Hankin tänään dutasteridi-kapseleita 0,5mg. Olen käyttänyt finaa jo 12 vuotta todella hyvin tuloksin. Viime vuodet annos on ollut luokkaa 0,2mg/vrk. Nyt aion kombottaa siihen dutasteridin annoksella 0,5mg kerran neljässä päivässä. Hauska nähdä vaikutus!
Nyt moni teilaa tämän idean suoralta kädeltä ja sanoo, että mitä järkeä on kombottaa kaksi lähes samoin vaikuttavaa ainetta. Voi olla ettei olekaan, mutta aion kokeilla. Perusteluni: Androgeenihormonien ja -reseptorien toiminta on vielä pitkälle tuntematonta (näin on, olen perehtynyt aiheeseen 15 vuotta). Näin ollen ei olisi ihme, vaikka noilla olisi synergista vaikutusta. Näin on mm androgeenisten/anabolisten hormonien kanssa: testosteronin ja anabolisen steroidin (muunneltu testomolekyyli) kombo on tehokkaampi kuin osatekijöiden summa, vaikka reseptorit ovat samat! Eli 1 1 on enemmän kuin 2. Tämä periaate voisi vallita fina duta-kombossakin. Ehkä ei näin ole, mutta kokeilen kuitenkin. En ole nähnyt yhtään tutkimusta tällaisesta kombosta (lääketehtailla ei ole intressejä tukea tämäntyyppistä). Jos sinä olet, niin anna minun tietää!
Koetan uutta komboa
3
660
Vastaukset
- oknmuytr
Kerro joskus mitä vaikutti
- Mikko_
Kerrohan sitten, mitkä on kokemukset, etenkin sivuvaikutusten suhteen.
Käsittääkseni muuten dutasteridiahan voi käyttää paikallisestikin toisin kuin finasteridia.. Yllättävän vähän olen kyllä kuullut tällaisista kokeiluista. Sitähän voisi vaikka liuottaa muutaman kapselin minoxidiilin sekaan.- jpjpjp
Tuohon ulkoisesti otettavaan dutaan en ole perehtynyt. Lähinnä nousee kysymys: kuinka hyvin imeytyy ihon läpi ja missä solventissa?? Olisi sääli jos ei imeytyisi ulkoisesti kun suun kautta vaikutus on hyvinkin tehokas. Tuollaiset kokeilut ovat mielenkiintoisia mutta pitkäaikaisia. Mielestäni uutta vaikutusta pitäisi tarkkailla väh ehkä 6kk ennen kuin kannattaa kommentoida mitään. Ja itseään on hankala analysoida. Mutta minä kyllä voin sanoa seuraavaa aikalailla varmasti omasta kokemuksesta (kirjoitin tästä jo aiemmin, oliko nimimerkki MD/LL tjsp?): 12 vuoden fina kokemuksella (aluksi muutama v annos 5mg/vrk, myöhemmin ja nykyäänkin 0,2mg/vrk) voin sanoa, että hiukset ensin paksuuntuivat tietyn ajan (1- muutama vuosi) ja sitten tilanne on ollut täysin stabiili. Nykytilanne on lievästi nousseet ohimot, muuten hyvä kasvu. Voisin arvioida (tilanteen kehittymisen perusteella ennen finaa 18-23- vuotiaana, ja perintötekijät huomioiden (vrt isä, äiti, isovanhemmat, serkkujen "pattern"), että ilman finankäyttöä hiukset olisivat jo aikalailla huvenneet ohimo-etu-päälakialueelta. Eli täytyy olla tyytyväinen.
Jos haluaisi potentoida hoidon maksimiin, voisi ehkä ottaa duta 0,5mg/vrk joka pv ja mahd fina 0,2mg/vrk joka pv. Siihen päälle vielä Nizoral 3x/vko, hiuspohjan hieronta (hyötyä??). Terveet elilntavat: ruokavalio, liikunta. Lisäravinteet: E-EPA, karnosiini, vitamiinit ja hivenaineet tarvitt. Monipuolinen terveellinen ravinto. AA:EPA-suhde veressä olisi hyvä saada alle 2:1!!! Luulen että tällaiset kokonaisvaltaiset asiat vaikuttavat myös hiuksiin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573