Saimaalle?

Mies sekä hylje

Millainen kujajuoksu Saimaan kanava on, jos joutuu naapurin mielivallan kohteeksi kuten rekkaliikenne, tuskin motivaatio riittää? Mikä käytännössä on maksimisyväys purjeveneelle Saimaalla? Onko Ristiina-Puumala linjan eteläpuolella luonnonsatamia, vai joko on rannat täynnä mökkejä?

7

1293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiin

      1. Ei ole kujanjuoksu
      2. Olisit mieluummin sanonut veneesi syväyksen. 2,4 metrin väyliä riittää, muista, että Saimaa voi myös olla ylhäällä, metri joka paikassa lisää väyläsyväyksiin, eikä se vesi hetkessä katoa.
      3. Kyllä löytyy

      Alituskorkeudet tulevat helposti ongelmalliseksi, jos eksoottisempia reittejä etsii.

      • kohtaan 3

        Kyllä löytyy luonnonsatamia. Veneesi syväys?


      • Mies sekä hylje
        kohtaan 3 kirjoitti:

        Kyllä löytyy luonnonsatamia. Veneesi syväys?

        2.2 m alaspäin, 19 m ylöspäin.


      • väylä
        Mies sekä hylje kirjoitti:

        2.2 m alaspäin, 19 m ylöspäin.

        syväväylällä syväys 4,2/4,3 m alituskorkeudet 24,5 m. uskoisin että 1,8m väylilläkään ei ongelmia muutoin kun siltojen ja sähköjohtojen kohdalla. luonnonsatamia riittää varsinkin viikolla valittavaksi asti


      • Helpompi juttu
        väylä kirjoitti:

        syväväylällä syväys 4,2/4,3 m alituskorkeudet 24,5 m. uskoisin että 1,8m väylilläkään ei ongelmia muutoin kun siltojen ja sähköjohtojen kohdalla. luonnonsatamia riittää varsinkin viikolla valittavaksi asti

        Vinkki:Kaada masto Lappeenrannassa ja jätä säilytykseen.Ajele kuin moottoriveneellä ikään.Et tarvitse miettiä sähköjohtoja tai siltoja.Voit näin ollen käyttää ns.vanhoja laivaväyliä,ei tule vastaan tukkinippuja eikä merilaivoja.Maisemat ovat paremmat näillä väylillä.Voit valikoida reittisi kölisi syväyksen mukaan.Myös Heinäveden reitti on ilman mastoa käytettävissä,tarkasta kuitenkin ne syväykset.Pääset jopa Iisalmeen ja Nurmekseen saakka.


      • Helpompi juttu kirjoitti:

        Vinkki:Kaada masto Lappeenrannassa ja jätä säilytykseen.Ajele kuin moottoriveneellä ikään.Et tarvitse miettiä sähköjohtoja tai siltoja.Voit näin ollen käyttää ns.vanhoja laivaväyliä,ei tule vastaan tukkinippuja eikä merilaivoja.Maisemat ovat paremmat näillä väylillä.Voit valikoida reittisi kölisi syväyksen mukaan.Myös Heinäveden reitti on ilman mastoa käytettävissä,tarkasta kuitenkin ne syväykset.Pääset jopa Iisalmeen ja Nurmekseen saakka.

        Kyllä Saimaalla liikkuu ihan kivasti purjeella isompia veneitä. Ei mastoa saa mihinkään jättää. Menetät suurin osa koko nautinnosta. On nimittäin ihana liikkua alueella missä aina läytyy luononsatamia ja tilaa. Kyllä alue sinun syvyydellä ja mastolla riittää useaksi vuodeksi.


    • Vuodesta -64 Saimaalla purj...

      Kanava toimii nykyisin joustavasti. Suurin ongelma laivaliikenne, jota joudut odottelemaan suluissa.
      Luonnon- ja muista satamista saat lisätietoa www.veneilysaimaa.com.
      Tilaa on, eikä mökkejä joka saaressa.
      Joillain väylillä sillat ja sähköjohdot riesanasi, mutta kiertoteitä löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe