Voiko kastraatio pettää?..

minä ja hän

voiko kolli kissan kastraatio pettää/ epäonnistua?!kyseessä on hieman vähän päälle vuoden ikäinen poika.

16

2302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitat

      Kollisi voi kastraation jälkeen vielä jonkin aikaa ns runkata ja silloin siltä tulee kosteaa nestettä. Se ei ole spermaa, ja tapakin häipyy vähitellen.

      • minä ja hän

        vaan sitäkun meidän narttu(leikkaamaton) näyttää olevan paksuna :/ eikä se muit kissoi oo nähny.. eikä se valeraskaudelta oikee tunnu..(voi olla kyll)


      • nasu.
        minä ja hän kirjoitti:

        vaan sitäkun meidän narttu(leikkaamaton) näyttää olevan paksuna :/ eikä se muit kissoi oo nähny.. eikä se valeraskaudelta oikee tunnu..(voi olla kyll)

        en tiedä voiko leikkaus epäonnistua mutta kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä n 3 kk leikkauksen jälkeen tai näin ainakin olen kuullut.


      • duski
        nasu. kirjoitti:

        en tiedä voiko leikkaus epäonnistua mutta kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä n 3 kk leikkauksen jälkeen tai näin ainakin olen kuullut.

        miten ne kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä kun kivekset (eli se missä siittiöt tuotetaan) leikataan kastraatiossa pois? jossain eläinlääkäriklinikan roskakorissako ne tuottaa edelleen siittiöitä ja siittiöt sit elelee siellä roskiksessa kolme kuukautta..?

        vähän nyt vois miettiä mitä uskoo ja etenkin mitä menee kertomaan eteenpäin.. :D


      • tuo edellinen
        duski kirjoitti:

        miten ne kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä kun kivekset (eli se missä siittiöt tuotetaan) leikataan kastraatiossa pois? jossain eläinlääkäriklinikan roskakorissako ne tuottaa edelleen siittiöitä ja siittiöt sit elelee siellä roskiksessa kolme kuukautta..?

        vähän nyt vois miettiä mitä uskoo ja etenkin mitä menee kertomaan eteenpäin.. :D

        viesti pitää ihan paikkansa, että kolli voi saada vielä kastraation jälkeen naaraan kantavaksi, että sillai.


      • minä ja hän
        duski kirjoitti:

        miten ne kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä kun kivekset (eli se missä siittiöt tuotetaan) leikataan kastraatiossa pois? jossain eläinlääkäriklinikan roskakorissako ne tuottaa edelleen siittiöitä ja siittiöt sit elelee siellä roskiksessa kolme kuukautta..?

        vähän nyt vois miettiä mitä uskoo ja etenkin mitä menee kertomaan eteenpäin.. :D

        niitä kiveksiä pois leikata..meidän pojalla o kiveksien pussit tallella.. että onko niitä tyhjentäessä käyny jotenki??..onkoha ees mahdollista ku poikien kastraatio o kuulema aika helppoa.


      • nasu.
        duski kirjoitti:

        miten ne kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä kun kivekset (eli se missä siittiöt tuotetaan) leikataan kastraatiossa pois? jossain eläinlääkäriklinikan roskakorissako ne tuottaa edelleen siittiöitä ja siittiöt sit elelee siellä roskiksessa kolme kuukautta..?

        vähän nyt vois miettiä mitä uskoo ja etenkin mitä menee kertomaan eteenpäin.. :D

        no itse asiassa tutun narttu tuli kantavaksi leikatulle veljelleen (eivät nähneet muita kissoja) eli itse asia ei sinänsä kuulopuheiden varassa, tarkoitin että tuo aika 3 kk on kuultu juttu ihmiseltä joka tosin työkseen kissojen parissa, enkä tiedä täsmälleen 3 kk vai miten paljon siinä on heittovaraa.


      • nasu.
        duski kirjoitti:

        miten ne kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä kun kivekset (eli se missä siittiöt tuotetaan) leikataan kastraatiossa pois? jossain eläinlääkäriklinikan roskakorissako ne tuottaa edelleen siittiöitä ja siittiöt sit elelee siellä roskiksessa kolme kuukautta..?

        vähän nyt vois miettiä mitä uskoo ja etenkin mitä menee kertomaan eteenpäin.. :D

        niin ja niitä siittiöitä on siis varastoituneena siemenjohtimiin vaikka ne pallit on poistettu.


      • duski
        minä ja hän kirjoitti:

        niitä kiveksiä pois leikata..meidän pojalla o kiveksien pussit tallella.. että onko niitä tyhjentäessä käyny jotenki??..onkoha ees mahdollista ku poikien kastraatio o kuulema aika helppoa.

        nimenomaan ne kivekset leikataan pois. kivespussit jätetään, sisältö eli ne kivekset viedään.


      • duski
        nasu. kirjoitti:

        niin ja niitä siittiöitä on siis varastoituneena siemenjohtimiin vaikka ne pallit on poistettu.

        tuo oli ihan uutta informaatiota, enpä ollut koskaan kuullutkaan. mietin vaan että ei kai ne nyt sentään kolmea kuukautta voi toimintakykyisinä säilyä siellä siemenjohtimissa..? en kyllä nyt voi väittää varsinaisesti tietäväni että kauanko kissan siittiöt yleensä säilyy hengissä, mutta kolme kuukautta kuulostaa kyllä varsin pitkältä ajalta.


      • Miumau1
        duski kirjoitti:

        miten ne kollin siittiöt säilyy toimintakykyisinä kun kivekset (eli se missä siittiöt tuotetaan) leikataan kastraatiossa pois? jossain eläinlääkäriklinikan roskakorissako ne tuottaa edelleen siittiöitä ja siittiöt sit elelee siellä roskiksessa kolme kuukautta..?

        vähän nyt vois miettiä mitä uskoo ja etenkin mitä menee kertomaan eteenpäin.. :D

        Kun kivekset leikataan pois, niin jäljelle jäävät lisäkivekset: Lisäkiveksen päässä tapahtuu varsinaisen spermatogeneesin jälkeen vielä
        siittiöiden kypsymistä. Lisäkiveksen häntäosa toimii siittiöiden
        varastona, , josta ne siirtyvät siemenjohtimeen. Koko
        spermatogeneesi kestää kissalla 46 vuorokautta. Eri
        kohdissa siementiehyitä on mahdollista havaita eri vaiheissa olevia
        spermatogeneesiprosesseja eli siittiöitä. Joskus eläviä siittiöitä on todettu jopa 49 päivää kastraation jälkeen. Tämä tieto on: 'KISSOJEN LISÄÄNTYMISEN ERITYISPIIRTEET
        KIRJALLISUUSKATSAUS', Katri Heikkilän Eläinlääketieteen lisensiaatin tutkielmasta.


    • kastraation jälkeen

      Eläinlääkäri sanoi minulle että viikon kastraation jälkeen voi kollikissa vielä astuttaa naaraan raskaaksi.

      Oletko varma, ettei naaraskissasi ole tullut raskaaksi jo ennen kuin kolli leikattiin. Jos kollikissasi leikattiin vuoden ikäisenä, se on ollut sukukypsä jo puolisen vuotta ja voinut astuttaa nartun.

      Kannattaa soittaa kyllä eläinlääkärille muutenkin, varsinkin jos narttukissasi on vielä pentu.

      • minä ja hän

        kolli oli jo leikattu kun otimme sen..itse emme ole sitä leikauttaneet!


      • varmasti
        minä ja hän kirjoitti:

        kolli oli jo leikattu kun otimme sen..itse emme ole sitä leikauttaneet!

        Oletko sitten varma että kolli on leikattu? En ihmettelisi yhtään että nykyään tämmöisissäkin asioissa ihmisiä huijataan..


      • minä ja hän
        varmasti kirjoitti:

        Oletko sitten varma että kolli on leikattu? En ihmettelisi yhtään että nykyään tämmöisissäkin asioissa ihmisiä huijataan..

        muuten kyllä, sillä on kives pussit tyhjä..että eiköhän se ole leikattu?!?!


      • eläinlääkärille
        minä ja hän kirjoitti:

        muuten kyllä, sillä on kives pussit tyhjä..että eiköhän se ole leikattu?!?!

        No niin, eiköhän olisi aika mennä sinne lääkäriin, hoitaa rokotukset kuntoon ja tarkastaa onko leikattu ja missä ongelma piilee. Ja samalla tarkistaa onko naaraskissa todella raskaana.

        Ei se miettimällä parane.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe