Paratiisi maanpäällä?

shoos

Olen kuullut paljon kehuja Malediiveista ja että sinne tehdään paljon nimenomaan häämatkalomia. Omia kokemuksia kellään?

7

5112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wommmpatti

      Olimme häämatkalla Malediivien Kuredulla -93 kaksi viikkoa ja olimme paikasta aivan haltioissamme.Luonto on huikaisevan kaunis ja mielenkiintoinen niin veden ylä- kuin alapuolellakin! Joten kannáttaa tiirailla myös vedenalaisia maisemia. Mikään hummaamispaikka se ei ainakaan silloin ollut.
      Itse kävin Padin sukelluskurssin siellä ja myös se on mielestäni suositeltava. Saaret ovat pieniä: Kuredu saaren - jokaoli suhteellisen iso - kiersi rantoja pitkin noin tunnissa.
      Jos paikallisten asuttamalla saarella on mahdollista käydä, kannattaa kokemukseni mukaan mennä katsomaan sikäläisiä oloja, myös sukellus- ja uintisafarit ovat mukavia. Kuredu ei ollut mikään ostoslomakohde. Myös Malessa kannattaisi varmaan kiertää, jos mahdollista, sieltä varmaan jo löytyyostettavaakin.
      Kaiken kaikkiaan ihana lomakohde, jota muistelee haikeudella vuosia!! Matka on melko rasittava ja pitkä, joten vain yhdeksi viikoksi ei kannata mennä, sillä aika on liian lyhyt.

      • Malediiveista kiinnostunut

        Hei,
        olen suunnitellut myös sukelluslomaa Malediiveilla. Tuosta sukelluskurssista: se oli kai englannin kielellä, vai? Mitä se tuolloin maksoi ja miten monta päivää kesti? Kävitkö Padi Open Water Diver kurssin? Sopiiko aloittelijoille (olen sukeltanut kerran ns. intro-sukelluksen, puolisen tuntia 5-6 metrissä)?


      • Vommmpatti
        Malediiveista kiinnostunut kirjoitti:

        Hei,
        olen suunnitellut myös sukelluslomaa Malediiveilla. Tuosta sukelluskurssista: se oli kai englannin kielellä, vai? Mitä se tuolloin maksoi ja miten monta päivää kesti? Kävitkö Padi Open Water Diver kurssin? Sopiiko aloittelijoille (olen sukeltanut kerran ns. intro-sukelluksen, puolisen tuntia 5-6 metrissä)?

        HEI!
        Kyseessä taisi olla juuri tuo Padi Open Water Diver kurssi, hintaa en muista. Opettaja oli suomalainen Kimmo Haggman (tosi hyvä ja mukava sukellusopettaja) ja opetus tapahtui pääosin englanniksi, koska olin ainut suomalainen. Sukellettiin n. 18m:n. Näkyvyys on érinomainen.
        Hinta oli varmaan aika kova, mutta voin vakuuttaa, että elämys maksaa sinulle sen vuosien varrella takaisin, on se niin huisi kokemus. Siellä on niin paljon mielenkiintoista katsottavaa, että se on kerta kaikkiaan MAHTAVA KOKEMUS!!!
        Joku Malediiveilla käynyt näkyi kirjoittaneen, että siellä oli liskoja.. mutta vaikka itseäkin hieman kammotti se, että juoksevatko ne pitkin naamaa kun nukahtaa (ja pidimme jopa valoja öisin päällä) ..niin ne olivat ihan vaarattomia ja arkoja geggoja, jotka lymyilivät jossakin peilin takana.
        Muuten siellä on lisäksi unohtumattoman kirkas tähtitaivas!
        Jos sinun on mahdollista, kannattaisi varmaan jo täällä suomessa käydä jollakin sukelluskurssilla , niin saat vielä enemmän irti Malediivi kokemuksesta. Mutta ilmankin pärjää..
        En itse käynyt yösukelluksella, jota olen jälkeenpäin harmitellut.


      • in.na
        Malediiveista kiinnostunut kirjoitti:

        Hei,
        olen suunnitellut myös sukelluslomaa Malediiveilla. Tuosta sukelluskurssista: se oli kai englannin kielellä, vai? Mitä se tuolloin maksoi ja miten monta päivää kesti? Kävitkö Padi Open Water Diver kurssin? Sopiiko aloittelijoille (olen sukeltanut kerran ns. intro-sukelluksen, puolisen tuntia 5-6 metrissä)?

        Oltiin Kuredulla maaliskuussa -06 ja nykyään saarella toimii sukellusfirma nimeltä ProDivers. Se on ruotsalaisten pyörittämä sukellus- ja snorklauslaiteuokraamo ja kieli on englanti ja tietysti ruotsi. Myös kursseja vetävät.

        Tutustu http://www.prodivers.com/ sekä http://www.kuredu.com/maldives_island_resort_diving.htm


      • Kouluttaja
        Malediiveista kiinnostunut kirjoitti:

        Hei,
        olen suunnitellut myös sukelluslomaa Malediiveilla. Tuosta sukelluskurssista: se oli kai englannin kielellä, vai? Mitä se tuolloin maksoi ja miten monta päivää kesti? Kävitkö Padi Open Water Diver kurssin? Sopiiko aloittelijoille (olen sukeltanut kerran ns. intro-sukelluksen, puolisen tuntia 5-6 metrissä)?

        Suomessa saa tasokasta sukelluskoulutusta jokseenkin samalla rahalla. Kannattaako uhrata loma-aikaa kurssilla istumiseen ja kuunnella englannin kielistä koulutusta.
        Käykää kurssi suomessa ja nauttikaa lomasta lomana.
        Suomen hintataso 300€-360€ ja saa kansainvälisen sukeltajakortin, tarjontaa on ympäri suomea.


    • fmasoifdfösijfäpdäitäsg

      OLTII SIEL 2 viikkoa ja siel on täl hetkel elämän ytiä parhaimpia muistoja.sinne olisin valmis menemää aina uudestaa

    • Jinks

      Mekin olemme mieheni kanssa suunnitelleet häämatkaa Malediiveille. Vaikuttaisi olevan juuri sellaisen paratiisi, jota häämatkalta odotankin. Mietin vain, onko heinä-elokuu hyvä vai huono aika matkustaa Malediiveille? Kokemuksia? Haluaisimme lähteä heti häiden jälkeen matkalle, mutta en haluaisi viettää lomaa vesisateessa...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe