Oi muistatko Jarmilan?

rockmoose

Poika tutkiskeli Guinnesin ennätystenkirjaa. Ihmetteli miksi on voimassa vielä naisten lyhyillä juoksumatkoilla ennätyksiä vuodelta 1983. Miksei oo rikottu yli 20 vuoteen...

Äitee selitti että ennätykset teki Jarmila Kratochvilova, joka oli oikeasti mies mutta kilpaili naisten sarjassa ja siksi ennätykset on niin kovia. Hämmästys oli niin suuri että olihan kuva googletettava. Poika katseli neitokaisen tuuletuskuvaa hetken, katsoi muhun ja sanoi että "joo, oli se kuitenkin mies".

28

1106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ewe-Liina

Kunka monta tuolla urheilun piireissä kulkeekaan ainakin "sillä rajalla".... : /

Tavisten elämässä moni on olevinaan "tosi nainen" ja osoittautuukin jätkäksi. Ja moni mies pitää yllä ns. tosimiehen kiiltokuvaa , joka murenee heti kättelyssä.

Ihmiset ovat kautta aikakausien jokaisella sektorilla osanneet pimittää oman itsensä , ja kun jäävät kiinni , selitysten ja perustelujen ja toisten syyttelyjen määrää ei pysty mittaamaan millään asteikolla.

• rockmoose

...mä oon sitä mieltä et ihmisessä on aina tietty prosenttiosuus miestä ja naista. Joskus tapaa sellasia tyyppejä joista ei ihan heti pysty sanomaan kumpia ne on, saattaa olla prosentit aika lähellä toisiaan. Joku sitten kääntää kehityksen niin että kasvaa vain toiset suvunjatkamisvälineet. Tai onhan niitä sellasiakin joilla on molemmat :D syntymätodistuksessa on kolme vaihtoehtoa: tyttö, poika, ei tiedetä.

Esim mussa on enemmän miesprossia kun monessa naisessa. Sen huomaa melko matalasta äänestä, leveistä hartioista, pituudesta yms kanamaisuuksien ällöömisestä.

Siis sitä mä vaan, että tietty urheilussa pärjää ne isomman miesprosentin omaavat naiset. Että asialla on ihan biologinen selitys kuitenkin.

Katson oikeudekseni purnata silti HAHAA :D

• uusi-äijäkäs

Ei Jarmilalla ole kuin 800 m ennätys. Marita Kochilla on 400 m kova ennätys 47,60 vuodelta 1985,siis vanha sekin.

Jos kuitenkin muistettaisiin urheilusuoritukset, eikä ulkonäkö. Jokaisella on tietysti omat arvonsa. Minulla on vahvana suvaitsevaisuus ihmisiin ulkonäöstä ja muista ominaisuuksista huolimatta, joille itse ei voi mitään.

• uusi-äijäkäs

Joku tossa aiemmin vaahtosi naisten rinnoista, mut sit pilkataan valikoidusti, hmmm.

• Ewe-Liina

Tungen hetkeksi tähän , koska pakko sanoa , että eihän tässä asiassa ollut kai ulkonäöllä tai ns. ominaisuuksilla mitään tekemistä. Kysehän oli suuresta huijauksesta !

• uusi-äijäkäs
        Ewe-Liina kirjoitti:

Tungen hetkeksi tähän , koska pakko sanoa , että eihän tässä asiassa ollut kai ulkonäöllä tai ns. ominaisuuksilla mitään tekemistä. Kysehän oli suuresta huijauksesta !

Siitä ulkonäöstä just. Jos maailmanennätys on voimassa, se on virallisesti naisen tekemä. Ihan sama, jos oikeudessa todetaan syyttömäksi ja menet huutelemaan, että teki se sen kumminkin.

Sitä ollaan niin naisasian puolesta ja kas, heti kun joku on vähän erilainen, ryöpytetään. Hassua tuo naisen logiikka. No, miehet on herkempiä.

• tuusaajatar

niin,oikolukutaitoa peliin,kysehän oli siis miehestä joka kilpaili naisten kisassa..sillä lienee ei merkitystä oliko mies hyvännäkönen vai ei?väärä kisa anyway..mutta hyvä jos olet suvaitsevainen ja ilmeisesti muutenkin kaiken puolin rehti persoona :D

• TÄTI Monica
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Siitä ulkonäöstä just. Jos maailmanennätys on voimassa, se on virallisesti naisen tekemä. Ihan sama, jos oikeudessa todetaan syyttömäksi ja menet huutelemaan, että teki se sen kumminkin.

Sitä ollaan niin naisasian puolesta ja kas, heti kun joku on vähän erilainen, ryöpytetään. Hassua tuo naisen logiikka. No, miehet on herkempiä.

Mitä helvettiä sä selität !!????

Faktat on faktoja , oli silloin ja on nyt.

• uusi-äijäkäs
        tuusaajatar kirjoitti:

niin,oikolukutaitoa peliin,kysehän oli siis miehestä joka kilpaili naisten kisassa..sillä lienee ei merkitystä oliko mies hyvännäkönen vai ei?väärä kisa anyway..mutta hyvä jos olet suvaitsevainen ja ilmeisesti muutenkin kaiken puolin rehti persoona :D

Selittää tiettyjä asioita naiselle on taistelua tuulimyllyjä vastaan. Rakas lapsi, kun sitä ei ole todistettu, et voi sitä tosiasiana esittää. Tästä seuraa Jarmilalle tietty lain suoja herjauksia vastaan.

En ole rehti,vaan aito paskkiainen.

• TÄTI Monica
        tuusaajatar kirjoitti:

.. oikolukutaito himmenee päässä , kun on oma lehmä ojassa !!! ;)))))))))))))

• uusi-äijäkäs
        TÄTI Monica kirjoitti:

Mitä helvettiä sä selität !!????

Faktat on faktoja , oli silloin ja on nyt.

Fakta ei ole se, mitä kaikki sanovat, se on yleinen olettamus. Sulle on ehkä jotain juridiikkaa tässä nyt turha alkaa paasaamaan. Kato vaan Kauniita ja rohkeita.

• Make#
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Selittää tiettyjä asioita naiselle on taistelua tuulimyllyjä vastaan. Rakas lapsi, kun sitä ei ole todistettu, et voi sitä tosiasiana esittää. Tästä seuraa Jarmilalle tietty lain suoja herjauksia vastaan.

Tutki nyt jätkä kirjattua tietoa ja lopeta se venkoilu. vaikutat ihan ämmältä kun selittelet kaikkea jatkuvasti. Olin täällä palstalla vuosia sitten,jos muistat , sulla ei tilanne tai asenne muuttunut mihinkään . säälittää monella tapaa. mutta jos olet mielestäs edelleen cool , niin mikäs siinä .

• uusi-äijäkäs
        TÄTI Monica kirjoitti:

.. oikolukutaito himmenee päässä , kun on oma lehmä ojassa !!! ;)))))))))))))

...laittaa vastauksesi omalla nickilläs, niin minäkin tein.

• uusi-äijäkäs
        Make# kirjoitti:

Tutki nyt jätkä kirjattua tietoa ja lopeta se venkoilu. vaikutat ihan ämmältä kun selittelet kaikkea jatkuvasti. Olin täällä palstalla vuosia sitten,jos muistat , sulla ei tilanne tai asenne muuttunut mihinkään . säälittää monella tapaa. mutta jos olet mielestäs edelleen cool , niin mikäs siinä .

Katos kun en noin tärkeää herraa muista? Sinä se hyvä tyyppi vasta oletkin. Taputa itteäs olkapäälle.

• TÄTI Monica
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Fakta ei ole se, mitä kaikki sanovat, se on yleinen olettamus. Sulle on ehkä jotain juridiikkaa tässä nyt turha alkaa paasaamaan. Kato vaan Kauniita ja rohkeita.

Ne loppui jo kauan sitten. :( Ja huomiseen pitää odottaa uutta jaksoa. Olen kyllä todella innostunut moisesta sarjasta !! :D

Etkö nyt keksi muuta miehekästä. Alan toivottelemaan sulle hyvää yötä. Et ollut sellainen sanavalmis miksi luulin . MOIKKELIS :)

• tuusaajatar
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

että oikeen kahdella koolla..ja kiitos ikääni kohdistuneesta kohteliaisuudesta,mukavaa ku nuorena pidetään :D

• Make#
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Katos kun en noin tärkeää herraa muista? Sinä se hyvä tyyppi vasta oletkin. Taputa itteäs olkapäälle.

Kuten eräiden ;>

Alan kyllästyä sun juttuihin .
        Ihmisen pitäisi uudistua , jos tarkoituksena olla ns.aloittelija aina välillä.

• uusi-äijäkäs
        Make# kirjoitti:

Kuten eräiden ;>

Alan kyllästyä sun juttuihin .
        Ihmisen pitäisi uudistua , jos tarkoituksena olla ns.aloittelija aina välillä.

Ei ole pakko lukea. Minä luen mielelläni sinun briljantit väläytyksesi, laita heti vaikka pari. Vai meneekö helmiä sioille. Että oikein aloittelija, joo-o. Sellaisiahan me kai ollaan, ennen kuin harjaannutaan.

• Make#
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

Ei ole pakko lukea. Minä luen mielelläni sinun briljantit väläytyksesi, laita heti vaikka pari. Vai meneekö helmiä sioille. Että oikein aloittelija, joo-o. Sellaisiahan me kai ollaan, ennen kuin harjaannutaan.

Tämän jälkeen suljen koneen , tai vaihdan paikkaa , koska alennan itseni vastailemalla noin epäegoiselle ja sen kautta agressiiviselle henkilölle. Sun pitää hakea apua. Olet niiiin sekopäiseltä vaikuttava ja herkästi ärsytettävä joka asteikolla.

Hyvää yötä.

• TÄTI Monica
        uusi-äijäkäs kirjoitti:

...laittaa vastauksesi omalla nickilläs, niin minäkin tein.

Kehitellä oman juttuni tuonne sivuille , jos se jotenkin antaa mieleesi rauhallisuutta. Vaikutat tosi levottomalta joka tavalla :/

• o.m.skakas

Jarmila oli DDR:n urheilijatar; aikansa ja maansa "tuote".
        Silti en pidä siitä, että hänen urheilullisia ansioitansa väheksyttäisiin: elettiin silloin sitä maailmanjärjestystä.

Jarmilasta olen muuten nähnyt valokuvan kilpailu-uran päätyttyä ja ihan tavismammalta näytti miehineen ja lapsineen. :)
        Me kun emme ole kaikki samasta muotista.

• hiihtoja unohtamatta
        o.m.skakas kirjoitti:

Silti en pidä siitä, että hänen urheilullisia ansioitansa väheksyttäisiin: elettiin silloin sitä maailmanjärjestystä.

Jarmilasta olen muuten nähnyt valokuvan kilpailu-uran päätyttyä ja ihan tavismammalta näytti miehineen ja lapsineen. :)

kaikki ovat suorittaneet osuutensa, tavalla tai toisella, sekä ovat myös valmentautuneet elämänsä tärkeinpään suoritukseen.
        Treenaten myöskin enemmän kuin yksikään meikä penkkiurheilijoista.

• rockmoose

...eikä saa sanallakaan arvostella ketään ikinä, ei missään nimessä. Eihän kukaan arvostele meitäkään, eihän, edes vihjailevasti ;)

Eiköhän se ollu DDR:n naisurheilijoille enemmän ruisleipää kun hanhenmaksaa, noi testosteronit nimittäin. Ai mut eihän sitäkään saa ääneen sanoa, sori.

Ulkonäölle voi tosi paljon. Jos kilpailee naisten sarjassa voisi edes yrittää näyttää naiselta, rinnat ainakin pitäisi olla! Ja viikset ajaa kilpailuaamuna! Ja muistaa käyttää naistenvessaa :D

• uusi-äijäkäs
        rockmoose kirjoitti:

...eikä saa sanallakaan arvostella ketään ikinä, ei missään nimessä. Eihän kukaan arvostele meitäkään, eihän, edes vihjailevasti ;)

Eiköhän se ollu DDR:n naisurheilijoille enemmän ruisleipää kun hanhenmaksaa, noi testosteronit nimittäin. Ai mut eihän sitäkään saa ääneen sanoa, sori.

Ulkonäölle voi tosi paljon. Jos kilpailee naisten sarjassa voisi edes yrittää näyttää naiselta, rinnat ainakin pitäisi olla! Ja viikset ajaa kilpailuaamuna! Ja muistaa käyttää naistenvessaa :D

Ei arvostella ei. Pyhimyskehä mullakin vain sädehtii. Jarmila oli muuten tsekki.

• uusi-äijäkäs
        Make# kirjoitti:

Tämän jälkeen suljen koneen , tai vaihdan paikkaa , koska alennan itseni vastailemalla noin epäegoiselle ja sen kautta agressiiviselle henkilölle. Sun pitää hakea apua. Olet niiiin sekopäiseltä vaikuttava ja herkästi ärsytettävä joka asteikolla.

Hyvää yötä.

Kumpikohan tässä nyt henkilökohtaisia loukkauksia on heitellyt? Asioista pyrin keskustelemaan, en kenenkään henkilökohtaisista ominaisuuksista. Mutta nöyrin anteeksipyytöni, jos olen maestroa loukannut.

• uusi-äijäkäs
        TÄTI Monica kirjoitti:

Kehitellä oman juttuni tuonne sivuille , jos se jotenkin antaa mieleesi rauhallisuutta. Vaikutat tosi levottomalta joka tavalla :/

On hassua mihin suuntaan tämä palsta on kehittynyt. Ennen täällä keskusteltiin, joskus tiukastikin. Nyt teidän puskiksien toimesta lähinnä räävitään.

• uusi-äijäkäs
        o.m.skakas kirjoitti:

Sen verran pitää taas besserwisseroida, että Jarmila oli tsekkoslovakialainen. Mutta kiitos kaunis, osaat hahmottaa asioita monelta kantilta. Se on taito, josta elämässä on hyötyä.

• Anonyymi

Jarmila oli tsekkiläinen, käytti varmaan testosteronia koska oli kuin mies mutta on tietysti nykyään taas naisen näköinen kun ei ole aineet kehissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2231
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1416
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      994
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      881
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      772
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe