Lainaatteko kaverille moottoripyöräänne jos
haluaa esim. ajaa sillä kesäloman?
lainaatteko kaverille moottoripyörää ?
41
5071
Vastaukset
- Kra
Lainaa
- tai..no
Tosikuski ei edes pyydä lainaksi! Minulle on joskus tyrkytetty kokeiltavaksi, en mielelläni ole ottanut.
- lainaa
koska niistä ns anna mä käyn ajaa pienet testi ajot niin niistä on kuultu niin monesti se ikävämpi puoli että on menty keula eellä lepikkoon...
- Turo--Inkeri
kaikkien ongelmien alku ja juuri. Se on vanha totuus, että laitteet ei parane lainassa, ja niitä juttuja on erityisen ikävä selvitellä kaverin kanssa, koska ensinnäkin siitä tulee hyvin äkkiä entinen kaveri.
Puhun nyt siis kokemattomista kuljettajista, tai hyvin vähän ajokokemusta omaavista (samaan ryhmään lasken sellaiset, jotka ovat joskus kauan, kauan sitten ajaneet pyörällä, mutta viimeiset 20v autolla).
Vanha mr. Murphyn lainalaisuus myös on, että kaikki vittumaisimmat viat ja muut murheenkryynit puskevat joukolla esille JUURI silloin, kun kaverisi ajaa pyörälläsi.
Jos on sellainen kaveri, joka on vuosia ajanut omalla pyörällä, ja hallitsee homman vaikka unissaan, sitten voisin lainata. Semmoiset tosin sitten eivät olekaan pyörää vailla!
Kokemattomalle kaverille, myös sille kauan sitten mp:llä ajaneelle, lainaaminen on ongelmien kerjäämistä.- Typyykkä
Vai ongelmien kerjäämistä... Voi Turo, lainaistikos autoa kaverilles...?
Mä olen ainakin antanut kavereiden kokeilla pyöriäni niin monta kertaa etten edes muista ja ainut kerta kun jotain on särkynyt muiden ajaessa on tapahtunut silloin kun jätkäkaverini oli puikoissa. Ja sekin ajoi mun prätkäl melkein yhtä usein kuin mä... Ts. joka päivä... En silti antais pyörääni kenelle tahansa, mutta jos on kortti jne niin mikä ettei!
Olen kyllä huomannut miten miehille etenkin moottoripyörä on usein niiiiiin tärkeä ja joku egon jatke, ettei sitä lainata vaikka kysyjällä olisi kokemustakin enemmän. Se nyt vaan on niin jotta kaverille ei anneta, ennemin kai muijaansa lainaavat.
Ja se jos mikä kertoo paljon siitä mikä on ollut motiivina ylipäänsä moottoripyörän hankinnalle... Hohhoijaa teidän kanssanne... - Typyykkä
Että oletko sä alkup. ihan aivoton kun tollasia edes kyselet??? Etkö sä poikaressu osaa päättää itse että lainaatko vai jätätkö lainaamatta! Jessus teidän kanssa!
- juuri oMan saanut
Typyykkä kirjoitti:
Että oletko sä alkup. ihan aivoton kun tollasia edes kyselet??? Etkö sä poikaressu osaa päättää itse että lainaatko vai jätätkö lainaamatta! Jessus teidän kanssa!
Kyselin muiden mielipiteitä
ja suurinosa ei lainaa
jokainen päättää itse.
Onhan noita kävijöitä ja vastaajiakin ollut kiitettävästi eli aiheellinen kysymys ollut. - Turo--Inkeri
Typyykkä kirjoitti:
Vai ongelmien kerjäämistä... Voi Turo, lainaistikos autoa kaverilles...?
Mä olen ainakin antanut kavereiden kokeilla pyöriäni niin monta kertaa etten edes muista ja ainut kerta kun jotain on särkynyt muiden ajaessa on tapahtunut silloin kun jätkäkaverini oli puikoissa. Ja sekin ajoi mun prätkäl melkein yhtä usein kuin mä... Ts. joka päivä... En silti antais pyörääni kenelle tahansa, mutta jos on kortti jne niin mikä ettei!
Olen kyllä huomannut miten miehille etenkin moottoripyörä on usein niiiiiin tärkeä ja joku egon jatke, ettei sitä lainata vaikka kysyjällä olisi kokemustakin enemmän. Se nyt vaan on niin jotta kaverille ei anneta, ennemin kai muijaansa lainaavat.
Ja se jos mikä kertoo paljon siitä mikä on ollut motiivina ylipäänsä moottoripyörän hankinnalle... Hohhoijaa teidän kanssanne.....on ihan muuta kuin "egon jatkamista" varten. Siinä on n.70hv ja 170kg, jo noista lukemista voit päätellä, sopiiko se miten nakkikioskipisteiden keräilyyn. Täälläkin sitä on nimitelty "tyttöjen pyöräksi", tosin veikkaan ettei ko. nimittelijöillä ole pyörää laisinkaan.
Ja siitä kaverille lainaamisesta vielä sen verran, että se on kautta aikain ollut yksi pahimpia kolariloukkuja. Jos tehtäisiin tilasto "omistajan ajamien" ja "kaverin lainassa ajamien" kilometrien välillä, jälkimmäinen töröttäisi siellä kuin mätä hammas. Jopa käyttäjän käsikirjoissa tiedetään nykyisin valistaa, että ÄLÄ lainaa kaverillesi, ja veikkaan vahvasti että tämä tieto on sinne tullut vakuutusyhtiöistä.
Miksi näin on? Kokemattomuus, näyttämisen halu, Murphyn laki... yhdessä aika paskamainen yhtälö. Ei minua se haittaisi, että laite kuluu käytössä, mutta koska on lisäksi olemassa riski, että sekä laite, että sen lainannut kaverini ovat heikossa hapessa, niin ei kiitos. Mutta lainaa toki vain omiasi edelleen niin paljon kuin itse haluat.
- Lil' Devil
Pääsääntöisesti en.
Sen pitää olla todella hyvä kaveri ja ennenkaikkea: kokemusta pyöräilystä.
Eräs vanha kaveri sanoi minulle että "älä koskaan lainaa pyörää, ei koskaan, ja jos lainaat niin vain silloin kun tiedät että hän TODELLA osaa ajaa pyörää".
Hän oli lainannut pyöräänsä ja kaveri oli sitten ajanut kokemattomuuttaan kolarin, ei kuollut eikä halvaantunut tms., mutta oli hyvin pitkään sairaalassa.
Kaveri kertoi että hän oli sitten syypää kaikkien sukulaisten ja tuttavien mielestä. Myöhemmin jopa kaverinkin mielestä.
Ei auttanut vaikka hän perusteli asiaa joka kantilta; hän oli syypää aina.
Tästä onnettomuudesta on yli 20 vuotta ja kaveri sanoi että hän on kuulemma vieläkin syypää; kaverin vanhemmat olivat näin edelleen sanoneet.
Eli en ole lainannut enkä tule lainaamaankaan.
Jos kaverisi haluaa prätkää lomallensa niin tässä vinkki:
http://www.suomenmp-vuokraus.nic.fi/- Kra
Silloin ainakin jos luovutat pyöräsi tietoisena:
- että henkilöllä ei ole ajo-oikeutta kyseiseen vehkeeseen
- kuski ei selvästikään ole ajokunnossa (nauttinut "tärpättiä tai muita huimausaineita") tai jostain muusta syystä ei kykene ajamaan
- että hänellä ei ole ajotaitoa vaikka kortti oliskin
Muussa tapauksessa lainaaja koheltaa kyllä ihan omaan piikkiinsä, eikä muita voida syyttää. Ja on hyvä tehdä lainaajalle selväksi, että jos kolhii pyörää, niin maksaa sitten omasta pussistaan koko homman.
- en lainaa
jos sulla on eukko kohta lainaa sitäkin? ..heh
- muuta
Voi lainata,paitsi prätkää ja misua.
- juuri oman saanut
En meinannut lainata .
Mulle m-pyörä jotenkin henkilökohtainen kun sitä huoltaa ja matkailee ..vaikka onkin rautaa,peltiä ja muovia..
perhe kuitenkin ykkösasia.
Hyvää matkaa
kesällä nostetaan hanskaa. - green team
vois tuota misua lainata, pysyypä pois kotoa,
mutta tota pyörää en kyllä lainaa!!
- JIIKOO
Jos lainaaja osaa ajaa motukalla niin miksei. Sehän on vain rautaa, kumia ja muuta roinaa. Jotkut pervot pitävät jopa motukkaa suurimpana rakkautenaan. Sick!
- mutta vihamiehille
kyllä.Kolmesta on tullut jo ex-vihamiehiä.
Ainut hekkous,että yhtä ex:ää kohti tulee noin
16 uutta vihamiestä. - laripekka lainamies
Ainahan sitä kaverille. Hondan lainasin toissakesänä venäläiselle ystävälleni, mutta ei ole vielä palauttanut. Jollei olisi kaveri, niin alkaisin jo epäillä...
- ArcticEli
ja valitut on ne joille lainaan, harvat joille edes mielessäni näytän vihreää valoa...
- blackwomans
En todellakaan lainaa,senhän takia sit on joskus mp hankittu,et itse pääsee matkan kun siltä tuntuu.
Mitä järkee ees ois lainata,pitäiskö itse sit ajella autolla koko kesän ja kateellisena funtsia miten ihanaa ois matkaa taittaa omalla mp.llä.
Mut oon kyllä itse lainannut xx:n mp.tä.mut siitä ei saa kertoa kenellekkään ,oon vielä salaa ottanu sen meidän tallista.- juuri oman saanut
ei hätää jos kukaan ei huomannut??
..-hymyilee-.. - blackwomans
juuri oman saanut kirjoitti:
ei hätää jos kukaan ei huomannut??
..-hymyilee-..Kun se kaks viikkoa aneli et ota minut:)
Siis se moottoripyörä,niin enhän mä voi olla niin julma,etten ois lenkkiä sillä heittänyt.
Arvaa miten tyytyväinen se oli lenkin jälkeen,kiitteli moneen kertaan:)
Eikä hiiskunut omistajalleen mitään,eikä kukaan nähnyt:) - juuri oman saanut
blackwomans kirjoitti:
Kun se kaks viikkoa aneli et ota minut:)
Siis se moottoripyörä,niin enhän mä voi olla niin julma,etten ois lenkkiä sillä heittänyt.
Arvaa miten tyytyväinen se oli lenkin jälkeen,kiitteli moneen kertaan:)
Eikä hiiskunut omistajalleen mitään,eikä kukaan nähnyt:)tiedän että naisilla hellät kädet
ne ei rääkkää (konetta)
salaa voisin lainata
kun en itse tiedä asiasta : )
mutta tarkka pitää olla ettei jää kiinni jos tankki tyhjä,
kolhut? jne. silloin herää epäilyt - blackwomans
juuri oman saanut kirjoitti:
tiedän että naisilla hellät kädet
ne ei rääkkää (konetta)
salaa voisin lainata
kun en itse tiedä asiasta : )
mutta tarkka pitää olla ettei jää kiinni jos tankki tyhjä,
kolhut? jne. silloin herää epäilytNoihin moottoripyöriin purkaa,kun ne paineet voi purkaa johonkin muhunkin:)
Nätisti niitä pitää käsitellä,mut ne voi kietoa pikkusormen ympärille,niinkuin niiden omistajankin.
Bensaa saa lisää,mut kolhuja...pahempi homma,vielä jos joku törppö autoilija ajaa perään tai kylkeen;(
Onneksi niin ei ole sattunut,salaa lainaamallani moottoripyörällä ajellessa. - juuri oMan saanut
blackwomans kirjoitti:
Noihin moottoripyöriin purkaa,kun ne paineet voi purkaa johonkin muhunkin:)
Nätisti niitä pitää käsitellä,mut ne voi kietoa pikkusormen ympärille,niinkuin niiden omistajankin.
Bensaa saa lisää,mut kolhuja...pahempi homma,vielä jos joku törppö autoilija ajaa perään tai kylkeen;(
Onneksi niin ei ole sattunut,salaa lainaamallani moottoripyörällä ajellessa.silloinhan ne onnettomuudet tapahtuukin kun autoilija näkee hyvännäköisen perän : )
tai upeasti kaarevan kyljen
- Reanisti
Et kai ole tosissasi? Otsikon nähdessäni luulin, että kysyt "lainaatko pyörää koeajolle", johon vastaus olisi siihenkin ollut EN, mutta että oikein loman ajaksi... :D Heh...
Ei ole ollut tapana itsekään toisten kulkuneuvoja käyttää. Jokainen hankkii omansa.- juuri pyörän saanut
Ainakin alkuosa käsittänyt kysymyksen oikein..
kohta aihe karkaa käsistä...
Sanottakoon sekin etten pyytänyt m-pyörää
lainaksi teiltä entiselle kaverilleni.. heh
- IDEA
lainaa moottoripyörää enkä myöskään autoa, veneestä puhumattakaan edes velimiehelle!
- jaku
sillä tavara ei yleensä lainassa parane.
- oot
Lainaatko sinä akkaasi, jos kaveri on puutteessa?
- veljelle/veljeltä
Lainaan pyörää(900:sta)saan veneen(yli5m/60hv) traileri ja auto.No proplem.
jos en tiedä kaverin taidoista ja jos vaikka olisin kahden vaiheilla, todennäköisesti en.
En yleensä itsekkään aja kaverin pyörällä jos en oo osto-aikeissa.- ixx
en saatana lainaa kyseliöitä on ollut olen sanonut koeajakaa liikken pyöriä.
- tarvetta
ollut, kaikilla kavereilla on myös pyörät. Joskus vaihtelun vuoksi vaihdamme ristiin retken ajaksi ja taukokahvilla haukutaan muut ja kehutaan omat :)
- lähtien
lainaan,paitsi vaimoa.Onko tää pärrä nyt senkummoisenpi vehje kuin esim.auto tai vene,
kaikki on ehjänä tullut takaisin.Toiset
ne ei lainaa kirvestäkään saati sitten rautakankee,saattaapi joku väänellä mutkalle.
Tottakai se joka lainaa tietysti on vahingon sattuessa korvausvelvollinen...itsestäänselvyys.- jännitti
mä lainasin vaimoni kerran viikonlopuksi. kaveri haki lauantaina iltapäivällä ja palautti sunnuntai-iltana ihan ehjänä ja iloisella mielellä. reidet tosin olivat kipeät ja pikkuhousut tahmaiset. kumejakaan ei tarvittu.
- Londaan
Fillaria kaiffarille.
Senkus ajelee koko kesän ihan ilmatteeks.
Antaa kaffaa vaan ja kumiakin saa polttaa jos ossoo.
Kaikkien pitäis lainata mopoa kaiffarille. - Timo Teee
EN lainaa pyörääni kenellekään! Minun pyörällä ajan minä, ei kukaan muu!
Tämän kaikki kaverini tietävät, eikä kukaan ole koskaan kysynyt edes tyypitystä. - pankinjohtajatar
vastuu jää ajajalle
- zimmi
Opin tämän jo teininä kun lainasin toista mopoani parillekin kaverille "tyyppejä" varten.
1. tarina: Jarrut katosivat, tyyppi sai pysäytettyä vasta T-risteyksessä autotallin seinään. Onneksi vauhti oli sen verran jo hiljentynyt ettei käynyt kuinkaan.
2. tarina: Liian tehokas härveli ja kaveri ei huomannut että tien yli kulki koiran talutushihnan naru. Koira kuulemma "singahti", mutta muuten ei kai tapahtunut "mitään". Jäi vähän epäselväksi...
Kuten joku jo sanoikin - hankalimmat tilanteet syntyvät juuri silloin kun lainaat jollekulle sen härvelin. - jos menopeli sattuu
olemaan ketjuvetoinen. Moottoripyörää taas en lainaa.
- sellainen
pyörä joita ei suomessa montaa ole niin moni haluaisi kyllä kokeilla. Ja muutamat ovatkin voineet pikku pätkän ajaa siten että on vaihdettu välillä kuskia. Mutta mietin kyllä aika tarkkaan, kenelle annan edes kokeiltavaksi. Pidemmäksi aikaa ei kenellekään-koskaan! Sama koskee kesällä myös venettäni, on kokemattoman käsissä vaarallinen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991