Tervehdys!!
Omistamme siis punton v-97. Nyt semmottii ongelmaa, kuin:Eipä hyrähdä sisätilan lämmitin käyntiin, kun yrittää laitella päälle..?(on uusi ja ehjä!)...siis jotain sähköistä vikaa Puntossa?? Voisiko joku ihana ihminen yrittää arvata, missä vika(siis, jos yhtään hajua..)..:0)Tietenkin viedään sitten korjaamolle viime kädessä, jos ei itse pysty sitä laittaa kuntoon!(paljonkohan euroja siihenkin saisi varata?):0( KIITÄN KAUNIISTI VIISAISTA NEUVOISTANNE JO NÄIN EDELTÄKÄSIN..:0)!!!!!!! T:tuore Puntoilija.
Fiat Punto v.-97...ONGELMIA!!!
10
2163
Vastaukset
- ajelija156
tarkoitatko nyt verkkovirralla toimivaa?
jos puhutaan auton omasta puhaltimesta niin joko sulake on poks,katkaisin, vastukset, motti itsessään tai maadoitus puolen häikkä.
jos verkkovirrallisesta puhaltimesta niin kanna se sisälle ja koita olohuoneen pistorasiaa jos ei hurise niin mene sinne mistä sen ostit ja uus tiskiin.
jos se toimii niin sitten se on puntosi johto sarjassa se vika.
toimiiko lohkolämmitin?- Lady-65
..Hei vielä..
Hieman tarkennusta kysymykseeni..:0) Siis:Sisätilan lämmitin ostettiin liikkeestä ja se TOIMII!!..Silläpä kyselinkin, jotta jos ongelma auton jossain "sähköjutuissa"..itsellä ja puolisolla ei ole sellaista taitoa, jotta osaisimme katsoa missä mättää!!..Mikähän on myyjän vastuu..ostimme menopelin siis käytettynä muutama päivä takaperin ja missään papereissa ei mainita, jotta sisätilan lämmittimen johdot ok ja toimivat!..Omaa mokaa kyllä:0(..kyseltiin vaan kovasti ja tarkistettiin tietty, jotta sähköiset ikkunat, peilit, takalasin lämmitin ja penkinlämmitin(kuskin) pelittää!Auton ostimme myyjältä, jolla on kyllä toiminimi, ei siis yksityiseltä...hinta oli 2500e(hinta kohdallaan?) ja siis Fiat Punto 75 SX V.-97 Erittäin siisti, niin ulkoa kuin sisältäkin ja huoltokirja löytyy ja huollot on tehty pilkulleen niin kuin pitääkin! Olisi hyvä, jos voisi olla mukana joku autoista enempi tietävä ostotilanteessa, niin ei sitten kävisi näin kuin meille...mut ei mahda mitään enää toivoa sopii, että auto ei ala temppuilemaan hurjasti ja me jouduttais olemaan kukkaro levällään!!;0) PS:Perseelleen meinattiin myös lentää, kun pakollinen liikennevakuutus ja osa kasko otettiin..560e.VUODESSA(ALENNUKSINEEN)!!! Ei tajuttu, jotta kun viimeksi auto ollut 10v.sitten ei bonuksia ole:0(..voi,voi tätä valitusta...;0) Mukavaa viikkoa kuiteskin kaikille!! T: "Vielä Puntoilija" - tästä alkuun...
Lady-65 kirjoitti:
..Hei vielä..
Hieman tarkennusta kysymykseeni..:0) Siis:Sisätilan lämmitin ostettiin liikkeestä ja se TOIMII!!..Silläpä kyselinkin, jotta jos ongelma auton jossain "sähköjutuissa"..itsellä ja puolisolla ei ole sellaista taitoa, jotta osaisimme katsoa missä mättää!!..Mikähän on myyjän vastuu..ostimme menopelin siis käytettynä muutama päivä takaperin ja missään papereissa ei mainita, jotta sisätilan lämmittimen johdot ok ja toimivat!..Omaa mokaa kyllä:0(..kyseltiin vaan kovasti ja tarkistettiin tietty, jotta sähköiset ikkunat, peilit, takalasin lämmitin ja penkinlämmitin(kuskin) pelittää!Auton ostimme myyjältä, jolla on kyllä toiminimi, ei siis yksityiseltä...hinta oli 2500e(hinta kohdallaan?) ja siis Fiat Punto 75 SX V.-97 Erittäin siisti, niin ulkoa kuin sisältäkin ja huoltokirja löytyy ja huollot on tehty pilkulleen niin kuin pitääkin! Olisi hyvä, jos voisi olla mukana joku autoista enempi tietävä ostotilanteessa, niin ei sitten kävisi näin kuin meille...mut ei mahda mitään enää toivoa sopii, että auto ei ala temppuilemaan hurjasti ja me jouduttais olemaan kukkaro levällään!!;0) PS:Perseelleen meinattiin myös lentää, kun pakollinen liikennevakuutus ja osa kasko otettiin..560e.VUODESSA(ALENNUKSINEEN)!!! Ei tajuttu, jotta kun viimeksi auto ollut 10v.sitten ei bonuksia ole:0(..voi,voi tätä valitusta...;0) Mukavaa viikkoa kuiteskin kaikille!! T: "Vielä Puntoilija"Lähdetäämpä nyt ensinnäkin siitä, että toi pistoke johon sisätilalämmittimen pistotulppa auton sisällä tökätään, ei liity itse auton sähköjärjestelmään millään lailla eli itse autossa ei ole nyt vika. Eli vikaa kannattaa lähteä siis etsimään lämmittimen johdosta, jota myös "sisähaaraksi" kutsutaan. Voi olla joku liitoskin vaan päässyt jostain irti, yleensä itse johdot ja liittimet ovat pitkäikäisiä ja hajoavat vaan mekaanisesta kosketuksesta. itsellä hajosi joskus jostain autosta se "pistorasia" repsikan jalkatilasta kun joku oli siihen potkaissut. Lähteekö muuten lohkolämmitin pohisemaan kun pistää lämmitystöpselin seinään? sisätilalämmittimen haara kun on usein haaroitettu nimenomaan lohkolämmittimestä.
- Lady-65
tästä alkuun... kirjoitti:
Lähdetäämpä nyt ensinnäkin siitä, että toi pistoke johon sisätilalämmittimen pistotulppa auton sisällä tökätään, ei liity itse auton sähköjärjestelmään millään lailla eli itse autossa ei ole nyt vika. Eli vikaa kannattaa lähteä siis etsimään lämmittimen johdosta, jota myös "sisähaaraksi" kutsutaan. Voi olla joku liitoskin vaan päässyt jostain irti, yleensä itse johdot ja liittimet ovat pitkäikäisiä ja hajoavat vaan mekaanisesta kosketuksesta. itsellä hajosi joskus jostain autosta se "pistorasia" repsikan jalkatilasta kun joku oli siihen potkaissut. Lähteekö muuten lohkolämmitin pohisemaan kun pistää lämmitystöpselin seinään? sisätilalämmittimen haara kun on usein haaroitettu nimenomaan lohkolämmittimestä.
Kiitoksia viisaammmalle:0)..Niin kuin aiemmin kertoilin, ei hallita auton "Anatomiaa"..Viemme auton luultavasti nuorten työpajalle, heillä tuntitaksa kohtuullinen:25e. ja eiköhän se ole varmaankin pikku vika, joka sieltä löytyypi(kovasti toivon ainakin:0)Ammattikoulun autopaja on sitten toinen vaihtoehto jota mietimme..onko kenelläkään näistä kokemusta..onkohan heillä tehdystä työstä takuu!?? Kattellaan ja kuulostellaan miten asia etenee..toivottavasti onnellinen lopppu, niin kuin saduissa konsanaan!!;0)T:-Puntoilija vaan-
- Lady-65
tästä alkuun... kirjoitti:
Lähdetäämpä nyt ensinnäkin siitä, että toi pistoke johon sisätilalämmittimen pistotulppa auton sisällä tökätään, ei liity itse auton sähköjärjestelmään millään lailla eli itse autossa ei ole nyt vika. Eli vikaa kannattaa lähteä siis etsimään lämmittimen johdosta, jota myös "sisähaaraksi" kutsutaan. Voi olla joku liitoskin vaan päässyt jostain irti, yleensä itse johdot ja liittimet ovat pitkäikäisiä ja hajoavat vaan mekaanisesta kosketuksesta. itsellä hajosi joskus jostain autosta se "pistorasia" repsikan jalkatilasta kun joku oli siihen potkaissut. Lähteekö muuten lohkolämmitin pohisemaan kun pistää lämmitystöpselin seinään? sisätilalämmittimen haara kun on usein haaroitettu nimenomaan lohkolämmittimestä.
..sitä vaan vielä, että lohkolämmitin toimii mainiosti..:0)T: Se Puntoilija!!!
Lady-65 kirjoitti:
..sitä vaan vielä, että lohkolämmitin toimii mainiosti..:0)T: Se Puntoilija!!!
mainitsiko myyjä myydessään sisätilan pistokkeesta jos mainitsi niin kyllä sen silloin pitää toimia koska sellaista myy.
mitä olen tuossa lukenut niin ongelma on vain haaroituksen ja pistokkeen välissä ja siinä ei ole kuin kaksi liitosta piuha ite rasiaan jalkatilassa ja johdon toinen pää haaroitukseen konehuoneen puolella- Lady-65
markku-81 kirjoitti:
mainitsiko myyjä myydessään sisätilan pistokkeesta jos mainitsi niin kyllä sen silloin pitää toimia koska sellaista myy.
mitä olen tuossa lukenut niin ongelma on vain haaroituksen ja pistokkeen välissä ja siinä ei ole kuin kaksi liitosta piuha ite rasiaan jalkatilassa ja johdon toinen pää haaroitukseen konehuoneen puolellaSiinäpä se, kun ei juuri erikseen kysytty sisätilanpistokkeesta:0(..kaikkea muuta kyllä ja auto on oikein mieleinen ja toimiva!! Mies varmaan yrittää nyt sitä itse ensin "mulkaista" ja jos ei onnaa, niin viedään vieraalle katsottavaksi...opittiinpahan tästäkin taas jotain: Autokauppoja tehdessä, kannattaa kysyä kaikki mahdollinen auton kuntoon liittyvä ja vielä pyytää siitä mustaa valkoisella!!!! KIITOS NEUVOISTA:0)T:Lady-Puntoilija, joka sujuvasti istuu kyydissä ja antaa "arvokkaita" neuvoja kuljettajalle!!!!;0)
Lady-65 kirjoitti:
Siinäpä se, kun ei juuri erikseen kysytty sisätilanpistokkeesta:0(..kaikkea muuta kyllä ja auto on oikein mieleinen ja toimiva!! Mies varmaan yrittää nyt sitä itse ensin "mulkaista" ja jos ei onnaa, niin viedään vieraalle katsottavaksi...opittiinpahan tästäkin taas jotain: Autokauppoja tehdessä, kannattaa kysyä kaikki mahdollinen auton kuntoon liittyvä ja vielä pyytää siitä mustaa valkoisella!!!! KIITOS NEUVOISTA:0)T:Lady-Puntoilija, joka sujuvasti istuu kyydissä ja antaa "arvokkaita" neuvoja kuljettajalle!!!!;0)
aiemmin mainitsit ammattikouluun tai nuortentyöpajaan viennistä. melkein suosittelen ammattikoulua paremmaksi siellä edes opettaja tietää jotain. olin olosuhteiden pakosta joskus nuorten työpajalla töissä ja siellä ei edes tämä "työnjohtaja" tiennyt autoista muuta kuin että minne polttoaine tankataan liian nuorten työpajan päälimmäinen tarkoitus on se että nuoret eivät vieraantuisi työstä mutta siellä missä itse olin eivät ne muut juuri mitään tehneet ainakaan sen jälkeen kun huomasivat että minä teen ja myös osaan sen homman onneksi loppu vaiheessa yhteen nuorempaan tarttui kipinä ja alkoi minua auttaa, kysellä ja seurasi tekemisiäni. tulipa pitkä teksti
- Lady-65
markku-81 kirjoitti:
aiemmin mainitsit ammattikouluun tai nuortentyöpajaan viennistä. melkein suosittelen ammattikoulua paremmaksi siellä edes opettaja tietää jotain. olin olosuhteiden pakosta joskus nuorten työpajalla töissä ja siellä ei edes tämä "työnjohtaja" tiennyt autoista muuta kuin että minne polttoaine tankataan liian nuorten työpajan päälimmäinen tarkoitus on se että nuoret eivät vieraantuisi työstä mutta siellä missä itse olin eivät ne muut juuri mitään tehneet ainakaan sen jälkeen kun huomasivat että minä teen ja myös osaan sen homman onneksi loppu vaiheessa yhteen nuorempaan tarttui kipinä ja alkoi minua auttaa, kysellä ja seurasi tekemisiäni. tulipa pitkä teksti
Jepulis jep:0):0)..Nytpä vika paikallistettu(siis ukko kulta paikallisti:0) ja saadaan sisätilanlämmitin toimimaan.(hur,hur) Oli vaan jotain pientä kosketus vikaa. Isäntä avasi sen "töpseli" osan ja vähän jotain ??..mitä lieneenkään teki..JA JOHAN ALKOI PELITTÄÄ!! Kiitos vinkistä,(Markku-81) ettei ehkä nuorten työpaja paras huolto/korjaus paikka. Kävimme eilen ajelemassa pikku reissun: 260km. ja auto toimi moitteettomasti..isäntä oli kyllä vähän sitä mieltä, jotta iskarit täytyis koht siltään vaihtaa..paljonkohan olisi niillä hinta uutena/mistä saisi hankittua huokeimmin..kuka kertois sen:0)?? T:Puntoilija mamma pesue:0)
- kokemusta on
Lady-65 kirjoitti:
Jepulis jep:0):0)..Nytpä vika paikallistettu(siis ukko kulta paikallisti:0) ja saadaan sisätilanlämmitin toimimaan.(hur,hur) Oli vaan jotain pientä kosketus vikaa. Isäntä avasi sen "töpseli" osan ja vähän jotain ??..mitä lieneenkään teki..JA JOHAN ALKOI PELITTÄÄ!! Kiitos vinkistä,(Markku-81) ettei ehkä nuorten työpaja paras huolto/korjaus paikka. Kävimme eilen ajelemassa pikku reissun: 260km. ja auto toimi moitteettomasti..isäntä oli kyllä vähän sitä mieltä, jotta iskarit täytyis koht siltään vaihtaa..paljonkohan olisi niillä hinta uutena/mistä saisi hankittua huokeimmin..kuka kertois sen:0)?? T:Puntoilija mamma pesue:0)
En suosittele noita missään tapauksessa. Sukulainen käytti autoaan ammattikoululla korjauksessa, joka kerta oli töitä jätetty tekemättä, ja oli ehkä uusiakin vikoja (johtoja jätetty irti yms.) Viimeisimmän "korjauksen" (missä auto ei edes tullut kuntoon) puuttui autosta jo osiakin. Ennen tuonne vientiä pitää muutenkin autosta poistaa kaikki irtonainen, muuten katoavat. Ei hyvä. :(
Huolloista sen verran, että ehdottomasti kannattaa kysyä hinta-arvio etukäteen, myös merkkiliikkeessä. Fiatilla merkkiliike on monesti kallein paikka, mutta ei aina (yleensä merkkiliike on Delta-Auto = kallis, mutta joillain paikkakunnilla voi olla joku muukin.) Varaosien hankintaan pätee sama, tarvikeliikkeistä saa halvemmalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681