Mitä nykyään maksaa seinäneliön materiaalit 400 lammin harkoilla? Eli harkot koko taloon ostettuna, valettu betoni tuotuna.
Ilman rappausta kiinnostaa, kun aion laittaa
puusta verhouksen.
pääkaupunkiseudulla, jos se hintaan vaikuttaa.
Suomeksi: 8,3 kappaletta harkkoja, 125 litraa betonia rahdattuna tontille.
Lammin 400 neliöhinta
12
5191
Vastaukset
- rakentaja-di
Noin 200 euroa /seinäm2
- harkkoa
ja rapiat kannattaa hakea itse peräkärryllä, kuten betonikin - säkeissä.
Tulee kallis neliöhinta, jos meinaat tuon paketin ulkopuolisilla teettää. Mutta hiljaa hyvä tulee, neliö kerrallaan rahatilanteen niin salliessa. Aina tilipäivänä kärri perään ja rautakaupan kautta. - monta tonnia,
meillä iso talo ja rakennesuunnittelija laittanut oikein ekstra-raudoitukset. Lisäksi rautakaupan lasku noin 10.000 euroa (tönäripuut yms. ikaikki tosin ei mennyt runkoon). Neliöhintaa ei laske erkkikään.
- hintakin on
vähän onnen kauppaa. Eli et tilatessakaan tiedä mitä se valu tulee lopulta maksamaan. Joku lupaa tavaran 125€/m3 mutta laskussa on pumpun siirtoa, palveluaikamaksua pien- ja suurlaskutuslisiä yms.
Eli se voi hankalammassa tapauksessa maksaa helpostikin sen 250€/m3 kaikkineen.
- tietoo
harkot n.70€/m2
betonit siihen n.20€
rautaa 12€ m2
102€ m2 x 1,4 (Pääkaupunkilisä kerroin)= n.143€/m2- Elämä on
Siporex seinäneliö on puolet edullisempi.
- kaksi kertaa
Elämä on kirjoitti:
Siporex seinäneliö on puolet edullisempi.
kalliimpi Jämerällä. Olettaisin näiden kivitalomerkkien "lippulaivojen" kokonaisrakennuskustannuksiltaan ajavan samoihin lukemiin.
- minä väärin?
Betonin hinta sulla ok, mutta rautoihin sain vain 4 €/m2. Vähimmäis raudoitus Lammin ohjeen mukaan molempiin seinän osiin on pystyyn 8mm k400 ja vaakaan 8mm k400, eli yht. 10m/m2 nämä sallii jo pientä maanpainettakin.
Vai paljonko olette laittaneet rautaa taloihinne?
Pääkaupunkilisän voinee unohtaa tarvike hinnoissa, työt onkin eri asia. - väärin
minä väärin? kirjoitti:
Betonin hinta sulla ok, mutta rautoihin sain vain 4 €/m2. Vähimmäis raudoitus Lammin ohjeen mukaan molempiin seinän osiin on pystyyn 8mm k400 ja vaakaan 8mm k400, eli yht. 10m/m2 nämä sallii jo pientä maanpainettakin.
Pääkaupunkilisän voinee unohtaa tarvike hinnoissa, työt onkin eri asia.Laskit sen neliön alueella oikein.
Mutta kun ne harjateräkset pitää limittää ja sitten vielä jää hukkapätkiä, jotka menee sorttiasemalle tai jonnekin muualle.
Eli 6m:n kangessa 8mm harjaterästä on ihannetapauksessa 5m hyötypituutta kun se pitää molemmista päistä limittää väh. 50cm matkalle.
Eli 10m/m2 x 1,2 = 12m/m2.
Tämä siis ihannetapauksessa kun ei jäisi hukkapätkiä.
Sitten vielä päälle kaikenmaailman Saumavalut, ikkunanylityspalkit, porrasvaluja, anturan tartunnat, muita muottivaluja, jne...
Ja osa raudasta on sitten 10mm.
Helposti pettää itseään laskemalla noi rautojen määrät ja laadut alakanttiin.
Hartiapankkiraudoittaja - työ alla LL400
minä väärin? kirjoitti:
Pääkaupunkilisän voinee unohtaa tarvike hinnoissa, työt onkin eri asia.Mainitsin tuossa jossain aiemmassa keskustelussa seinän neliöhinnaksi tulevan tuon noin 75Eur/m2, tämä kaikki itse tehtynä.
Valuharkot 53,50Eur/m2 (2005 hinta, nousua voi olla 5% per vuosi)
Betoni pumpattuna tuotuna kaikkinensa noin 95Eur/m3 eli per m2 tuo 11,90Eur
8 mm rauta, noin 3Eur/m2
Eli yhteensä 68,40Eur/m2
Tuossa 75Eur/m2 on sitten mukana kaikki muu mikä on mennyt seiniin, rauta limitykset ylityspalkit sun muut.
Portaat, välipohja, parvekkeet sun muut on sitten erikseen.
Ei nämä hinnat mitään salatiedettä ole puhelin soitolla selviää ja sopii kokonaishinnan. - halvat betonit
työ alla LL400 kirjoitti:
Mainitsin tuossa jossain aiemmassa keskustelussa seinän neliöhinnaksi tulevan tuon noin 75Eur/m2, tämä kaikki itse tehtynä.
Valuharkot 53,50Eur/m2 (2005 hinta, nousua voi olla 5% per vuosi)
Betoni pumpattuna tuotuna kaikkinensa noin 95Eur/m3 eli per m2 tuo 11,90Eur
8 mm rauta, noin 3Eur/m2
Eli yhteensä 68,40Eur/m2
Tuossa 75Eur/m2 on sitten mukana kaikki muu mikä on mennyt seiniin, rauta limitykset ylityspalkit sun muut.
Portaat, välipohja, parvekkeet sun muut on sitten erikseen.
Ei nämä hinnat mitään salatiedettä ole puhelin soitolla selviää ja sopii kokonaishinnan.tuollaisia olen kuullut olevan Turuus, muualla maksaa 130-150€/m3 pumppaus kuljetus lisäaika = 180-280€/m3
- lammisti-07
halvat betonit kirjoitti:
tuollaisia olen kuullut olevan Turuus, muualla maksaa 130-150€/m3 pumppaus kuljetus lisäaika = 180-280€/m3
toi betoni maksaisi jos siinä olisi vain valmistuskustannukset...20-30€/m3...arvio...
onko tietoo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187