rattaiden valintaan apua!

-pulma-

te kaksosten vanhemmat joilla löytyy tietoa rattaista,niin auttakaa minua himeman tässä ongelmassa!


siis ongelmana on se,että meillä esikoinen on täyttänyt juuri 3v ja ei todellakaan jaksa kävellä pitempiä matkoja edes kaupoilla asti ja näin ollen meillä on ollut aina rattaat matkassa,mutta nyt meille tässä kuussa syntyy uusi tulokas ja siis tarvitaan tuplarattaat.(matkarattaat)
esikionen ei haua\suostu\jaksa seistä pitkiä matkoja seisomalaudalla,joten se ei ole vaihtoehtona.

kävin katsomassa eilen matkartaatita liikkeissä,mutta huonoin tuloksin.

eli en halua mitään isoja tupla vaunuja vaan ihan matkarattaat kelpaavat(isommilla pyörillä)

tulin siihen tulokseen,ettei vierekkäiset rattaat ole hyvät sillä niillä ei sitten mahduta kaikista ovista ja näin ollen jäisivät todella vain harmittamaan.

peräkkäiset rattaat tuntuivat TODELLA pitkilta ja suurilta!!!itse olen pieni kokoinen ja lyhy(160cm) joten tunsin itseni todella hölmöksi näitten takana,pituutta niillä oli huimat 140cm!eli ei kiitos näillekkin.(merkki tais olla graco)

kaikki kellä tietoa löytyy niin kertokaa,että onko kaikki perättäsiet rattaat noin helvetillisen pitkiä vai onko olemassa sellasia hieman lyhyempiä versioita???


netistä löysintodella mukavannäköiset rattaat jotka olivat cosatto duet lite -merkkiset,mutta enpä usko ,että näitä suomessa myydään...harmi sinäsnä.

11

6356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      Kun tämä uusi tulokas on sen ikäinen, että istuu rattaissa (siis 6-12 kk), niin esikoinen jo silloin jo 3,5 - 4-vuotias, eikä enää istu rattaissa!

      Aluksihan luultavasti työntelet pienintä vaunuissa (ainakin tämän talviajan?), ja vaunujen päällehän on saatavana sisaristuimia?

      Meillä lapsilla oli ikäeroa 1,9 kuukautta,
      ja meillä oli käytössä Brio Compis -rattaat, josta sai selkänojan niin taakse, että molemmat mahtuivat istumaan niihin peräkkäin.

      Jos nyt vähän aikaa toinen teistä vanhemmista tyrkkisi vanhempaa omissa rattaissaan, ja pienintä vaunuissa, niin kesällä on jo helpompaa :)

      • ei enää

        valmisteta. Turvallisuus olikin niissä aina kyseenalainen (Painopisteasia)...
        Peräkkäinistuttavat tosi hyvät olisi varmasti I´coo platon 6 air (googleta), mutta hinta on aika kauhea noin lyhytaikaista käyttöä varten...


      • sittenkin
        ei enää kirjoitti:

        valmisteta. Turvallisuus olikin niissä aina kyseenalainen (Painopisteasia)...
        Peräkkäinistuttavat tosi hyvät olisi varmasti I´coo platon 6 air (googleta), mutta hinta on aika kauhea noin lyhytaikaista käyttöä varten...

        suora linkki suomenkielisille sivuille:
        http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/icoo_tuplat.html


      • miksi...
        ei enää kirjoitti:

        valmisteta. Turvallisuus olikin niissä aina kyseenalainen (Painopisteasia)...
        Peräkkäinistuttavat tosi hyvät olisi varmasti I´coo platon 6 air (googleta), mutta hinta on aika kauhea noin lyhytaikaista käyttöä varten...

        Onko sisaristuinten kanssa sitten joskus tapahtunu jotai vaarallisia tilanteita? Esim et isompi lapsi ois pudonnu istuimen kanssa vauvan päälle tai muuta..


    • Sella L

      Mä suosittelen ehdottomasti kolmipyöräisiä Carenan tuplarattaita tai samanlaisia Emma-merkkisiä.Meillä on sellaiset käytössä 2v4kk-ikäisellä ja pienellä vauvalla.Pienelle vauvalle mahtuu hyvin pehmeä kantokoppa istuinosaan.Ne on erittäin kevyet työntää ja helpot käsitellä isojen renkaiden ansiosta eikä ne kauhean leveät ole,yleensä kyllä ovista mahtuu.

      Hinta on noin 200e eli ei liian kalliit.

    • kolmen äiti

      Liikunalliset tavat pitäisi aloittaa jo kaksivuotiaana. Ei sitä ennen vanhaankaan noin pasattu lapsia, jotka osaa jo kävellä vaikka suurperheissä lapsia oli enemmän.

      Pehepäivähoitajat kävelevät pitkiäkin matkoja ja hyvin jaksavat 2-3 vuotiaat kävellä ja pitää kiinni rattaista missä se pienin alle 1 v istuu ehkäpä toisen samanikäisen kanssa. Meidän perhepäivähoitaja käytti lapsia kerhoissa ja jumpissa, luistelemassa ja hiihtämässä, matkaa noille paikoille tuli edestakaisin 3 km ja muu urheilu siinä välissä. Hyvin jaksoivat 2-3v lapsetkin, oikein odottivat noita reissuja.

      Itse en ole lapsillani rattaita käyttänyt sen jälkeen kun 2 v täyttivät. Matkanteko oli tosin hidasa, välillä pysähdyttiin vain ihmettelmään luontoa tai poimimaan kukkia, lauleltiin matkalla, mutta mikäs kiire sitä hoitovapaalla olikaan.

      • minä vain

        Siinä taas edellinen kirjoittaja pilaa koko keskustelun. Alkuperäinen ei varmaankaan kysynyt mielipidettä siitä, onko hyvä 3-vuotiaan istua vielä rattaissa pitkätkin matkat. Liian usein näissä keskusteluissa käy näin.

        Mutta siis itse asiaan.. Meillä esikoinen kohta 4v,toinen juuri 1v täyttänyt ja nyt keväällä pitäisi kolmannen syntyä. Ostimme juuri Teutonian vierekkäin istuttavat kaksostenrattaat, niiden leveys on vähän alle 80cm eli mahtuvat "tavallisistakin" ovista. Tosin tänään kun testattiin niitä, niin yhdestä hissin ovesta ei mahtunut, otti ehkä puolesta sentistä kiinni. Kikkailemalla olisi varmaankin siitä mahduttu, mutta päätimme kantaa rappusista, kun oli matka vain seuraavaan kerrokseen. Minusta vierekkäinistuttavat on paremmat, kuin se "junamalli". Jälkimmäinen on käsitykseni mukaan hankala ohjattava, työntäjän koosta riippumatta. Kapeissa mutkissa varmaan kiva mennä sellasilla esim joissain kaupoissa. Noissa Teutonian rattaissa on edessä pyörät kapeammalla, kuin takana, joten ohjattavuus on todella helppoa, eivätkä ole mitenkään raskaat. Aika paljon ne maksaa kyllä, me saatiin edellisvuoden malli, joten alennusta tuli kyllä ihan kivasti. Halusimme
        kuitenkin panostaa rattaisiin, aika paljon tarvitaan ja kun lisäksi kakkosella ja kolmosella niin pieni ikäero, niin käyttöaikakin varmaan aika pitkä.


      • Sella L

        Pakko vastata tähän viestiin, vaikka asian vierestä kirjoititkin.Olen nimittäin perhepäivähoitaja ja todellakin sitä mieltä, että 2-vuotiaiden ei tarvitse vielä pitkiä matkoja kävellä rattaiden vierellä, vaikka kuinka kivaa olisikin jumpassa ja kerhossa.Leikki on lapsen työtä eikä pitkien matkojen kävely.Kyllä meilläpäin hoitajilla ainakin alle 3-vuotiaat istuu rattaissa tai seisoo seisomatelineessä,sitä vanhemmat sitten jaksaa jo paremmin kävellä.Matkatkin kestäisi puolet kauemmin jos kaikki pienetkin kävelisivät.

        Ja eri asia on sitten se,että jaksaako 3v kävellä vanhempansa kanssa kun pikkusisar saa istua rattaissa.Yleensä vanhemmille tinttaillaan enemmän,niin ainakin mun omat lapset tinttailee mulle enemmän kuin hoitolapset.

        Hyvähän se on kävelyttää lapsia heti kun oppivat kävelemään,nykyään kun autolla viedään joka paikkaan ja kaupassa sitten istutaan ostoskärryissä.Mutta pitkien matkojen kävely on asia aivan erikseen.

        Ja saithan nyt vastauksen viestiisi,sitä varmaan halusitkin.


      • mirazu
        Sella L kirjoitti:

        Pakko vastata tähän viestiin, vaikka asian vierestä kirjoititkin.Olen nimittäin perhepäivähoitaja ja todellakin sitä mieltä, että 2-vuotiaiden ei tarvitse vielä pitkiä matkoja kävellä rattaiden vierellä, vaikka kuinka kivaa olisikin jumpassa ja kerhossa.Leikki on lapsen työtä eikä pitkien matkojen kävely.Kyllä meilläpäin hoitajilla ainakin alle 3-vuotiaat istuu rattaissa tai seisoo seisomatelineessä,sitä vanhemmat sitten jaksaa jo paremmin kävellä.Matkatkin kestäisi puolet kauemmin jos kaikki pienetkin kävelisivät.

        Ja eri asia on sitten se,että jaksaako 3v kävellä vanhempansa kanssa kun pikkusisar saa istua rattaissa.Yleensä vanhemmille tinttaillaan enemmän,niin ainakin mun omat lapset tinttailee mulle enemmän kuin hoitolapset.

        Hyvähän se on kävelyttää lapsia heti kun oppivat kävelemään,nykyään kun autolla viedään joka paikkaan ja kaupassa sitten istutaan ostoskärryissä.Mutta pitkien matkojen kävely on asia aivan erikseen.

        Ja saithan nyt vastauksen viestiisi,sitä varmaan halusitkin.

        Ei tulisi itselle mieleenkään lähteä esim. kauppaan 2,5v esikoisen ja vauvan kanssa ilman kunnon tuplarattaita. Enhän mä saisi mitään ostoksia tehtyä, kun esikoinen sinkoilisi minne sattuu!! Saatika sitten jossain kauppakeskuksessa. No way! Eri asia on sitten tietty matkat kotoa leikkipuistoon, jolloin sitä itsekävelyä voi harjoitella. Mutta siltikin ne vaunut tarvii olla...


    • No mie

      Brion Twinette tuplarattaat voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, ne ovat suht kapeat ehkä n. 76cm max. eli ihan hyvin mahtuu liikkumaan kaikkialla. Ainakin me on pärjätty kaksosten kanssa näillä ihan hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      246
      1865
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      95
      1605
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1423
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      104
      909
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe