Paise korvassa

Täysikasvuinen rex-tyttökani alkoi eilen roikottaa toista korvaansa. Tänään korvanlehteen (sisäpuolelle) oli ilmestynyt iso paise, joka ulottuu korvakäytävään asti (lähes koko korvakäytävä on tukossa). Korva myös hieman punottaa, mutta kani loikkii ja syö normaalisti, korvaa hieman aristelee. Uloste on normaalia.

Soitan huomenna eläinlääkärille, mutta heillä kokemusteni mukaan on hieman huonot tiedot kaneista, joten ajattelin että täällä saattaisi fiksumpiakin löytyä. Kovasti olen kiitollinen kaikista tiedoista :)

5

2229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roona

      moi,meillä oli kanilla paise takajaloissa.ensin toisessa ja sit toisessa.ne oli vaan onneks rasvapatteja,isoja finnejä.sain ne itse tyhjennettyä ja putsattua.
      vanhemmiten kaneille tulee yleensä kasvaimia ja niitä lääkärit ei leikkaa.on vaikeata nukuttaa vanhuksia.
      kannattaa kuitenkin ottaa selvää ettei se ole
      pastelluroosia.ilmestyy yleensä kaulan alueelle.sitä ei saa kokonaan pois,mutta lääkitys pitää sen kurissa.se on vähän ku herppes..

      • Rasvapattia mietin, mutta voivatko ne punoittaa, vai ovatko ihon värisiä? Ja tulisivatko yhden yön aikana? Kani on onneksi vielä nuori (alle 2v), joten esim. leikkaus pitäisi olla hieman turvallisempaa, kuin vanhalle kanille. Tosin leikkaushan on kanille aina riski.

        Tuo pasteurella pelottaa, sillä reximme sisko kuoli yhdessä vuorokaudessa ilmeisesti stressin laukaisemaan pasteurellaan :( Toisaalta kani oli tänäkin aamuna vielä pirteä ja söi, mutta soitan joka tapauksessa yhdeksältä eläinlääkäriaikaa.


      • hande-83 kirjoitti:

        Rasvapattia mietin, mutta voivatko ne punoittaa, vai ovatko ihon värisiä? Ja tulisivatko yhden yön aikana? Kani on onneksi vielä nuori (alle 2v), joten esim. leikkaus pitäisi olla hieman turvallisempaa, kuin vanhalle kanille. Tosin leikkaushan on kanille aina riski.

        Tuo pasteurella pelottaa, sillä reximme sisko kuoli yhdessä vuorokaudessa ilmeisesti stressin laukaisemaan pasteurellaan :( Toisaalta kani oli tänäkin aamuna vielä pirteä ja söi, mutta soitan joka tapauksessa yhdeksältä eläinlääkäriaikaa.

        Tultiin juuri eläinlääkäriltä, jonka diagnoosi oli verikorva (othema). Korvaan tehtiin viilto, josta veri saatiin poistettua. Haavan sisään laitettiin kortisonia ja antibioottia. Korva pitää käydä putsaamassa uudestaan jos vaiva toistuu. Muuten korva kuulemma näytti hyvältä. Pupsi juuri heräilee tokkuraisena, mahtoi olla hyvät mömmöt ;)


      • hande-83 kirjoitti:

        Tultiin juuri eläinlääkäriltä, jonka diagnoosi oli verikorva (othema). Korvaan tehtiin viilto, josta veri saatiin poistettua. Haavan sisään laitettiin kortisonia ja antibioottia. Korva pitää käydä putsaamassa uudestaan jos vaiva toistuu. Muuten korva kuulemma näytti hyvältä. Pupsi juuri heräilee tokkuraisena, mahtoi olla hyvät mömmöt ;)

        ...että tieteellinen nimi oli othematoma, eikä othema.


      • ...
        hande-83 kirjoitti:

        ...että tieteellinen nimi oli othematoma, eikä othema.

        onneksi kaikki meni hyvin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1320
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1157
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      99
      969
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      860
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      735
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      667
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe