740 2.8V6

Ostaisinko tälläisen?

Kertokaapa millainen on ko. kone. Kestävyys, huollontarve,muuta(?) jne. Kulutus ei ole valintakriteeri mutta tietysti kiva tietää paljonko kuluttaa satasella. Tarjokkaana olevalla on ajettu n. 300 000km. Millainen on ajettavuus tollaisella pelillä?

14

4742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tarkoitat varmaan 760. Ensinnä 2,8 V6 ei ole volvon oma kone. (Renault?). Miten lienee uudempi 960 3.0 v6 ?

      2,8 v6 ei ole pidetty mitenkään kestävänä. Isompia ongelmia joillakin jo alle 200 tkm.
      300 tkm ei ole paljon mitään Volvon omalle koneelle, mutta V6 se on.

      Muistan kyllä lukeneeni, että kone on joissain tapauksissa kestänyt paljonkin km lyhyillä huoltoväleillä eli öljyt vaihdettu 5000 - 7000 km välein, jne. (Mistäs löydät tälläisen :)

      V6 kone on suuri ruokainen ~ alle 10 ehkä matka ajo, mutta kaupungissa REILUSTI ENEMMÄN.

      Paljolti näistä ongelmista johtuen jo 700 sarjan kulta-aikana ~10 vuotta sitten V6 volvot tekivät selvästi nihkeämmin kauppaa muihin malleihin verrattuna.

      Osta 700 sarjalainen Volvon omalla 2,3 koneella manuaalilla niin säästyt monelta murheelta. On halvempi ainakin korjata, kulutuskin kohtuullinen.
      Jos tehoa haet 2,3 Turbo IC (183hv) on mainio vaihtoehto.

      Lisäksi 700 ostaessa kannattaa aina muistaa, että on hyvin todennäköistä, että mittarista uupuu 100 tkm tai enemmän. Naivia uskoa muuta :D

      • Jussi

        Se ei ole Renaultin kone vaan se on PRV eli Peugeot/Renault/Volvo-yhteenliittymän tekemä kone.Konetta on käytetty mm. Volvo 760,Renault 30, Renault 25, Renault Espace,Peugeot 605, Citroen XM-malleissa.


      • Hbraun

        Jep...

        Ei ole V6 Volvon oma tekemä, mutta tuo rivikuutonen uudemmissa on.


      • 230 F

        Totta puhuu tämä kaveri!
        Niin että usko pois, Volvo omalla nelipyttyisellä eikä millään ranskan kuutosella.


      • BM
        Jussi kirjoitti:

        Se ei ole Renaultin kone vaan se on PRV eli Peugeot/Renault/Volvo-yhteenliittymän tekemä kone.Konetta on käytetty mm. Volvo 760,Renault 30, Renault 25, Renault Espace,Peugeot 605, Citroen XM-malleissa.

        De lorean urheilu autossa.


      • ...
        Jussi kirjoitti:

        Se ei ole Renaultin kone vaan se on PRV eli Peugeot/Renault/Volvo-yhteenliittymän tekemä kone.Konetta on käytetty mm. Volvo 760,Renault 30, Renault 25, Renault Espace,Peugeot 605, Citroen XM-malleissa.

        Varsin kiintoisaa lisätietoa. Tuo de lorean tieto varsinkin, jos paikkansa pitää.

        Sikäli asia ei muuta kyseistä moottoria yhtään paremmaksi. Löyhä mikä löyhä.

        Miksi ostaa v6, kun KUNNON VOLVON koneisia 700 on tarjolla liikaakin.


      • Sexan

        Olisikohan tuo vuoden -87 jälkeen tullut "evoversio" B280 sitten kestävämpi, kun kaksi puolituttua on ajellut kumpikin jo yli 300 000 km ilman suurempia remppoja tuollaisilla Volvoilla. Ovat valitelleet lähinnä erilaisia nestevuotoja. Letkuja ja liitoksia näyttää konepellin alla piisaavankin. Alle 10 litran ei maantielläkään pääse ainakaan ilmastointi päällä ja normaaleilla kesänopeuksilla. Seka-ajossa 13 l/100 km on kuulemma minimi. On kyytikin sitten mukavaa. Tuossa mallissahan on lähes kaikki varusteet, mitä Volvoihin yleensäkään oli saatavilla tuohon aikaan. Vuonna -88 tuli "facelift" ja multilink-taka-akseli.

        Kumma juttu, että samalla moottorilla on Esson baarin hevosmiesten tietotoimiston mukaan huono maine vain Volvon nokalla. Lahonneeko muissa merkeissä kori alta, ennen kuin moottorin tiimalasissa hiekka valuu loppuun?


      • tyhmäkö
        230 F kirjoitti:

        Totta puhuu tämä kaveri!
        Niin että usko pois, Volvo omalla nelipyttyisellä eikä millään ranskan kuutosella.

        prv:n kuutonen ei häpeä Volvon kunnon koneille.


    • tt

      Kone on vaihdettu 760:sta. Hieno peli, bensaa vie kaupunkiajossa paljon mutta maantieajossa voi päästä alle 9:n litran. 306000 ajettu 84:n toimii
      vieläkin ilman jakopään ja venttiliien remppaa. S-Mersut hyytyvät jo 150000 vaiheilla nokka-akseleiden kulumisen vuoksi(vanhemmat). Teho 156 vääntö 245(3000 rpm)

      • ..jauhaa paskaa

        S-Mersuista ei yhdestäkään ole nokkaa kunnosteltu missään 150tkm;n "vaiheilla"!
        Ko.vika riivaa Bemun pikku-kutosia,esim.520;sta,ja tuo Volvon Rellu-viritelmä 2,8 ei tosiaankaan häävissä maineessa ole..


    • 760 Power

      Malli nimenomaan 76o.Kone todellakin Renault-perua.Ajo-ominaisuudet ihan kohtuulliset,ei tietenkään samaa tasoa kuin saman kokoluokan nykyautoissa.
      Omalla ajettu nyt 270 tkm.Koneremppa tehtiin viitisen vuotta sitten,ei olisi aivan välttämätön niin suurena suorittaa(öljyrengas meni yhdestä männästä)mutta päätin tehdä,koska olen tykästynyt ko.autoon,ja nyt ajan sen todellakin loppuun saakka.
      Kulutus kuskin aggression tasoista riippuen aika isolla heitolla,menee hillityllä matka-ajolla alle kympin satasella(n.9-9,5l),mutta esim.talvikelillä kaahava kuski saa taatusti menemään yli kaksikymmentäkin litraa satasella kaupunkiajossa.

    • Pete

      V6 on selkeästi kalliimpi korjata, kuin nelkku ja osien saanti on hankalaa, eikä aivan yhtä varma, kuin vinokoneet. Muuten auto on ihan yhtä kestävä, kuin neloskoneiset. Tosin 740:stä ei ollut v6:lla, vain neloskoneilla, eli auto lienee koneenvaihto tai 760.

    • 760

      kone kyllä kestää,aja vain hyvillä oljyillä niin nokka ei pääse kulahtaan!10000tonnin välein kunnon rally formulat sisään..onhan se kutoskone mukavan vääntävä,kulutus kaupunkin.13l sekalainen n.11l matka 8.5-9.5litraa.. ELI EI SEN ENENPÄÄ KUIN TURBO MYLLYTKÄÄN

      • puhha haa

        Niin varmaan ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7007
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      95
      832
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      743
    Aihe