Voi Hevon¤¤¤¤u 190 New Holland ajettu 2000h ja nyt paukahti perä ojaruuvilla. isäntä kehui jotta oli sitte varmasti viimmeinen vika meidän Hollannis. taitaa Lähteä kiertoon. valmiiksi kaivettua ojaa ruuvasin nevalla 5h ehdin touhata ja sitte Kuului ankara paukahdus ja kone sammui täydestä huudosta. viimmekesänä ostettu kone ja jo toinen kerta kun Perä menee uusiksi. ensimmäisen kerran perä hajos kun tunteja oli 100, jo on Laadukas Traktori. kuinka voi olla mahdollista että Perä hajoaa kun ojaruuvin Tehontarve on jotain 120hv ja samaa Ruuvia ollaan vedetty 6000 sarjan Valmetillakin -25 Pakkasessa. en aloita ylistämään täälä mitään Traktori merkkiä mutta nuo siniset saa meiltä rauhan! olisi pitänyt ennemmin uskoa muita urakoitsioita kun oltiin Kauppoja tekemässä. tulee kalliiksi ajaa nuon heikkotasoista rimpulaa.
Newer Holland
16
5820
Vastaukset
- kans
sama peli naapurissa.. parivuotta vanha ja näyttää puolen vuoden välein olevan isompaa remonttia.. olen luullut että on maanatai päivän kappale vaan ilmeiseti muillakin on ongelmia..joko on tullu sähkö tai etuakseli ongelmia? niitä tulee pian ja pulttien kireyttä kannattaa kans seurata
- TM190
ensimmäisellä viikolla oli jo sähkövikaa mittariston alla,etu-akseli on kyllä pelittäny vaikka kuormaaja on melko rouhean kokoinen ja kauhat sitämukaa. pitääköhän mennä tarkistelmaan että onko halkeamia tms.takapyörien pultteja saa kiristellä kerran viikossa ja syytä ei tiedä huoltajakaa joka sanoo ettei ole moista vikaa nähnyt.
- ainut
TM190 kirjoitti:
ensimmäisellä viikolla oli jo sähkövikaa mittariston alla,etu-akseli on kyllä pelittäny vaikka kuormaaja on melko rouhean kokoinen ja kauhat sitämukaa. pitääköhän mennä tarkistelmaan että onko halkeamia tms.takapyörien pultteja saa kiristellä kerran viikossa ja syytä ei tiedä huoltajakaa joka sanoo ettei ole moista vikaa nähnyt.
jolle on näin käynyt mutta nehän tehdään italiassa ja turkkissa niin kuin casetkin
- pimpahti
ainut kirjoitti:
jolle on näin käynyt mutta nehän tehdään italiassa ja turkkissa niin kuin casetkin
Niinhän nuo rimpulat tehdään. no nyt se kone kuitenkin huilaa pajassa ja odottaa lääkäriä katsomaan persettä. no pääsee taas kunnon koneella huomenna töihin niin ei tarvitse murehtia paikkojen kestävyydestä mutta vituttaa vain kun muut urakat kärsii tuollaisten Lelujen takia.
- Ceissi
ainut kirjoitti:
jolle on näin käynyt mutta nehän tehdään italiassa ja turkkissa niin kuin casetkin
Ei kaikkia Caseja tehdä Italiassa ja Turkissa, parempilaatuiset tehdään Itävallassa.
Ne huonommat tehdäänki sitte sielä Italiassa ja Turkissa. - isäntä itte
Ceissi kirjoitti:
Ei kaikkia Caseja tehdä Italiassa ja Turkissa, parempilaatuiset tehdään Itävallassa.
Ne huonommat tehdäänki sitte sielä Italiassa ja Turkissa.Niin luulin minäkin, että Itävallassa tehtäisiin paremmin
- Italiassa ?
Ceissi kirjoitti:
Ei kaikkia Caseja tehdä Italiassa ja Turkissa, parempilaatuiset tehdään Itävallassa.
Ne huonommat tehdäänki sitte sielä Italiassa ja Turkissa.Italialaiset tuotteet ovat mielestäni korkeatasoisia. Monessa asiassa edelläkävijöitä. Esim traktoritekniikassa.
- Konsta Kuttaperka
Italiassa ? kirjoitti:
Italialaiset tuotteet ovat mielestäni korkeatasoisia. Monessa asiassa edelläkävijöitä. Esim traktoritekniikassa.
Tottahan etelän auringon alla kaikki pelaa, mutta nämä routaiset ja arktiset "vuoristo-olosuhteet" karsii jyvät akanoista.
- Ceissi
Italiassa ? kirjoitti:
Italialaiset tuotteet ovat mielestäni korkeatasoisia. Monessa asiassa edelläkävijöitä. Esim traktoritekniikassa.
Siis että Fiat (kaikki Viat) traktorit ja autot on siis myös hyviä? Tuota, rohkenen epäillä niiden toimivuutta niinku mun ylläoleva myös on tuumannu!
- on nähty
Italiassa ? kirjoitti:
Italialaiset tuotteet ovat mielestäni korkeatasoisia. Monessa asiassa edelläkävijöitä. Esim traktoritekniikassa.
mitä vi--n virityksiä ne kyhää, on se sitte auto/traktori samaa sontaa molemmat. On meinate näköhavaintoja asiasta onneksi ei omakohtaista kokemusta.
- Ite nähnyt
Konsta Kuttaperka kirjoitti:
Tottahan etelän auringon alla kaikki pelaa, mutta nämä routaiset ja arktiset "vuoristo-olosuhteet" karsii jyvät akanoista.
turvesuolla töissä jossa ajetaan urut auki koko ajan.
Kehuvat hyviksi koneiksi turvesuolla joka on tosi raskasta työtä traktorille. - SaGe
ainut kirjoitti:
jolle on näin käynyt mutta nehän tehdään italiassa ja turkkissa niin kuin casetkin
... TeeäMmissä on kylläkin Iso-Britannia. Vastaavat Caset tulivat samata linjalta, nyttemmin valmistus on siirtynyt/siirtyy Itävaltaan.
Tommonen TM 190 on muutaman kesän ollu suolla "kuittikoneena" ja tiivistetysti voisi sanoa, että tosi kiva kone ajaa toimiessaan. Vaikuttasi, että suurimmat kestävyysongelmat liittyy a): kokoonpanoon ja b): sähköihin. Tuo kone on -03 mallinen ja rautapuolen vakavat ongelmat ovat rajoittuneet ruiskutuspummpuihin, joita koneessa on nyt kolmas menossa ja kuulemma vaihtuu vielä kerran. Tuossa ekassa vuosimallissa näissä oli yleisemminkin ongelmia. Tuon lisäksi kone on yllättävän innokas katkomaan pultteja; pakosarjasta on katkennut muutama ja viime kesänä meinasi ilmastoinnin kompura pudota.
Se sähköpuoli on sitten ollutkin sitkeämpi ongelma. Ensimmäinen nostolaitetta ja ja vaihteita ohjaava tietokone vaihdettiin n. 20 ajotunnin jälkeen, ja eka kesä oli muutenkin melko tuskainen. Sittemmin ovatten pimenneet milloin sähkölohkot, vaihteet tai voimanulosoton kytkentä. Tutkakin tuntuisi olevan ajoittain poissa pelistä, ynnä pienempiä ajoa haittaamattomia sähkövikoja on päällänsä lähes jatkuvasti. Viime kesän keliolot paljastivat sellaisenkin asian, että pienempiin Newereihin verraten tämä tuntuisi olevan herkempi kytemään.
Samalla työmaalla löytyy pienenpiäkin Temmejä yhteensä kuusi kappaletta, ja vaikuttaisi että mitä pienempi kone sitä vähemmän vikoja. Mutta osaa ne Basildonin pojat niihinkin jekkuja tehdä; vikko takaperin putsattiin Classikkia vaihtokuntoon, ja samalla piti kaivaa pois kytkimen työsylinterin katkennut pultti. Fiksannut työkaveri hokasi jossakin vaiheessa, että se pultti oli katkottu jo tehtaalla, kun ei ollut pultinkannan jättämää aukkoa maalauksessa (ja se pultin pätkä siellä kyllä oli)... - ghb
SaGe kirjoitti:
... TeeäMmissä on kylläkin Iso-Britannia. Vastaavat Caset tulivat samata linjalta, nyttemmin valmistus on siirtynyt/siirtyy Itävaltaan.
Tommonen TM 190 on muutaman kesän ollu suolla "kuittikoneena" ja tiivistetysti voisi sanoa, että tosi kiva kone ajaa toimiessaan. Vaikuttasi, että suurimmat kestävyysongelmat liittyy a): kokoonpanoon ja b): sähköihin. Tuo kone on -03 mallinen ja rautapuolen vakavat ongelmat ovat rajoittuneet ruiskutuspummpuihin, joita koneessa on nyt kolmas menossa ja kuulemma vaihtuu vielä kerran. Tuossa ekassa vuosimallissa näissä oli yleisemminkin ongelmia. Tuon lisäksi kone on yllättävän innokas katkomaan pultteja; pakosarjasta on katkennut muutama ja viime kesänä meinasi ilmastoinnin kompura pudota.
Se sähköpuoli on sitten ollutkin sitkeämpi ongelma. Ensimmäinen nostolaitetta ja ja vaihteita ohjaava tietokone vaihdettiin n. 20 ajotunnin jälkeen, ja eka kesä oli muutenkin melko tuskainen. Sittemmin ovatten pimenneet milloin sähkölohkot, vaihteet tai voimanulosoton kytkentä. Tutkakin tuntuisi olevan ajoittain poissa pelistä, ynnä pienempiä ajoa haittaamattomia sähkövikoja on päällänsä lähes jatkuvasti. Viime kesän keliolot paljastivat sellaisenkin asian, että pienempiin Newereihin verraten tämä tuntuisi olevan herkempi kytemään.
Samalla työmaalla löytyy pienenpiäkin Temmejä yhteensä kuusi kappaletta, ja vaikuttaisi että mitä pienempi kone sitä vähemmän vikoja. Mutta osaa ne Basildonin pojat niihinkin jekkuja tehdä; vikko takaperin putsattiin Classikkia vaihtokuntoon, ja samalla piti kaivaa pois kytkimen työsylinterin katkennut pultti. Fiksannut työkaveri hokasi jossakin vaiheessa, että se pultti oli katkottu jo tehtaalla, kun ei ollut pultinkannan jättämää aukkoa maalauksessa (ja se pultin pätkä siellä kyllä oli)...tuo pultti juttu! Onko tosiaan niin ettei työntekijät välitä työnsä laadusta missään päin maailmaa? Minua on ihnetyttänyt sellainen seikka että miksi valmet/valtra joka pitäis olla suomalaisten tekemä suomessa , EI kelpaa osalle maanviljelijöistä/urakoitsioista vaan he ottavat mitä vaan ennen valtraa!Onko suomalaisen työn laatu todella niin huono ettei siitä ole mihinkään? No seuraavaksi tarttee miettiä sitä perusasiaa että KUKA tekee suomalaisen tuotteen! Ja miksi se on niin huono? Meni varmaan asia viereen mut tulipahan taas kerran mieleen tuollainen asia.
- Ceissi
Ite nähnyt kirjoitti:
turvesuolla töissä jossa ajetaan urut auki koko ajan.
Kehuvat hyviksi koneiksi turvesuolla joka on tosi raskasta työtä traktorille.Muualla Fiateilla ei tehdäkkään yhtää mitää! Niitä pidetään turvetyömailla sen takia ku kone huutaa niin kauan kunnes paukahtaa.
Natikat lakkaa yksinkertaisesti käymästä ettei ne ylikuumene liikaa ja täten ei tuu omistajalle harmaita hiuksia siitä ku kone on hajalla. Natikoissa on ylikuumenemissuoja, Fiateissa ei ole. - Kestää
Ceissi kirjoitti:
Muualla Fiateilla ei tehdäkkään yhtää mitää! Niitä pidetään turvetyömailla sen takia ku kone huutaa niin kauan kunnes paukahtaa.
Natikat lakkaa yksinkertaisesti käymästä ettei ne ylikuumene liikaa ja täten ei tuu omistajalle harmaita hiuksia siitä ku kone on hajalla. Natikoissa on ylikuumenemissuoja, Fiateissa ei ole.Fiiattihan on yksi lujimmista traktoreista mitä on koskaan rakennettu.. itse en tykkää Fiiateiden huonosta näkymästä kopista ja sen takapainoisuudesta joka on sen huonoin puoli suokäytössä mutta itse olen ajanut n.3000 tuntia noin 7 vuotta vanhalla fiiatilla ja yhtäaikaa pyöri vieressä toinen 12 vuotta vanha fiiatti ja kumpaankaan ei tuona aikana tullut yhtään mitään laittamista.. ainut huolto oli rasvaus ja öljyjen vaihto.. ja lämpöjen kanssa ei ollut mitään ongelmia
- ransu33
Kestää kirjoitti:
Fiiattihan on yksi lujimmista traktoreista mitä on koskaan rakennettu.. itse en tykkää Fiiateiden huonosta näkymästä kopista ja sen takapainoisuudesta joka on sen huonoin puoli suokäytössä mutta itse olen ajanut n.3000 tuntia noin 7 vuotta vanhalla fiiatilla ja yhtäaikaa pyöri vieressä toinen 12 vuotta vanha fiiatti ja kumpaankaan ei tuona aikana tullut yhtään mitään laittamista.. ainut huolto oli rasvaus ja öljyjen vaihto.. ja lämpöjen kanssa ei ollut mitään ongelmia
no fiudet o nii laiskoil koneil varustettu et niil ei polkupyärän ketjuuka saa poikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012100Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2901899Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3411732Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2051584Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht981495- 321281
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941113Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671069- 511047
- 581038