on todella hyvää. Itse skannaan kuvat 16 bittiin ja olen erittäin tyytyväinen kuvien laatuun. En voisi kuvitella "tietokonekameraa" mukaani tuonne -25 asteen pakkaseen...ei varmasti montaa kuvaa tulisi otettua!

        skannaat? millaisin tuloksin? toimiiko hyvin?
        hidasta, ongelmia?


    • Filmimies73
      • tarkoitin tietenkin

        filmien, diojen kotiskannausta; muuttamista digitaaliseen muotoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe