Kumpi suodatin?

miss-tetra

Kumpi suodatin 170 litraseen akvaan? Ulkoinen vai sisäinen?

10

819

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Kyllä mä melkeen laittaisin ulkoisen.
      Jää kaloille enemmän tilaa...;OD

• Rihma

Molempi parempi.
      Ulkosuodatin toimii biologisena suodattimena ja sisäsuodatin kerää isoimmat roskat pois akvaariovedestä.
      Jos jompikumpi suodatin jostakin syystä pysähtyy, on aina toinen joka toimii. Suosittelen.

• fish KING

Moon ollu tyytyväinen pelkkään ulkosuodatin järjestelmään jo kohta kymmenen vuotta, ja Eheim opn se merkki. Toki muitakin olemassa mutta se on mun valintani.

Kunkahan suurta/pientä roskaa toi sisäsuodatin kerää mitä ei ulkosuodatin keräisi?

Pysähdyksiä muista kuin sähkökatkosten takia ei ole koskaan ollut, kopkop.

Sisäsuodattimet vie mun mielestäni sitä uimatilaa kaloilta.

Jos aloittaisin ihan nollista, voisin koittaa tehdä mattosuodattimen akvaarion sisälle. Jos ja kun akvaario olisi tarpeeksi suuri. 200l.

Pieniin akvaarioihin voi ite kokastella noita sisä suodattimiakin aikas helposti.

Ulkosuodattimen saa reilulla parillasataa, pienen akvan sisäsuodattimen muutamalla kympillä.

• miss-tetra

Ai molemmat suodattimet samaan aikaan?

• fish KING
        miss-tetra kirjoitti:

Ai molemmat suodattimet samaan aikaan?

NS. pappilan hätävara, jos vaikka tarttis tuntumalla.

Mielummin hanki kunnon ulkosuodatin Eheim PRO II 2026 on taatusti hyvä.

• katinretale

Omasta kokemuksestani voin suositella Eheimin ulkosuodattimia, ihan ehdottomia =)

• siru

ittellä fluval 4 sisäsuodatin, ei minusta viem paljon tilaa. on toiminu tosi hyvin jo reilun kuukauden.

• miss-tetra

En saa selvää minkä suodattimen hankkisin kun kaikki sanoo eri...! No mä päädyin kyllä pelkästään tohon Eheimin ulkoseen! =)

• RRR

Helpostihan se kävi tuo päätöksen teko ;OD
        Ja vielä ihan oikeeaan päädyit..

• fish KING

Joko kävit ostoksilla vai onko malli vielä hakusessa?

EHEIM 2026 PRO II olis sulle hyvä vaihtoehto, sen massatilavuus riittää aina 350l akvaarioon ja ole melkein vaarma että jossakin vaiheessa sä haaveilet suuremman akvaarion hankinnasta. Nyt olis valmis suodatin jo sitten olemassa.

Eheim Ecco External filter 2232 olis toinen vaihtoehto. Ei niin helppo käyttöinen mutta silti toimiva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1583
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      125
      989
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      941
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      98
      919
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      787
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      45
      642
    7. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      632
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      236
      618
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      617
    10. 49
      577
    Aihe