Hei!
Osaako kukaan suositella jotain hyvää peruskirjaa huonekasveista tällaiselle aloittelevalle viherpeukalolle? Mielellään sellainen, jossa on lueteltu yleisimmät viherkasvit hoito-ohjeineen ja ehkä mielellään myös sellainen osio, jossa olisi myös niin päin kerrottu, että jos paikka talossa on tällainen ja tuollainen, niin millaiset kasvit sinne sopivat. Tietysti siinä voisi muutenkin olla kaikenlaisia vinkkejä... Mutta kiitos etukäteen, jos joku osaa suositella!!!
huonekasvikirja?
4
628
Vastaukset
- sopiva, osta vasta sitten
Käy ensin kirjastossa tutustumassa eri teoksiin. Löydettyäsi itsellesi sopivan, osta se kirjakaupasta. Näin ei tarvitse ostaa "sikaa säkissä".
- sirkka
Otavalta uusi kirja 'Helpot huonekasit', josta saa tietoa huonekasveista ja niiden hoidosta. Lisäksi kirja sisältää ideoita ja vinkkejä siitä, miten huonekasveilla voi lisätä viihtyisyyttä sekä neuvoja niden sijoittelusta. Nimestään huolimatta kirja sisältää tietoa myös harvinaisemmistakin kasveista sekä orkideoista. Vaikka itselläni on useitakin viherkasvien hoitoa käsitteleviä kirjoja aion hankkia tämän.
- hyvä
Mulla on ollut vuosia WSOY:n Kodin kukat ja viherkasvit. Siinä on yleisimmät ja vähän harvinaisemmatkin kasvit ja tietoa kasvien hoidosta, tuholaisista, taudeista, bonsaista, pistokkaista, siemenistä, kastelusta, lannoittamisesta jne ainakin mulle riittävästi.
Että se siis on ihan kokeillusti hyvä kirja :) - Cordyline fruticosa
Hei!
Itse lainasin juuri kirjastosta Roy Lancasterin ja Matthew Biggsin kirjan nimeltä Oikean huonekasvin valinta. (gummerrus 2000 - Suom. Tuula Syvänperä)
Kirja on mielestäni erittäin hyvä aloitteleville viherpeukaloille, ja miksei jo vähän kokeneemmillekin.
Takakannen teksti:
"Kirjassa esitellään yli 400 huonekasvia. Niistä löydät sopivan kasvin kodin kaikkiin tiloihin - suuriin aurinkoisiin olohuoneisiin mutta myös ahtaisiin nurkkiin, joissa on vähän luonnonvaloa.
Käytännön ohjeita ongelmatilanteisiin. Runsaasti asiantuntijain neuvoja, joiden avulla huonekasvien hoito onnistuu vuoden jokaisena päivänä."
Itse viehätyin tässä kirjassa sen selkeään luettavuuteen; aihejakoihin ja pieniin nippelilaatikoihin sivujen reunoilla. Aijon ostaa tämän omaksikin, jos jostain vain löytyy.
Kirjassa on erikseen lueteltu helppohoitoiset kasvit ja siitä hieman vaikeamman kautta vaikeahoitoisimpiin hoito-ohjeineen, sijoituspaikkoineen, valon määrään ja kasteluveteen, lämpötilaan, lannoituksineen, puhdistuksineen, kukintavaiheineen etc...lopusta löytyvät ns. "keräilijän kasvit" aiheittain ja hoito-ohjeineen.
Suosittelen lämpimästi tätä kirjaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478