kalevala-koru

allergiaa?

ajattelin ostaa kalevala-vihkisormuksen....mutta aloin miettimään että ei kai se aiheuta ihottumaa sormiin kun on muutenkin herkkä iho? Onko kellään kokemuksia?

4

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kullastakin

      tokko kuitenkaan pronssisormusta vihkisormukseksi ostaisitkaan? Päivittäisessä käytössä se alkaa vihertää nopeasti, rumaa ja epämielyttävää.
      Siis, kultaa taikka hopeaa, eiköstä juu.

    • kallis mutta hieno

      Teetätin kultaisen/valkokultaisen kalevala-sormuksen eikä ole mitään allergioita tullut. Samalla hinnalla tosin olisi saanut tusinasormuksia rivin, mutta hinnasta viis, kunhan on näyttävä ja laadukas sormus.

      • jojo

        moi, mulla on kihlasormuksena kalevala-korun valkokultainen 4 mm leveä. mulla on tosai herkkä ja helposti kuivuva, atooppinen iho ja mitään ongelmia ei ole ollut. uskon et kalevala käyttää täysin puhtaita ja laadukkaita materiaaleja. tää mun sormus on siis ihan "tusinamallistoa" eli ei ihan vain minulle teetetty. ja 4 mm ei oo kuitenkaan kaikkein ohuin, ohuethan on tietty ihoystävällisempiä, mut ei oo tän kanssa ongelmia ollut. vihkisormukseksikin on tulossa samanlainen.=)


      • Näin...
        jojo kirjoitti:

        moi, mulla on kihlasormuksena kalevala-korun valkokultainen 4 mm leveä. mulla on tosai herkkä ja helposti kuivuva, atooppinen iho ja mitään ongelmia ei ole ollut. uskon et kalevala käyttää täysin puhtaita ja laadukkaita materiaaleja. tää mun sormus on siis ihan "tusinamallistoa" eli ei ihan vain minulle teetetty. ja 4 mm ei oo kuitenkaan kaikkein ohuin, ohuethan on tietty ihoystävällisempiä, mut ei oo tän kanssa ongelmia ollut. vihkisormukseksikin on tulossa samanlainen.=)

        Kannattaa herkkäihoisena harkita sisäpuolelta pyöristettyä mallia, joita Kalevalalta löytyy erilaisilla profiileilla. Näihin voi istuttaa timantteja mielensä mukaan, joten niistä saa oman näköisensä tehtyä.

        Juju sisäpuolelta pyöreissä on nimittäin siinä, että vaikka olisi leveämpikin malli, niin se ei hiosta sormea niin paljon kuin tavallinen suora, eikä näin aiheuta niin herkästi ongelmia iholle.

        Koon valitsemisessa tosin täytyy olla tarkkana, sisältä puolipyööreä malli tarvitsee usein olla hiukasen verran pienempi kuin sisältä tasainen. Muuten se luiskahtaa helposti pois sormesta...Ja se olisi kauheeta... O_o


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe