Mitä pitäisi tietää valittaessa mönkijää pienimuotoiseen metsänhoitoon ? Onko tehokas parempi, vai pitäisikö olla kevyt ? Pitäisi varmaan olla neliveto ? Onko maavaran korkeudella oikeasti merkitystä ? Kestääkö Kiinalaiset, vai ovatko Japanilaiset oikeasti parempia, kun ovat kalliimpia ? Mitä mieltä Polariksesta, onko se USAsta ?
Mikä mönkijä metsätöihin ?
12
11901
Vastaukset
- Don P
Moi, Mönkijästä on metsätöihin, varsinkin harrastemetsänhoitajalle kummasti apua. Itselläni on Honda Rubicon, joka vaihteiston osalta erityisesti toimii hyvin metsäkäytössä. Valtaosa ns. merkkikoneista on jenkeistä, jopa mm. Honda ym. japanimerkit. Jenkeissä kun on valtamarkkinat. Polaris on tuotteena oikein hyvä, mutta pollet tuppaa katkomaan vetareita, erityisesti jos asennetaan vakiorenkaita kookkammat pyörät alle.
Mutta katso lisätietoja ja osallistu keskusteluun osoitteessa keskustelu.sammysatv.com siellä on paljon mönkijäkeskustelua ja saat varmasti asiallisia ohjeistuksia. - Catman
Catti on kyllä pelannut hyvin ja nyt on saanut lumitöitä tehdä,kyllä jaksaa mennä vaikka petolinnun perseeseen ja tehoa rittää .Ja hyvä rankakärry peerään niin saadaan puut kotiin . Made in USA.
Älä osta kinuskia !!! mielummin vaikka käytetty laatukone. - janzka
jammussa on ohjaustehostin ja tehokas kone..:P
- se on
kunnon työkone. Paras maavara ja tehoa ihan siittävästi
- Hondan kuljettaja
Hommasin itselleni Hondan 350 kuutioisen.Kaikki hommat on hoituneet erinomaisesti.Puunajot,sekä
lumityöt.Voin suositella Hondaa.Huom. naapurillani on kiinalainen Kazuma,ei pelitä ,remonttia jatkuvasti ja osien saannissa
vaikeuksia.Suosittelen Hondaa. - Spoortsam
Janzka on aivan oikeassa. Älä edes mieti muita.
- Paikat paukkuu
Polaris on PERSEESTÄ.
- metsähommiin
Sen hintaluokan mönkijällä, jota voi ajatella työkäyttöön (
- Volvo BeeÄm
Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Hanki käytetty traktori. Se jaksaa vetää kärryä sellaisenaan. Ei tarvitse kalliita hydraulivetoisia peräkärryjä, vaan tavallinen kärry kelpaa.
Tai sitten laita vaikka nostolaitteisiin häkki, jolla siirtää lyhyempää puutavaraa pahastakin paikasta.
Periaatteessa kaikki traktorit ovat maatiekelpoisia - samaan hintaan.
Kestävällä dieselmoottorilla.
Voimanottoakseli on valmiina, kun niitä puita pitää sirkkelöidä.
Hydrauliikkaakin löytyy.
Jos sitten enemmänkin aiot puuhommia tehdä, on varminta hankkia traktoriin metsäperäkärry, jossa on kourakuormaaja. Ei kenenkään aika riitä kikkailla, eikä selkä kestä tukkeja nostella ammattimaisesti. - Nimetön
Volvo BeeÄm kirjoitti:
Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Hanki käytetty traktori. Se jaksaa vetää kärryä sellaisenaan. Ei tarvitse kalliita hydraulivetoisia peräkärryjä, vaan tavallinen kärry kelpaa.
Tai sitten laita vaikka nostolaitteisiin häkki, jolla siirtää lyhyempää puutavaraa pahastakin paikasta.
Periaatteessa kaikki traktorit ovat maatiekelpoisia - samaan hintaan.
Kestävällä dieselmoottorilla.
Voimanottoakseli on valmiina, kun niitä puita pitää sirkkelöidä.
Hydrauliikkaakin löytyy.
Jos sitten enemmänkin aiot puuhommia tehdä, on varminta hankkia traktoriin metsäperäkärry, jossa on kourakuormaaja. Ei kenenkään aika riitä kikkailla, eikä selkä kestä tukkeja nostella ammattimaisesti.Eikös avauksessa ollut kyse pienimuotoisesta metsäkäytöstä. Toiseksi en ymmärrä miten voi samaan postaukseen laittaa sana kestävä ja volvo bm.
- Nimetön
Tarvitseeko metsätöissä olla huippuvarusteltu tieliikennemalli. Esim uusi yamaha grizzly 700 listahinta 11750. Mistähän tuon 20000 vetäisit.
- kakka454645
pippeli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078