Puupapille jotain uskostamme:

Haluan kertoa sinulle sen, että minulla on hyvin paljon kokemuksia juuri helluntiuskosta, enkä siten halua olla missään tekemisissä sen kanssa. Minulla olisi hyvin paljon kerrotavaakin, kun ihansukulais ja kaveripiirissä on liikkeeseen kuuluvia. Olen kertakaikkiaan kyllästynyt niihin juttuihin parantamisihmeistä ja muusta potaskasta.

Kerran tässä kaverini laittoi minulle helluntaitilaisuuden oulusta, jossa tämä mustalainen (Rainer) tanssi seurakunnan edessä ja oli pari nuorempaa mukana. Seurakunta nytkytteli mukana. Minusta tuo oli viihdettä parhaimmillaan. Kiitos ei!

Uskovainen ei elä niinkuin maailma elää, eikä istu siellä missä pilkaajat istuvat.

Kun Jumala on jo vahvistanut Sanansa, meidän ei tule vaatia uusia merkkejä voidaksemme uskoa, vaan meidän tulee uskoa ja pitäytyä apostoliseen Raamatun sanaan ja sen mukaiseen saarnaan Herrasta Kristuksesta. Erityiset merkit ja ihmeet, eivät siis ole oikean kirkon tuntomerkki, vaan oikean kirkon pettämättömät tuntomerkit ovat puhdas Jumalan sanan saarna ja oikein jaetut sakramentit.
1Kor.1:21-23: Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus.
Luuk.16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: ”Heillä on Mooses ja Profeetat, kuulkoot niitä”. Niin hän (rikas mies sanoi: ”Ei isä Aabraham; Vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen”: Mutta Aabraham sanoi hänelle: ”Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös”.

Miten väärät ihmeet voi erottaa oikeista?
Väärät ihmeet voivat olla niin taitavasti naamioituja ja ne saattavat tapahtua niin suuren hurskauden myötä, että niiden valheellisuuden havaitseminen voi olla ylivoimaisen vaikeata.
Matt.24:4,24: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä…Sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Miten voimme välttyä eksytyksiltä?
Meidän ei tule juosta ihmeiden perässä, vaan meidän tulee etsiä puhdasta Jumalan sanan oppia ja pysyä siinä. Samalla meidän tulee karttaa toisoppisia, vaikka heidän ihmeensä vaikuttaisivatkin aidoilta. 2,Tes.2:10: He (ne, jotka seuraavat Antikristuksen ihmeitä) joutuvat kadotukseen sen tähden, etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Katso esim. 5.Moos.13:1-4).

Millaiset ihmeet ovat suurimpia? Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esim. epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opinnolliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä.

36

1154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iltatuulen viesti

      on paiseinen ja mätä.

      • Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi.

        Tästä ovat monet (helluntailaiset) todistuksensa antaneet: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Noita kieliä puhutaan pakanauskoissakin.

        Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.

        Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna).
        Pyhä Raamattu on kirjoitettu, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli aina ja kaikkialla, ”osoittautuvat” ja ovat lakanneita, sillä eihän enää ole murrosaikaakaan.


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi.

        Tästä ovat monet (helluntailaiset) todistuksensa antaneet: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Noita kieliä puhutaan pakanauskoissakin.

        Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.

        Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna).
        Pyhä Raamattu on kirjoitettu, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli aina ja kaikkialla, ”osoittautuvat” ja ovat lakanneita, sillä eihän enää ole murrosaikaakaan.

        Ensikin vapaissa suunnissa ei edes puhuta sakramenteistä, koska niille ei ole Raamatullista perustaa, niitä ei esiinny siellä.

        Jos luet oman kirjoituksesi vielä kerran, ja yrität soveltaa niitä Raamattuun, se voi tuottaa vaikeuksia, mutta olen kopioinut sinulle tekstin alla. Tavoittele sinä myös armolahjoja, kuten Paavali siitä juuri sinulle mainitsee.

        Uskon myös LLL ihmisen, joka on Jumalalle tärkeä, saavan tuon tavoitellun armolahjan, kileillä puhumisen, jos antaa oikeasti sydämmensä Jeesukseele, ei vain seurakunnalle.

        Sinun texti;
        Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Noita kieliä puhutaan pakanauskoissakin.

        Raamtun texti;
        WeHa, tämä on suora lainaus kirjoituksestasi; onkohan se kirjoitettu niin > Jos kiitä Jumalaa vain Hengelläsi, voi paikalla oleva siihen sanoa vain Aamen, kun HÄN EI YMMÄRRÄ MITÄ SANOT, Sinä kyllä kiität hyvin, mutta tuo toinen ei siitä hyödy. MINÄ PUHUN KIELILLÄ ENEMMÄN KUN KUKAAN TEISTÄ JA SIITÄ KIITÄN JUMALAA. 1 Kor 14;16. Sitten tuo 1 Kor 12; 28> Paavali sanoo etteivät kaikki puhu kielillä. Sinun versiosi, Mutta Sanassa. JUMALA ON SEURAKUNNASSAAN ASETTANUT ENSINNÄKIN JOTKUT APOSTOLEIKSI, TOISEKSI JOTKUT PROFEETOIKSI,JA VIELÄ JOTKUT OPETTAJIKSI. MUUTAMILLA ON VOIMA TEHDÄIHMEITÄ, TOISLLA PARANATMISEN LAHJA, TOISLLA KYKY AUTTAA MUITA,TOIMIA JOHTAJINA TAI PUHUA KILELILLÄ. Sitten jatkuu 31> MUTTA TAVOITELKAA KAIKKEIN ARVOKKIMPIA ARMOLAHJOJA, NYT MINÄ OPSITAN TEILLE TIEN.

        Kyllä edellä olevat armolahjat, Kielillä puhumisen, parantamisen aromilahja, ihmeiden tekemisen armolahja, profetoimisen armolahja on Jeesuksen seurakunnan merkki, ja jos ne puuttuu, uupuu myös Pyhä Henki. Joten Älä veljeni WeHa vääristele Pyhän Hengen armolahjoja, ne on merkki.
        Sitten se kätten päälle paneminen, se on vain meidän Kristittyjen tehtävä, ja ei mikään väittämästäsi huolimatta Raamatussa ole vahentunutta, Jeesus syntyy aina joka aamu, kuten uskokin meidän sydämmeemme uutena, Jumalle kiitos, Sana on muuttumaton.

        Tuntuu pahalta, jos tätä tanssia arvstellaan pahalla, Raamatussa usein tanssittiin ilosta ja autuudesta, sekä toivosta, ei siinä ole mitään pahaa. Samoin kun pieni lapsi, kun kuulee musikkia, hän alkaa keinahdella, se on Jumalan luomaa tuo musiikki. Toisaalta jos sitä vertaa kiipeilyyn Suurten seurojen teltan keksisalkoon, on on musiikii ja tanssi heiman elegantimpaa, se on myös rytkikkäämpää.

        Siunausta


      • ...
        weha kirjoitti:

        Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi.

        Tästä ovat monet (helluntailaiset) todistuksensa antaneet: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Noita kieliä puhutaan pakanauskoissakin.

        Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.

        Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna).
        Pyhä Raamattu on kirjoitettu, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli aina ja kaikkialla, ”osoittautuvat” ja ovat lakanneita, sillä eihän enää ole murrosaikaakaan.

        Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin.

        _______________________________________

        Esim. juuri lestadiolaisuudessa opetetaan, että jollei tunne sydämessään, että kaikki perinnäissäännöt ovat syntiä, ei ole saanut Pyhää henkeä. Lestadiolaiset ovat siis tehneet perinnäissäännöistä sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahden luokan kristittyjä, niitä jotka mukamas ovat uskossa ja sen merkkinä he tuntevat omassatunnossaan perinnäissäännöt synniksi, ja niitä jotka ovat etsivällä mielellä, mutta jotka eivät ole vielä saaneet "Pyhän henkeä" ja sen mukana tulevaa ymmärrystä.


      • ... kirjoitti:

        Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin.

        _______________________________________

        Esim. juuri lestadiolaisuudessa opetetaan, että jollei tunne sydämessään, että kaikki perinnäissäännöt ovat syntiä, ei ole saanut Pyhää henkeä. Lestadiolaiset ovat siis tehneet perinnäissäännöistä sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahden luokan kristittyjä, niitä jotka mukamas ovat uskossa ja sen merkkinä he tuntevat omassatunnossaan perinnäissäännöt synniksi, ja niitä jotka ovat etsivällä mielellä, mutta jotka eivät ole vielä saaneet "Pyhän henkeä" ja sen mukana tulevaa ymmärrystä.

        Koska laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle ja "Jumalan terveellinen armo opettaa siviästi elämää ja jumalattoman menon hylkäämään". On siis pyhä henki se, joka on Jumalan lapsella kotiopettajana. Se on kyllä tarkempi kuin lain henki, mutta se tapahtuu vapaasta hengen tahdosta. Parempi olla tarkka synnin suhteen, kuin etsiä rajoja.

        Jos synnit ovat anteeksi, Pyhä Henki todistaa sen ihmisen sydämessä ja tuo pelastusvarmuuden joka ei perustu mihinkään tietoon tai opittuun, vaan Jumalan, yli ihmisymmärryksen käyvään rauhaan.

        Jonka Poika on tehnyt vapaaksi hän on (synnin orjuudesta) todella vapaa. Maailma puhuu säännöistä, mutta ei ole kysymys säännöistä vaan Jumalan lapsi ei halua elää niin että tunto turmeltuu ja sydän mieltyy siihen "mitä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus, ei se ole Isästä, vaan se on maailmasta. "

        Kuitenkin on niin että mikä lihasta syntynyt on, on vain liha joka ei koskaan uudestisynny ja siksi se koko ajan on vetämässä maailmaan ja syntiin. Tarvitaan jokapäiväistä evankeliumin uskomista ja syntein pois panemista ettei sydän saastuis ja Pyhä Henki pakenis.


      • kysymyksiä:
        weha kirjoitti:

        Koska laki päättyy Jumalan valtakunnan rajalle ja "Jumalan terveellinen armo opettaa siviästi elämää ja jumalattoman menon hylkäämään". On siis pyhä henki se, joka on Jumalan lapsella kotiopettajana. Se on kyllä tarkempi kuin lain henki, mutta se tapahtuu vapaasta hengen tahdosta. Parempi olla tarkka synnin suhteen, kuin etsiä rajoja.

        Jos synnit ovat anteeksi, Pyhä Henki todistaa sen ihmisen sydämessä ja tuo pelastusvarmuuden joka ei perustu mihinkään tietoon tai opittuun, vaan Jumalan, yli ihmisymmärryksen käyvään rauhaan.

        Jonka Poika on tehnyt vapaaksi hän on (synnin orjuudesta) todella vapaa. Maailma puhuu säännöistä, mutta ei ole kysymys säännöistä vaan Jumalan lapsi ei halua elää niin että tunto turmeltuu ja sydän mieltyy siihen "mitä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus, ei se ole Isästä, vaan se on maailmasta. "

        Kuitenkin on niin että mikä lihasta syntynyt on, on vain liha joka ei koskaan uudestisynny ja siksi se koko ajan on vetämässä maailmaan ja syntiin. Tarvitaan jokapäiväistä evankeliumin uskomista ja syntein pois panemista ettei sydän saastuis ja Pyhä Henki pakenis.

        Maailma puhuu säännöistä, mutta ei ole kysymys säännöistä vaan Jumalan lapsi ei halua elää niin että tunto turmeltuu ja sydän mieltyy siihen "mitä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus, ei se ole Isästä, vaan se on maailmasta. "

        Näinhän se varmasti on. Alla kuitenkin toisesta ketjusta napattu kysymys:



        Ehkä ihmetystä herättääkin, että missä menee raja maailmallisuuden välillä? Toki on niin, että hyvästä elokuvasta nauttiminen on maailmallisuutta kuten on meikkaaminenkin.

        Perustellusti voidaan kysyä eivätkö monet asiat, joita te teette ole aivan yhtä maailmallista? Eikö muotitietoisuus ja muodin perässä juoksu ole maailmallisuutta? Minusta se on sitä mitä suurimmassa määrin. Eikö tupakointi ole maailmallisuutta? Siinähän haetaan vaan omaa nautintoa, turmellaan ruumista, himoitaan ja ollaan koukussa. Eikö se ole maailmallisuutta? Esimerkkejä on monia. Onko esimerkiksi suurta eroa katsooko elokuvan vaiko lukeeko samasta aiheesta tehdyn kirjan?

        Te sanotte, että juuri tietyt asiat ovat maailmallisuutta, mutta toiset taas eivät. Voidaankin perustellusti kysyä, mitä Jumala on mieltä? Onko Jumalan mielestä enemmän maallista meikata kuin olla "muotihullu"? Onko Jumalan silmissä enemmän maallista juoda tilkka konjakkia vaikkapa rentoutumiseen kuin polttaa tupakka? Onko Jumalan mielestä enemmän maallista katsoa elokuva kuin lukea samasta aiheesta tehty kirja? Ja mikä tekee jälkimmäisen erilaiseksi. Onko pahempi nauttia näköaistillaan kuin nauttia muilla aisteilla? Monet lukemista harrastavat ovat sanoneet, että kirja antaa voimakkaamman kokemuksen. Miksi siis televisio on enemmän maallista?

        Nykyään tietokonetta käytetään hyvin paljon viihdetarkoitukseen. Ei pelkästään työhommiin. Onko Jumalan silmissä niin paljon erilaista käyttää tietokonetta viihdetarkoitukseen kuin tv:tä?

        Ja nämä ovat ihan asiallisia ja pohdinnan arvoisia asioita. Jos joku ihminen pystyy sanomaan, että teet syntiä ja menet maailman mukana, niin eikö se edellytä sitä, että itse ei näin tee? Kannattaa todella miettiä onko vain kaksinaismoralisti.

        Jos on valmis heittämään jonkun sielunviholliselle vaikkapa meikkauksen tai tv:n katsomisen takia, niin kannattaa miettiä, että teenkö itse mitään mikä on verrattavissa näihin.


      • kysymyksiä: kirjoitti:

        Maailma puhuu säännöistä, mutta ei ole kysymys säännöistä vaan Jumalan lapsi ei halua elää niin että tunto turmeltuu ja sydän mieltyy siihen "mitä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus, ei se ole Isästä, vaan se on maailmasta. "

        Näinhän se varmasti on. Alla kuitenkin toisesta ketjusta napattu kysymys:



        Ehkä ihmetystä herättääkin, että missä menee raja maailmallisuuden välillä? Toki on niin, että hyvästä elokuvasta nauttiminen on maailmallisuutta kuten on meikkaaminenkin.

        Perustellusti voidaan kysyä eivätkö monet asiat, joita te teette ole aivan yhtä maailmallista? Eikö muotitietoisuus ja muodin perässä juoksu ole maailmallisuutta? Minusta se on sitä mitä suurimmassa määrin. Eikö tupakointi ole maailmallisuutta? Siinähän haetaan vaan omaa nautintoa, turmellaan ruumista, himoitaan ja ollaan koukussa. Eikö se ole maailmallisuutta? Esimerkkejä on monia. Onko esimerkiksi suurta eroa katsooko elokuvan vaiko lukeeko samasta aiheesta tehdyn kirjan?

        Te sanotte, että juuri tietyt asiat ovat maailmallisuutta, mutta toiset taas eivät. Voidaankin perustellusti kysyä, mitä Jumala on mieltä? Onko Jumalan mielestä enemmän maallista meikata kuin olla "muotihullu"? Onko Jumalan silmissä enemmän maallista juoda tilkka konjakkia vaikkapa rentoutumiseen kuin polttaa tupakka? Onko Jumalan mielestä enemmän maallista katsoa elokuva kuin lukea samasta aiheesta tehty kirja? Ja mikä tekee jälkimmäisen erilaiseksi. Onko pahempi nauttia näköaistillaan kuin nauttia muilla aisteilla? Monet lukemista harrastavat ovat sanoneet, että kirja antaa voimakkaamman kokemuksen. Miksi siis televisio on enemmän maallista?

        Nykyään tietokonetta käytetään hyvin paljon viihdetarkoitukseen. Ei pelkästään työhommiin. Onko Jumalan silmissä niin paljon erilaista käyttää tietokonetta viihdetarkoitukseen kuin tv:tä?

        Ja nämä ovat ihan asiallisia ja pohdinnan arvoisia asioita. Jos joku ihminen pystyy sanomaan, että teet syntiä ja menet maailman mukana, niin eikö se edellytä sitä, että itse ei näin tee? Kannattaa todella miettiä onko vain kaksinaismoralisti.

        Jos on valmis heittämään jonkun sielunviholliselle vaikkapa meikkauksen tai tv:n katsomisen takia, niin kannattaa miettiä, että teenkö itse mitään mikä on verrattavissa näihin.

        En jaksa juuri nyt kaikkeen vastata. Jos tuut vl-palstalle, siellä joku jaksaisi vastailla ja vielä paremmin kuin minä.

        En lähtisi noista ulkonaisista synneistä rajaa vetämään, vaan jo vanhurskauttamisopista, johon liittyy myös kirkko-oppi. Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?


      • Kempelainen kirjoitti:

        Ensikin vapaissa suunnissa ei edes puhuta sakramenteistä, koska niille ei ole Raamatullista perustaa, niitä ei esiinny siellä.

        Jos luet oman kirjoituksesi vielä kerran, ja yrität soveltaa niitä Raamattuun, se voi tuottaa vaikeuksia, mutta olen kopioinut sinulle tekstin alla. Tavoittele sinä myös armolahjoja, kuten Paavali siitä juuri sinulle mainitsee.

        Uskon myös LLL ihmisen, joka on Jumalalle tärkeä, saavan tuon tavoitellun armolahjan, kileillä puhumisen, jos antaa oikeasti sydämmensä Jeesukseele, ei vain seurakunnalle.

        Sinun texti;
        Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Noita kieliä puhutaan pakanauskoissakin.

        Raamtun texti;
        WeHa, tämä on suora lainaus kirjoituksestasi; onkohan se kirjoitettu niin > Jos kiitä Jumalaa vain Hengelläsi, voi paikalla oleva siihen sanoa vain Aamen, kun HÄN EI YMMÄRRÄ MITÄ SANOT, Sinä kyllä kiität hyvin, mutta tuo toinen ei siitä hyödy. MINÄ PUHUN KIELILLÄ ENEMMÄN KUN KUKAAN TEISTÄ JA SIITÄ KIITÄN JUMALAA. 1 Kor 14;16. Sitten tuo 1 Kor 12; 28> Paavali sanoo etteivät kaikki puhu kielillä. Sinun versiosi, Mutta Sanassa. JUMALA ON SEURAKUNNASSAAN ASETTANUT ENSINNÄKIN JOTKUT APOSTOLEIKSI, TOISEKSI JOTKUT PROFEETOIKSI,JA VIELÄ JOTKUT OPETTAJIKSI. MUUTAMILLA ON VOIMA TEHDÄIHMEITÄ, TOISLLA PARANATMISEN LAHJA, TOISLLA KYKY AUTTAA MUITA,TOIMIA JOHTAJINA TAI PUHUA KILELILLÄ. Sitten jatkuu 31> MUTTA TAVOITELKAA KAIKKEIN ARVOKKIMPIA ARMOLAHJOJA, NYT MINÄ OPSITAN TEILLE TIEN.

        Kyllä edellä olevat armolahjat, Kielillä puhumisen, parantamisen aromilahja, ihmeiden tekemisen armolahja, profetoimisen armolahja on Jeesuksen seurakunnan merkki, ja jos ne puuttuu, uupuu myös Pyhä Henki. Joten Älä veljeni WeHa vääristele Pyhän Hengen armolahjoja, ne on merkki.
        Sitten se kätten päälle paneminen, se on vain meidän Kristittyjen tehtävä, ja ei mikään väittämästäsi huolimatta Raamatussa ole vahentunutta, Jeesus syntyy aina joka aamu, kuten uskokin meidän sydämmeemme uutena, Jumalle kiitos, Sana on muuttumaton.

        Tuntuu pahalta, jos tätä tanssia arvstellaan pahalla, Raamatussa usein tanssittiin ilosta ja autuudesta, sekä toivosta, ei siinä ole mitään pahaa. Samoin kun pieni lapsi, kun kuulee musikkia, hän alkaa keinahdella, se on Jumalan luomaa tuo musiikki. Toisaalta jos sitä vertaa kiipeilyyn Suurten seurojen teltan keksisalkoon, on on musiikii ja tanssi heiman elegantimpaa, se on myös rytkikkäämpää.

        Siunausta

        Raamattu tuntee siis vain erikielen lahjan. Selitin sen pitkästi. eikä sitä voi muuksi muuttaa. Esim. rakas Paavali sanoo:

        1.Kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki". Eli siis, Paavali puhuu monien eri kansojen kieltä.

        Tanssi kuuluu maailmaan ja tietysti kaikkiin vääriin hengellisyksiin myös.

        Kristinoppia tästä:

        Eräistä huomionarvoisista asioista kristityn kilvoituksessa

        Millaisia asioita uskovien tulee karttaa pysyäkseen oikealla tiellä?

        Uskovan tulee karttaa kaikkia sellaisia asioita, jotka ovat hänelle viettelykseksi ja jotka saattavat hänet lankeamaan uskosta. Niitä ovat mm.:

        1. Huono seura, jossa harrastetaan joutilaisuutta, puhutaan sopimattomia, pilkataan Jumalaa tai ihmisiä sekä kiihdytetään itseä tai toisia rikosten tai muiden syntien tekemiseen.

        Ps. 1:1: Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, missä pilkkaajat istuvat.

        1 Kor. 15:33: Älkää eksykö! Huono seura hyvät tavat turmelee.

        1 Tim. 5:13: He oppivat kylää kierrellessään vielä laiskoiksikin, eikä ainoastaan laiskoiksi, vaan myös juoruisiksi ja sekaantumaan muiden asioihin, puhumaan sopimattomia.

        Joutilaisuus on paha asia, koska ihminen ei silloin saa hyviä virikkeitä ja ajatuksia, vaan on altis omasta sydämestään ja ympäriltään nouseville pahoille ajatuksille ja kiusauksille.

        Viinan, huumeiden ja päihteiden käyttö, joka tapahtuu himoiten tai humaltumistarkoituksessa. Vaikeuksien tullen ei pidä paeta noiden turviin, vaan luottaa Jumalaan ja rukoilla apua häneltä, sillä hän auttaa oikealla ajalla ja tavalla hyvän tahtonsa mukaan. Huomio: Vähäinenkin huumeiden kokeilu voi olla kohtalokasta, sillä se voi johtaa pysyvään riippuvuuteen ja ihmisen tuhoon.

        Sananl. 2 3:3 1: Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa.

        Ef. 5:18: Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno.

        1 Kor. 6:10: Juomarit eivät saa periä Jumalan valtakuntaa.

        3. Sellainen tanssi, johon liittyy seksuaalisesti kiihottavia liikkeitä ja musiikkia, sopimattomia sanoja sekä viettelevä seura ja meno.

        Room. 13:13-14: Vaeltakaamme säädyllisesti niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa, vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä pitäkö lihastanne niin huolta, että himot heräävät.

        4. Väärä hengellisyys ja kaikki muukin lihallinen meno.

        5. Vielä meidän on varottava sitä, etteivät silmämme katsele, korvamme kuuntele ja mielikuvituksemme seuraa hyväksyen sellaisia esityksiä, filmejä, ohjelmia, elämänmenoa yms, missä rikollisuutta, epäsiveellisyyttä, uskottomuutta ja muuta syntielämää esitetään.

        Lue 1 Tim. 2:9.

        Huomio: Kaikella, minkä Jumala on luonut, on myös oikea käyttönsä. Se tapahtuu sopusoinnussa Jumalan käskyjen kanssa.

        Millaiset asiat auttavat meitä elämään siveästi ja muutenkin oikein?

        Jumalan sanan käyttö, rukous, seurakunnan tilaisuudet, uskovien seura, työ, opiskelu ja hyvät harrastukset auttavat meitä ajattelemaan, puhumaan ja tekemään sitä, mikä on oikein.

        Fil. 4:8: Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa.

        Mark. 14:38: Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko.


      • weha kirjoitti:

        En jaksa juuri nyt kaikkeen vastata. Jos tuut vl-palstalle, siellä joku jaksaisi vastailla ja vielä paremmin kuin minä.

        En lähtisi noista ulkonaisista synneistä rajaa vetämään, vaan jo vanhurskauttamisopista, johon liittyy myös kirkko-oppi. Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?

        >>>"Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?"


      • Joosua kirjoitti:

        >>>"Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?"

        eriseuranen, jolla on sama vanhurskauttamisoppi, mutta meikkaa ja pitää telkkaria kotonaan?


      • ymmärrettävää kieltä
        weha kirjoitti:

        Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi.

        Tästä ovat monet (helluntailaiset) todistuksensa antaneet: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Noita kieliä puhutaan pakanauskoissakin.

        Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.

        Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna).
        Pyhä Raamattu on kirjoitettu, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli aina ja kaikkialla, ”osoittautuvat” ja ovat lakanneita, sillä eihän enää ole murrosaikaakaan.

        Hyvä Weha.
        Minä rukoilen ymmärrettävillä kielillä eli sellaisilla, joita en ole koskaan opetellut esim. espanjan, italian ja portugalin kielillä. Monet ulkomaiset, ao.kielen synnynnäisesti osaavat henkilöt ovat vahvistaneet asian. Kieli on kaunista, miellyttävän kuuloista, niinkuin puhuisi puhelimessa jonkun kanssa. Siinä esiintyy välistä eri ihmisten nimiä ja eri kaupunkeja tai maita joiden puolesta rukoilen ja tulee sellainen voimallinen esirukouksen henki.

        "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. sillä me emme tiedä, mitä meidän rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta sydänten tutkija tietää mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä" Room.8: 26-27.
        Paavali opettaa, että tulee rukoilla sekä Hengellä että ymmärryksellä.

        Lestadiolaisuudessa on ennen vanhaan esiintynyt paljon kielillärukoilemista. Vanhat lestadiolaiset puhuivat, että rukoilija tuli rintaan. Tutustu historiaasi, siunausta!


      • weha kirjoitti:

        eriseuranen, jolla on sama vanhurskauttamisoppi, mutta meikkaa ja pitää telkkaria kotonaan?

        Vanhurkauttamisopin mukaan vanhurskautettuja tiedän paljonkin. En kehtaa kertoa nimiä.


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        Raamattu tuntee siis vain erikielen lahjan. Selitin sen pitkästi. eikä sitä voi muuksi muuttaa. Esim. rakas Paavali sanoo:

        1.Kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki". Eli siis, Paavali puhuu monien eri kansojen kieltä.

        Tanssi kuuluu maailmaan ja tietysti kaikkiin vääriin hengellisyksiin myös.

        Kristinoppia tästä:

        Eräistä huomionarvoisista asioista kristityn kilvoituksessa

        Millaisia asioita uskovien tulee karttaa pysyäkseen oikealla tiellä?

        Uskovan tulee karttaa kaikkia sellaisia asioita, jotka ovat hänelle viettelykseksi ja jotka saattavat hänet lankeamaan uskosta. Niitä ovat mm.:

        1. Huono seura, jossa harrastetaan joutilaisuutta, puhutaan sopimattomia, pilkataan Jumalaa tai ihmisiä sekä kiihdytetään itseä tai toisia rikosten tai muiden syntien tekemiseen.

        Ps. 1:1: Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, missä pilkkaajat istuvat.

        1 Kor. 15:33: Älkää eksykö! Huono seura hyvät tavat turmelee.

        1 Tim. 5:13: He oppivat kylää kierrellessään vielä laiskoiksikin, eikä ainoastaan laiskoiksi, vaan myös juoruisiksi ja sekaantumaan muiden asioihin, puhumaan sopimattomia.

        Joutilaisuus on paha asia, koska ihminen ei silloin saa hyviä virikkeitä ja ajatuksia, vaan on altis omasta sydämestään ja ympäriltään nouseville pahoille ajatuksille ja kiusauksille.

        Viinan, huumeiden ja päihteiden käyttö, joka tapahtuu himoiten tai humaltumistarkoituksessa. Vaikeuksien tullen ei pidä paeta noiden turviin, vaan luottaa Jumalaan ja rukoilla apua häneltä, sillä hän auttaa oikealla ajalla ja tavalla hyvän tahtonsa mukaan. Huomio: Vähäinenkin huumeiden kokeilu voi olla kohtalokasta, sillä se voi johtaa pysyvään riippuvuuteen ja ihmisen tuhoon.

        Sananl. 2 3:3 1: Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa.

        Ef. 5:18: Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno.

        1 Kor. 6:10: Juomarit eivät saa periä Jumalan valtakuntaa.

        3. Sellainen tanssi, johon liittyy seksuaalisesti kiihottavia liikkeitä ja musiikkia, sopimattomia sanoja sekä viettelevä seura ja meno.

        Room. 13:13-14: Vaeltakaamme säädyllisesti niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa, vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä pitäkö lihastanne niin huolta, että himot heräävät.

        4. Väärä hengellisyys ja kaikki muukin lihallinen meno.

        5. Vielä meidän on varottava sitä, etteivät silmämme katsele, korvamme kuuntele ja mielikuvituksemme seuraa hyväksyen sellaisia esityksiä, filmejä, ohjelmia, elämänmenoa yms, missä rikollisuutta, epäsiveellisyyttä, uskottomuutta ja muuta syntielämää esitetään.

        Lue 1 Tim. 2:9.

        Huomio: Kaikella, minkä Jumala on luonut, on myös oikea käyttönsä. Se tapahtuu sopusoinnussa Jumalan käskyjen kanssa.

        Millaiset asiat auttavat meitä elämään siveästi ja muutenkin oikein?

        Jumalan sanan käyttö, rukous, seurakunnan tilaisuudet, uskovien seura, työ, opiskelu ja hyvät harrastukset auttavat meitä ajattelemaan, puhumaan ja tekemään sitä, mikä on oikein.

        Fil. 4:8: Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa.

        Mark. 14:38: Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko.

        WeHa; Minun on pakko kirjoittaa, olet väärässä, Paavalin suhteen, Paavali puhui kileillä, sitä sinun on turha väittää, Ruotsiksi ja Englanniksi. Kielillä puhujaa on tutkittu ja se on vaha Gaanan- maan kieli, joka on tunnistettavissa, kuulen sitä viikoittain, sillä kun ihmisen täyttyy Pyhällä Hengellä, henki antaa joillekin, kuten itse haluaa kielillä puhumisen armolahjan. Paavali myös kastoi tuhansia ihmisiä, ja vaikka oli olut yksi, se jo kertoo, että hän oli Herran mies.

        Muutenkin Paavali kehoitta tavoittelemaan armolahjoja. 1. Kor 12;> 28, jossa sanotaan; Seurakunta on asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi, ja vielä jotkut opettajaksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja,, toisilla kyky auttaa muita ja toimia johtajana, tai puhua kileillä. Eivät kai kaikki ole apostoleista jne…….. MUTTA TAVOITELKAA KAIKKIA ARVOKAITA ARMOLAHJOJA jne.

        Tunnistatko itsesi näistä.

        Onko sinulla tunne, että Niilo Ylivainio oli Jeesuksen asialla, parantamalla tuhansia ihmisiä, minulla on.

        Sitten siitä viinistä, onko sinulla kuva, mitä meidän kaikkien esi- isä Nooa teki välittömästi arkista päästyään, minkä hän pystytti ja mitä teki? Voitko vastata. Samoin mikä oli Jeesuksen ensimmäinen tunnusteko. Muuten, et ole vieläkään vastannut, minkä ikäisenä Jeesus Kastettiin.

        No. oikein laittoi viinitarhan ja kansanomaisti, ”veti kännit”????? Raamattu on arvoituksellisen, samoin Jeesuksen osalta, muutti veden viiniksi.

        Siinä olet oikeassa, meidän tulee olla raittiita uskossa, sekä pitää lampussa öljyä, ei juomarit peri iankaikkista elämää.

        Voi surkia, vielä yksi kysymys, 2 Samuel kirjoittaa 6;14 Pelkkä pellavakasukka yllään hän tanssi rajusti Herran edessä. Joten se ei ole pahasta ja ennen kaikkiaan se on luonnollista.

        Minä näen vaimossani usein, päivittäin himottavia piirteitä, ja jos hän hieman tanssahtaa, ou nou.


      • vastauksia
        weha kirjoitti:

        En jaksa juuri nyt kaikkeen vastata. Jos tuut vl-palstalle, siellä joku jaksaisi vastailla ja vielä paremmin kuin minä.

        En lähtisi noista ulkonaisista synneistä rajaa vetämään, vaan jo vanhurskauttamisopista, johon liittyy myös kirkko-oppi. Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?

        Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?



        Niin onhan se mahdollista, että se heti kertoo että ei ole samassa uskossa. Ei sen kuitenkaan pitäisi olla niin. Esimerkiksi aikaisemmin mm. hiusten permanentti oli kielletty. Jos joku se otti, tiedettiin heti että nyt on toinen jalka maailmassa.

        Jossain vaiheessa permenetti lakkasi olemasta paheksuttava asia. Tänään kukaan ei väitä, etteikö joku voisi olla hyvä uskovainen vaikka onkin permentti.

        Eli jos jollain on usko lähtemässä, niin hän varmasti alkaa kapinoimaan juuri tekemällä niitä asioita, jotka ovat kiellettyjä. Esim. ennen otti permenentin, nyt meikataan.

        En tiedä ymmärrätkö, tätä on vaikea selittää...

        Eli jos jollain uskonnollisella yhteisöllä on kiellossa vaikka punaiset vaatteet. He uskovat sen olevan syntiä. Sitten joku alkaa menettää uskoaa, niin hän heti alkaa pukeutua punaisiin vaatteisiin.

        Kuitenkaan alunperinkään tämä ei ole ollut Jumalan silmissä synti. Eli parempi olisi kun tällaisia sääntöjä ei olisi koskaan keksitty.

        Sama teillä. Jos joku alkaa meikkaamaan, voi olla että hän on menettämässä uskoaan. Aivan kuten ennen permanentin kohdalla.

        Ja nykyään kun permis on sallittu, ei kukaan pidä mahdottomana yhtälönä että tällainen henkilö on samaan aikaan harras uskovainen.

        Todellisuudessa Jumalan silmissä ei ole mitään eroa onko joku meikannut vai permanentannut. Jos usko on olemassa, ei tällaisilla pitäisi olla mitään merkitystä. Toki ihminen aina haluaa aina keksiä omia pelastautumistapoja.

        Ja eihän voi olla niin, että nämä säännöt myös muuttuvat aikaa myöten. Ennen et hiukset kiharana voinut pelastua, mutta tänään voit. Jumalan edessä tällaisella ei ole koskaan ollut merkitystä.

        Toivottavasti tajusit edes jotain tästä sekavasta selityksestä...


      • ymmärrettävää kieltä kirjoitti:

        Hyvä Weha.
        Minä rukoilen ymmärrettävillä kielillä eli sellaisilla, joita en ole koskaan opetellut esim. espanjan, italian ja portugalin kielillä. Monet ulkomaiset, ao.kielen synnynnäisesti osaavat henkilöt ovat vahvistaneet asian. Kieli on kaunista, miellyttävän kuuloista, niinkuin puhuisi puhelimessa jonkun kanssa. Siinä esiintyy välistä eri ihmisten nimiä ja eri kaupunkeja tai maita joiden puolesta rukoilen ja tulee sellainen voimallinen esirukouksen henki.

        "Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. sillä me emme tiedä, mitä meidän rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta sydänten tutkija tietää mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä" Room.8: 26-27.
        Paavali opettaa, että tulee rukoilla sekä Hengellä että ymmärryksellä.

        Lestadiolaisuudessa on ennen vanhaan esiintynyt paljon kielillärukoilemista. Vanhat lestadiolaiset puhuivat, että rukoilija tuli rintaan. Tutustu historiaasi, siunausta!

        mukaan lestadiolaisuudessa ei ole esiintynyt koskaan sellaista kielilläpuhumisen lahjaa kuin apostolisena murrosaikana, jolloin evankeliumi levisi muille kansoille.

        Mitäpä sitä puhuisi omassa tilaisuudessa muuta kuin omaa äidinkieltään. Muu ei rakenna seurakuntaa, eikä sellaisia kieliä silloin tarvita. Tottakai, jos jostain maasta tulee puhuja tilaisuuteemme, niin sen tulkki tulkkaa omalle äidinkielellemme tms.


      • vastauksia kirjoitti:

        Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?



        Niin onhan se mahdollista, että se heti kertoo että ei ole samassa uskossa. Ei sen kuitenkaan pitäisi olla niin. Esimerkiksi aikaisemmin mm. hiusten permanentti oli kielletty. Jos joku se otti, tiedettiin heti että nyt on toinen jalka maailmassa.

        Jossain vaiheessa permenetti lakkasi olemasta paheksuttava asia. Tänään kukaan ei väitä, etteikö joku voisi olla hyvä uskovainen vaikka onkin permentti.

        Eli jos jollain on usko lähtemässä, niin hän varmasti alkaa kapinoimaan juuri tekemällä niitä asioita, jotka ovat kiellettyjä. Esim. ennen otti permenentin, nyt meikataan.

        En tiedä ymmärrätkö, tätä on vaikea selittää...

        Eli jos jollain uskonnollisella yhteisöllä on kiellossa vaikka punaiset vaatteet. He uskovat sen olevan syntiä. Sitten joku alkaa menettää uskoaa, niin hän heti alkaa pukeutua punaisiin vaatteisiin.

        Kuitenkaan alunperinkään tämä ei ole ollut Jumalan silmissä synti. Eli parempi olisi kun tällaisia sääntöjä ei olisi koskaan keksitty.

        Sama teillä. Jos joku alkaa meikkaamaan, voi olla että hän on menettämässä uskoaan. Aivan kuten ennen permanentin kohdalla.

        Ja nykyään kun permis on sallittu, ei kukaan pidä mahdottomana yhtälönä että tällainen henkilö on samaan aikaan harras uskovainen.

        Todellisuudessa Jumalan silmissä ei ole mitään eroa onko joku meikannut vai permanentannut. Jos usko on olemassa, ei tällaisilla pitäisi olla mitään merkitystä. Toki ihminen aina haluaa aina keksiä omia pelastautumistapoja.

        Ja eihän voi olla niin, että nämä säännöt myös muuttuvat aikaa myöten. Ennen et hiukset kiharana voinut pelastua, mutta tänään voit. Jumalan edessä tällaisella ei ole koskaan ollut merkitystä.

        Toivottavasti tajusit edes jotain tästä sekavasta selityksestä...

        Esim. pyhä Paavali opetti, ettei seurakunnassa nainen voisi olla ilman huivia, koska se on vallanalaisuuden merkki. Joku asia voidaan nähdä syntinä tiettynä aikanakin ja silloin se on syntiä se. Vaikka jollakin olisikin parempi tieto, niin ei voi pahentaa muita, sekin on syntiä se.


      • Sectori
        weha kirjoitti:

        En jaksa juuri nyt kaikkeen vastata. Jos tuut vl-palstalle, siellä joku jaksaisi vastailla ja vielä paremmin kuin minä.

        En lähtisi noista ulkonaisista synneistä rajaa vetämään, vaan jo vanhurskauttamisopista, johon liittyy myös kirkko-oppi. Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?

        Sinä vedit rajan:

        >En lähtisi noista ulkonaisista synneistä rajaa vetämään, vaan jo vanhurskauttamisopista, johon liittyy myös kirkko-oppi. Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?>


        Et lähtisi ulkonaisista asioista rajaa tekemään, mutta seuraavassa hengenvedossa vedät silmää räpäyttämättä rajan: Sellainen joka meikkaa ja omistaa telkkarin, on eri opissa. Sinun aiempien puheidesi mukaan eri opissa olevat ovat väärää hengellisyyttä, ja siten menevät kadotukseen.

        Sinä kirjoitat mitä sattuu. Paljastat omaa vanhrskauttasi sitä enemmän mitä enemmän tänne kirjoitat. Viikonlopun aikana saat 500 viestiä täyteen tammikuun aikana kirjoitettuna. Niistä viesteistä voi jokainen päätellä, mikä on sinun epäjumalasi.

        Tee parannus, ja usko evankeliumi.


      • Sectori kirjoitti:

        Sinä vedit rajan:

        >En lähtisi noista ulkonaisista synneistä rajaa vetämään, vaan jo vanhurskauttamisopista, johon liittyy myös kirkko-oppi. Kun tiedän, etteivät VL:ät meikkaa, eikä omista telkkaria ja jos joku meikkaa ja omistaa telkkarin, tiedän että hänellä on eri vanhurskauttamisoppi ja kirkko-oppi. Aika yksinkertaista vai mitä?>


        Et lähtisi ulkonaisista asioista rajaa tekemään, mutta seuraavassa hengenvedossa vedät silmää räpäyttämättä rajan: Sellainen joka meikkaa ja omistaa telkkarin, on eri opissa. Sinun aiempien puheidesi mukaan eri opissa olevat ovat väärää hengellisyyttä, ja siten menevät kadotukseen.

        Sinä kirjoitat mitä sattuu. Paljastat omaa vanhrskauttasi sitä enemmän mitä enemmän tänne kirjoitat. Viikonlopun aikana saat 500 viestiä täyteen tammikuun aikana kirjoitettuna. Niistä viesteistä voi jokainen päätellä, mikä on sinun epäjumalasi.

        Tee parannus, ja usko evankeliumi.

        kun meidän maassamme on eri suuntauksia ja ´VL:illä ei ole televisiota, ekä he taida edes meikata". Kyllähän tuo näkyykin...


    • mustalaisepisoni

      On rasisti ihminen. Sen näkee sen kirjoituksisista.

      "Kerran tässä kaverini laittoi minulle helluntaitilaisuuden oulusta, jossa tämä mustalainen (Rainer) tanssi seurakunnan edessä ja oli pari........."

      Luottamus 0
      Ei kuulu joukkoon.

      • Romaani, mutta itse sanovat itseään "mustalaiseksi". Siis netin kautta laittoi suorana lähetyksen. Oli kuin kapakassa meno...


      • Devout
        weha kirjoitti:

        Romaani, mutta itse sanovat itseään "mustalaiseksi". Siis netin kautta laittoi suorana lähetyksen. Oli kuin kapakassa meno...

        Ei romaani

        Romani, tarkoittaa heidän kielessään ihmistä.


    • kopioi taas

      Miksi sanot, että sinä haluat kertoa jotain uskostasi, kun kolme neljäsosaa kirjoituksestasi on JÄLLEEN KERRAN jonkun toisen kirjoittamaa?

      • ymmärrän

        tuon Wehan kannan.
        Kun hän ei itse ole kokenut Pyhän-Hengen voimaa,
        niin hän ei soisi sitä toisillekkaan. Kateus on
        vahva voima.
        Mark 16:17
        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka yskovat.
        Minun numessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä..."

        Kun Wehan toimintaa eivät seuraa mitkään merkit, niin siitä on vedettävä se johtoppätös, että Pyhä-
        Henki ei ole mukana koko touhussa.


      • kristinoppia...


      • ymmärrän kirjoitti:

        tuon Wehan kannan.
        Kun hän ei itse ole kokenut Pyhän-Hengen voimaa,
        niin hän ei soisi sitä toisillekkaan. Kateus on
        vahva voima.
        Mark 16:17
        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka yskovat.
        Minun numessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä..."

        Kun Wehan toimintaa eivät seuraa mitkään merkit, niin siitä on vedettävä se johtoppätös, että Pyhä-
        Henki ei ole mukana koko touhussa.

        kuului apostoliseen aikaan. Esim. apostolisena aika oli parantamisen lahja sellainen, että aina parani, kun apostolit rukoilivat ruumillisestikkin sairaan puoleta. Nykyäänkun lahkolaipappi yrittää matkia apostoleita ja sanoo, että: "Nouse ja kävele", niin siihen on jäänyt. Olen itse omin silmin nähnyt ja sitten syyttävät sairaan uskoa. Häpeisivät vähän isot miehet kun leikkivät Jumalan valtakunnan evankeliumilla.

        Eikä siinä kaikki, kun oppi on mätä kaikki on mätää. Minulla on niin paljon tietoa noista vääristä profeetoista, että voin ottaa vaikka Jumalani todistajaksi tässä.


    • puupappi

      sanoit:
      >>>>juuri helluntiuskosta, enkä siten halua olla missään tekemisissä sen kanssa.

      • hengellistä yhteyttä helluntaioppisen kanssa, etten halua olla osallinen siitä. Mutta tottakai käytännön asioissa, voi hyvillä mielin olla tekemisissä helluntaioppisen kanssa.

        Kun minä olen Jumalan lapsi ja olen uskoon autettu ja synnit anteeksi, en kaipaa mitään muuta. Saan kulkea seuroissa ja Jumalan lasten yhteydessä, niin ei minulta mitään puutu.

        On oikein myös, että vain niitä tervehditään hengellisesti, jotka jakavat samanlaisen uskon:

        2.Joh.1:10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        11. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.


      • puupappi
        weha kirjoitti:

        hengellistä yhteyttä helluntaioppisen kanssa, etten halua olla osallinen siitä. Mutta tottakai käytännön asioissa, voi hyvillä mielin olla tekemisissä helluntaioppisen kanssa.

        Kun minä olen Jumalan lapsi ja olen uskoon autettu ja synnit anteeksi, en kaipaa mitään muuta. Saan kulkea seuroissa ja Jumalan lasten yhteydessä, niin ei minulta mitään puutu.

        On oikein myös, että vain niitä tervehditään hengellisesti, jotka jakavat samanlaisen uskon:

        2.Joh.1:10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        11. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

        samaan aikaan? Haukut harhappiseksi ja vääriksi profeetoiksi?

        Kuka pakottaa sinut haukkumaan kaikki muut kristityt?

        kenelle nämä tarkoitit:
        "2.Joh.1:10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        11. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

        vastaan:
        1. kohta 2. Joh.1:10 puhuu antikristuksista jotka eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleksi Jumalaksi, ja tämä (lue koko kohta) kohta ei mitenkään sovi helluntaiseurakuntaan, koska me uskommme JEESUKSEN LIHAAN TULLEKSI JUMALAKSI JA JUMLALA AINOKSI POJAKSI. Voisit käyttä tätä kohtaa esim. jt:iin, mormooneihin ja muslimiin..., jotka mikään ryhmä ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja Jumalan Pojaksi.

        2. Kohta on UT:n sanoja, ja Johanneksen henkilökohtainen tunnustus, hänen, joka oli todellinen Rakkauden apostoli, tarkoitaa todella paljon, jos voimme verrata omaa seurakuntaamme häneen ja, että voimme sanoa olevamme 100%:sti oikeassa (on jo sinänsä syntiä:1.Johanneksen kirjeen 1:8-10) ja sanoa samalla, että muiden Jeesukseen usko on 0% ellei jopa väärää? Tunnustit, että et ole perillä esim. helluntaiseurakunnan "Jeesus käsityksestä Jumalan Poikana". Todellinen Raamatun mukainen kristitty ei visko sanoja, kuin miekan pistoja ja vielä ilman osoitetta, eikä korota itseään eikä seurakuntaansa muiden yläpuolelle.

        Ehkä teidän olisi viisasta käydä ottamassa mallia "vapaista suunnista" Jeesuksen seuraamisessa, vaikka emme edes väitä olevamme edes täydellisiä. Olen huomannut, että Jumala käyttää keskeneräisiä ihmisiä, mutta nöyriä, löytyykö sitä nöyryyttä vl:sta? Jos sallisitte Pyhän Hengen johtamaan työtänne ja laittaisitte kaikki omat "rakkaat" säännöt pois - niin 5 vuoden päästä varmaan koko Suomi olisi uskossa.

        Jumalan siunausta kaikille!


      • puupappi kirjoitti:

        samaan aikaan? Haukut harhappiseksi ja vääriksi profeetoiksi?

        Kuka pakottaa sinut haukkumaan kaikki muut kristityt?

        kenelle nämä tarkoitit:
        "2.Joh.1:10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        11. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.

        1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

        vastaan:
        1. kohta 2. Joh.1:10 puhuu antikristuksista jotka eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleksi Jumalaksi, ja tämä (lue koko kohta) kohta ei mitenkään sovi helluntaiseurakuntaan, koska me uskommme JEESUKSEN LIHAAN TULLEKSI JUMALAKSI JA JUMLALA AINOKSI POJAKSI. Voisit käyttä tätä kohtaa esim. jt:iin, mormooneihin ja muslimiin..., jotka mikään ryhmä ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi ja Jumalan Pojaksi.

        2. Kohta on UT:n sanoja, ja Johanneksen henkilökohtainen tunnustus, hänen, joka oli todellinen Rakkauden apostoli, tarkoitaa todella paljon, jos voimme verrata omaa seurakuntaamme häneen ja, että voimme sanoa olevamme 100%:sti oikeassa (on jo sinänsä syntiä:1.Johanneksen kirjeen 1:8-10) ja sanoa samalla, että muiden Jeesukseen usko on 0% ellei jopa väärää? Tunnustit, että et ole perillä esim. helluntaiseurakunnan "Jeesus käsityksestä Jumalan Poikana". Todellinen Raamatun mukainen kristitty ei visko sanoja, kuin miekan pistoja ja vielä ilman osoitetta, eikä korota itseään eikä seurakuntaansa muiden yläpuolelle.

        Ehkä teidän olisi viisasta käydä ottamassa mallia "vapaista suunnista" Jeesuksen seuraamisessa, vaikka emme edes väitä olevamme edes täydellisiä. Olen huomannut, että Jumala käyttää keskeneräisiä ihmisiä, mutta nöyriä, löytyykö sitä nöyryyttä vl:sta? Jos sallisitte Pyhän Hengen johtamaan työtänne ja laittaisitte kaikki omat "rakkaat" säännöt pois - niin 5 vuoden päästä varmaan koko Suomi olisi uskossa.

        Jumalan siunausta kaikille!

        Puupappi vastaa:
        1. kohta 2. Joh.1:10 "puhuu antikristuksista jotka eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleksi Jumalaksi"

        Ei se ole ainut "kriteeri" kadottavasta harhaopista. Esim. teillä helluntailaisilla on väärä vanhurskauttamisoppi.

        Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

        Kyllä se hengellinen tervehtiminen kielletään, jotka eivät usko ja opeta samalla tavalla.


      • puupappi
        weha kirjoitti:

        Puupappi vastaa:
        1. kohta 2. Joh.1:10 "puhuu antikristuksista jotka eivät tunnusta Jeesusta lihaan tulleksi Jumalaksi"

        Ei se ole ainut "kriteeri" kadottavasta harhaopista. Esim. teillä helluntailaisilla on väärä vanhurskauttamisoppi.

        Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".

        Kyllä se hengellinen tervehtiminen kielletään, jotka eivät usko ja opeta samalla tavalla.

        väitit:
        >>Ei se ole ainut "kriteeri" kadottavasta harhaopista. Esim. teillä helluntailaisilla on väärä vanhurskauttamisoppi.>>>

        vastaan:

        JEESUKSEN ANTAMA VANHURSKAUTTAMISOPPI EI VOI OLLA VÄÄRÄ! (Joh.3:16) HELLUNTAISEURAKUNTIEN JA VAPAIDEN SUUNTIEN OPPI PERUSTUU YKSIN RAAMATUN SANAAN.
        (Helluntaioppi: lue 1.Moos.1:1 - Ilm.22:21)

        Tervehtimiskielto on mainittu VAIN näille, jotka tuovat väärää oppia sisälle KOTEIHIN ja joilla on väärä oppi Jeesuksen LIHAAN tulemisesta.(2 Joh.1:7-11) KANNATTAA TARKISTAA ITSE!!! Taas kerran selviää, että koko kieltonne on väärän tulkinnan ja valheiden varassa. Siksi Raamattu vaatii tutkimaan opetuksen ja pitämään vain sen, mikä on oikeaa.

        Erittäin rakkain terveisin!


      • puupappi kirjoitti:

        väitit:
        >>Ei se ole ainut "kriteeri" kadottavasta harhaopista. Esim. teillä helluntailaisilla on väärä vanhurskauttamisoppi.>>>

        vastaan:

        JEESUKSEN ANTAMA VANHURSKAUTTAMISOPPI EI VOI OLLA VÄÄRÄ! (Joh.3:16) HELLUNTAISEURAKUNTIEN JA VAPAIDEN SUUNTIEN OPPI PERUSTUU YKSIN RAAMATUN SANAAN.
        (Helluntaioppi: lue 1.Moos.1:1 - Ilm.22:21)

        Tervehtimiskielto on mainittu VAIN näille, jotka tuovat väärää oppia sisälle KOTEIHIN ja joilla on väärä oppi Jeesuksen LIHAAN tulemisesta.(2 Joh.1:7-11) KANNATTAA TARKISTAA ITSE!!! Taas kerran selviää, että koko kieltonne on väärän tulkinnan ja valheiden varassa. Siksi Raamattu vaatii tutkimaan opetuksen ja pitämään vain sen, mikä on oikeaa.

        Erittäin rakkain terveisin!

        Jos kerran eriseuroja on käsketty karttamaan hengellisesti, niin ei siihen kuulu myöskään hengellinen tervehdys.

        Niin, onhan teillä väärä vanhurskauttamisoppi. Opetatte ihmisen omaa ratkaisua. Raamattu sensijaan sanoo:

        Joh.6:63. Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä.

        Edelleen: Vapaan tahdon kannattajat käyttävät seuraavaa kohtaa: Joh.1:12. "Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle"

        Mutta todellisuudessa, se on moukari heitä vastaan:

        13. "Jotka ei verestä eikä lihan tahdosta ei myös miehen tahdosta, mutta Jumalasta syntyneet ovat".


      • puupappi
        weha kirjoitti:

        Jos kerran eriseuroja on käsketty karttamaan hengellisesti, niin ei siihen kuulu myöskään hengellinen tervehdys.

        Niin, onhan teillä väärä vanhurskauttamisoppi. Opetatte ihmisen omaa ratkaisua. Raamattu sensijaan sanoo:

        Joh.6:63. Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä.

        Edelleen: Vapaan tahdon kannattajat käyttävät seuraavaa kohtaa: Joh.1:12. "Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle"

        Mutta todellisuudessa, se on moukari heitä vastaan:

        13. "Jotka ei verestä eikä lihan tahdosta ei myös miehen tahdosta, mutta Jumalasta syntyneet ovat".

        Mark. 1:15

        Mark. 16:15-20

        Ap.t.2:39-41

        2.Kor.6:1-2

        Joh.1:12 (JEESUKSEN OMIA SANOJA)

        Room. 10:9-13



        Kiitos weha! Avaat monien silmät näkemään, mitä miehiä olet.... sillä useat vl:t ovat ollet tällä palstalla sitä mieltä että et edusta edes vl:n näkemyksiä, Jeesuksen näkemyksistä puhumattakaan!

        Jumalan siunausta kaikille.

        Teidän puupappi


      • puupappi kirjoitti:

        Mark. 1:15

        Mark. 16:15-20

        Ap.t.2:39-41

        2.Kor.6:1-2

        Joh.1:12 (JEESUKSEN OMIA SANOJA)

        Room. 10:9-13



        Kiitos weha! Avaat monien silmät näkemään, mitä miehiä olet.... sillä useat vl:t ovat ollet tällä palstalla sitä mieltä että et edusta edes vl:n näkemyksiä, Jeesuksen näkemyksistä puhumattakaan!

        Jumalan siunausta kaikille.

        Teidän puupappi

        kaikki ovat tervetulleita tilaisuuksiimme, myös eriseuraset ja epäuskoiset, mutta hengellistä yhteyttä heihin ei ole, jos eivät tee parannusta. Saarnan virkaa heillä ei luonnollisesti ole.

        Sekoitat käsiteitä.


      • puupappi
        weha kirjoitti:

        kaikki ovat tervetulleita tilaisuuksiimme, myös eriseuraset ja epäuskoiset, mutta hengellistä yhteyttä heihin ei ole, jos eivät tee parannusta. Saarnan virkaa heillä ei luonnollisesti ole.

        Sekoitat käsiteitä.

        Kaikki ne, jotka ovat lahkohengen vallassa eivät voi muuta kuin tuomita muut vääräuskoisiksi.

        Jos parannus tarkoittaa tupakanpolton aloittamista ja kaikkien muiden Jeesukseen uskovien kuin vl:n tuomitsemista helvettiin... - EI KIITOS, se on parannuksen teon IRVIKUVA JA Jeesukseen uskovien veljesrakkauden KÄSKYN RIKKOMISTA ja Jumalan rakkauden PILKAAMISTA - EI KIITOS, - EN LÄHDE DEMONIEN ORJUUTEEN - ITSE JEESUSKAAN EI TEHNYT VÄÄRÄÄ PARANNUSTA: PAHOLAISEN KIRISTYKSEN JA VÄÄRÄN RAAMATUN TULKINNAN VAATIMUKSESTA: Matt. 4:1-11

        Raamatun opetuksen mukaan lahkohengen takana on aina demoni, siksi sen vaikutus piirissä olevat ovat väärän pelon vallassa ja kykenettömiä arvostelemaan omaa väärää toimintaansa, mikä alistaa jäsenensä mm. jatkuvaan VÄÄRÄÄN-pakko-parannukseen.

        Raamatun mukaan, jokainen saa itse valita seurakuntansa ja KAIKKI asiat on tehdään vapaasta tahdosta ja RAKKAUDESTA JEESUKSEEN "Missä Herran Henki on, siinä on vapaus".

        Valitettavasti, demonit eivät kestäsi minun oloani teidän "seuroissa" vaan todellisuudessa minut ajettaisiin nopeasti ulos. Tietysti muussa tapauksessa demonit joutuisivat lähemään ja silloin RY nimikin muuttuisi JRY:ksi.

        Siinä olet oikeassa, että sinun kanssasi ei voi olla Pyhän Hengen kautta yhteyttä, koska et ole Pyhästä Hengestä syntynt(Joh.3:3, 1.Piet,1:23), etkä Häntä edes hyväksy, etkä lainkaan Pyhän Hegen lahjoja. Oma-tekoiseen uskoon ei Jeesus, eikä Pyhä Henki tule mukaan. Olet säälittävä lahkohengen orja.

        Jumalan siunausta kaikille


    • luepas

      "Kun Jumala on jo vahvistanut Sanansa, meidän ei tule vaatia uusia merkkejä voidaksemme uskoa"..

      Joku päivä sitten kirjoitit, että kirkossa vl-ehtoollistilaisuudessa joku ei-vl oli alkanut itkeä, koska oli ollut niin liikuttavaa ja herkkää. Rivien välistä luin, että pidit sitä jonkinlaisena todisteena tai merkkinä vl-uskon oikeellisuudesta ja elävyydestä.

      • että elävää uskoa seuraa myös usein tunteita. Näihin ei tule kuitenkaan perustaa.

        Kerroin myös, kuin hyvinkin paljon opista tietoinen tun.luterilainen liikuttui juuri monien parjaamalla VL-ehtoollisella ja kohta saikin parannuksen armon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe