APUA!!!

hamsteri_fani96

minulla on kaksi kultakalaa (huntupyrstöä). ne elävät kahdestaan pyöreässä akvaariossa..toinen kaloistani on kokoajan pinnassa jäykkänä eikä liikuta eviään! se laskee selkäevänsä aina! mikä sairaus tämä on toinen kaloistani ui reippahasti mutta toinen kokoajan on pinnalla.. sillä on myös lähtenyt yhdestä kohtaa suomuja..mikä sairaus tämä on ja mitä minun pitäisi tehdä!?

5

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

EI MITÄÄN KALOJA IKINÄ MIHKÄÄN PYÖREÄÄN MALJAAN EIKÄ VARSINKAAN KULTAKALOJA AAAAAARRRGGHHHH!!!!!!

http://kuvablogi.com/nayta/29877/
      Käy nyt ensin kattomassa tuo kuva tuolta ennenkuin kysyt että MIKSEI VOI OLLA KALAT TUOLLA MALJASSA!!!!???
      Sitten muutama linkki
      http://www.leka-airsoft.fi//laura/kalat.php?nayta=21
      http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=320

LUKASEPPA tuolta noi jutut ...

Ensi töiksesi sinun pitäisi tehdä niin että
      A)HANKIT AKVAARION JOKA ON SOPIVAN KOKOINEN NOILLE KALOILLE
      tai
      B)PALAUTAT KALAT KAUPPAAN JA LAITAT SINNE MALJAAN VAIKKA KASVEJA KASVAMAAN
      C)LUESKELET NETISTÄ TIETOA AKVAARION HOIDOSTA

Näillä eväillä ettepäi....

• fish KING

EI TÄLLAISELLE IHMISELLE SAA MYYDÄ MITÄÄN LEMMIKKIÄ, HÄN EI OLE VIELÄ TARPEEKSI KYPSÄ NIITÄ HOITAMAAN.

• Ms.x

Hei.

Lukekaa äitis kanssa nuo linkit läpi, joita RRR antoi.
      On kurja, että sua ei olla neuvottu ollenkaan akvaarioharrastuksessa.

Ne kultakalat kärsivät siinä maljassa !
      Aattelepa, luonnossa ne saavat uida vapaasti. Eihän pyöreässä maljassa ole ollenkaan kiva uida ympyrää. Sehän on ihan kamalaa ! Olisko susta kivaa uida ympäri ämpäri maljassa, liian pienessä, huonossa vedessä ?

Kultakaloja on joskus pidetty maljoissa, ja se oli jo silloin eläinrääkkäystä. Onneksi kuitenkin se on nykyisin jo kielletty. Tiedetään ja ymmärretään, että kultakala tarvitsee ison akvaarion.

fishKING,RRR, kertokaa mittoina hälle, millaisen nuo kaksi huntupyrstöä tarvitsisi ? Onks se jotain 130cm akvaarion pituus jo noille ?

Mä luulen, että ne sun kalat tekee siellä jo kuolemaa, valitettavasti... :( Onko niillä edes siellä suodatinta ?
      Siellä pienessä maljassa kun ne kakkivat ihan kauheesti, nousee semmoinen myrkky, kuin NITRIITTI, ja sitä ei saa akvaariossa olla ollenkaan. Se on myrkkyä kaloillesi. Sitä myrkkyä ei paljain silmin näe, se mitataan akvaariokaupasta ostettavalla testillä. Mutta jokatapauksessa kalasi ovat ihan vääränlaisissa olissa jo ollessaan pyöreässä maljassa.

Teidän pitää äiskän kanssa nyt ihan tosissaan joko lahjoittaa ne kalat parempaan kotiin, tai ottaa selvää tuolta vaikka faunattaren sivuilta, että minkälaisen akvaarion ja hoitoa ne tarvii.

Toivottavasti opitte tästä ja laitatte asiat kuntoon !

• Homppu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe