Kokemuksia psorin hoidosta

-tanja-

Hei!

Olen sairaanhoitajaopiskelija ja teen tutkielmaa psoriasiksesta. Itse sairastuin siihen kaksi vuotta sitten ja minulla se on vaan korvissa..siis sisällä..kummallista, mutta totta. Vasta yhdeksäs lääkäri sen osasi todeta. Tauti on hyvin pysynyt hallissa paikallisvoiteella.

Haluaisinkin nyt työhöni liittyen tietää millasia kokemuksia ihmisillä on psorin hoidosta? oletteko joutuneet olemaan sairaalassa sairauden takia? Kuinka hoitothenkilökunta on suhtautunut? Onko osattu neuvoa hyvin, kuinka sairauden kanssa pärjää kotona? Kuinka muut ihmiset suhtautuu iho-oireisiin? Hävettääkö iho-oireet?

Mitä ikinä mieleenne juolahtaa niin olisin erittäin kiitollinen vastuksista. Itse koin sairaalassa olon todella kiusallisena, koska hoitajatkin tulivat pällistelemään korviani ja suoraan sanoivat että "hyi kamalaa". Muutenkin oli paha olla, ei ainakaan omaa olotilaa tuollaiset kommentit helpottanut. Mutta siitä selviydyttiin ja elämä jatkuu...sairauden kanssa :)

11

6512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynyt

      olen kohta 70-vuotias ja sairastanut tätä 16-vuotiaasta.Välillä on tosi pahana tosinaan joten kuten saan hallintaan.Kiusallista kyllä on ollut ja kyllästyttävää.Nyt tällä koivuvaseliini voiteella pärjää jotenkin haittana on tahriintuminen ja vahva haju mutta kutinaa helpottaa paljon.Olen käynyt talvisin omalla kustannuksella etelässä siellä se paranee tosi hyvin mutta se on niin kallista.Kestettävä vaan on ja kesää kohti ollaan menossa.

    • psorin hoidosta

      Heippa!
      Itselläni psoriasis puhkesi pahemman kerran 7 vuotta sitten, 22 vuotiaana (siihen asti oli kyynärpäissä melko pieniä ja huomaamattomia läiskiä). Silloin sain voiteeksi Diprosalic -voidetta ja kävin valohoidossa jonkin kuukauden. Se auttoi ja oireet hävisivät lähes kokonaan enkä tarvinnut kyseistä rasvaakaan vuosiin.