Mulla alkaa mennä usko että nää "itsestään sulavat" tikit tulis koskaan sulamaan.
Synnytyksestä on tänään tasan kuukaus ja tikit on samassa kuosissa kun silloinkin.
Eikai tässä muuten mitään mutta kätilöpä oli solminut aika ikävään paikkaan semmosen ison solmun joka kävellessä hiertää emätinaukon toista puolta niin että jos pitemmälle kävelee saa tulla takasin kyyneleet silmissä.
SUUTUTTAA!
Koska näiden pirun tikkejen olis tarkotus sulaa?
tikit!
9
3077
Vastaukset
- synnärille
ja kysäise asiaa...Onhan tuo aika pitkä aika jo.
Ja varmasti on tukalaa liikkua.
Itse ainakin soittaisin sinne,tiedustelisin ja kertoisin kuinka kivuliasta liikkuminen on. Jospa ne ottas sen pois...pitäshän tuohon mennessä jo tikkien olla hävinny. - Niiskuniisku
Missä sairaalassa synnytit? Toiset sairaalat käyttävät oikeasti nopeasti sulavia tikkejä ja toiset pihistelevät ja ostavat hitaammin sulavia...
- ei sula
Toisilla eivät jostain syystä sula itsestään sulamaan tarkoitetut tikit. Onko sinulla aikaisemmin ollut sellaisia ja ovatko sulaneet? Joka tapauksessa kannattaa kysyä asiaa, vaikka neuvolastakin. Em. tapauksessa tikit voidaan kyllä poistaa ja vaikka ne olisivat osittain sulaneet, niin asialle voi sittenkin tehdä jotain. Itselläni tikit häipyivät 3 viikossa. Ihon sisällä ollut osa suli ja ihon ulkopuolella oleva tippui pois.
- meppe
Tammisaaressa synnytin.
Ei kyllä ennen ole tikkejä missään ollut ja alunperinkin vähän mietitytti koko sulaminen.
Pitää vissiin ens neuvola kerralla kysästä josko jotain voisi tehdä ennen loppu tarkastusta kun siihen on vielä 2viikkoa aikaa.
Jos ei jotain kohta tehdä niin lähden itse saksineni sen solmun kimppuun.
Joku päivä tässä kokeilin sitä solmua mutta tiukasti oli vielä kiinni. - Kanssasisaria varten
meppe kirjoitti:
Tammisaaressa synnytin.
Ei kyllä ennen ole tikkejä missään ollut ja alunperinkin vähän mietitytti koko sulaminen.
Pitää vissiin ens neuvola kerralla kysästä josko jotain voisi tehdä ennen loppu tarkastusta kun siihen on vielä 2viikkoa aikaa.
Jos ei jotain kohta tehdä niin lähden itse saksineni sen solmun kimppuun.
Joku päivä tässä kokeilin sitä solmua mutta tiukasti oli vielä kiinni.Ehdotan, että soitat Tammisaareen ja kerrot kokemuksestasi (siis synnytysosastolle). Tiedän, että käyttivät ennen eri tikkejä (nopeita) ja nykyään käytössä on juuri nuo hitaat tikit. Eivät opi, ellei joku kerro kokemuksesta. Näin autat kanssasisariasi tulevaisuudessa. Voisin käyttää nimimerkkiä Itse tuon kokenut!
Soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä saada aika, jolloin terveydenhoitaja poistaa nuo ompeleet. Naisen alapää paranee yleensä 1-2 viikossa (fyysisesti). Outoja tuntemuksia voi olla pitkäänkin, mutta nuo tikin kiristykset eivät kuulu asiaan!
kanssa laitettiin noita itsestään sulavia tikkejä ja niistä loppuja sit lääkäri nyppi pois jälkitarkastuksessa.
Mut kannattaa varmaan käydä poistattamassa, jos tuntuu hankaavan. - .,.
tikit ei koskaan sulannu,vaikka ne sanoo että ne sulaa,ne hiljattain tippui pois.4 kpl 6cm:n langanpätkä lähti.kerran oikein kutitti kun menin vihdoin tutkimaan että mikä kutittaa ja näkyi se langanpää,sitten lähti pissan kaa.
- itsestään sulavat..
minulle tehtiin sektio, mutta kuitenkin oli juuri nuo itsestään sulavat tikit. Jälkitarkastuksessa sitten myös minulta (kuten alla) poistettiin pala sulamatonta ommelta..Oli vähän tiukemmassa jo, kun kk oli ehtinyt leikkauksesta kulua.
- liian nopeasti
Päinvataisiakin kokemuksia on kuin edellisillä vastaajilla.
N. 1 1/2 viikkoa synnytyksestä kävin pienellä varovaisella kävelyllä. Yksi tikki (mulla oli joku 5 yhteensä) aukesi ja alapäähän jäi palkeenkieli. Ja sitähän ei enää uudellen ommella.
Seuraavalla kerralla pyysin kestävämpää tikkilankaa, mutta silloin ei tarvittukaan sitten kuin yksi tikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2085256Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki332657Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1292339"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2071953Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol601513Talousasiantuntija sanoo säästämisestä
" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine2681319Lieksa tukee kuntoutumista reilusti
Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito861171Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole791019Nato on käytännössä kuollut!
Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh299989Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos
Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.41972