Mikä mönkijä metsätöihin ?

Eka mönkijä

Mitä pitäisi tietää valittaessa mönkijää pienimuotoiseen metsänhoitoon ? Onko tehokas parempi, vai pitäisikö olla kevyt ? Pitäisi varmaan olla neliveto ? Onko maavaran korkeudella oikeasti merkitystä ? Kestääkö Kiinalaiset, vai ovatko Japanilaiset oikeasti parempia, kun ovat kalliimpia ? Mitä mieltä Polariksesta, onko se USAsta ?

12

11901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don P

Moi, Mönkijästä on metsätöihin, varsinkin harrastemetsänhoitajalle kummasti apua. Itselläni on Honda Rubicon, joka vaihteiston osalta erityisesti toimii hyvin metsäkäytössä. Valtaosa ns. merkkikoneista on jenkeistä, jopa mm. Honda ym. japanimerkit. Jenkeissä kun on valtamarkkinat. Polaris on tuotteena oikein hyvä, mutta pollet tuppaa katkomaan vetareita, erityisesti jos asennetaan vakiorenkaita kookkammat pyörät alle.

Mutta katso lisätietoja ja osallistu keskusteluun osoitteessa keskustelu.sammysatv.com siellä on paljon mönkijäkeskustelua ja saat varmasti asiallisia ohjeistuksia.

• Catman

Catti on kyllä pelannut hyvin ja nyt on saanut lumitöitä tehdä,kyllä jaksaa mennä vaikka petolinnun perseeseen ja tehoa rittää .Ja hyvä rankakärry peerään niin saadaan puut kotiin . Made in USA.

Älä osta kinuskia !!! mielummin vaikka käytetty laatukone.

• janzka

jammussa on ohjaustehostin ja tehokas kone..:P

• se on

kunnon työkone. Paras maavara ja tehoa ihan siittävästi

• Hondan kuljettaja

Hommasin itselleni Hondan 350 kuutioisen.Kaikki hommat on hoituneet erinomaisesti.Puunajot,sekä
      lumityöt.Voin suositella Hondaa.Huom. naapurillani on kiinalainen Kazuma,ei pelitä ,remonttia jatkuvasti ja osien saannissa
      vaikeuksia.Suosittelen Hondaa.

• Spoortsam

Janzka on aivan oikeassa. Älä edes mieti muita.

• Paikat paukkuu

Polaris on PERSEESTÄ.

• metsähommiin

Sen hintaluokan mönkijällä, jota voi ajatella työkäyttöön (

• Volvo BeeÄm

Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Hanki käytetty traktori. Se jaksaa vetää kärryä sellaisenaan. Ei tarvitse kalliita hydraulivetoisia peräkärryjä, vaan tavallinen kärry kelpaa.

Tai sitten laita vaikka nostolaitteisiin häkki, jolla siirtää lyhyempää puutavaraa pahastakin paikasta.

Periaatteessa kaikki traktorit ovat maatiekelpoisia - samaan hintaan.
        Kestävällä dieselmoottorilla.
        Voimanottoakseli on valmiina, kun niitä puita pitää sirkkelöidä.
        Hydrauliikkaakin löytyy.

Jos sitten enemmänkin aiot puuhommia tehdä, on varminta hankkia traktoriin metsäperäkärry, jossa on kourakuormaaja. Ei kenenkään aika riitä kikkailla, eikä selkä kestä tukkeja nostella ammattimaisesti.

• Nimetön
        Volvo BeeÄm kirjoitti:

Olen edellisen kanssa samaa mieltä. Hanki käytetty traktori. Se jaksaa vetää kärryä sellaisenaan. Ei tarvitse kalliita hydraulivetoisia peräkärryjä, vaan tavallinen kärry kelpaa.

Tai sitten laita vaikka nostolaitteisiin häkki, jolla siirtää lyhyempää puutavaraa pahastakin paikasta.

Periaatteessa kaikki traktorit ovat maatiekelpoisia - samaan hintaan.
        Kestävällä dieselmoottorilla.
        Voimanottoakseli on valmiina, kun niitä puita pitää sirkkelöidä.
        Hydrauliikkaakin löytyy.

Jos sitten enemmänkin aiot puuhommia tehdä, on varminta hankkia traktoriin metsäperäkärry, jossa on kourakuormaaja. Ei kenenkään aika riitä kikkailla, eikä selkä kestä tukkeja nostella ammattimaisesti.

Eikös avauksessa ollut kyse pienimuotoisesta metsäkäytöstä. Toiseksi en ymmärrä miten voi samaan postaukseen laittaa sana kestävä ja volvo bm.

• Nimetön

Tarvitseeko metsätöissä olla huippuvarusteltu tieliikennemalli. Esim uusi yamaha grizzly 700 listahinta 11750. Mistähän tuon 20000 vetäisit.

• kakka454645

pippeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe