Suomen lippua häpäistään törkeästi kerran vuodessa
nostamalla se salkoon ruotsalaisuuden päivänä.
Minäkin haluaisin silloin liputtaa, mutta laskemalla
lipun puolitankoon osoittaakseni kunnioitustani
nöyryytetyn Suomalaisuuden puolesta.
Mitä laki sanoo?
Suomen lippua häpäisy
7
2764
Vastaukset
- kymmenes
" 8 §
Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)
Joka oikeudettomasti käyttää tasavallan presidentin lippua tai muuta valtiolippua taikka käyttää sellaista Suomen lippua, johon vastoin 6 §:n säännöksiä on sijoitettu lisäkuvioita, tahi Suomen lippuna pitää kaupan sellaista lippua, joka väreiltään tai mittasuhteiltaan selvästi poikkeaa tämän lain tai sen nojalla annettujen säännösten ja määräysten mukaisesta lipusta, on tuomittava Suomen lipusta annettujen säännösten rikkomisesta sakkoon."
Finlex (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780380)- kymmenes
ja wikipedia tietää myös:
"Suruliputus ilman kuolemantapausta on hyvän tavan vastaista ja siitä voidaan tuomita sakkoon.
Laki Suomen lipusta 8§:
"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)" - ++++++++++++++++
kymmenes kirjoitti:
ja wikipedia tietää myös:
"Suruliputus ilman kuolemantapausta on hyvän tavan vastaista ja siitä voidaan tuomita sakkoon.
Laki Suomen lipusta 8§:
"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)"jos tupakan valmistus loppuu, laitan kostoksi suomen lipun koiranpaskaan.
- Kallis kotimaa!
on myös vapautemme tunnus,jonka väestömme on häpäissyt antamalla maamme hallinnan muualle.
- fewfweerg
Minun vapauteni tulee kylläkin ihan luonnosta. Olen vapaa liikkumaan ympäriinsä, koska se on ihmisluonto, olla vapaa.
Maiden lipuilla pyyhin perseeni. - Totuudentorvi
fewfweerg kirjoitti:
Minun vapauteni tulee kylläkin ihan luonnosta. Olen vapaa liikkumaan ympäriinsä, koska se on ihmisluonto, olla vapaa.
Maiden lipuilla pyyhin perseeni.Somalia on vapaa maa kun ei ole mitään oikeaa hallintoa. Mene sinne nauttimaan vapaudesta. Ehdit ehkä nauttia parikin tuntia ennen kuin lähtee nirri.
- jjio
niinkkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346