Suomen lippua häpäisy

ylpeä Suomalainen

Suomen lippua häpäistään törkeästi kerran vuodessa
nostamalla se salkoon ruotsalaisuuden päivänä.

Minäkin haluaisin silloin liputtaa, mutta laskemalla
lipun puolitankoon osoittaakseni kunnioitustani
nöyryytetyn Suomalaisuuden puolesta.

Mitä laki sanoo?

7

3019

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymmenes

" 8 §

Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)

Joka oikeudettomasti käyttää tasavallan presidentin lippua tai muuta valtiolippua taikka käyttää sellaista Suomen lippua, johon vastoin 6 §:n säännöksiä on sijoitettu lisäkuvioita, tahi Suomen lippuna pitää kaupan sellaista lippua, joka väreiltään tai mittasuhteiltaan selvästi poikkeaa tämän lain tai sen nojalla annettujen säännösten ja määräysten mukaisesta lipusta, on tuomittava Suomen lipusta annettujen säännösten rikkomisesta sakkoon."
      Finlex (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780380)

• kymmenes

ja wikipedia tietää myös:
        "Suruliputus ilman kuolemantapausta on hyvän tavan vastaista ja siitä voidaan tuomita sakkoon.

Laki Suomen lipusta 8§:

"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)"

• ++++++++++++++++
        kymmenes kirjoitti:

ja wikipedia tietää myös:
        "Suruliputus ilman kuolemantapausta on hyvän tavan vastaista ja siitä voidaan tuomita sakkoon.

Laki Suomen lipusta 8§:

"Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestä sakkoon. (21.4.1995/588)"

jos tupakan valmistus loppuu, laitan kostoksi suomen lipun koiranpaskaan.

• Kallis kotimaa!

on myös vapautemme tunnus,jonka väestömme on häpäissyt antamalla maamme hallinnan muualle.

• fewfweerg

Minun vapauteni tulee kylläkin ihan luonnosta. Olen vapaa liikkumaan ympäriinsä, koska se on ihmisluonto, olla vapaa.

Maiden lipuilla pyyhin perseeni.

• Totuudentorvi
        fewfweerg kirjoitti:

Minun vapauteni tulee kylläkin ihan luonnosta. Olen vapaa liikkumaan ympäriinsä, koska se on ihmisluonto, olla vapaa.

Maiden lipuilla pyyhin perseeni.

Somalia on vapaa maa kun ei ole mitään oikeaa hallintoa. Mene sinne nauttimaan vapaudesta. Ehdit ehkä nauttia parikin tuntia ennen kuin lähtee nirri.

• jjio

niinkkö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      649
      1353
    2. 97
      1159
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      194
      870
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      316
      815
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      219
      749
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      703
    7. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      661
    8. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      225
      615
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      610
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      561
    Aihe