olemaan sairaalassa ?
Rintasyöpä leikkauksen
26
2967
Vastaukset
- osapoisto
ja olin sairaalassa kaksi vuorokautta.
- yks monista..
Yleensä leikkausta seuraavana päivänä pääsee jo kotiin.
- leikkauksen jälkeen
hirmu kipeä ? minulla on rinnassa,sekä kainalossa patit.
- olin leikkauksen
leikkauksen jälkeen kirjoitti:
hirmu kipeä ? minulla on rinnassa,sekä kainalossa patit.
jälkeen kivuton, ainoa harmi oli nukutuksen jälkeinen pieni pahoinvointi
- annettiin
olin leikkauksen kirjoitti:
jälkeen kivuton, ainoa harmi oli nukutuksen jälkeinen pieni pahoinvointi
pahoinvointi lääke.Ensimmäisen leikkauksen jälkeen voin pahoin,kun kerroin siitä ennen toista leikkausta,sain pahoinvointi lääkkeen,eikä pahoinvointia tullut. Kipujakaan ei juuri ollut kuin leikkaus päåivänä.Minulle kuitenkin sanottiin,että kannattaa ottaa tulehduskipu lääke että se ehkäisee tulehduksen.Ehkä kainalon haava oli vähän hankalampi,kuin rinnan.Tsemppiä sinulle,hyvin kaikki menee.
- neuvoista,tuntuu
annettiin kirjoitti:
pahoinvointi lääke.Ensimmäisen leikkauksen jälkeen voin pahoin,kun kerroin siitä ennen toista leikkausta,sain pahoinvointi lääkkeen,eikä pahoinvointia tullut. Kipujakaan ei juuri ollut kuin leikkaus päåivänä.Minulle kuitenkin sanottiin,että kannattaa ottaa tulehduskipu lääke että se ehkäisee tulehduksen.Ehkä kainalon haava oli vähän hankalampi,kuin rinnan.Tsemppiä sinulle,hyvin kaikki menee.
pelottavalle,kun ei lääkäri kertonut mitään.No huomenna pääsen sairaalaan joihinkln kokeisiin.Iuntuu,että odotus on ollut vaikeinta.
- tuntuu
neuvoista,tuntuu kirjoitti:
pelottavalle,kun ei lääkäri kertonut mitään.No huomenna pääsen sairaalaan joihinkln kokeisiin.Iuntuu,että odotus on ollut vaikeinta.
meistä kaikista vaikeimmalta.Kyllä helpottaa sitten ,kun leikkausnon ohi!
- mariannetar.
tuntuu kirjoitti:
meistä kaikista vaikeimmalta.Kyllä helpottaa sitten ,kun leikkausnon ohi!
hei minullakin todettiin rinnassa olevassa patissa syöpäsoluja, nyt sitten odotellaan kirurgille menoa jossa hän kertoo leikkaustavan ja jälkihoidosta, pahinta lienee tämä odottelu.
- rinnaton
mariannetar. kirjoitti:
hei minullakin todettiin rinnassa olevassa patissa syöpäsoluja, nyt sitten odotellaan kirurgille menoa jossa hän kertoo leikkaustavan ja jälkihoidosta, pahinta lienee tämä odottelu.
Minulta leikattiin toinen rinta pois,myös imusolmukkeita ja pääsin kotiin seuraavana päivänä.
Dreeni mukana ja sitä kannoin 8 pv,samalla kun se otettiin pois,otettiin myös tikit. Tikkien ottamista pelkäsin,mutta ei ollut mitään tuntemusta niiden pois otossa.
Kipuja ei ollut missään vaiheessa,ei edes pahoinvointia leikkausen jälkeen. Nukuin yön sängyn laitapuolella,että sain roikottaa sitä pussia lattialla, sitten nostin sen tuolille,siinä sitä olikin helpompi pitää ;)
Lääkäri käski ottamaan Buranaa särkyyn,jos on tarve. - kevätmielinen
rinnaton kirjoitti:
Minulta leikattiin toinen rinta pois,myös imusolmukkeita ja pääsin kotiin seuraavana päivänä.
Dreeni mukana ja sitä kannoin 8 pv,samalla kun se otettiin pois,otettiin myös tikit. Tikkien ottamista pelkäsin,mutta ei ollut mitään tuntemusta niiden pois otossa.
Kipuja ei ollut missään vaiheessa,ei edes pahoinvointia leikkausen jälkeen. Nukuin yön sängyn laitapuolella,että sain roikottaa sitä pussia lattialla, sitten nostin sen tuolille,siinä sitä olikin helpompi pitää ;)
Lääkäri käski ottamaan Buranaa särkyyn,jos on tarve.Sama täällä, seuraavana päivänä kotiutus, ja hyvä niin. Mukavampi se on kotona toipua.
Itselleni tehtiin siis säästävä leikkaus ja kainalon totaalityhjäys. Eilen tuli epikriisi postissa ja sen mukaan minulle on tehty hyvin laaja resektio rintaan. Täytyy vieläkin oikein ihmetellä, miten se kirurgi on onnistunut tekemään noinkin siistiä jälkeä, siis arpea lukuunottamatta tietysti.. Ilmankos häntä sanotaankin Suomen parhaimmistoon kuuluvaksi.
Kainalon kanssa on ollut kipuja, rinnan ei. Mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, tosin ihan pelkällä buranalla en olisi selvinnyt. Nyt olen tosin alkanut jättämään vahvemman kipulääkkeen (50 mg tramal) väliin jos vain siltä tuntuu. Eikä niitä enää ole edes kuin kaksi, joten säästän ne mieluummin yöksi.
Ihanaa, huomenna pääsen tästä pirun dreenistä eroon. Ja tikeistä, loppuupahan niiden nipistely.
saa alkaa rasvaamaan arpia ja toivon mukaan tuo käsikin liikkuu jo sitten kivuttomammin :)
Tsemppiä leikkaukseen, Suomessa osataan kyllä hoitaa hyvin! - pelottavaa
kevätmielinen kirjoitti:
Sama täällä, seuraavana päivänä kotiutus, ja hyvä niin. Mukavampi se on kotona toipua.
Itselleni tehtiin siis säästävä leikkaus ja kainalon totaalityhjäys. Eilen tuli epikriisi postissa ja sen mukaan minulle on tehty hyvin laaja resektio rintaan. Täytyy vieläkin oikein ihmetellä, miten se kirurgi on onnistunut tekemään noinkin siistiä jälkeä, siis arpea lukuunottamatta tietysti.. Ilmankos häntä sanotaankin Suomen parhaimmistoon kuuluvaksi.
Kainalon kanssa on ollut kipuja, rinnan ei. Mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä, tosin ihan pelkällä buranalla en olisi selvinnyt. Nyt olen tosin alkanut jättämään vahvemman kipulääkkeen (50 mg tramal) väliin jos vain siltä tuntuu. Eikä niitä enää ole edes kuin kaksi, joten säästän ne mieluummin yöksi.
Ihanaa, huomenna pääsen tästä pirun dreenistä eroon. Ja tikeistä, loppuupahan niiden nipistely.
saa alkaa rasvaamaan arpia ja toivon mukaan tuo käsikin liikkuu jo sitten kivuttomammin :)
Tsemppiä leikkaukseen, Suomessa osataan kyllä hoitaa hyvin!Minä olin kaksi yötä sairaalassa. Dreeni oli kurja mutta onneksi pääsin siitä eroon. Olin lopputarkastuksessa. Syöpä ärhäkkää. Hormonipositiivinen. Nyt odotan vaan kutsua hoitoihin.
- Toivottavasti pian pääset h...
pelottavaa kirjoitti:
Minä olin kaksi yötä sairaalassa. Dreeni oli kurja mutta onneksi pääsin siitä eroon. Olin lopputarkastuksessa. Syöpä ärhäkkää. Hormonipositiivinen. Nyt odotan vaan kutsua hoitoihin.
Onhan tämä aika rankkaa,mutta kyllä sitä aina vain jostain voimia saa,yritä kestää
- kevätmielinen
Toivottavasti pian pääset h... kirjoitti:
Onhan tämä aika rankkaa,mutta kyllä sitä aina vain jostain voimia saa,yritä kestää
Voimia sinulle pelottavaa! Ärhäkätkin syöpätyypit saadaan kuriin. Minua tutkinut radiologi kiteytti asian hyvin, kun kertoi että minulla on syöpä.
Hän kertoi, että hänkin on sairastanut rintasyövät, laajan, aggressiivisen ja levinneen. Ja siinä hän silti oli minua tutkimassa, 9 vuotta sairastumisestaan.. Arvatkaapa sainko siitä lohtua! :) - ja toivoa antava,
kevätmielinen kirjoitti:
Voimia sinulle pelottavaa! Ärhäkätkin syöpätyypit saadaan kuriin. Minua tutkinut radiologi kiteytti asian hyvin, kun kertoi että minulla on syöpä.
Hän kertoi, että hänkin on sairastanut rintasyövät, laajan, aggressiivisen ja levinneen. Ja siinä hän silti oli minua tutkimassa, 9 vuotta sairastumisestaan.. Arvatkaapa sainko siitä lohtua! :)Vaikka välillä tulee mieleen pitäisikö päiviään alkaa laskemaan,silloin kun ei saa unenpäästä kiinni.Vaikka kyllä se valoisalla mielellä pitää olla.Tänään hoitaja kysyi onko saieaalan käytävällä paljon potilaita.Myönsin,että on,Hän sanoi,että kaikki ovat saman vaivan vuoksi.Rintasyöpäpotilaita,
- että 5 päivää ennen leikkausta
alkaa jänistää ?Aluksi,kun kuulin syövästä otin sen rauhallisena vastaan,edes rinnan poisto ei hätkähdyttänyt,mutta nyt ajattelen,että mitenköhän se leikkaus menee,ja toivunko miten siitä,ja kaikista sytostaatti,ym, hoidoista.Eipä kyllä vaihtoehtoja ole,ja onneksi odotusaikaa alle viikko.
- pelätä,
Olen muutaman viimeisen kuukauden aikana käynyt läpi leikkauksen ja nyt on hoidot menossa, missään vaiheessa eiole ollut kipuja eikä mitään aihetta pelkoon.Leikkauksen jälkeen hiukan aristusta, mutta ihan buranalla pärjäsin.Jatkohoidotkin sujuu oikein hyvin.Joten unohda pelkoasiat ja positiivisesta ajattelusta on varmasti enemmän hyötyä.
- kaikki hyvin
Hei! Itse olin rinnan kokopoistossa ja kainalon tyhjennnyksessä 24.1. ja kotiuduin kolmantena leikkauksen jälkeisenä päivänä. Mitään kipuja ei ole ollut koko aikana. Hiukan kirvelyn tunnetta liikeelle lähtiessä kainalon alueella, mutta olen kotona pärjäillyt pelkällä Panadolilla. Nytkään en ole lähes vuorokauteen ottanut mitään lääkettä eikä kipua tunnu missään. Nukutuksen jälkeen oli lievää pahoinvointia, mutta se meni hetkessä ohi kun sain suoneen pahoinvointilääkettä. Ainoa kurja asia oli vähän inhottava maku suussa noin vuorokauden ajan leikkauksesta.
Kaikki menee hyvin. Ole rohkealla mielellä. - Nainen 52
kaikki hyvin kirjoitti:
Hei! Itse olin rinnan kokopoistossa ja kainalon tyhjennnyksessä 24.1. ja kotiuduin kolmantena leikkauksen jälkeisenä päivänä. Mitään kipuja ei ole ollut koko aikana. Hiukan kirvelyn tunnetta liikeelle lähtiessä kainalon alueella, mutta olen kotona pärjäillyt pelkällä Panadolilla. Nytkään en ole lähes vuorokauteen ottanut mitään lääkettä eikä kipua tunnu missään. Nukutuksen jälkeen oli lievää pahoinvointia, mutta se meni hetkessä ohi kun sain suoneen pahoinvointilääkettä. Ainoa kurja asia oli vähän inhottava maku suussa noin vuorokauden ajan leikkauksesta.
Kaikki menee hyvin. Ole rohkealla mielellä.Onhan se normaalia jännittää leikkausta, mutta kun tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan kaikki hoito, että pysyy elossa.
Kannattaa pyytää kunnollinen esilääkitys, minä ainakin sain kun mainitsin että se oli jäänyt edellisessa leikkauksessa saamatta. Nyt olinkin ihan tainnoksissa sitten, hyvä että pystyin kiipeämään sängyltä naureskellen =) leikkauspetille. Kipulääkettä saa ja pitää pyytää jos tarvitsee! Kipupiikit on tehokkaita. Pitää muistaa sekin, että kivun estäminen edesauttaa paranemista, eikä kannata leikkiä urhoollista.
Leikkauksen jälkeen ei todellakaan kannata juoda mitään paljon, vaikka on kauhee jano ja kurkku kuiva ettei voi puhua kunnolla. Ihan vaan kostuttaa aika ajoin suuta ja kurkkua. Silloin ei tule pahoinvointiakaan. Mulla oli naapurisängyssä vanhempi rouva, jolle tytär juotti mehua koko ajan. No hän sitten voi todella pahoin. Siitä hyvä, ettei ollut ketään siinä juottamassa. Kun sitä vettä ei siitä itse saanut koska pöytä oli leikatun käden puolella. Hoitajilta aina pyysin. Mutta kannattaa kestää hiukan janoa.
Minulle tehtiin osapoisto ja kainalotyhjennys keskiviikkona ja sunnuntaina kotiin, onneksi ilman sitä dreeniä. Siksi jouduin kai olemaan noinkin kauan kun sitä nestettä tuli. Ihan hyvä, ettei se "käsilaukku" tullut kotiin mukaan.
Rohkeasti pitää katsoa sitä leikkaushaavaa, niin tietää millainen sen pitää olla ja osaa ottaa yhteyttä sairaalaan jos siihen tulee jotain outoa.
Niitä voimisteluliikkeitä kannattaa tehdä, sairaalan fysioterapeutti antoi ainakin täällä ohjeet.
Tsemppiä kaikille leikkaukseen menijöille, olkaa turvallisella mielellä! Minua ainakin psyykkisesti helpotti kun "paha" oli leikattu, jotain tehty konkreettisesti. - nukkumaan pitäisi mennä,nii...
Nainen 52 kirjoitti:
Onhan se normaalia jännittää leikkausta, mutta kun tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan kaikki hoito, että pysyy elossa.
Kannattaa pyytää kunnollinen esilääkitys, minä ainakin sain kun mainitsin että se oli jäänyt edellisessa leikkauksessa saamatta. Nyt olinkin ihan tainnoksissa sitten, hyvä että pystyin kiipeämään sängyltä naureskellen =) leikkauspetille. Kipulääkettä saa ja pitää pyytää jos tarvitsee! Kipupiikit on tehokkaita. Pitää muistaa sekin, että kivun estäminen edesauttaa paranemista, eikä kannata leikkiä urhoollista.
Leikkauksen jälkeen ei todellakaan kannata juoda mitään paljon, vaikka on kauhee jano ja kurkku kuiva ettei voi puhua kunnolla. Ihan vaan kostuttaa aika ajoin suuta ja kurkkua. Silloin ei tule pahoinvointiakaan. Mulla oli naapurisängyssä vanhempi rouva, jolle tytär juotti mehua koko ajan. No hän sitten voi todella pahoin. Siitä hyvä, ettei ollut ketään siinä juottamassa. Kun sitä vettä ei siitä itse saanut koska pöytä oli leikatun käden puolella. Hoitajilta aina pyysin. Mutta kannattaa kestää hiukan janoa.
Minulle tehtiin osapoisto ja kainalotyhjennys keskiviikkona ja sunnuntaina kotiin, onneksi ilman sitä dreeniä. Siksi jouduin kai olemaan noinkin kauan kun sitä nestettä tuli. Ihan hyvä, ettei se "käsilaukku" tullut kotiin mukaan.
Rohkeasti pitää katsoa sitä leikkaushaavaa, niin tietää millainen sen pitää olla ja osaa ottaa yhteyttä sairaalaan jos siihen tulee jotain outoa.
Niitä voimisteluliikkeitä kannattaa tehdä, sairaalan fysioterapeutti antoi ainakin täällä ohjeet.
Tsemppiä kaikille leikkaukseen menijöille, olkaa turvallisella mielellä! Minua ainakin psyykkisesti helpotti kun "paha" oli leikattu, jotain tehty konkreettisesti.on elinaikaa jäljellä,ja jos se syöpä uusii.On niinkuin kaksi aikaa ,Aika ennen syöpää,ja sen jälkeen.Eniten surettaa,kun on pieni lapsi,niin hätä on suuri hänen puolestaan
- älä murehdi
nukkumaan pitäisi mennä,nii... kirjoitti:
on elinaikaa jäljellä,ja jos se syöpä uusii.On niinkuin kaksi aikaa ,Aika ennen syöpää,ja sen jälkeen.Eniten surettaa,kun on pieni lapsi,niin hätä on suuri hänen puolestaan
Voi sinua, kunpa osaisit ottaa asian rauhallisemmin. Älä menetä toivoasi!!
Minulla on syöpä uusinut monta kertaa ja taas olen terve. Jos nyt syöpäpotilas voi koskaan sanoa olevansa terve.
Itse en koskaan jäänyt murehtimaan. Otin päivän kerrallaan. Suru ja masennus vain pahentaa asiaa. Yritä keksiä jotain mielekästä. Päätä, että sinä selviät ja kasvatat lapsesi aikuiseksi. Anna lapsesi antaa elämänilo sinulle. Päätä uskoa siihen, että paranet, niin sitten paranet. Elä päivä kerrallaan. Älä vielä murehdi uusimisesta.
Voimia sinulle. Kyllä sinä selviät! - meinasi usko loppua kesken,
älä murehdi kirjoitti:
Voi sinua, kunpa osaisit ottaa asian rauhallisemmin. Älä menetä toivoasi!!
Minulla on syöpä uusinut monta kertaa ja taas olen terve. Jos nyt syöpäpotilas voi koskaan sanoa olevansa terve.
Itse en koskaan jäänyt murehtimaan. Otin päivän kerrallaan. Suru ja masennus vain pahentaa asiaa. Yritä keksiä jotain mielekästä. Päätä, että sinä selviät ja kasvatat lapsesi aikuiseksi. Anna lapsesi antaa elämänilo sinulle. Päätä uskoa siihen, että paranet, niin sitten paranet. Elä päivä kerrallaan. Älä vielä murehdi uusimisesta.
Voimia sinulle. Kyllä sinä selviät!Onhan tässä pakko yrittää kaikkensa,että toipuu,ja suurin syy on,että saisin mahdollisimman kauan olla lapseni luona,Eiköhän tuo kaikki ole korkeimman kädessä kuitenkin,ja niin moni kohtalotovereista on selvinnyt,Heille kaikille voimia,ja paranemisia.
- mellä jotka
nukkumaan pitäisi mennä,nii... kirjoitti:
on elinaikaa jäljellä,ja jos se syöpä uusii.On niinkuin kaksi aikaa ,Aika ennen syöpää,ja sen jälkeen.Eniten surettaa,kun on pieni lapsi,niin hätä on suuri hänen puolestaan
olemme sairastuneet syöpään,on ollut ihan samanlaista kuin sinulla.Ainakin minä koin ihan samat tunteet kuoleman pelkoineen kaikkineen.Mutta usko minua,kun leikkaus on ohi sinunkin olosi helpottaa.Minäkin olin eniten huolissani lapsistani,mutta nyt,kun olen saanut kaikki hoidot,uskon täysin parantuneeni.Ja jos syöpäni uusii,luotan että siitäkin paranen.Jossakin vaiheessa sinullekin tulee tälläinen rauhallinen olo,ei ihan sama,kuin aika ennen syöpää,mutta kuitenkin ,tästä on selvitty,niin selviää mistä vaan.Paljon voimia sinulle ja perheellesi!
- paremmalla puolelle.
mellä jotka kirjoitti:
olemme sairastuneet syöpään,on ollut ihan samanlaista kuin sinulla.Ainakin minä koin ihan samat tunteet kuoleman pelkoineen kaikkineen.Mutta usko minua,kun leikkaus on ohi sinunkin olosi helpottaa.Minäkin olin eniten huolissani lapsistani,mutta nyt,kun olen saanut kaikki hoidot,uskon täysin parantuneeni.Ja jos syöpäni uusii,luotan että siitäkin paranen.Jossakin vaiheessa sinullekin tulee tälläinen rauhallinen olo,ei ihan sama,kuin aika ennen syöpää,mutta kuitenkin ,tästä on selvitty,niin selviää mistä vaan.Paljon voimia sinulle ja perheellesi!
Sinulle,ja perheellesi toivon kaikkea hyvää,ja auringonpaistetta elämäänne
- tästä syöv'st',ja rinnan po...
paremmalla puolelle. kirjoitti:
Sinulle,ja perheellesi toivon kaikkea hyvää,ja auringonpaistetta elämäänne
niin ei se tuntunut paljon miltään,mutta nyt kun olen joutunut odottamaan 2 viikkoa,niin alkaa kauhistuttamaan.Tässä on ollut turhaa aikaa ajatella.Vaikka kyllähän se onnistuu,on vaan kiduttavaa odottaa,Taidan olla turhan narisija
- kevätmielinen
tästä syöv'st',ja rinnan po... kirjoitti:
niin ei se tuntunut paljon miltään,mutta nyt kun olen joutunut odottamaan 2 viikkoa,niin alkaa kauhistuttamaan.Tässä on ollut turhaa aikaa ajatella.Vaikka kyllähän se onnistuu,on vaan kiduttavaa odottaa,Taidan olla turhan narisija
Kaikkein pahinta aikaa on kuulemma juuri se mitä nyt käyt läpi, eli hoidon alkamisen odottaminen.
Tähän astisesta kokemuksestani voin sanoa, että näin oli minullakin. Jo leikkauksesta herätessä (18.1.) oli sellainen helpottunut olo, että salamatkustaja on otettu pois.
Nyt sitten hoitelen haavoja ja odotan jälkitarkastusta ja tarkempaa diagnoosia jatkohoitoineen.
Hetken jo luulin tässä viime päivinä, että apatia valtaa taas, mutta nehän olikin ihan normaaleja PMS-oireita ;) Toivottavasti niiden helpottuessa helpottaa tuo kainalon turvotuskin. Mulla kun on taipumus ennen menkkoja turvota parin kolmen kilon verran..
- Toipunut, ainakin toistaiseksi
Olin sairaalassa yhden yön, eikä koskaan sen jälkeen ainakaan toistaiseksi ole sairaalaan tarvinnut mennä. Yllättävän nopea juttu. Luulin, että siinä olisi kulunut pidempikin aika. Nyt leikkauksesta on aikaa jo noin viisi vuotta ja olen toiveikas siitä, että sairaus on voitettu. Aina kuitenkin pitää olla varuillaan, käydä silloin tällöin kontrolleissa ja tutkia tai tarkkailla itseään, varmuuden vuoksi. Tsemppiä Sinulle. Kyllä se siitä. Leikkauksen jälkeen helpottaa kummasti kun tietää että se syöpä on nyt poistettu. Jos jotakin jatkotoimenpiteitä tarvitaan, niin ne tehdään ainoastaan ja vain siksi, ettei tilanne uusiutuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841