Finnair antaa periksi Kaakkois-Aasian sisäisten lentojen kovassa kilpailussa. Vuosikausia jatkuneet lennot Bangkokista Singaporeen lopetetaan ja aiemin ilmoitettuja lentoja Bangkokista Kuala Lumpuriin ei aloiteta ollenkaan.
Jokin aika siten SAS lopetti jatkonsa Bangkokista Singaporeen ja se tulkittiin tälläkin palstalle osoitukseksi SAS:n heikkoudesta.Totuus vain on se, että reitillä BKK-SIN kilpailu on veristä ja ko. kaupunkien välillä lentää toisaalta tukuittain halpalentoyhtiöitä ja taas toisaalta erinomaisen palvelun tarjoavia laatuyhtiöitä. Lippujen hinnat ovat todella alhaalla. Finnairin ja SAS:n kaltaisten raskaiden kustannusten yhtiöiden on peräännyttävä.
Toisaalta Finnair ilmoitti avaavansa uuden kohteen Intiassa, Mumbaihin ja Delhiin, Hong Kongiin ja Kantoniin lisätään lentoja.
Intian lentojen lisäyksestä huolimatta Finnairin vetäytyminen Singaporesta on mielestäni pettymys ja se, että Kuala Lumpuriin ei aletakaan lentää kovasta hehkutuksesta huolimatta osoittaa, että koko Aasian strategia ei ole haavoittumaton. Kuola Lumpurin ennakomynnin epäonnistuminen oli varmasti kova takaisku ja myrskyvaroitus Finnairille.
Finnair lopettaa lennot
17
2195
Vastaukset
- ewe-
tulispa suora honkakylään.... se vasta olis jotain...
' - on se että
koneita ei riitä Singaporen eikä Kuala Lumpurin reirille nykytilanteessa. SAS on paska ja heikko.
- ...
Eikös tämä nyt meinaa sitä, että Finnair on myös paska ja heikko koska sekin joutui lopettamaan Singaporen lennot, aivan kuten SAS?
ne laatuyhtiöt ovat?onkohan niillä lentokielto eu:n alueelle?
- ...
Cathay Pacific, Malaysia Airlines, Thai Airways ja Singapore Airlines. Kaikki lentävät Bangkokista joko Singaporeen tai Kuala Lumpuriin.
- matkan varannut
Mitenköhän lipun jo maksaneiden käypi?Onko tietoa,miloin loppuu lennot?Itse olen lentämässä singaporeen 6.5 ja palaamassa sieltä 27.5..Olen maksanut myös paljon välilentojakin tohon väliin..
- Micco
Eiköhän kyyti järjesty esim. Cathay Pacificin lennolla. Odotusta Bangkokiin voi tosin tulla.
Finnair etsii reitille code shared -kumppania.
Vinkkinä: Iso malesialainen halpalentoyhtiö Air Asia tarjoaa jopa ilmaisia lentoja Bangkokista singaporeen.
http://www.airasia.com/ - matkalla singaporeen
Aika ihmeellisesti finnair taas tiedottamisen hoitaa..Ilmoitetaan että lennot singaporeen loppuvat touko-kesäkuussa,mutta ei mitään päivämääriä ole annettu..kun varasin matkan toukukuulle,paikkoja valitessa kone oli jo aika täynnä eli varmaan moni muukin tietoa tarvisi..Olisihan se kiva tietää onko lentoa omana lähtöpäivänä ja jos ei niin tuleeko korvaava jatkoyhteys asiakkaalle maksamaan lisää..Mielelläni finnairilla lentelen mutta tiedotus on surkeaa!!
- sössön
matkalla singaporeen kirjoitti:
Aika ihmeellisesti finnair taas tiedottamisen hoitaa..Ilmoitetaan että lennot singaporeen loppuvat touko-kesäkuussa,mutta ei mitään päivämääriä ole annettu..kun varasin matkan toukukuulle,paikkoja valitessa kone oli jo aika täynnä eli varmaan moni muukin tietoa tarvisi..Olisihan se kiva tietää onko lentoa omana lähtöpäivänä ja jos ei niin tuleeko korvaava jatkoyhteys asiakkaalle maksamaan lisää..Mielelläni finnairilla lentelen mutta tiedotus on surkeaa!!
Jos sinulla lippu on niin lipun myyjäsi tullee ottamaan yhteyttä (ellei se ole eräs bookers ;-)) Eihän suuria karjalaumoja nyt päivässä kukaan ehdi informoimaan/järkkäämään uutta tilale.
- tietoa tarvitaan
sössön kirjoitti:
Jos sinulla lippu on niin lipun myyjäsi tullee ottamaan yhteyttä (ellei se ole eräs bookers ;-)) Eihän suuria karjalaumoja nyt päivässä kukaan ehdi informoimaan/järkkäämään uutta tilale.
Kyse olikin lähinnä kai siitä että minä päivänä on viimeiset lennot singaporeen.Luulisi että sen tietävät ja voisivat nettiin sen laittaa omille sivuilleen!!Finnairihan on kuuluisa hyvin toimivasta infoilusta..
- AyRes
tietoa tarvitaan kirjoitti:
Kyse olikin lähinnä kai siitä että minä päivänä on viimeiset lennot singaporeen.Luulisi että sen tietävät ja voisivat nettiin sen laittaa omille sivuilleen!!Finnairihan on kuuluisa hyvin toimivasta infoilusta..
Todennäköisesti tieto SIN lentojen lopetuksesta ei ole vielä kulkenut PK:sta FCC:n... eli Callcenterin tytöt tiedottaa, kunhan saavat ensin itse tietoa!
- matkan varannut
AyRes kirjoitti:
Todennäköisesti tieto SIN lentojen lopetuksesta ei ole vielä kulkenut PK:sta FCC:n... eli Callcenterin tytöt tiedottaa, kunhan saavat ensin itse tietoa!
Ymmärrän kyllä että vie aikaa kun kaikille matkan varanneille ilmoitetaan muutoksesta..mutta sitä en käsitä että kun jokuhan on sen uutisen reittiuudistuksista finnairin nettisivuille laittanut niin miksei samalla kun tieto annetaan julki niin ei ole mitään päivämääriä ilmoitettu milloin reitit loppuvat/uudet alkavat..
- heko
matkan varannut kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että vie aikaa kun kaikille matkan varanneille ilmoitetaan muutoksesta..mutta sitä en käsitä että kun jokuhan on sen uutisen reittiuudistuksista finnairin nettisivuille laittanut niin miksei samalla kun tieto annetaan julki niin ei ole mitään päivämääriä ilmoitettu milloin reitit loppuvat/uudet alkavat..
"Todennäköisesti tieto SIN lentojen lopetuksesta ei ole vielä kulkenut PK:sta FCC:n... eli Callcenterin tytöt tiedottaa, kunhan saavat ensin itse tietoa!"
Tieto ei ole tainnut kulkea vielä yhtään mihinkään, jouluviikolle on hyvin vielä varattavissa SIN suora vuoro. pk. missäköhän se "FCC" mahtaa sijaita?? - singaporeen?
heko kirjoitti:
"Todennäköisesti tieto SIN lentojen lopetuksesta ei ole vielä kulkenut PK:sta FCC:n... eli Callcenterin tytöt tiedottaa, kunhan saavat ensin itse tietoa!"
Tieto ei ole tainnut kulkea vielä yhtään mihinkään, jouluviikolle on hyvin vielä varattavissa SIN suora vuoro. pk. missäköhän se "FCC" mahtaa sijaita??Joo,samanlaisia ajatuksia edellisen kanssa..ilmoitetaan uusista reiteistä mutta ei päivämääriä milloin alkavat ja ennen kaikkea milloin singapore loppuu??On se kummallista kun ei tietoa ole tai sitä ei anneta!Ja netistä pystyy yhä varailemaan finnairin sivuilta matkoja singaporeen,tosin hinta älytön...Näistä palveluista ei varmasti finnairia ikinä palkita!Tiedotttaminen on onnetonta,halpalento yhtiö tasoa!
- Likat
heko kirjoitti:
Tieto ei ole tainnut kulkea vielä yhtään mihinkään, jouluviikolle on hyvin vielä varattavissa SIN suora vuoro. pk. missäköhän se "FCC" mahtaa sijaita??Täällähän me, täällähän me, Tietotiellä, 01531 Finnair...
- kahe
singaporeen? kirjoitti:
Joo,samanlaisia ajatuksia edellisen kanssa..ilmoitetaan uusista reiteistä mutta ei päivämääriä milloin alkavat ja ennen kaikkea milloin singapore loppuu??On se kummallista kun ei tietoa ole tai sitä ei anneta!Ja netistä pystyy yhä varailemaan finnairin sivuilta matkoja singaporeen,tosin hinta älytön...Näistä palveluista ei varmasti finnairia ikinä palkita!Tiedotttaminen on onnetonta,halpalento yhtiö tasoa!
ei todellakaan pysty varaamaan singaporea finnairin sivuilta enää
- Nimimerkki
matkan varannut kirjoitti:
Finnairilla on paljonkin uutisia joita ei ole vielä kerrottu...Moni tulee nukkumaaan yönsä huonosti lähikuukausina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823303
- 922965
- 532242
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201675- 191624
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111570Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221438Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61398Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131371Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin371343