viisumi- ja rahakysymys

ummikko-

Hei,

osaisiko joku auttaa? Miten kauan kestää turistiviisumin saaminen siitä kun sitä on hakenut? Entä kuinka aikaisin viisumia voi hakea ennen matkaa?

Entä sitten varallisuus? Muistelen kuulleeni, että jotenkin pitäisi esittää millä aikoo rahoittaa elämisensä oleskelun ajan? Miten tämä esitetään? Ja onko joku tietty rahamäärä päivää kohti joka kuuluu olla? Paljon rahaa tulisi olla käytettävissä kolmen viikon mittaiselle reissulle? Mietin vaan kun itselläni ei ole suuria rahasummia, mutta en maksaisi majoituksesta koko ajalta enkä kuluta normaalisti juuri rahaa. Matkalla asia on tietysti aina toisin ja hätävara pitää laskea mukaan, mutta silti olen siinä uskossa, että rahaa pitäisi olla käytettävissä enemmän kuin minulla on. Siis olen kiitollinen tiedosta jos osaat kertoa jotain. :)

10

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viitsi

      pelleillä täällä! Jos USAan menet, niin et tarvitse viisumia ja kun kolme viikkoa aiot turistina olla maassa, niin ei sinun rahavarojasi kukaan kysele.

    • kasilaukku

      Oletko ihan varma, etta tarvitset viisumin?

      Itse olen hakenut USA:n viisumia pari kertaa (tyoharjoitteluun ja expat-hommiin), ja koskaan eivat ole rahoista kysyneet suurlahetystossa eivatka maahan tullessa.

      • turistiviisumia haettaessa haastattelija kysyy kuka rahottaa matkan.


      • saatetaan kysyä
        arvo-poika kirjoitti:

        turistiviisumia haettaessa haastattelija kysyy kuka rahottaa matkan.

        rahavaroja, jos menet turistina pitemmäksi aikaa kuin kolmeksi kuukaudeksi. Silloinhan tarvitsee myös viisumin. Turisti, joka aikoo lomailla kolme viikkoa, ei tarvitse viisumia eikä hänen tarvitse antaa selvitystä varoistaan.


      • :) !
        saatetaan kysyä kirjoitti:

        rahavaroja, jos menet turistina pitemmäksi aikaa kuin kolmeksi kuukaudeksi. Silloinhan tarvitsee myös viisumin. Turisti, joka aikoo lomailla kolme viikkoa, ei tarvitse viisumia eikä hänen tarvitse antaa selvitystä varoistaan.

        Kiitän asiallisesta vastauksesta. Täällä tuli ilmi jo ärsyyntymistä siitä, että joku kysyy jotain. Olin kyllä tosissani kysymysteni kanssa ja ihan tosissani myös ummikko. Miten voisi tietää kun ei ole itse joutunut ennen tilanteeseen eikä ole tuttua joka osaisi antaa varmaa tietoa. Ehkä kuvitelma viisumista on jäänne ajalta ennen biopasseja. No villi veikkaus. :)


      • saatetaan kysyä kirjoitti:

        rahavaroja, jos menet turistina pitemmäksi aikaa kuin kolmeksi kuukaudeksi. Silloinhan tarvitsee myös viisumin. Turisti, joka aikoo lomailla kolme viikkoa, ei tarvitse viisumia eikä hänen tarvitse antaa selvitystä varoistaan.

        minkä maan kansalainen on;tarviiko viisumin vai ei!


    • 123

      Suomen kansalaiset eivät tarvitse viisumia alle kolmen kuukauden matkaa varten. Jo aiot olla pitempään, sinulla pitäisi olla työpaikka, opiskelupaikka tai perhesuhteita Jenkkilään.Ja silloin viisumin saaminen kestää ikiaikoja. Jos olet menossa lomalle, sen kun menet vaan. Ota rahaa mukaan sen verran, että riittää.

      • turisti viisumia venäjän kansalaiselle helsingistä.
        varasin ajan netin kautta,parin viikon päähän,kolme päivää käynnistä passi tuli postissa ja siinä oli viisumi.


      • viisumiton
        arvo-poika kirjoitti:

        turisti viisumia venäjän kansalaiselle helsingistä.
        varasin ajan netin kautta,parin viikon päähän,kolme päivää käynnistä passi tuli postissa ja siinä oli viisumi.

        Onhan käynyt jo selväksi, että suomalainen ei tarvitse Amerikkaan viisumia lyhyelle turistimatkalleen. Ei hämmästytä yhtään, että venäläiset tarvitsee, siitä ei ole täällä ollut kysymyskään ja tuskin se monia suomalaisia kiinnostaakaan. On ihan venäläisten asia eikä meidän tarvitse siitä huolta kantaa.


      • viisumiton kirjoitti:

        Onhan käynyt jo selväksi, että suomalainen ei tarvitse Amerikkaan viisumia lyhyelle turistimatkalleen. Ei hämmästytä yhtään, että venäläiset tarvitsee, siitä ei ole täällä ollut kysymyskään ja tuskin se monia suomalaisia kiinnostaakaan. On ihan venäläisten asia eikä meidän tarvitse siitä huolta kantaa.

        tuoda julki asian,että viisumin saanti ei kestä kovin pitkään jos sellaisen tarvii,ei tieto ole koskaan pahasta,sinulekkaan hermoheikko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe