Suomen lippua häpäisy

ylpeä Suomalainen

Suomen lippua häpäistään törkeästi kerran vuodessa
nostamalla se salkoon ruotsalaisuuden päivänä.

Minäkin haluaisin silloin liputtaa, mutta laskemalla
lipun puolitankoon osoittaakseni kunnioitustani
nöyryytetyn Suomalaisuuden puolesta.

Mitä laki sanoo?

7

3019

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymmenes

" 8 §

Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)

Joka oikeudettomasti käyttää tasavallan presidentin lippua tai muuta valtiolippua taikka käyttää sellaista Suomen lippua, johon vastoin 6 §:n säännöksiä on sijoitettu lisäkuvioita, tahi Suomen lippuna pitää kaupan sellaista lippua, joka väreiltään tai mittasuhteiltaan selvästi poikkeaa tämän lain tai sen nojalla annettujen säännösten ja määräysten mukaisesta lipusta, on tuomittava Suomen lipusta annettujen säännösten rikkomisesta sakkoon."
      Finlex (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780380)

• kymmenes

ja wikipedia tietää myös:
        "Suruliputus ilman kuolemantapausta on hyvän tavan vastaista ja siitä voidaan tuomita sakkoon.

Laki Suomen lipusta 8§:

"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)"

• ++++++++++++++++
        kymmenes kirjoitti:

ja wikipedia tietää myös:
        "Suruliputus ilman kuolemantapausta on hyvän tavan vastaista ja siitä voidaan tuomita sakkoon.

Laki Suomen lipusta 8§:

"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)"

jos tupakan valmistus loppuu, laitan kostoksi suomen lipun koiranpaskaan.

• Kallis kotimaa!

on myös vapautemme tunnus,jonka väestömme on häpäissyt antamalla maamme hallinnan muualle.

• fewfweerg

Minun vapauteni tulee kylläkin ihan luonnosta. Olen vapaa liikkumaan ympäriinsä, koska se on ihmisluonto, olla vapaa.

Maiden lipuilla pyyhin perseeni.

• Totuudentorvi
        fewfweerg kirjoitti:

Minun vapauteni tulee kylläkin ihan luonnosta. Olen vapaa liikkumaan ympäriinsä, koska se on ihmisluonto, olla vapaa.

Maiden lipuilla pyyhin perseeni.

Somalia on vapaa maa kun ei ole mitään oikeaa hallintoa. Mene sinne nauttimaan vapaudesta. Ehdit ehkä nauttia parikin tuntia ennen kuin lähtee nirri.

• jjio

niinkkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      790
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      620
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      605
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      595
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      532
    9. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    Aihe