Kumpi suodatin?

miss-tetra

Kumpi suodatin 170 litraseen akvaan? Ulkoinen vai sisäinen?

10

815

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Kyllä mä melkeen laittaisin ulkoisen.
      Jää kaloille enemmän tilaa...;OD

• Rihma

Molempi parempi.
      Ulkosuodatin toimii biologisena suodattimena ja sisäsuodatin kerää isoimmat roskat pois akvaariovedestä.
      Jos jompikumpi suodatin jostakin syystä pysähtyy, on aina toinen joka toimii. Suosittelen.

• fish KING

Moon ollu tyytyväinen pelkkään ulkosuodatin järjestelmään jo kohta kymmenen vuotta, ja Eheim opn se merkki. Toki muitakin olemassa mutta se on mun valintani.

Kunkahan suurta/pientä roskaa toi sisäsuodatin kerää mitä ei ulkosuodatin keräisi?

Pysähdyksiä muista kuin sähkökatkosten takia ei ole koskaan ollut, kopkop.

Sisäsuodattimet vie mun mielestäni sitä uimatilaa kaloilta.

Jos aloittaisin ihan nollista, voisin koittaa tehdä mattosuodattimen akvaarion sisälle. Jos ja kun akvaario olisi tarpeeksi suuri. 200l.

Pieniin akvaarioihin voi ite kokastella noita sisä suodattimiakin aikas helposti.

Ulkosuodattimen saa reilulla parillasataa, pienen akvan sisäsuodattimen muutamalla kympillä.

• miss-tetra

Ai molemmat suodattimet samaan aikaan?

• fish KING
        miss-tetra kirjoitti:

Ai molemmat suodattimet samaan aikaan?

NS. pappilan hätävara, jos vaikka tarttis tuntumalla.

Mielummin hanki kunnon ulkosuodatin Eheim PRO II 2026 on taatusti hyvä.

• katinretale

Omasta kokemuksestani voin suositella Eheimin ulkosuodattimia, ihan ehdottomia =)

• siru

ittellä fluval 4 sisäsuodatin, ei minusta viem paljon tilaa. on toiminu tosi hyvin jo reilun kuukauden.

• miss-tetra

En saa selvää minkä suodattimen hankkisin kun kaikki sanoo eri...! No mä päädyin kyllä pelkästään tohon Eheimin ulkoseen! =)

• RRR

Helpostihan se kävi tuo päätöksen teko ;OD
        Ja vielä ihan oikeeaan päädyit..

• fish KING

Joko kävit ostoksilla vai onko malli vielä hakusessa?

EHEIM 2026 PRO II olis sulle hyvä vaihtoehto, sen massatilavuus riittää aina 350l akvaarioon ja ole melkein vaarma että jossakin vaiheessa sä haaveilet suuremman akvaarion hankinnasta. Nyt olis valmis suodatin jo sitten olemassa.

Eheim Ecco External filter 2232 olis toinen vaihtoehto. Ei niin helppo käyttöinen mutta silti toimiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      83
      1029
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      872
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      607
    4. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      585
    5. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      47
      572
    6. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      542
    7. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      526
    8. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      164
      523
    9. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      136
      518
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      515
    Aihe