automaatin valo syttyy ajon eka kilometrillä, vaihtaa pienemmälle ja ei toimi kunnolla.moottorilämmön noustessa tiettyyn pisteeseen auton voi sammuttaa ja automaatti toimii taas normaalisti. sama vika kesät talvet.auto on -99/00 malli tdi scenic.wetteri rovaniemi totesi että vaihda laatikko.
automaattilaatikko
7
5396
Vastaukset
- GearBox
... että vika on mangneettiventtiileissä tai hydrauliikkayksikössä, menee vikatilaan ja kuittautuu virrat katkaisemalla. Käytä se korjaamolla joka ymmärtöää automaattien päälle. Ei siihen koko vaihteistoa tarvitse vaihtaa.
- mja
"Vaihdetaan NNN" on aika yleinen neuvo Renault-ketjussa nykyään. Automaattivaihteiston huoltaminen ei varmaankaan kuulu Renaultilla koulutusohjelmaan, mutta paljon vähäisemmatkin hommat kuitataan kokonaisten yksiköiden eli "modulien" vaihtamisella. On helpompaa maksattaa koko osa asiakkaalla (tehdastakuulla, huoltosopparilla) kuin ruveta likaiseen ja vaivalloiseen hommaan - joka tulisi asiakkaalle varmaan yhtä kalliiksi.
Vaimon Cliossa menivät 6 v jälkeen todennäköisesti lämppärin puhaltimen hiilet. Vaihtoivat koko puhallinmoottorin (400 e), mitäs sitä turhaan avaamaan... Olen itse vaihtanut 70-luvulla silloisen Renault 8S:n puhallinmoottorin hiilet. Ei ollut iso homma, kun puhallinmoottori oli irroitettu, meni hiilien vaihtamiseen noin puoli tuntia. Silloin hiilet haettiin Autorexin varaosatiskiltä, nyt moottoriyksikkö tilataan Volvolta Ruotsista.
Omassa Scenic 04:ssa lakkasi 2 vuoden (!!) ikäisenä sisäilman kierrätyksen läppämoottori toimimasta. Kierrätys ei mennyt päälle, vaikka näyttö niin väittikin. Ensimmäisellä korjaamokäynillä eivät viitsineet edes tutkia vikaa, vaan panivat tietokoneen päälle, ja diagnostiikka sanoi OK. Niin kirjoitti sitten asentajakin, aika saavutus kun ottaa huomioon miten kovaa pöhinää sisäilman kierrätys olisi pitänyt, _jos_ se olisi mennyt päälle. Olisi kannattanut katsoa naapuriautosta. Toisella käynnillä läppämoottoriyksikkö sitten vaihdettiin takuuna. Aikaa ensimmäisestä ajantilauksesta toimivaan autoon kului 2,5 kk.
Epäilemättä autojen moottorielektroniikka on mennyt niin mutkikkaaksi, ettei niitä edes voi korjata. Kun vanhanajan asentajat alkavat loppua ja tilalle tulee ammatillisesta oppilaitoksesta tuoreita tapauksia, niin uskotaan enemmän tietokonetta kuin omia korvia. Automaattilaatikoiden täyskorjaus on toki epämielekästä, mutta niiden tavalliset kulumisviat ovat sellaisia, että viallisen osan vaihtaminen sujuu laatikkoa irroittamatta. Hydrauliikkayksikkö kyllä kuluu ja se on vaihdettavissa. Vehossa esmes vaihtoivat pumpun kaverin Citroen C5:n laatikosta, joka on käytännössä sama kuin Renaultin ProActive. Se meni vikatilaan samoilla oireilla kuin kysyjälläkin, hydraulikkapaine oli kuluneen pumpun takia liian pieni. - perttu
mja kirjoitti:
"Vaihdetaan NNN" on aika yleinen neuvo Renault-ketjussa nykyään. Automaattivaihteiston huoltaminen ei varmaankaan kuulu Renaultilla koulutusohjelmaan, mutta paljon vähäisemmatkin hommat kuitataan kokonaisten yksiköiden eli "modulien" vaihtamisella. On helpompaa maksattaa koko osa asiakkaalla (tehdastakuulla, huoltosopparilla) kuin ruveta likaiseen ja vaivalloiseen hommaan - joka tulisi asiakkaalle varmaan yhtä kalliiksi.
Vaimon Cliossa menivät 6 v jälkeen todennäköisesti lämppärin puhaltimen hiilet. Vaihtoivat koko puhallinmoottorin (400 e), mitäs sitä turhaan avaamaan... Olen itse vaihtanut 70-luvulla silloisen Renault 8S:n puhallinmoottorin hiilet. Ei ollut iso homma, kun puhallinmoottori oli irroitettu, meni hiilien vaihtamiseen noin puoli tuntia. Silloin hiilet haettiin Autorexin varaosatiskiltä, nyt moottoriyksikkö tilataan Volvolta Ruotsista.
Omassa Scenic 04:ssa lakkasi 2 vuoden (!!) ikäisenä sisäilman kierrätyksen läppämoottori toimimasta. Kierrätys ei mennyt päälle, vaikka näyttö niin väittikin. Ensimmäisellä korjaamokäynillä eivät viitsineet edes tutkia vikaa, vaan panivat tietokoneen päälle, ja diagnostiikka sanoi OK. Niin kirjoitti sitten asentajakin, aika saavutus kun ottaa huomioon miten kovaa pöhinää sisäilman kierrätys olisi pitänyt, _jos_ se olisi mennyt päälle. Olisi kannattanut katsoa naapuriautosta. Toisella käynnillä läppämoottoriyksikkö sitten vaihdettiin takuuna. Aikaa ensimmäisestä ajantilauksesta toimivaan autoon kului 2,5 kk.
Epäilemättä autojen moottorielektroniikka on mennyt niin mutkikkaaksi, ettei niitä edes voi korjata. Kun vanhanajan asentajat alkavat loppua ja tilalle tulee ammatillisesta oppilaitoksesta tuoreita tapauksia, niin uskotaan enemmän tietokonetta kuin omia korvia. Automaattilaatikoiden täyskorjaus on toki epämielekästä, mutta niiden tavalliset kulumisviat ovat sellaisia, että viallisen osan vaihtaminen sujuu laatikkoa irroittamatta. Hydrauliikkayksikkö kyllä kuluu ja se on vaihdettavissa. Vehossa esmes vaihtoivat pumpun kaverin Citroen C5:n laatikosta, joka on käytännössä sama kuin Renaultin ProActive. Se meni vikatilaan samoilla oireilla kuin kysyjälläkin, hydraulikkapaine oli kuluneen pumpun takia liian pieni."Automaattilaatikoiden täyskorjaus on toki epämielekästä, mutta niiden tavalliset kulumisviat ovat sellaisia, että viallisen osan vaihtaminen sujuu laatikkoa irroittamatta."
No sinähän näppärä kaveri olet jos automaattiaskin kuluvia osia aski autossa kiinni ollessa vaihdat. Kannattais varmaan pyrkiä alalle, tuohon ei joka äijä pystykkään - R19
perttu kirjoitti:
"Automaattilaatikoiden täyskorjaus on toki epämielekästä, mutta niiden tavalliset kulumisviat ovat sellaisia, että viallisen osan vaihtaminen sujuu laatikkoa irroittamatta."
No sinähän näppärä kaveri olet jos automaattiaskin kuluvia osia aski autossa kiinni ollessa vaihdat. Kannattais varmaan pyrkiä alalle, tuohon ei joka äijä pystykkäänTuon PSA-Renault automaatin yleisimmät viat voi korjata itse,samoin öljyt voi vaihtaa itse,öljyt on Esson valmistamat.
Ja ne ÖLJYT tulee todellakin vaihtaa noihin!
Jos Volvolla eivät osaa tehdä muuta kun vaihtaa laatikon uuteen voi voi vaan.
Tietääkseni -98 uudemmissa 4-vaihteinen automaatti on PSA:n valmistama,Citroënin tyyppikoodi on AL4 - Perttu
R19 kirjoitti:
Tuon PSA-Renault automaatin yleisimmät viat voi korjata itse,samoin öljyt voi vaihtaa itse,öljyt on Esson valmistamat.
Ja ne ÖLJYT tulee todellakin vaihtaa noihin!
Jos Volvolla eivät osaa tehdä muuta kun vaihtaa laatikon uuteen voi voi vaan.
Tietääkseni -98 uudemmissa 4-vaihteinen automaatti on PSA:n valmistama,Citroënin tyyppikoodi on AL4Yllättävän paljon helpompi purkaa automaattiaski kun se on pöydällä, jos et tajunnut kettuilun syytä. Hydrauliikkayksikön vielä irroittaa aski paikoillaan, tosin toisissa malleissa pitää sitäkin varten purkaa paljon kamaa edestä pois
- R19
Onkos siihen vaihdettu ikinä edes öljyjä?
60tkm välein öljynvaihto noihin automaatteihin.- Kaukomakkinat
Mulla itsellä on Rellu laguna automaatti ajettu 500000km ei öljyä vaihdettu kertaakaan laatikkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783